zapłon i hamulce

ECU, chip, SMT, ECU MASter, Apexi i inne wynalazki typu: EBC, kontrole trakcji, kontrole stuku,

Moderator: Moderator

Anonymous

Witam szanowne grono :)

Moze nie powinienem przedstawiac sie tu bo od tego jest osobny watek ale polece juz tu bo bede pisal o moim problemie :) Jezdze nissanikiem Sunny Coupe B12, silniczek taki jak wasz no moze inaczej ulozony i bez magicznego turbo w kazdym razie CA18DE.
(link do strony klubowej mojej i innych nissano-B12-ludkow: www.sunnycoupe.of.pl )

Odgrzewam wogole ten watek bo w nim juz moj problem byl poruszany a nigdzie indziej na forum nie znalazlem odpowiedniej informacji..
Do rzeczy: jakis rok temu zepsul mi sie power transistor, naprawiony zostal przez pseudo-elektronika ktory lutowal jego aluminiowe elementy zwykla cyną co skutkowalo zwracaniem modulu zaplonowego na gwarancji.. z 10 razy juz przez ten rok. Postanowilem wziac sie za to, poszukalem, popytalem, naprawilem sam i smiga ALE co sie okazalo.. teraz jak juz troche sie nauczylem, zwrocilem uwage na co innego.. silnik chodzi jakos nierowno- przy obrotach ok 3000 pojawia sie przy przyspieszaniu pewna dziura tzn deptam delikatnie gaz, przyspiesza ale jakby zmulony.. i nagle (!!) zaczyna poszarpywac jakby chcial przyspieszyc, jak docisne gazu wchzodzi na wyzsze obroty i dalej juz jest rowno; z kolei jak stoje na jalowym biegu i wcisne lekko gaz, to obroty zamiat rosnac przez pierwsza sekundke opadaja prawie do 500rpm (jakby go przygasza) a potem dopiero ida w gore. Szczegolnie denerwujace przy ruszaniu.. Kontynuujac ta opowiesc, wspomnialem ze pseudo-mechnaik ktory ten rok temu diagnozowal mi awarie (tego Transistora), bawil sie rozdzielaczem (Crank angle sensor..) i cos tu moze byc nie tak.. Zlutowalem ECCS checkera, robie testy.. dup - kod 11 - crack aqngle sensor. Przechodzac do meritum - w mojej serwisowce do Sunny B12 gowno pisza o odpowiednim kacie zaplonu i regulacji, pisza tylko zeby sprawdzic napiecie na sensorze oraz pobadac sygnal oscyloskopem.. Moglbym pojechac do mechanika ale nie ufam im! i chce zrobic to sam.. jak powinienem podejsc? zakladajac ze ustawienia sa takie jak u was, to z tego co czytalem - druga kreska od prawej (15 stopni) jest prawidlowo. A jesli jest inaczej - pomyslalem ze moglbym "na oko" przesuwac w ta i w tamta delikatnie (3 srubki kluczyk 10tka juz to ogladalem z zewnatrz) i badajac jak pracuje -dojsc do jakiegos sensownego ustawienia? Cos dizeki za wszelkie sugestie i podpowiedzi;
Pozdrawiam, Irq
Goranowa

Wykopie ten temat, bo mam takie pytanie.
Wymienialam w moim aucie klocki a tarcze byly przetoczone.
I teraz mam taki objaw, ze jak zahamuje, to mi troche skacze pedal.
Tak jakbym miala ABS, a nie mam.
I tak sobie pomyslalam, ze moze te tarcze po szlifowaniu, maja jakies ostrze krawedzie i zanim one sie zetra/dotra to mi tak bedzie skakal.
Czy to jest dobry objaw, czy powinnam sie zaniepokoic?
Fila.
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 614
Rejestracja: wt 29 lip, 2003 15:56
Lokalizacja: nikad
Kontakt:

Ha ha moze po cichaczu zamontowali ci ABS i nic nie powiedzieli :)

A swoja droga to nie jest normalne...
ChEsTeR

jak skacze pedal to masz nierowne bebny albo tarcze z tylu.
Awatar użytkownika
Dominik
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 132
Rejestracja: sob 01 lis, 2003 14:20
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

2 Goranowa:
Jesli ktoś toczył tarcze to żle je przetoczył i dlatego pulsuje Ci pedał.
Na 100% krzywo przetoczone tarcze jeśli przed toczeniem tego nie było
Oby asfalt zawsze był suchy, gładki i lśniący. Amen
Goranowa

No tez mi sie zdaje, ze zostaly zle przetoczone :cry:
Bo zgadza sie wczesniej tego nie bylo.
I mi juz na gg gosc powiedzial: "musieli Ci krzywo przetoczyc albo są miejscowo przegrzane i straciły swoje własciwosci" i ze jest to objaw zly :(
Normalnie smutek i nostalgia :absolute:
Awatar użytkownika
Dominik
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 132
Rejestracja: sob 01 lis, 2003 14:20
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Normalnie smutek i nostalgia :absolute:[/quote]


No ale są też dobre tego strony :wink:
Peugeocik będzie miał nowe hamulce :P
Oby asfalt zawsze był suchy, gładki i lśniący. Amen
ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektronika silnika”