AEM
Moderator: Moderator
Witam czy ktoś z forum jest w stanie ogarnąc EMS AEM w ca18det ? Potrzebuje każdej informacji DZIŚ !!!
[scroll]>>>ORDYNUSS TEAM<<< member #001/06 lepiej być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem
[/scroll]
[/scroll]
Rafi pisze:Witam czy ktoś z forum jest w stanie ogarnąc EMS AEM w ca18det ? Potrzebuje każdej informacji DZIŚ !!!
Stary tutaj ten temat spadnie na samo dno niebawem No wiec sie zlituje
Wal do mnie jak w dym
Pozdro
TomaRacing
ul. Nadarzynska 51 Piaseczno
S14a drift spec
ul. Nadarzynska 51 Piaseczno
S14a drift spec
brt pisze:Rafi pisze:Witam czy ktoś z forum jest w stanie ogarnąc EMS AEM w ca18det ? Potrzebuje każdej informacji DZIŚ !!!
Stary tutaj ten temat spadnie na samo dno niebawem No wiec sie zlituje
Wal do mnie jak w dym
Pozdro
heheh , dobre dobre
Rafi a czy to bylo zagranie taktyczne z tym tematem ? hehe
www.tgauto.pl
http://sklep.tgauto.pl
http://allegro.pl/sklep/10560393_tgauto_sklep_on_line
Oficjalny diler Ksport, BuddyClub, Ultralite oraz Apex Performance
sprzedawca Koni, EBC, Bilstein itp.
Import na zamownie
http://sklep.tgauto.pl
http://allegro.pl/sklep/10560393_tgauto_sklep_on_line
Oficjalny diler Ksport, BuddyClub, Ultralite oraz Apex Performance
sprzedawca Koni, EBC, Bilstein itp.
Import na zamownie
[scroll]>>>ORDYNUSS TEAM<<< member #001/06 lepiej być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem
[/scroll]
[/scroll]
Urządzenie do obsługi silnika nazywa się STEND ALOŁN, natomiast do obsługi PĘTA nazywa się horsebeater. Home self-made.
hmm zastanawia mnie to tylko po co to ? Zwlaszcza za taka kase
Natomiast co do strojenia to jak ktos ma pojecie o strojeniu to sprzet jaki stroi jest najmniej istotny - wszedzie jest ta sama podstawa plus jakies dodatki.
Natomiast co do strojenia to jak ktos ma pojecie o strojeniu to sprzet jaki stroi jest najmniej istotny - wszedzie jest ta sama podstawa plus jakies dodatki.
gwoli scislosci pento sie podaje a nie obsuguje.
btw suchar w swoim wywodzie zapomnial o firance jako o jakze niezbednym przyzadzie w fazie koncowej
btw suchar w swoim wywodzie zapomnial o firance jako o jakze niezbednym przyzadzie w fazie koncowej
[scroll][center]*** ORDYNUSS Team *** member # 000,5/06
Jak ja sie przewrócę, to się za swoje przewrócę[/center][/scroll]
Jak ja sie przewrócę, to się za swoje przewrócę[/center][/scroll]
- DrRedDevil
- Stały gość
- Posty: 271
- Rejestracja: ndz 22 lut, 2004 21:33
- Lokalizacja: z R-Sport'u
- Kontakt:
Wszędzie jak się pojawia temat o SA, to zaraz jest dyskusja i pytania, a po co, a ile jest to warte, i w ogóle, bo przecież wszystko ogarnia ECU. Tylko jakimś dziwny trafem, samo zastosowanie SA, powoduje wzrost parametrów silnika (nie ruszając niczego, a jedynie aktywując mapy bazowe). Ma to miejsce zarówno przy AEM'ie jak i przy Motecu oraz innych SA. Przyrosty mocy są w zakresie 30-60 KM na kołach.ToM pisze:hmm zastanawia mnie to tylko po co to ? Zwlaszcza za taka kase
Blow Off Valve
Racing Line: 2m Blow Off Valve #Cosmo2#BigBoy#
Street Line: The SUN Blow Off Valve
www.ProRacingTechnology.com
Racing Line: 2m Blow Off Valve #Cosmo2#BigBoy#
Street Line: The SUN Blow Off Valve
www.ProRacingTechnology.com
A co to jest mapa bazowa ??? Jesli producent dostarcza jakiegos samples-a przygotowanego pod dane auto to ok. Teraz pytanie pod co ta mapa byla robiona pod standardowy silnik ??? Czy pod silnik z turbo marki XXX pompujace XXX bar i wtryski XXX z paliwem na listwie o cisnieniu XXX. Niestety nie ma cudownych elementow ktore tak podpiete robia z silnika potwora - zwlaszcza jesli chodzi o elektronike w silniku.Tylko jakimś dziwny trafem, samo zastosowanie SA, powoduje wzrost parametrów silnika (nie ruszając niczego, a jedynie aktywując mapy bazowe).
W standardowym ECU moge ci zrobic nawet miejsce na mape 32x32 bedzie cholernie dokladna w skali obrotow i cisnienia doladowania. Pytanie kto wypelni te pola i to zestroi. Bo ludzie maja problemy z standardowymi nissanowskimi 16x16. Je tez mozna poprawic i bedzie znaczny przyrost mocy jesli wlozysz taki ECU do auta. Jednak ktos powie ze trzeba wgrac takie mapy - w standalone zreszta to samo bo z pustymi mapami to sie daleko nie zajedzie
Teraz dlaczego taka dyskusja. Poprostu dla mnie standalone to wywalanie pieniedzy w bloto, tuner bedzie przekonywal inaczej bo dla niego SMT-6 lub standalone to duza wygoda i przyzwyczajenie do znanego oprogramowania. Kolejna sprawa to strata klienta - przeciez wygodniej jest cos sprzedac niz poprawic w latwy sposob to co jest oryginalne.
A jesli ktos ma jakies uwagi to niech powie czego nie mozna zrobic na standardowym ECU (ewentualnie z tania przerobka), a mozna zrobic na standalone i warte to jest np. 5000zl ??? Tylko prosze o techniczne aspekty pracy silnika, a nie wziete z worka 50KM
- DrRedDevil
- Stały gość
- Posty: 271
- Rejestracja: ndz 22 lut, 2004 21:33
- Lokalizacja: z R-Sport'u
- Kontakt:
AEM np. może być z mapą bazową (zrobione pod ori silnikj), ale jest wtedy droższy, dlatego w Polsce każdy kupuje golasy, które wymagają strojenia od podstaw. Mimo to, nawet jak masz Moteca, czy AEM'a z mapą pod ori silnik, a masz już dużo modów zrobionych, to odpalasz silnik na mapie bazowej i korygujesz tylko parametry. Jeśli masz do tego nowe czujniki, które pracują w innym zakresie, lub jest ich więcej niż ori czujników, to dodajesz je, lub wybierasz z listy, a adaptacja w mapach już dzieje się sama. A chyba największą zaletą SA, jest to, że są szybsze od ori ECU, i dlatego na bazowych mapach jest różnica w mocy uzyskanej między ori ECU a SA.
Pamiętać należy, że SA, to nie piggyback, więc SMT, ani inny Unichip nie może być porównywalne do SA.
Pamiętać należy, że SA, to nie piggyback, więc SMT, ani inny Unichip nie może być porównywalne do SA.
Blow Off Valve
Racing Line: 2m Blow Off Valve #Cosmo2#BigBoy#
Street Line: The SUN Blow Off Valve
www.ProRacingTechnology.com
Racing Line: 2m Blow Off Valve #Cosmo2#BigBoy#
Street Line: The SUN Blow Off Valve
www.ProRacingTechnology.com
1. Podpiecie innego czujnika jaki problem ?
2. Szybszy ECU = wiecej mocy no to juz dla mnie nowosc. O ile oryginalny ECU ma wsystarczajaca moc obliczeniowa to po co go zmieniac. Owszem jak ktos sie upiera mozna wymienic koszt okolo 20$ (za procesor i wymiane) i bedzie sie cieszyl ze mozliwosci obliczeniowe mikroprocesora sa wykorzystane w 2%.
3. Algorytm ktory jest w oryginalnym ECU jest naprawde niezle przemyslany - nie robili go amatorzy. Nissan naprawde sie tutaj popisal i analiza kodu wprawila mnie w oslupienie co ten komp potrafi i z czego sobie wylicza. Powiem ci ze poza oczywistymi sprawami nawet napiecie na akumulatorku jest uwzgledniane.
Wiec dalej do mnie nie dociera w czym standalone jest tak doskonaly ??? CO do swinek to wiem, ale to bylo w kierunku ludzi ktorzy wrecz ograniczaja mozliwosci oryginalnego ECU przez taki dodatek. Oczywiscie calosc pisze w stosunko do systemu ECCS Nissana, w innych autach oryginalne kompy moga byc owszem owiele "ulomniejsze" i montaz standalone ma racje bytu.
2. Szybszy ECU = wiecej mocy no to juz dla mnie nowosc. O ile oryginalny ECU ma wsystarczajaca moc obliczeniowa to po co go zmieniac. Owszem jak ktos sie upiera mozna wymienic koszt okolo 20$ (za procesor i wymiane) i bedzie sie cieszyl ze mozliwosci obliczeniowe mikroprocesora sa wykorzystane w 2%.
3. Algorytm ktory jest w oryginalnym ECU jest naprawde niezle przemyslany - nie robili go amatorzy. Nissan naprawde sie tutaj popisal i analiza kodu wprawila mnie w oslupienie co ten komp potrafi i z czego sobie wylicza. Powiem ci ze poza oczywistymi sprawami nawet napiecie na akumulatorku jest uwzgledniane.
Wiec dalej do mnie nie dociera w czym standalone jest tak doskonaly ??? CO do swinek to wiem, ale to bylo w kierunku ludzi ktorzy wrecz ograniczaja mozliwosci oryginalnego ECU przez taki dodatek. Oczywiscie calosc pisze w stosunko do systemu ECCS Nissana, w innych autach oryginalne kompy moga byc owszem owiele "ulomniejsze" i montaz standalone ma racje bytu.
SA jest w tym doskonaly, ze w zamysle mial byc programowalny w prosty i przyjazdny sposob i ile razy chcesz..
jest tak zaprojektowany aby mozna bylo do niego w "latwy" sposob podlaczyc wiele roznych czujnikow...
seryjne ECU w nissanach (przedewszystkim w tych starszych) jest naprawde faje i ma duuzo mozliwosci, ale co z tego skoro modyfikacja mozliwosci jest upierdliwa i skomplikowana.
i fakt ze seryjne ECU mozna programowac nie zmienia tego ze ECU zostalo tak zaprojektowane aby wsadzic i dziala i zero grzebania...
to jest jak porownywanie jablka do gruszki
jest tak zaprojektowany aby mozna bylo do niego w "latwy" sposob podlaczyc wiele roznych czujnikow...
seryjne ECU w nissanach (przedewszystkim w tych starszych) jest naprawde faje i ma duuzo mozliwosci, ale co z tego skoro modyfikacja mozliwosci jest upierdliwa i skomplikowana.
i fakt ze seryjne ECU mozna programowac nie zmienia tego ze ECU zostalo tak zaprojektowane aby wsadzic i dziala i zero grzebania...
to jest jak porownywanie jablka do gruszki
- DrRedDevil
- Stały gość
- Posty: 271
- Rejestracja: ndz 22 lut, 2004 21:33
- Lokalizacja: z R-Sport'u
- Kontakt:
Wymiana procesora w ECU, to nie problem, jak i rozłożenie go na części pierwsze, ale idąc tym tokiem rozumowania, to możemy zbudować sobie własne ECU, a i tak nie będzie posiadało możliwości kontroli połowy tego, co może SA. Dla przykładu ECU nie jest w stanie kontrolować doładowania (próby na ori selenoidach, lub na selenoidach z VAG'ów, nie do końca się udają, i mają swój zakres), a SA może to płynnie w skali obrotów i obciążenia regulować, a w połączeniu z czujnikami ABS, możesz sobie ustawić progres doładowania, który będzie również uwzględniał to, czy koła Ci buksują, czy masz 100% trakcji. Na SA możesz ustawić procedurę startu, podtrzymania turbiny, podpiąć do tego EGT, progresywnie sterować nitro w połączeniu z obciążeniem silnika, ustawienie zmiany biegu bez puszczania gazu. Dodatkowo SA pozwala na bezkłopotliwą obsługę dodatkowych wtryskiwaczy, czy tak banalne, ale szalenie trudne do ogarnięcia, kontrolę elektronicznej przepustnicy. A na koniec w każdej chwili masz możliwość ściągnięcia logów i poddania ich analizie, co jest czasami bardzo dużym plusem, szczególnie jak wysadzisz silnik, to przy SA i możliwości ściągania logów, wiesz dlaczego go wysadziłeś.
Nie da się ukryć, że SA zostało wymyślone pod sport, i tam są klienci, bo żaden rajdowiec (nawet w Polsce), nie wyobraża sobie ścigania się N-grupą (dokładnie N4) na ori ECU. AEM dla przykładu używa hybrydowego procesora 16/32.
Dla bardzo upartego człowieka, oczywiście jak by się bardzo postarał, to połowę z tych dogodności jakie daje SA, osiągnął by w ECU, ale to już nie będzie ori ECU, a działanie stałoby pod znakiem zapytania.
Nie da się ukryć, że SA zostało wymyślone pod sport, i tam są klienci, bo żaden rajdowiec (nawet w Polsce), nie wyobraża sobie ścigania się N-grupą (dokładnie N4) na ori ECU. AEM dla przykładu używa hybrydowego procesora 16/32.
Dla bardzo upartego człowieka, oczywiście jak by się bardzo postarał, to połowę z tych dogodności jakie daje SA, osiągnął by w ECU, ale to już nie będzie ori ECU, a działanie stałoby pod znakiem zapytania.
Blow Off Valve
Racing Line: 2m Blow Off Valve #Cosmo2#BigBoy#
Street Line: The SUN Blow Off Valve
www.ProRacingTechnology.com
Racing Line: 2m Blow Off Valve #Cosmo2#BigBoy#
Street Line: The SUN Blow Off Valve
www.ProRacingTechnology.com