Jazda na Chipie :-)

ECU, chip, SMT, ECU MASter, Apexi i inne wynalazki typu: EBC, kontrole trakcji, kontrole stuku,

Moderator: Moderator

Awatar użytkownika
Wojtku
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 46
Rejestracja: śr 15 lut, 2006 14:16
Lokalizacja: Gracze (opolskie)
Kontakt:

Kurcze przeciez to dzisiaj jest trzynasty... Wczoraj zabrałem się za montaż komputerka po Chipie u Prezesa, po zamontowaniu w końcu jazda próbna, pare kilometrów spokojnie do 2500obr. i później palnik, hm... troszkę lepiej ale idzie tak samo, pare porad przez telefon + ostrzeżenia i małą rurke od turbiny do puszeczki z takim drucikiem wykręciłem i zaślepiłem ją śrubką fi 8. Autko było przełaczone na chipa, no i jazda próbna.
Kurwa jedynka, dwójka, trójka, czwórka, obrotomierz zapieprzał jak wycieraczka na najszybszym biegu, nie wiem ile nadmuchała ta turbinka T25 bo nie mam manometru (dodatkowe zbedne kilogramy) ale tak wgniatało w fotel że nie mogłem sie podnieść, po prostu masakra i tak około 1 kilometra, naraz pstryk coś szczeliło, zasyczało i auto sie nie rozpędza, gaz wciśniety do końca a auto nic, patrzę w lusterko wsteczne a z tyłu nic nie widać, strasznie kopcił na niebiesko, no to nawrót i do domu. Rozkręciłem dolot do turbiny z którego wylał się olej, turbina cała w środku w oleju, tak że raczej na pewno poszło turbo. Teraz już wiem że nie można tego robić bez MBC i wskaźnika doładowania, szkoda że muszę tyle za tą naukę zapłacić, ale jak sobie pomyslę że na T28 będzie jeszcze lepiej to już nie moge się doczekać nowej większej turbinki.
Pozdrawiam wszystkich.

P.S. Nie zaślepiajcie tej rurki z turbiny :-)

P.S.2. Kupię turbinę T28 :-)
Awatar użytkownika
drv
Stały gość
Stały gość
Posty: 208
Rejestracja: ndz 27 lis, 2005 18:01
Lokalizacja: Czeladź
Kontakt:

No to nieźle turbo zabiłeś :D
200SX RS13 CA18DET T25 + 2 cale przelot
Wywalony ABS
Wywalony środek:)
hard corek

Prawdziwy turbo killer :wink:
Awatar użytkownika
Pajak2444
Postojebca
Postojebca
Posty: 1522
Rejestracja: pn 27 wrz, 2004 22:58
Lokalizacja: Dlugoleka
Kontakt:

Ja na mojej smigam i smiegam az zalecialem na dystrybutor :(
Koszta podobne :( 700zl za wyprostowaie auta 100zl mandat :(

Jale dzieki temu wypadkowi wiem czego nienalezy robic !!!

NIGDY NIESZALEJCIE W POBLIZU WYSOKICH KRAWEZNIKOW !!!
WYSTARCZY ZE 1 OSOBA W KLUBIE TAK ROBILA !!!
Sprzedam SHORT SHIFTERY ,, downpipy , frontpipy 3", zegary SWOOSH i SAGA 52mm i 60mm
Awatar użytkownika
fazolx1
Stały gość
Stały gość
Posty: 281
Rejestracja: śr 06 paź, 2004 00:49
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Wojtku mogłeś sie ze mną spiknąć i byśmy pogadali , przeciesz mamy kawałeczek do siebie , modujemy fury a sie nie widzieliśmy ....

Nie koniecznie poszła ci tubina - może poprostu strzelił dolot , a jak dolot strzeli to auto zdycha , olej sie wysyra , i nie miłosiernie kopci - brałem to , tak jak brałem już wszystko inne.

Małem taki sam wałek i turbina który ten wałek przezyła jeździ do dzisiaj sprawując sie świetnie u kolegi , może nie jest to nówka , ale oliwy nie puszcza i 0,7 daje .

ps. instalacja wskaźnika doładowania waży tyle co 6 cukierków michałków @ 10deko
Wreszcie jeździ , i to jak ;)
Awatar użytkownika
kamil
Stały gość
Stały gość
Posty: 243
Rejestracja: pn 14 lut, 2005 15:53
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Fazolx1 masz na myśli że przez ciśnienie rura wyskoczyła na któryms kolanku, co?

U mnie kiedyś też jadę i naglę PUFFF! auto szarpie nie zbiera się i :shock: podnoszę machę daję gazu a tam powietrzem ładuje, wyskoczyło koło intercoolera. Ale mi nie kopciło.
200 SXy są zajefajne... nom czy ktoś śmie zaprzeczyć?? <killer>
Awatar użytkownika
Wojtku
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 46
Rejestracja: śr 15 lut, 2006 14:16
Lokalizacja: Gracze (opolskie)
Kontakt:

Może na jednym cylindrze poszły pierścienie?? Nie chciałbym założyć turbiny i kawałkiem pierścienia zepsułbym nową.
Pozdrawiam.
chajs

Zmierz cisnienie na cylindrach bedziesz wiedzial czy pierscienie czy nie
Awatar użytkownika
fazolx1
Stały gość
Stały gość
Posty: 281
Rejestracja: śr 06 paź, 2004 00:49
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Byłem u Wojtka przejazdem - diagnoza nie miła :( , to nie turbo ... no coment do tych sx-ów
Wreszcie jeździ , i to jak ;)
Awatar użytkownika
Maretzky
-#Administrator
-#Administrator
Posty: 826
Rejestracja: śr 29 paź, 2003 18:04
Lokalizacja: Wejherowo

Zeby tuningowac to silnik musi byc igła , w swieżo kupionych nissanach na 90% nie jest.
Wiec czipowanie trza zaczynac od kapitalki , takie jest moje zdanie , ja tak zrobiłem.
Pozdro.
Obrazek
hard corek

Znam kolesia który zrobił kapitalkę , potem tuning a i tak mu się samochodzik rozsypał , takie przypadki też się zdarzaja, to wszystko zależy kto robi i jak robi !
Awatar użytkownika
kamil
Stały gość
Stały gość
Posty: 243
Rejestracja: pn 14 lut, 2005 15:53
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

chajs pisze:Zmierz cisnienie na cylindrach bedziesz wiedzial czy pierscienie czy nie
I tu się chyba mylisz, żeby kopcił wystarczy wywalony pierścień olejowy - niekoniecznie będzie inne ciśnienie.
200 SXy są zajefajne... nom czy ktoś śmie zaprzeczyć?? <killer>
koknej

na czipsie z tego co jezdzilem to wiadomo ze bedzie kopcil na czarno raczej i strzela baki czarne bo jest wiecej paliwa i sie nie spala cale przelewa przynajmniej na niskich obrotach wystarczy 0.7-0.8 bara i czips i jazda tez wymiata :) i wtedy najczesciej pada laczenie IC dolot itp itd
Awatar użytkownika
fazolx1
Stały gość
Stały gość
Posty: 281
Rejestracja: śr 06 paź, 2004 00:49
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

No chłopaki mylicie się , nie gdybajcie o kopceniu bo tu kopcenie to najmniejszy problem , samochod cały skacze jak na zawodach lowraiderów - na wolnych , kopci troche , ale sprawdziłem 3 i 4 cylinder są do dupy z czego 4 niema poprostu wiedz nie ma co gadać.
Szkoda , bardzo szkoda , bo naprawde ładna technicznie sztuka (zawiecha, hamulce , prosta buda , czysty i wogole) .
Wreszcie jeździ , i to jak ;)
Awatar użytkownika
DrRedDevil
Stały gość
Stały gość
Posty: 271
Rejestracja: ndz 22 lut, 2004 21:33
Lokalizacja: z R-Sport'u
Kontakt:

Jeśli dobrze zrozumiałem, to Wojtku zdjął i zaślepił sterowanie wastegate, więc w efekcie uzyskał maksymalne doładowanie, jakie T25 może wytworzyć, w peaku zapewne coś koło 2 Bar. Jeśli tak by było, to popsuta turbina byłaby najmniejszym kosztem takiego nieodpowiedzialnego zachowania. Choć z tego co piszecie, to raczej walnął silnik, a najszybciej, to podniosło głowicę, i wymieszały się płyny. Sprawdźcie czy płyn z chłodnicy nie ma tłustych oczek i jaki jest jego poziom. Ewentualnie po zdjęciu głowicy mogą być ubytki w tłokach, np. jakieś nadtopienia (EGT pod obciążeniem musiało przekraczać 1000 st.C).
Tak czy inaczej, odpięcie wastegate, to największa głupota jaką można zrobić...
Blow Off Valve
Racing Line: 2m Blow Off Valve #Cosmo2#BigBoy#
Street Line: The SUN Blow Off Valve

www.ProRacingTechnology.com
ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektronika silnika”