Zamiana wtyczek wtryskiwaczy, MAF i idle switch na EV-1 VAG

ECU, chip, SMT, ECU MASter, Apexi i inne wynalazki typu: EBC, kontrole trakcji, kontrole stuku,

Moderator: Moderator

Tomek89
Postojebca
Postojebca
Posty: 1608
Rejestracja: pn 15 paź, 2007 20:04
Lokalizacja: Gm. G?ogówek(opolskie)
Kontakt:

Jak macie taki problem jak ja z wozem znajomego że wyskakują nonstop wtyczki od wtrysków, to jest na to lekarstwo. Pomaga również gdy nagrzebane jest przy wtyczce TPSu i brakuje wtyczki do przepływki.
Dobra sprawa gdy robi się konwersję z 4 na 3 pin przepływki

Rozwiązanie brzmi:

wtyczki EV-1 z VAGa
ja miałem leżeć wiązkę z 1.8t z passerratti b5 i z niej mam wtyczki. Były 2,3,4 i 5 pinowe nas interesują 2 i 3 ewentualnie 4 pinowe jak ktoś ma przepływkę 4 pinową, nie działa dla czujnika położenia wału bo zwalnianie klamry wychodzi od strony silnika i jest klops.

nie będe opisywać jak używać lutownicy, ale do izolowania uzywałem termoskurczki i na to izol taśmę samo wulkanizującą prawdziwą z coroplast :wink:

Zacznijmy od wtrysków( EF & EC 112, 234 strona w pdfie)
kolejność jest taka:
Obrazek
od lewej jest pierwszy
#1
Obrazek
gruby biały + (12V)
cieńszy z czarna żyłką -(sterowanie)


#2
Obrazek
gruby zielony +(12V)
cieńszy z czarna żyłką -(sterowanie)


#3
Obrazek
gruby żółty +(12V)
cieńszy z czarna żyłką -(sterowanie)

#4
Obrazek
gruby niebieski +(12V)
cieńszy z czarna żyłką -(sterowanie)


Wtyk vagowski wygląda tak:
Obrazek
należy połączyć by + był na lewo
kolory na vagowskich wtyczkach w moim przypadku było tak że +(12V) wszędzie był tego samego koloru, tylko -(sterowanie) były różne.

Wtyczka ma wkładkę z której łatwo wyjąć piny do przezbrojenia, wymagany malutki płaski śrubokręt
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Akurat grubość na wtyczkach wtryskiwaczy była bardzo zbliżona to nie trzeba było nic przekładać, zalutowałem i już.


Czujnik położenia przepustnicy, dokładniej idle switch (serwisówka EF & EC 94 coś koło 216 strona w pdfie)
wtyczka 3 pinowa, używane są tylko 2 piny do stycznika zamknięcia przepustnicy pin B (żółty kabelek) i C (żółty z białą nitką, albo tylko żółty, u mnie był zółty)
Górny to C
Obrazek
można pomieszać pin B i C nic nie powinno się stać, sygnał to tylko zamknięcie obwodu albo nie

Przepływomierz MAF
(EF & EC 84 strona 206 z pdfu)

Rozpiska kolorów,
G/Y zielono żółty używany, 37 w ecu
dla 4 pinowych przepływomierzy, w 3 pinowym niema tego przewodu, przy konwersji zaślepić
Obrazek
Obrazek

Kolory głównych trzech przewodów są te same, schemat jak połączyć przy konwersji
4pin :arrow: 3pin :arrow: funkcja :arrow: kolor przewodu

A :arrow: x nic
B :arrow: A :arrow: +(12V) :arrow: czarny z z białą nitką
C :arrow: B :arrow: -(masa) :arrow: czarny
D :arrow: C :arrow: sygnał :arrow: zielony z czarną nitką

Obrazek


Jestem jeszcze na etapie podmiany wtyczek czujnika temperatury, krokowca i zaworka powietrza od ssania, na pałę można zastosować wtyki 2 pinowe EV-1, ale troszkę w innym miejscu mają noski
EV-1
Obrazek

Wtyk od czujnika temperatury wody
Obrazek
Akurat na zdjęcu jest jakiś wtyk z Forda idealnie pasujący.

Można zeszlifować noski na czujniku temperatury i na zaworkach od ssania i krokowca. Albo zrobić rowek we wtyczce, lub obrócić tak by rowek w środku się pokrywał i wcisnąc wtedy, powinno wejść.

Niebawem ciąg dalszy z zdjęciami jak połączyć krokowca ,zaworek ssania, i czujnik temperatury
Ostatnio zmieniony pt 21 lis, 2014 23:13 przez Tomek89, łącznie zmieniany 1 raz.
Rice is nice
Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektronika silnika”