Strona 1 z 1

EMU strojenie i hasło na mapę..

: śr 06 sty, 2016 05:50
autor: radeklwh
Witam
ostatnio rozmawiałem ze znajomym który wystroił auto na EMU ECUMASTER'a
lecz ma założone hasło na mapę i nie może zrobić żadnej modyfikacji u żadnego innego tunera, czyli wchodzi w grę tzw. monopol na strojenie co jest faktem śmiesznym w moim mniemaniu..
pogrzebałem dalej i się okazało że nie tylko on ma hasło ale wszyscy znajomi co stroili w GT4
i nikt nie był tym faktem zadowolony dodam..
jednym słowem MONOPOL na strojenie auta i tunera hahah, to jest śmiechu warte, nawet T. Drozda tak nie leciał..
i teraz wyobraźcie sobie że zmieniacie wydech albo jakieś inne mniej istotne modyfikacje lub bardzie i co teraz? trzeba podstroić autko... a tuner u którego stroiliście samochód mieszka 600 km od was i co? musisz jechać do niego bo oczywiście inna osoba która uczęszczała na kursy ecumastera i ogarnia takie rzeczy nie może pomóc bo jest hasło...
koszta benzyny olbrzymie, czas i wiele innych rzeczy...

jest na to sposób, jeżeli jest ktoś tym faktem poirytowany i chciał by coś z tym zrobić to PW proszę i pomogę :)

: czw 07 sty, 2016 10:27
autor: Silicone
Też się spotkałem z takimi praktykami...

: czw 07 sty, 2016 13:00
autor: radeklwh
tylko to jest nielegalna praktyka.. :) nie mogą tego robić..
płacąc za emu płacisz za możliwość ingerencji w mapy
kupując nistune płacisz za możliwość ingerencji w mapy
kupując licencję możesz sam to robić
proste
tutaj emu jest licencją!!

: czw 07 sty, 2016 16:01
autor: Binio_
tyle że nie wiem jak to się ma do strojenia jako usługi i praw autorskich np do mapy oraz potencjalnego rozpowszechniania.
Dochodzi kwestia iż możesz coś namieszać, lub ktoś inny, wgrasz mapę jaka była i powiesz stroicielowi że silnik kaboom na jego mapie...

: czw 07 sty, 2016 18:10
autor: Silicone
sa dwie strony medalu....
trzeba sie dogadac z tunerem od poczatku co jak i za ile i pozniej nie ma klopotow.

: czw 07 sty, 2016 21:03
autor: borimichal
Gwarancji w motorsporcie nie ma , zakładanie hasła na emu to najgorsze co można zrobic , chyba że chcemy poprostu zarabiać za wszelką cene na swoich klientach...
Już nie mówie o sytuacji gdy na drugim koncu polski zepsuje się nam samochód a posiadając emu zazwyczaj jesteśmy w stanie szybko ustalić źródło usterki, byłem już świadkiem kilku takich sytuacji

: pt 08 sty, 2016 06:18
autor: radeklwh
proste, gwarancji nikt nie daje na strojenie... ciekawe jak to uzasadnić że przez mapę się auto wysrało
GT4 z wawy nie informowało klientów o mapie, przynajmniej tych których znam..
w myśl prawa jest to uwiązanie klienta, prawa autorskie nie mają tu zastosowania
prawa autorskie ma ECUMASTER do EMU
oprogramowanie jest bezpłatne/dostępne dla wszystkich freeware
mapa jest tylko ustawieniami a nie programem samym w sobie

: pt 08 sty, 2016 09:36
autor: Silicone
Nie do końca. Napisanie całej konfiguracji, wszystkich map, wzbogacen, korekt w standalone to naprawdę dużo pracy, jeśli auto ma działać jak na fabrycznym ecu to potrzeba na to sporo czasu.

mówisz ze mapa jest tylko ustawieniami.
Jakbys napisał 10 część harego Pottera w Wordzie to Microsoft ma do niego prawa autorskie? Bo przecież to ich program...

Żeby było jasne, jestem przeciwny dawania hasła w emu, sam takiej praktyki nie stosuje, ale są dwie strony medalu...

: pt 12 sie, 2016 00:38
autor: maziR13
mysle, ze jest na to jakis program, jezeli haslo nie jest zbyt trudne.