Analiza świec (zdięcia)

ECU, chip, SMT, ECU MASter, Apexi i inne wynalazki typu: EBC, kontrole trakcji, kontrole stuku,

Moderator: Moderator

Awatar użytkownika
kamil79
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 182
Rejestracja: pt 22 kwie, 2005 14:14
Lokalizacja: Giżycko

W związku z przerywaną pracą mojego nissana proszę o pomoc w analizie swiec :

Obrazek

Obrazek

Jest to świeca z 2 cylindra, reszta wygląda podobnie, lecz w przeciwieństwie do tej mają czysty (biały) izolator.
Czerwone są szybsze... YZF600R thundercat + oval carbon laser exhaust onboard ;)

Nissan narazie sold ;(
Rover 75 - dupowóz
Awatar użytkownika
roball
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3140
Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki

palenie oleju
małe przebiegi
jazda na niskich obrotach

jak dla mnie masz zestrojone auto na bogato, jeździsz krótkie przebiegi i go nie kręcisz :)
inna opcja to palenie oleju - a to już poważniejsza sprawa...
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
Awatar użytkownika
kamil79
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 182
Rejestracja: pt 22 kwie, 2005 14:14
Lokalizacja: Giżycko

Absolutnie oleju nie pali, nie dymi, motulka nie ubywa ani grama a czerwone pole na obrotomieżu widzi codziennie parę razy ;). Dlaczego za bogato? Czujnik temp komputera, lambda?

Zmieniłem dzis swiece na nowe, narazie jest ok , ale na jak długo to nie wiem.
Czerwone są szybsze... YZF600R thundercat + oval carbon laser exhaust onboard ;)

Nissan narazie sold ;(
Rover 75 - dupowóz
Awatar użytkownika
Adams
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 161
Rejestracja: śr 21 gru, 2005 13:46
Lokalizacja: Warszawka [Włochy]
Kontakt:

'99 S14a - maszyna do: jarania sprzęgła, plucia ogniem, palenia gumy... jeździć niby też się da :]
Awatar użytkownika
mniam
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 112
Rejestracja: ndz 28 gru, 2003 23:13
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Czujnik temp komputera, lambda?
do tego co dopisales jeszcze nieszczelnosc w dolocie. i na to bym stawial
nasz BOV czy DV ?
jakie swiece to sa ? jaka przerwa ?

ogolnie przetytaj watek o szarpaniu !
Awatar użytkownika
kamil79
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 182
Rejestracja: pt 22 kwie, 2005 14:14
Lokalizacja: Giżycko

Temat szarpanie przerobiłem kilkukrotnie-jest tam wszystko ale ciężko zgadywać co jest u mnie.
Nieszczelnos sprawdziłem, blow offa wyjełem i zaślepiłem-też odpada. Pomogła zmiana świec na nowe NGK pfr6a-11, dlaczego przerywał widać na 2 zdięciu(widoczne miejsca w których iskra zchodzi po izolatorze).
Chcę wykluczyć wszystko co jest związane z przelewaniem.
Czerwone są szybsze... YZF600R thundercat + oval carbon laser exhaust onboard ;)

Nissan narazie sold ;(
Rover 75 - dupowóz
Awatar użytkownika
roball
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3140
Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki

kilka pytań:

jakie masz przebiegi na jednym odpaleniu?
korki?
do jakich obrotów kręcisz silnik?
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
Awatar użytkownika
kamil79
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 182
Rejestracja: pt 22 kwie, 2005 14:14
Lokalizacja: Giżycko

Mieszkam w małym mieście (30 tyś. mieszkańców ), auta używam na codzień i robię około 30 -50 km dziennie. Fakt często są to krótkie trasy (dom - biuro - urzędy itp. 2-3 km )na których przeważnie jeździ się spokojnie ( do 3500 obrotów) Nie ukrywam że także lubię mu czasami (około kilku razy dziennie)pocisnąć pod czerwone pole co wiąże się z głośnymi protestami mojej drugiej połowy ehhh ;)
Czerwone są szybsze... YZF600R thundercat + oval carbon laser exhaust onboard ;)

Nissan narazie sold ;(
Rover 75 - dupowóz
Awatar użytkownika
roball
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3140
Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki

więc tak

- krótkie przebiegi i delikatna jazda - świece są niedogrzane i gromadzi się na nich nagar
- kwestia jakości paliwa i oleju (dają nagar)
- stan pierścieni
- inne przyczyny które mogą spowodować że w komorze spalania masz olej (zużyte uszczelniacze turbiny, przedmuchy na odmie etc.)

żeby wstępował efekt samooczyszczania świec konieczna jest temperatura 400*C na izolatorze,
jak ciśniesz pod czerwone to masz 700*C albo i więcej :)
wystarczające jest utrzymywanie 3000-3500 obr pod stałym obciążeniem

natomiast istotne są jeszcze proporcje
jeżeli większość czasu jeździsz spokojnie a czasem depniesz mu mocniej to świece nie zdążą się oczyścić
to nie jest tak jak ze strzepywaniem kurzu z marynarki :) - trzeba trochę czasu..
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektronika silnika”