Jak macie taki problem jak ja z wozem znajomego że wyskakują nonstop wtyczki od wtrysków, to jest na to lekarstwo. Pomaga również gdy nagrzebane jest przy wtyczce TPSu i brakuje wtyczki do przepływki.
Dobra sprawa gdy robi się konwersję z 4 na 3 pin przepływki
Rozwiązanie brzmi:
wtyczki EV-1 z VAGa
ja miałem leżeć wiązkę z 1.8t z passerratti b5 i z niej mam wtyczki. Były 2,3,4 i 5 pinowe nas interesują 2 i 3 ewentualnie 4 pinowe jak ktoś ma przepływkę 4 pinową, nie działa dla czujnika położenia wału bo zwalnianie klamry wychodzi od strony silnika i jest klops.
nie będe opisywać jak używać lutownicy, ale do izolowania uzywałem termoskurczki i na to izol taśmę samo wulkanizującą prawdziwą z coroplast
Zacznijmy od wtrysków( EF & EC 112, 234 strona w pdfie)
kolejność jest taka:
od lewej jest pierwszy
#1
gruby biały + (12V)
cieńszy z czarna żyłką -(sterowanie)
#2
gruby zielony +(12V)
cieńszy z czarna żyłką -(sterowanie)
#3
gruby żółty +(12V)
cieńszy z czarna żyłką -(sterowanie)
#4
gruby niebieski +(12V)
cieńszy z czarna żyłką -(sterowanie)
Wtyk vagowski wygląda tak:
należy połączyć by + był na lewo
kolory na vagowskich wtyczkach w moim przypadku było tak że +(12V) wszędzie był tego samego koloru, tylko -(sterowanie) były różne.
Wtyczka ma wkładkę z której łatwo wyjąć piny do przezbrojenia, wymagany malutki płaski śrubokręt
Akurat grubość na wtyczkach wtryskiwaczy była bardzo zbliżona to nie trzeba było nic przekładać, zalutowałem i już.
Czujnik położenia przepustnicy, dokładniej idle switch (serwisówka EF & EC 94 coś koło 216 strona w pdfie)
wtyczka 3 pinowa, używane są tylko 2 piny do stycznika zamknięcia przepustnicy pin B (żółty kabelek) i C (żółty z białą nitką, albo tylko żółty, u mnie był zółty)
Górny to C
można pomieszać pin B i C nic nie powinno się stać, sygnał to tylko zamknięcie obwodu albo nie
Przepływomierz MAF
(EF & EC 84 strona 206 z pdfu)
Rozpiska kolorów,
G/Y zielono żółty używany, 37 w ecu
dla 4 pinowych przepływomierzy, w 3 pinowym niema tego przewodu, przy konwersji zaślepić
Kolory głównych trzech przewodów są te same, schemat jak połączyć przy konwersji
4pin 3pin funkcja kolor przewodu
A x nic
B A +(12V) czarny z z białą nitką
C B -(masa) czarny
D C sygnał zielony z czarną nitką
Jestem jeszcze na etapie podmiany wtyczek czujnika temperatury, krokowca i zaworka powietrza od ssania, na pałę można zastosować wtyki 2 pinowe EV-1, ale troszkę w innym miejscu mają noski
EV-1
Wtyk od czujnika temperatury wody
Akurat na zdjęcu jest jakiś wtyk z Forda idealnie pasujący.
Można zeszlifować noski na czujniku temperatury i na zaworkach od ssania i krokowca. Albo zrobić rowek we wtyczce, lub obrócić tak by rowek w środku się pokrywał i wcisnąc wtedy, powinno wejść.
Niebawem ciąg dalszy z zdjęciami jak połączyć krokowca ,zaworek ssania, i czujnik temperatury
Zamiana wtyczek wtryskiwaczy, MAF i idle switch na EV-1 VAG
Moderator: Moderator