Strona 1 z 2

Brak zaplonu i rozruchu

: sob 01 lut, 2014 14:07
autor: kacus13
Siema zaczne od poczatku w sylwestra auto mialo zaplon lecz nie krecilo myslalem ze to rozrusznik ale nie mialem czasu robic auto postalo 3dni i odpalilo bez zadnego problemu troche dziwne ale okej... pozniej auto jezdzilo z przerwami kilkudniowymi az do wczoraj gdy jechalem i mi nagle umarl i juz wgl nei krecil ani nie mial zaplonu. po scholowaniu auta do domu posprawdzalem wszystkie kable klemy bezpieczniki lecz nic nie znalazlem naladowalem nawet aku i dalej nic cisza.. w aucie prad jest swiatla radio itp wszytko dziala po przekreceniu kluczyka w 1 pozycje 2 pozycja nic 3 pozycja nic.

Co jeszcze moge sprawdzic? albo co zrobic zeby odpalil ? (sprawdzalem na 2 kompie to samo..)

: sob 01 lut, 2014 15:11
autor: mielnik
Po pierwsze: było juz kilka tematów- nawet jeden w ciągu tego tygodnia.

Po drugie: opisz dokładniej. Przekręcasz kluczyk i co się dzieje? Lampki się zapalają, pompa chodzi, ale rozrusznik nie kręci? Czy wydaje jakieś dźwięki?
Sprawdź rozrząd no i ten rozrusznik.

: sob 01 lut, 2014 16:21
autor: kacus13
jakbym znalazl w tamtych tematach moje odpowiedzi to bym nie zakladal..

przekrecam kluczyk i cisza brak zaplony co za tym idzie pompa nie bedzie chodzic a rozrusznik nie bd dostawal pradu i nie bedzie "cykal" ani krecil.

: sob 01 lut, 2014 16:27
autor: GRAQ
masz miernik w domciu? Jak nie masz to wydaj 20PLN i zakup, potem rozkręć obudowę kolumny kierowniczej i dostań się do kabelków przy stacyjce. Na jednym zawsze jest napięcie, pozostałe są dołączane do niego za pośrednictwem stacyjki. Jak przekręcasz kluczyk i nie ma napięcia na pozostałych kabelkach to może stacyjka. Wtedy weź na krótko i zobacz czy prądzi, a jak nie to trzeba szukać po przekaźnikach. Jeden zdaje się jest "main" czy jakoś tak. Od niego zacznij.

: sob 01 lut, 2014 16:48
autor: kacus13
graQ'u jakby to byla stacyjka to raczej by nie dzialal turbotimer ktory mam podpiety pod kable ze stacyjki a on dziala ;) ale moge sie mylic posprawdzam.

i tak wgl czy to mozliwe ze stacyjka mi padla w czasie jazdy?

: sob 01 lut, 2014 18:05
autor: luki343
Stacyjka ma pozycje OFF, ACC, ON i START, timer masz pod ACC, tak jak radio i kilka innych rzeczy, ważniejsze takie jak pompa dopiero chodzą na ON. Więc sprawdź stacyjkę i zobacz czy pojawia na ON i START prąd.

W trakcie jazdy raczej nie padnie, ale nasze nissany nie są już młode i w każdej chwili może coś paść :P

: sob 01 lut, 2014 18:13
autor: mielnik
i do tego jedna awaria z drugą lubią się nakładać i nie mieć ze sobą nic wspólnego :P

: ndz 02 lut, 2014 13:00
autor: GRAQ
Jak masz timer to sprawdź jeszcze czy bezpieczniki w skrzyneczce z prawej strony pod machą są ok. Bo pisząc o bezpiecznikach nie sprecyzowałeś.

: pn 03 lut, 2014 17:07
autor: Lechu
hmm też się dołączę do tematu bo właśnie mam podobny problem z tym, że w S14.
Auto tydzień czasu postało w garażu i też nie mogę odpalić.
Cała elektryka działa: kontrolki, szyby, radio światła itp.
Pompa się załącza a w ostatniej pozycji położenia stacyjki rozrusznik nawet się nie odezwie.
Tak było rano: jednak nie miałem czasu się tym zająć więc podpiąłem tylko prostownik.
Po godzinie 15 wróciłem do garażu i auto odpaliło bez problemu. Pojechałem do sklepu i tam już zostałem bo auto znów nie odpaliło. Dopiero na popych odpalił bez problemu. Teraz pod domem dalej nie ma reakcji a akumulator jest OK. Przypuszczam, że za kilka godzin znów odpali normalnie i dlatego nie wiem co o tym myśleć.?

: pn 03 lut, 2014 17:46
autor: mielnik
na jakiej podstawie stwierdziłeś, że aku jest ok? Coś może ciągnie Ci prąd i rozładowuje aku. Miernik w rękę i sprawdzaj.

: pn 03 lut, 2014 17:56
autor: Lolson
Sprawdzil bym kabel sygnalowy przy rozruszniku

: pn 03 lut, 2014 18:11
autor: Lechu
mielnik pisze:na jakiej podstawie stwierdziłeś, że aku jest ok? Coś może ciągnie Ci prąd i rozładowuje aku. Miernik w rękę i sprawdzaj.
Nie chciałem się rozpisywać. Bo aku sprawdziłem w pierwszej kolejności. i trzyma około 13V jednak patrząc, że szyby się otwierają i radio gra to rozrusznik powinien chociażby zamruczeć a jest zupełna cisza.
Żeby nie rozkręcać od razu kolumny to jutro postaram się sprawdzić czy po przekręceniu stacyjki na rozruszniku pojawi się napięcie. To powinno coś wyjaśnić.

: pn 03 lut, 2014 18:41
autor: GRAQ
Sprawdź przewód wyzwalający cewkę. Może sie wypiął, a jak jest ok a nadal nie prądzi to pomiziaj 12V miejsce gdzie jest wczepiony. Może cewka Ci zmarła.

: pn 03 lut, 2014 19:09
autor: Lechu
GRAQ pisze:Sprawdź przewód wyzwalający cewkę. Może sie wypiął, a jak jest ok a nadal nie prądzi to pomiziaj 12V miejsce gdzie jest wczepiony. Może cewka Ci zmarła.
Byłem właśnie jeszcze raz spróbować aku trzyma 12.6V. A stacyjka wydaje się ok bo wszystko po kolei się załącza a w trzecim położeniu słychać charakterystyczne pyknięcie przekaźnika/stycznika więc tam prąd dochodzi od stacyjki. Jutro będę modził coś więcej.

Rano odpalił bez problemu a za drugim razem znów cisza hmm.

: pn 03 lut, 2014 20:29
autor: siwy1210
Dzisiaj u wujka w fabii :P było coś podobnego tylko że jak przekręcał kluczyk to gasły kontrolki i równocześnie było słychać cyknięcie okazało się że to rozrusznik robił zwarcie