Programy do s13

ECU, chip, SMT, ECU MASter, Apexi i inne wynalazki typu: EBC, kontrole trakcji, kontrole stuku,

Moderator: Moderator

pitbull
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 54
Rejestracja: pn 29 lis, 2004 11:56
Lokalizacja: poznan

Przeprowadzam własnie remont silniczka CA18det i zastanawiam sie jaka opcje wybrac jak juz sie zakonczy ten remoncik.Auto bedzie uzywane w 99% do driftu.
Jako opcje widze SMT6 (pewnie brt) i program u jarkowego.
Po rozmowie z pewnym panem ktory powiedzial mi ze te swinki i programy to wszystko to kibel (ale on jest zepsuty bo robi na motecu i autotronicu) nasunely mi sie pewne pytania.
1. Czy ktos badal afr i egt przy maks doladowaniu na tych programach Jarkowego.
2. Spotkalem sie z opinia ze Intercooler przy drifcie nie ma takiego znaczenia ( w sensie wielkosci) temp oczywiscie ma . Osoba ktora mi to mowila ze bardziej oplaca sie zalozyc natrysk wody na ic lub drozsza opcja AQUAMIST.
3. Czy ktos zakladal regulator cisnienia paliwa i probowal dogonic AFR dolewajac benzyny tylko? Moja koncepcja wyglada tak ze ustawiamy cisnienie na maks co moga wydac seryjne wtryski. Po czym podlaczamy szerokopasmowke i latamy podkrecajac MBC i czekamy az bedzie za ubogo i cofamy troszeczke doladowanie:-) Chodzi mo glownie o to ile mozemy doladowac bezpiecznie nie cofajac zaplonu.
Dzieki serdecznie z gory za info . Moze sam jarkowy sie wypowie. Prosze nie traktowac tego posta jako atak tylko jako mozliwosc poszerzenia wiedzy :-)
Awatar użytkownika
ToM
Postojebca
Postojebca
Posty: 1009
Rejestracja: czw 24 lip, 2003 15:03
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

W ca18det SMT6 jest zbedny, a nawet nie zalecany wiecej popsuje ze wzgledu na stosunko mala rozdzielczosc map. Jego zaleta jest tracking map ktory pomaga w strojeniu.
Co do pytania do ile ci wydoli standardowe ECU to powiem ze spokojnie do 600KM przynajmniej tyle robil JUN na standardowym ecu z ca18det. Zreszta te ecu ma na tyle mozliwosci ze nie ma sie co przejmowac nim - bardziej silnikiem czy to wytrzyma. Glownie martwil bym sie o przeplywke i satan twoich wtryskow.

A co do ludzi ktorzy mowia ze remap to kiszka - wiadome jak ktos cos sprzedaje woli latwo zarobic wciskajac gotowe rozwiazanie ktore zna, niz uczyc sie danego modelu ktory ma zastosowanie tylko w jednym aucie.
Zreszta jak poszukasz na forum znajdziesz duzo watkow na ten temat...
pitbull
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 54
Rejestracja: pn 29 lis, 2004 11:56
Lokalizacja: poznan

"A co do ludzi ktorzy mowia ze remap to kiszka ":- ten ktory mi to mowil nie stwierdzil ze remap jest zly tylko watpil w to ze ktos byl w stanie poznac program ECU w 100% za pomoca reverse enginering-u :-) Stwierdzil ze dobry remap nie jest zly i lepszy niz SMT.
Ogolnie mowil tez o tym ze spalanie stukowe to rzecz o ktora nalezy sie najbardziej martwic a nie o afr :-) i egt co pewnie wynika jedno z drugiego.
Ja jestem pelen podziwu dla Jarkowego za ogarniecie tematu dlatego o tym dyskutuje.
On wcale wlasnie nie chcial mi nic wcisnac :-) to znajomy. Zobaczymy co mi zaproponuje jak juz sie motor naprawi :-)
Ja bylem za czipsem u Jarkowego poniewaz jest to w miare tanie rozwiazanie i jesli dziala u innych to dlaczego nie u mnie . Moje s13 bedzie uzywane glownie do driftu takze wielkie przebiegi go nie czekaja :-) ale ostra krotka jazda :-)
Awatar użytkownika
jarkowy
Założyciel Klubu
Założyciel Klubu
Posty: 1088
Rejestracja: sob 26 lip, 2003 23:29
Lokalizacja: Władysławowo
Kontakt:

AFR i EGT jest Si na 1,3 bara dopiero zaczyna robić sie zaubogo i afr jest 12,2. EGT blisko 900 (auto gague) (seryjne wtryski, regulator cisnienia, przepływka).
Jednak tych prób nie wytrzymała stalowa uszczelka pod głowicą....uważam ze bez cometica w 1,8 to nie ma sensu na dłuższą mete.

jesli chodzi o smt6 SA, czy chip to ja sie wypowedziałem w tej kwesti 100razy i ne ma sensu wogle dalej tego wałkować w tym temacie.

Jesli chesz i chip i smt to to jest najlepsze rozwiazane po SA.
GTR Sprzedany ale Avatara spobie zostawiam z sentymentu...

SKYRACING

OO\____/OO

602227141


Turbokiller

automatyka www.horyzont.co
pokoje gościnne nad morzem we władysławowwie www.impresja.co
600-961-666
Awatar użytkownika
ToM
Postojebca
Postojebca
Posty: 1009
Rejestracja: czw 24 lip, 2003 15:03
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Dokladnieie popieram toco Jarek napisal, nie ma sensu tego ciagnac w kolejnym watku.
tylko watpil w to ze ktos byl w stanie poznac program ECU w 100% za pomoca reverse enginering-u
he he niom analizujac kod w ASM musisz najczesciej poznac calosc w 100% aby zrozumiec wszystkie procedury. Najczesciej sa wzajemnie polaczone i przekazuja sobie dane...
Aktualnie mam przeanalizowane okolo 70% softu z s13 :) Niedlugo dobije wkoncu do tych 100% :)
Awatar użytkownika
Piotr Jankowski
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 83
Rejestracja: sob 22 paź, 2005 01:52
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

ToM pisze:W ca18det SMT6 jest zbedny, a nawet nie zalecany wiecej popsuje ze wzgledu na stosunko mala rozdzielczosc map. Jego zaleta jest tracking map ktory pomaga w strojeniu.
Co do pytania do ile ci wydoli standardowe ECU to powiem ze spokojnie do 600KM przynajmniej tyle robil JUN na standardowym ecu z ca18det. Zreszta te ecu ma na tyle mozliwosci ze nie ma sie co przejmowac nim - bardziej silnikiem czy to wytrzyma. Glownie martwil bym sie o przeplywke i satan twoich wtryskow.

A co do ludzi ktorzy mowia ze remap to kiszka - wiadome jak ktos cos sprzedaje woli latwo zarobic wciskajac gotowe rozwiazanie ktore zna, niz uczyc sie danego modelu ktory ma zastosowanie tylko w jednym aucie.
Zreszta jak poszukasz na forum znajdziesz duzo watkow na ten temat...
Nie bardzo rozumiem o co chodzi z tym "czip ponad wszystko - smt6 twoj wrog!"

Ja mam nissana 200sx ca18det z seryjnym silnikiem ktory ma juz swoje lata. Przelecial juz 209k km. Zmienilismy turbine na gt2871R, wydech 2.5 calowy, orurowanie oraz intercooler ( duzy a nie jakies iveco szmelc ), regulator cisnienia paliwa, smt6 oraz apexi avcr do sterowania boostem. Zegary boost, cisnienie oleju oraz egt greddy. Calosc wystroil Bartek.

Cisnienie doladowania ustawilismy na 1.2 bara. Genereuje to moc 320 km oraz 380 nm. Po przeleceniu 1,2,3,4 ogniem EGT zbliza sie do 800 stopni (sonda jest zainstalowana przed turbo) spalania stukowego brak.

Jezdze tak juz 8 tysiecy kilometrow i nie ma absolutnie zadnych problemow.

Wiec nie wiem czemu zrodzila sie teoria ze smt6 jest beeeee. Da sie zestroic? da!
Pozatym takie strojenie swinki w czasie rzeczywistym jest duzo prostsze oraz duzo szybsze.

Dodam jeszcze ze silnik nie byl nigdy otwierany. Uszczelka pod glowica jest oryginalna. Wiec czemu cometic to mus? Moze stroicie za ubogo co?

Dziekuje za uwage.

P.S. Zanim zaczniecie krytykowac jakies urzadzenie moze lepiej zapoznajcie sie z jego mozliwosciami?
Awatar użytkownika
Rafi
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 639
Rejestracja: wt 09 mar, 2004 07:57
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Co do uszczelki masz poprostu nie tykany motor seryjnie skręcony i po tylu latach to głowa już się zespawała z blokiem :d Powaga jeśli ruszysz tylko głowicę napewno zrozumiesz o czym mowa :) Ja już sie nazmieniałem -przetestowałem wszystko dostępne na rynku.
[scroll]>>>ORDYNUSS TEAM<<< member #001/06 lepiej być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem
[/scroll]
Awatar użytkownika
jarkowy
Założyciel Klubu
Założyciel Klubu
Posty: 1088
Rejestracja: sob 26 lip, 2003 23:29
Lokalizacja: Władysławowo
Kontakt:

nie wiedziałem ze uszczelka przepala sie od zaubogiej miesznki. To serie też są zestrojone na zaubogo???

Cały czas Piotr masz szczęście i zazdroszczę Ci go! Ale wiedz ze WSZYSTKIE zwykłe uszczelki przy mocy rzedu 300KM sie prędzej lub później przepalą.
Dzieje sie tak bo ca18 ma BARDZO mały odstęp miedzy cylindrami SR20 ma 3 razy wiekszy i to jeszcze ze specjalną przegrodą chłodzacą. W pryzpadku gdy stosujemy uszczelke odprężającą narażamy ja na jeszcze wiekszą mozliwość przepalenia bo jest wyżasza a wiadomo ze pole powierzchni i ciśnienie to siła....

Co do SMT to ja nie mówie że sie nie da ale zaóważ ze masz regulator ciśnienia paliwa a do chipa go nie trzeba - jak myslisz czemu?
GTR Sprzedany ale Avatara spobie zostawiam z sentymentu...

SKYRACING

OO\____/OO

602227141


Turbokiller

automatyka www.horyzont.co
pokoje gościnne nad morzem we władysławowwie www.impresja.co
600-961-666
Awatar użytkownika
ToM
Postojebca
Postojebca
Posty: 1009
Rejestracja: czw 24 lip, 2003 15:03
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

P.S. Zanim zaczniecie krytykowac jakies urzadzenie moze lepiej zapoznajcie sie z jego mozliwosciami?
Caly problem w tym ze znamy mozliwosci SMT-6 jak i ECU, jak bym tego nie wiedzial to twierdzil bym ze SMT-6 jest niezbedne i to najlepsze rozwiazanie.

Niestety bajka jest troche inna, SMT-6 to tylko glupiutki ukladzik ktory sluzy do oklamywania oryginalnego ECU. Poprostu wchodzi jakis sygnal na wejscie SMT6 sobie przelicza i wysyla zmieniony sygnal na wyjscie...

Niestety ECU nie jest juz glupiutka maszynka, kontroluje wiele sygnalow i wedlug nich steruje silnikiem. Ruszajac np. sygnal z przeplywki zmieniamy poza dawka paliwa rowniez zaplon (co jest skutkiem ubocznym). Tak ogupione ECU nie steruje juz optymalnie silnikiem...

Zreszta nie ma sensu sie nad tym rozwodzic ponownie, Jarek wyjasnil to wszystko juz dosc dawno temu. Tak samo dal pare przykladow kiedy SMT6 niestety juz nie podola, a remap bedzie dzialal ok..

Zapraszam do przeczytania tego watku:
http://forum.turbokillers.com/tematy11/365.htm

Pozatym za cene SMT6 mozna miec u Jarka chipa ktory owiele lepiej wysteruje silnikiem...
Bez problemow jakie stwarza SMT6.

Niezlym rozwiazaniem jest Remap + SMT6 w celu lekkiej korekcji... ale to juz inna bajka..
Awatar użytkownika
Muro
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 183
Rejestracja: sob 11 cze, 2005 10:17
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Panowie ja sie na tym nie znam tak jak wy, ale powiedzcie mi dlaczego kolega z SMT na 1,2 bara ma 320KM a chip jarka przy 1,2 bara ma 250 KM ??
powrót do korzeni ?
Awatar użytkownika
ToM
Postojebca
Postojebca
Posty: 1009
Rejestracja: czw 24 lip, 2003 15:03
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Muro pisze:Panowie ja sie na tym nie znam tak jak wy, ale powiedzcie mi dlaczego kolega z SMT na 1,2 bara ma 320KM a chip jarka przy 1,2 bara ma 250 KM ??
A czy 1.2bar = 1.2bar ??? Czy ktos pokazal wykresy z hamowni obu autek oraz porownal wykonane mod-y ??? Nalezalo by porownac to samo auto z chipem i z SMT6. Inaczej takie porownanie jest bez sensu. I obstawiam ze na dobrze wystrojonym ECU wynik bedzie lepszy...
pitbull
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 54
Rejestracja: pn 29 lis, 2004 11:56
Lokalizacja: poznan

Dla mnie wazny bardzo jest tez moment obrotowy :-) chcialbym miec plaski wykresik:-)
DynoQueen maja czasem po 1000km i jezdza gorzej od aut ktore maja 600km ale pewnie sami to wiecei. Czy naprawde nie ma nikogo kto by sie badal na hamowni po Czipku u Jarkowego. Ja niestety bede mial autko jeden dzien przed ostatnimi zawodami wiec sie nie wyrobie z zadnym strojeniem :( Powiedzcie ile moge doladowac T28 z org bebechami i ECU zeby nie wysralo mi sie nic :-) Bedzie tylko pompka z lancerka Evo. Podobno mozna dmuchnac 0.8 przy zaplonie ustawionym na 14stopni :-) Autko bedzie dostawac troszke przy drifcie ale to ogolnie tylko 2 i 3 bieg wiec predkosci nie za duze :-)
Acha pytanie do Jarkowego skoro na programie mozna doladowywac do ilus tam to rozumiem ze na nizszym doladowaniu niz max w danym setupie jest po prostu troche wiecej benzynki ( bogato) dobrze rozumiem ?
PS. Czytalem wszystkie wątki o smtp i czipsie ale chcialem wiedziec czy cos sie nie pozmienialo od tamtego czasu :-)
Awatar użytkownika
brt
Stały gość
Stały gość
Posty: 319
Rejestracja: śr 20 sie, 2003 18:57
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

ToM pisze: Niestety bajka jest troche inna, SMT-6 to tylko glupiutki ukladzik ktory sluzy do oklamywania oryginalnego ECU. Poprostu wchodzi jakis sygnal na wejscie SMT6 sobie przelicza i wysyla zmieniony sygnal na wyjscie...
Ale co ma piernik do wiatraka? Liczy sie efekt! Skoro auto jest zestrojone, super PIP i a do tego bardzo bezpiecznie to o co chodzi?
ToM pisze: Niestety ECU nie jest juz glupiutka maszynka, kontroluje wiele sygnalow i wedlug nich steruje silnikiem. Ruszajac np. sygnal z przeplywki zmieniamy poza dawka paliwa rowniez zaplon (co jest skutkiem ubocznym). Tak ogupione ECU nie steruje juz optymalnie silnikiem...
Jakie oglupione ECU? Co za glupoty znowu? Myslisz ze ja nie wiem ze jak ruszysz sygnal przeplywki to trzeba skorygowac zaplon? Znow sie zaczyna <font class="red">PIP</font> ze smt to dupa a seryjne ECU to super !!

Zgadza sie ale na tym etapie w polsce NIKT nie jest w stanie napisac fajnej mapy i wysterowac na bezpiecznie silnika uzywajac do tego jedynie oryginalnego ECU. No i oczywiscie aby to nie trwalo 3 miesiace tylko jedno kilku godzinne strojenie.
Pozatym jak "oglupie" seryjne ECU uzywajac SMT6 to i tak komputer posiada dalej swoje mega zajebiste ukryte funkcje ktorymi kontroluje silnik. Smt mu tego nie zabrania.
ToM pisze: Zreszta nie ma sensu sie nad tym rozwodzic ponownie, Jarek wyjasnil to wszystko juz dosc dawno temu. Tak samo dal pare przykladow kiedy SMT6 niestety juz nie podola, a remap bedzie dzialal ok..


Daj przyklad przy czym smt6 nie podola a remap ZROBIONY PRZEZ WAS tak!
Pozatym nikt Jarkowi nie zabrania pisac i tlumaczyc. I tak wyniki i efekty bronia sie same.
ToM pisze: Pozatym za cene SMT6 mozna miec u Jarka chipa ktory owiele lepiej wysteruje silnikiem...
Bez problemow jakie stwarza SMT6.
Znow papka. Chip lepszy bla bla bla. SMT stwarza problemy bla bla bla.

Jakie problemy? Konkrety!

Albo rozmawiamy konkretnie albo zgodnie z obowiazujaca ostatnio moda na forum, bedziemy pisac glupoty.
ToM pisze: Niezlym rozwiazaniem jest Remap + SMT6 w celu lekkiej korekcji... ale to juz inna bajka..
To co? Do zajebistego ECU chcesz dolozyc SMT6 ktore wszystko komplikuje i <font class="red">PIP</font> robote? Nie rozumiem juz niczego. Przeciez z czipem da sie zrobic wszystko to po co wam jechowe smt6? Ostatnio udowadnialiscie ze seryjne ECU jest lepsze od AEM EMS standalone a tu co? powrot do kamienia lupanego?
TomaRacing
ul. Nadarzynska 51 Piaseczno

S14a drift spec
Awatar użytkownika
ToM
Postojebca
Postojebca
Posty: 1009
Rejestracja: czw 24 lip, 2003 15:03
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

brt za mocno sie podniecasz i zbyt mocno ignorujesz mozliwosci ECU... W sumie sie nie dziwie bo ich nie znasz uznajszesz ECU za czarna skrzynke ktora steruje silnikiem. Niestwty to juz jarek wyjasnial, oryginalne ECU nie zostalo zaprojektowane do latwego i bezbolesnego strojenia. Brakuje w nim funkcji strojenia on-line i trackingu map. Do tego 99% istniejacych programow nie ma mozliwosci wprowadzenia zmian w wszystkich mapach jakie ma ECU...

Czego nie zrobisz to juz Jarek wymienil w podanym topic-u, nawet jak wymienisz wtryski, przeplywke itp. to i tak jestes do tylu. Poprostu ECU dalej steruje silnikiem na standardowych mapach - jedynie dostaje walszywe sygnaly. Zauwaz ze takie strojenie nie jest optymalne. Zauwaz ze tu nie SMT6 steruje silnikiem tylko nadal ECU podejmuje inne dezycje bo ma bledne dane o stanie faktycznym. Ja przy takim strojeniu predzej spodziewal bym sie wywalenia silnika w kosmos... Poprostu robisz takie strojenie na "czuja" i nie znajac dzialania ECU usilujesz trafiac na pale w fragmenty oryginalnych map tak by zaplon, afr bylo ok.


Ja to nazywam to oglupianiem ECU - Jarek juz tez wczesniej wymienil jeden przyklad (zbyt wysokie napiecie z przeplywki przy malych obrotach). Poprostu inzynierzy nissana nie po to wymyslili wszystkie algorytmy aby je oklamywac falszywymi danymi z czujnikow.

Dlaczego smt6 + ecu jest to proste rozwiazanie szybkiego strojenia majac np. chipa z zdjetymi ograniczeniami i poprawionymi mapami. Dzieki trackingowi i programowaniu on-line mozna dokladnie podstroic auto (jednak w minimalnym stopniu)...

Odnosnie AEM itp. to nie powrot do kamienia lupanego - ja mowie co mozna zrobic wymieniajac tylko mapy (tanim kosztem).

Brt stroisz standalone wiec powinienes wiedziec jakie sa mozliwosci majac mozliwosc edycji map ktore choc by Jarek wymienil. Jesli bys mial to on-line i z trackingiem nie bys byl w stanie dobrze wystroic auta ??? Czy nie latwiej by bylo niz zabawa w smt6 ???
Wiem ze robisz to zawodowo i Jarek juz stwierdzil - tobie sie to nie kalkuluje zbyt duzo bys musial na to poswiecic czasu i ograniczyl bys sie np. tylko do CA18DET.

Jarek powraca do ECU w Skyline (wiadomo ceny innych ECU), ja mam to przy CA18DET poprostu mamy lekki pad rynku IT w polsce i nie smierdze groszem... Przez to zajelem sie przerabianiem ECU i analizowaniem tego jak ta czarna skrzynka dziala... Moze nie mam takiego pojecia od strony praktycznej jak ty, jednak teoretycznie widze ze ECU potrafi perfekcyjnie wysterowac wszystkim co jest do niego podpiete.

Mozesz nazywac to biciem pijany i chcesz konkretow - jednak sam ich nie podajesz zaslaniajac sie tym ze na tym zarabiasz.

Ja tez nie mam zamiaru wszystkiego mowic za free wiec po co mam komus ulatwiac zadanie i ostrzegac przed tym ze przy SMT6 natknie sie na dany problem. Z powodu ze w pewnej specyficznej sytuacji algorytm procesora w ECU zacznie platac mu figle...

Przeciez moge wtedy wziasc za usuniecie takiego problemu jakas kase. Moze po czesci wtedy zwroca mi sie nie przespane noce nad analiza kodu ECU oraz elektroniki...
Daj przyklad przy czym smt6 nie podola a remap ZROBIONY PRZEZ WAS tak!
A wsumie dam przyklad ktory dal juz Jarek:

1. Nie zmienisz dawki paliwa bez zmieniania zaplonu lub podnoszenia cisnienia na listwie...
Remapem to zrobie...

2. Nie ominiesz ograniczenia doladowania bez zmiany przeplywki...
Remapem to zrobie....

3. Nie wysterujesz optymalnie wtryskow innych niz orginalne (uwzgledniajac wszystkie parametry wtryskiwacza - bezwladnosci itp.)
Remapem to zrobie...

itd. itd.
Awatar użytkownika
Piotr Jankowski
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 83
Rejestracja: sob 22 paź, 2005 01:52
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

ToM pisze:2. Nie ominiesz ograniczenia doladowania bez zmiany przeplywki...
Remapem to zrobie....
Hmmm, to dziwne, ze ja mam u siebie seryjna przeplywke i wszystko jest ok? :D
Zreszta wogole ten moj Nissan to zbieg okolicznosci i dziwny przypadek:
-ma 210kkm, 320KM i jezdzi juz 9 tys km na takim setupie
-ma seryjna przeplywke i nie wystepuja boostcuty
-wystrojony jest za pomoca SMT6 i jak sie okazuje jest to bezpieczne.

A moze jednak nie jest to zasluga mojego farta tylko poprostu ten samochod trafil do firmy, ktorej wlasciciel ogarnia temat? Na to pytanie odpowiedzcie sobie Panowie sami. :)
ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektronika silnika”