SMT vs Chip

ECU, chip, SMT, ECU MASter, Apexi i inne wynalazki typu: EBC, kontrole trakcji, kontrole stuku,

Moderator: Moderator

Awatar użytkownika
jarkowy
Założyciel Klubu
Założyciel Klubu
Posty: 1088
Rejestracja: sob 26 lip, 2003 23:29
Lokalizacja: Władysławowo
Kontakt:

Czy ktos mi może powiedzieć jaką wyższość ma SMT nad chipem?
Moje zdanie poznacie póżniej ale ja chce wiedzieć dlzaczego Wy sie na niego decydujecie?
GTR Sprzedany ale Avatara spobie zostawiam z sentymentu...

SKYRACING

OO\____/OO

602227141


Turbokiller

automatyka www.horyzont.co
pokoje gościnne nad morzem we władysławowwie www.impresja.co
600-961-666
Fila.
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 614
Rejestracja: wt 29 lip, 2003 15:56
Lokalizacja: nikad
Kontakt:

a co to??? Ja sie zdecydowałem na to u ciebie ale musze nyse dopracowac jeszce 8)
Awatar użytkownika
mellow
Stały gość
Stały gość
Posty: 402
Rejestracja: ndz 21 wrz, 2003 17:37
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Ja sie decyduje na niego za bardzo prozaicznej przyczyny... nie chodzi tylko o wieksza "programowalnosc" jak np. stowrzenie osobnych map dla nitro - bo takowego niemam i nie planuje, czy tez np. ze ma mape dodladowania zalezna od obrotow, ostateczenie niewiem czy np. programujac czipa mozna ustawić zapłon i skład mieszanki dla 13 pozycji położenia przepustnicy z krokiem co 400 obrotów ale to co decyduje o moim wyborze to to ze w warszawie wiem kto pomoze mi bardzo efektywnie cos takiego wystroic i ewentulanie bardzo szybko poprawic mapy zaplony w razie jakielkolwiek nowej modyfikacji.
"I had a look around the carpark and couldn't help noticing, that my car is significantly faster than all of yours..."
powered by:Japan Sport Service
Anonymous

SMT6 nawet nie bierz do reki !!
Jezeli juz to UC lub apexi.
Zalezy co chcesz osiagnac.
UC jest dobrym rozwiazaniem i daniel z majer techu tobrze to wystroii.
do tego masz procedure startu i kupe innych fajnych rzeczy. Zreszta poczytaj o unichipie na necie.
Awatar użytkownika
mellow
Stały gość
Stały gość
Posty: 402
Rejestracja: ndz 21 wrz, 2003 17:37
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Ja wezme albo SMT5i albo Apexi S-AFC ....
"I had a look around the carpark and couldn't help noticing, that my car is significantly faster than all of yours..."
powered by:Japan Sport Service
Anonymous

dobra o co chodzi? Co to to UC?
Awatar użytkownika
mellow
Stały gość
Stały gość
Posty: 402
Rejestracja: ndz 21 wrz, 2003 17:37
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

UniChip - piggy-back
"I had a look around the carpark and couldn't help noticing, that my car is significantly faster than all of yours..."
powered by:Japan Sport Service
Awatar użytkownika
200sx
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 125
Rejestracja: śr 08 paź, 2003 12:20
Lokalizacja: Warszawa

Ja biore Apexi S-afc II.
Wady drozszy niz czip jarka (270$)
Zalety ma duzy wyswietlacz - nie potrzeba laptopa do strojenia i jak cos bede chcial zmienic to nie musze jechac nad morze :) . Jakosc instrukcji jest podobna do nissanowskiej serwisowki wiec z duza cierpliwoscia i przy minimalnej wiedzy sam sobie wystroje. Dodatkowo ma kontrole spalania stukowego i mozliwosc wprowadzenia 2 map.
Zaplonu to chyba zaden czip nam nie pozmienia. np Greddy e-manage (piggy back) wymaga dodatkowego modulu.
Awatar użytkownika
IceMan
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 883
Rejestracja: sob 13 wrz, 2003 10:12
Lokalizacja: Szczecin

rozumiem ze chodzi o to ?
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayI ... 2442462797

ale tylko 8 punktow co 500 rpm ? to nie zamalo ?

rozumiem ze jest mi to potrzebne zeby wiecej paliwka lac do cylindrow kiedy przeplywomierz osiagnie swoje gorne granice ? tak ?
Awatar użytkownika
200sx
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 125
Rejestracja: śr 08 paź, 2003 12:20
Lokalizacja: Warszawa

Ten co pokazales to starszy model. Nowszy ma 12 punktow regulacji co 50obr. Przeplywomierz zawsze bedzie problemem nawet jak zainstalujesz smt. Trzeba zmieniac na wiekszy potem wtryski, pompa i tak kolejno. No ale jak sie chce dodac koni to trzeba sie z tym liczyc. Norris twierdzi ze seryjne graty przy zastosowaniu tylko czipa turbinay i IC starczja na 250 KM ale Jarek jest chyba innego zdania. Ja jeszcze nie testowalem wiec przekazuje to co inni pisza.
Awatar użytkownika
jarkowy
Założyciel Klubu
Założyciel Klubu
Posty: 1088
Rejestracja: sob 26 lip, 2003 23:29
Lokalizacja: Władysławowo
Kontakt:

Wkońcu odświerzam ten topic
Chciałbym zbódować toche krytyki i bódującej wymiany zdań bo jestem poprostu ciekawy i niezeżarłem wszystkich rozumów - jeszcze :wink:

Powiem co moge wystroić w chipie
np.S13
Limit prętkości (nie działa ale jest :wink: )
Limit obrotów
limit doładowania w funkcji obrotów 16 kroków
limit dawki paliwa w funkcji obrotów 16 kroków
skala rozpietości mapy paliwa w funkcji przepływomierza 16 pyunktów i obrotów 16 pkt
skala rozpietości mapy zapłonu jak wyzej
obie skale sa dwie dla normalnej mapy i dla trybu serwisowego
mapa paliwa (zwykła) w funkcji przepływomierza powietrza 16x16 czyli 256 kroków (i algorytm wybierania punktów pomiedzy którymi sie znajduje oraz ich usrednianie)
Mapa paliwa (gdy komp przejdzie w tryb serwisowy) 16x16.....
Mapa zapłonu (normalna) 16x16.....
Mapa zapłonu (serwisowa) 16x16....
wzbogacanie mieszanki w funkcji wychylenia przepustnicy 7 pkt
współczynnik napięcia na przepływomierzu w stosunku do napiecia 64 punkty - dzieki temu mozna zbódowac własny przepływomierz lub zaadoptowac przepływomierze z S14 300zx czy skylina
współczynnik wtryskiwaczy i srednicy przepływomierza (wartosc podawana z palca na podstawie obliczen)
czas bezwładności wtryskiwacza
reakcje na zamykanie przepustnicy
wzbogacanie mieszanki w funkcji temperatury silnika 8 pkt
Wyłączanie sondy lambda - bardzo ważne


W S14 właściwie wszystko odbywa się tak samo
ale dodatkowo punkt załączania sie VTC przy jakich obrotach zmienia sie faza rozżądu

W 300Zx to już poezja
wszystko tak jak powyzej w 200sx ale oprócz twego
osobna mapa paliwa i zapłonu dla 5 biegu 16x16
minimalny czas wtrysku w funkcji obrotów
czas trwania iskry


A teraz co z tego ze są tam takie zeczy i moge je zmieniać a np smt nie

wyobrażmy sobie sytuacje ze srtoimy smt zwiekszamy dawke paliwa poprzez wysyłanie sygnału dla ecu ze jest wieksze napiecie z przepływomieza niż w rzeczywistości (tak to sie fizycznie odbywa, bo jeśli kombinujemy prze sonde lambda to mozna zapomniec o efektywnym strojeniu)no wiec jak ECU dowie sie ze ma wieksze napiecie niz jest w rzeczywistosci to wydłuzy czas wtrysku i wszystko bylo by ok ale zmieni sie tez punkt zaplonu poniewaz zaplon jest w skali obrotow i przeplywomierza i co stroiciel SMt na to ? musi zmieniac zaplony zeby były zblizone do optymalnych 2 razy bo musi brac poprawke jaka wprowadziło ECu (a której nie zna)
Poza tym w przypadku SMT dawke paliwa reguluje sie w funkcji wychylenia przepustnicy a nie w funkcji obciążenia silnika(przepływomierz powietrza) co jest prymitywne - takie regulacje stosowano w starszych systemach elektronicznych i w takiej funkcji niejako działały gaźniki...
No dobrze oszukalismy już ECU dalizmy wieksza dawke paliwa ale ECU korzysta z lambdy i jak widzi ze jest za bogato to i tak sam sciaga paliwo do normy i powstaje 2 razy zamknieta petla bo SMT ustawia miesznke na tyle i porównuje ją z lambda czy dobrze zrobiło a ECU ja spowrotem obniza wiec SMT zaóważa jej spadek wiec znowu podbija i tak w kułko macieju - Jak jeżdziłem z pingiem i tak zrobiłem to AFR skakał z barszo bogatej do ubogiej z cvzestotliwością 1 sek (ze względu na powolniość lambdy i regulatorów)
No dobra to zrbiliśmy chaka na ECu odłączyliśmy od niego lambde (fizycznie przecieliśmy poprostu kabelek) i ECu sie nam już nie wchrzania do AFRu i SMT robi co chce. NIe do końca bo ECu przechodzi w tryb awaryjny i SMT musimy stroić na awaryjnych mapach i w sumie nie ma problemu ale jak bedzie spalanie stukowe to ECU i tak już na nie nie zareaguje bo już jeżdzi w mapie awaryjnej ....a tak by sie przełączy lo w bezpieczny punkt i było by OK a tak bedziemy jeżdzili n SMT i lekkim stukowym o którym nie bedziemy wiedzieć bo bedzie za delikatne ale bedzie robiło swoje...
Dobra No to już SMT tak wystroiliżmy ze gra zapłon paliwka nie ma stukowego i wszystko jest git no nie?
NIE bo ECU wprowadza maxymalny cas wtrysku w funkcji obrotów i i tak nie wyskoczymy powyżej niego!Mało tego nie ma sensu przektaczac napiecia na oszukanym sygnale z przepływomierza powyżej 5V bo i tak nic to dla ECU nie zmieni poprostu pojawimy sie na końcu jego zakresu i barsziej dawki wterysku nie wzmocnimy niz to jest możliwe w orginale.
Dalej jeśli ECU policzy ze ma np 5V przy 3500obr to dojdzie do wniosku ze doładowanie za bardzo się zwiększyło i poprostu odetnie paliwo - pamiętacie pisałem Ciśnienie doładowania w funkcji obrotów 16 kroków I na to SMT juz nic nie poradzi Dlatego nie da się wyskoczyć na SMT powyżej 1bara (zalezy od gestości i temperatury powietrza) a dodam ze przy 6800obr ciśnienie jest scięte do 0,86bar
Jak sobie poradzić z takim problemem przez SMT? Wkładamy wieksze wtryski i podajemy mniejsze napięcie dla ECU z przepływomierza powietrza i sytuacja rozwiązuje się sama bo mamy wiekszy wtrysk np 440 która jest o 1,18 raza wieksza od orginalnej 370ki i możemy teoretycznie dać doładowaniwe większer bo 1,18bar
No a teraz jeszcze wprowadziliśmy przepływke z 300ZX która jest o 2 razy wieksza str roimy SMT to mozemy dać nawet 2,37bara i po sprawie nie?
Niby proste ale Wystrojcie to i kupice sobie wtryski i przepływke bo inaczej sie nie da.

Oczywiście można stroić to tak ze jakiś pigyback steruje bezpośrednio wtryskami ale z tego co wiem to SMT tego nie potrafi a pozatym w końcu pojawi się taka sytuacja ze trzeba bedzie sterowaźć też świecami zapłonowymi a z tego co wiem to SMT tego nie potrafi bo to potrafią już tylko stand alony.

A jak widze ze SMT jest podłączony tylko pod przepływke to wybaczcie ale kasa poszła w błoto jak chej

Teraz odnośnie ilości map SMT ma ich 2 na chipie mozna miec 8 (ale tego nie robie) normalnie to i tak wykorzystuje się 2 a jak ktos bardzo chce to robie 4. Fakt na chipie nie powinno sie przełączać map na włączonym silniku a w SMT mozna

Plus dla SMT to logi (ale tylko w wersji 6 o ile sie nie myle), kabelek do strojenia i robimy to w czasie jazdy a na chipie niestety nie (chociaż mam takie uzrzadzenie i moge to robić w czasie jazdy ale w praktyce się nie sprawdza)Poza tym SMT się łatwo stroi w przeciwieństwie do chipa. Kolejnym plusem jest to ze można to zrobić na SMT samemu (a w przypadku chipa ja to musze zrobic - chyba ze się dogadamy i sprzedam programator wraz z informacjami jak sie to robi ale nie znam ceny jaka by mnie zadowoliła i nie podciełą gałęzi na której siedze - jakieś propozycje?)

No i cena! chip do S13 to 400zł a jeśli mają być dodatkowe mapy to dla 2 wyjdzie np 500zł
a SMT to 1000 i wiecej w dodatku i tak nie można wyjść poza ograniczenia ECU chyba ze wstawiamy dodatkowy sprzet

Jeśli chodzi o programy stratu, zmiana biegów bez puszczania gazu,podtzymanie turbiny itp. to sorry tego nie zrobie na chipie i do takich żeczy ECu nie zostało stworzone

Ale jesłi ktos ma zamiar np. Zastosować chipa i SMT to jaknajbardziej pochwalam takie rozwiąznie - w takiej sytuacji możemy zrobić wszystko!
I chipa powinno sie w takiej sytuacji wystroic tak aby znieść limity oraz wstepnie zestroić dodatkowy sprzęt a potem SMT regulować wszystko w minimalnym stopniu dopieszczając wszystko tak jak niestety chipa sie nie da zrobić (logi, jazda i na bierzaco zmiana ustawień)


Czekam na polemika może sie myle
Wybór wasz
ja pisze jak jest.
GTR Sprzedany ale Avatara spobie zostawiam z sentymentu...

SKYRACING

OO\____/OO

602227141


Turbokiller

automatyka www.horyzont.co
pokoje gościnne nad morzem we władysławowwie www.impresja.co
600-961-666
ChEsTeR

Dobra jarkowy to badz tak jeszcze laskaw i zmotuj cos podobnego z kompem od s12 czyli ca18ET jak to zrobisz to caly swiat bedzie bral od ciebie programy a jest tych samochodow od groma. Problem w tym ze nik nie wie jak jest zbudowany program w s12.
A co do s13 ktory mnie nie dotyczy to ja bym postawil na calkowicie oddzielny uklad sterujacy gdzie mozna ustawiac wszystko.
Fila.
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 614
Rejestracja: wt 29 lip, 2003 15:56
Lokalizacja: nikad
Kontakt:

Ja tutaj nie bronie ani Smt6 i nie jestem przeciwko chipom...
Why smt6 :)
The SMT6 was designed to allow you to tune ANY engine. Signals are modified on maps found within the units and with windows software. Installation and tuning is simple and once installed the engine can be retuned by anyone with a laptop and the tuning software. An average installation consists of connecting 6 wires to the vehicles original wiring loom, changing the settings of the unit in the setup section of the tuning software and you are ready to retune the car. It has been found that an experienced installer can install an SMT unit within 30 minutes.

When ordering the SMT6 you have two options. The first is the development kit which comes with everything needed for installing the unit including the self test jig which allows you to test the unit for faults and the development CD which contains all software, manuals and our latest database of wiring diagrams for different cars (now over 650 cars). Your second option is purchasing only the unit and harness with all other accessories being charged for as extras.

A full list of the features and benefits of the units are listed on a chart below, herewith an explanation of some of the latest ones:

The library files have been done away with. You can now save your setting files and reload them without having to send them to us for validation. You still have the option of branding, in other words placing your company information into the unit, as well as invoking the no-tune option that hides the tuning maps and setup of the unit.
We have made some advances in the lambda features of the SMT. As with the older unit it is still possible to read the lambda sensor but now it is also possible to modify the lambda sensor signals. There are two modes of lambda tuning, the first is a linear mode which tunes according to the voltage of the sensor. The second is non-linear which allows you to tune according to a lambda value. Both tuning modes are selectable via the setup screen.
The older SMT5 had an output that was enabled according to a RPM set point. This was mainly used with cam switching applications. With the SMT6, it is possible to set this output to airflow, temperature and analog deflection points as well.
The extra injector driver can also be used for proportional nitrous injection, something its predecessor could not do.The SMT6 has an input for airflow sensors and temperature sensors, each have a separate map that can be used to manipulate the fuel, extra injector and ignition signals.

FEATURES & BENEFITS OF THE SMT6
All piggy-back units are reliant on the exiting ECU to provide the fuel and ignition to the engine. For this reason they are bound by the limitations of the existing ECU. Fuel is typically modified by changing the load sensor or lambda sensor signal. Ignition is done by delaying or advancing the crank angle sensors signal. The piggy-back unit tricks the ECU into thinking that it is running under different conditions thereby allowing for a different output.

The SMT6, like its predecessor, has the ability to drive an extra injector which will allow more fuel to be added into the engine typically for turbo applications.

Feature Benefit
Throttle Sensor learning feature ----Fits to any throttle position
RPM Calibration ----To suite your installation
High RPM range ----Racing?
Fuel map with 128 sites ----Smooth Programming
Ignition Map with 128 sites ----Fine Ignition resolution
Injection Map with 128 sites ----For extra (boost!) injection
0 - 10 volt analogue range -----Allows tuning of all models
6 Amp injector drive ----Handles 6 x 16 ohm injectors
Various ignition outputs ----For the most stringent applications
Selectable ----Trigger points To suit
Programmable Cylinders I----t works on any amount of cylinders!
Selectable polarity ----To Suite
Can handle interlaced signal ----For 4 cylinders ignition output tuning
Balanced Inputs ----Inverted Outputs
Missing Tooth Signal -----For up to 2 teeth advance/retard
Ignition output limit -----Limits max. advance and retard
Fuel High low limit -----Prevents overdriving the ECU
Small Size Fits ----Anywhere
Low Battery Drain -----Simple Installation
Self Checking Test Available ----For Extra Confidence
Map Switchable ----While you drive
All Inputs Protected -----No mishaps!
Crystal Controlled ----For Stability
Encapsulated ----For Moisture and Dust
Easy Tuning Software---- DOS or WINDOWS
Low Component -----Count High MTBF
10 MIPS computing ----To facilitate quick engine response
Signal Conditioning ---- To prevent miss trigger
Engine profiles (library) ---- Easy set up
Lambda Signal Tuning ---- Modification of Lambda Senor Readings
Proportional Nitrous Control ----Less waste of power in nitrous injection
Adjust Dwell Time -----For very basic standalone applications
Rpm / Airflow / Analogue Defection / Temp Switch Point ----For cam switch and similar applications


Wiring diagrams
With exception of the new inputs, the SMT6 wiring is identical to SMT5 wiring. Our wiring diagram database has over 650 diagrams and can be found on the development CD supplied in the development kit. Diagrams can also be requested via customer support


Ja osobiscie zdecydowałem sie na smt6 poniewaz:
- moge sam sobie podłaczyc laptopa i zaczac zabawe
- nie pobawie sie chipem (sam bez Jarka) a mieszkamy od siebie dosc daleko :wink:
- koszt byl tylko 1000 zł poniewaz mapy juz byly gotowe nie trzeba bylo stroic dodatkowo (
ewentualnie dopracowac trzeba bedzie te które sa)
- tak jak napisalem kiedys ja chce miec gwarancje i jak cos sie spierdzieli bede wiedział do
kogo leciec z pretensjami
- mialem do wyboru S-AFC albo smt6 i wybralem to drugie poniewaz (odpadło strojenie) i
ma wieksze mozliwosci, jest ukryte nikt mi szyby nie wywali zeby smt sobie zabrac
- boje sie chipa jakos ( nie pytac mnie czemu ale sie boje :fear: )

Po zamontowaniu SMT6 w samochodzie:
Dla wyjasnienia mam za slaba pompe paliwa zeby nim szalec bo mi sie dusi ale rezultay jak do tej chwili sa takie:
- spalanie z 15 l w miescie spadło mi do 9.1 l /100 km :mrgreen:

Bede mógl wiecej napisac jak:
- zalatwie sobie nowa pompe. Czy pompa od SUPRY TT rok 96 do s13 pasuje ?????
- sonde lambda kupie
- zamontuje Fimca

!!!!![shadow=red]WARNING[/shadow]!!!!!
Ponawiam pytanie
Czy pompa od SUPRY TT rok 96 do s13 pasuje ?????
Ramzes

Fila. pisze:- spalanie z 15 l w miescie spadło mi do 9.1 l /100 km :mrgreen:
[/b]
Fila czy spalanie tak ci spadło za sprawą samego SMT????
Fila.
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 614
Rejestracja: wt 29 lip, 2003 15:56
Lokalizacja: nikad
Kontakt:

No wlasnie na to wyglada... tez jestem ostro zdziwiony. Wlałem 45l 98 pb i zrobilem 405 km jak do tej pory i jeszcze rezerwa mi sie nie swieci :eek:
ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektronika silnika”