charakterystyka map sensora w 200sx s14 sr20det

ECU, chip, SMT, ECU MASter, Apexi i inne wynalazki typu: EBC, kontrole trakcji, kontrole stuku,

Moderator: Moderator

lorak
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 34
Rejestracja: wt 05 gru, 2006 01:56
Lokalizacja: www.lorak.pl
Kontakt:

ToM
Zauwazylem pewna zaleznosc. Za kazdym razem gdy brakuje Ci argumentow, lub gdy nie chcesz/nie umiesz odpowiadac na moje pytanie, oburzasz sie, zaczynasz pieprzyc nie na temat i robic sobie personalne wycieczki. Napisze raz jeszcze: OCHLOŃ!

Caly czas uczepiles sie tego chipa. To chyba oczywiste, ze chip jest lepszy od swini, ale tylko wtedy jesli mamy naprawde rozkminiony na maxa sterownik. W Polsce ktos ma?? Jezdzi choc jeden sr20det zestrojony chipem? watpie!

Ale zarowno moje posty, jak i caly temat sa o swini, a nie o chipie, wiec dajmy mu juz spokoj.

Odeslales mnie do strony megasquirta abym "sobie poczytal jak sie steruje silnikeim z wtryskiem..." Tak tez zrobilem.
Wiec nie rozumiem dlaczego oburzasz sie, ze przytaczam ich tekst by wyjasnic Jarkowi jak wielkim bledem jest podlaczanie czujnika polozenia przepustnicy jako deflection???

Jarku ponawiam pytanie: Uzasadnij prosze dlaczego stosujac TPS jako deflection mozesz rozpoznac realne obciazenie motoru ?

ToM uwazasz, ze niewiele wiem, nigdy nie stroilem i zapewne nie mam pojecia jak to zrobic. Ok, skoro to Cie podbuduje to dla mnie mozesz tkwic w takim przekonaniu.
Wystarczy przeciez, ze ty wszystko wiesz, a wystrojonych przez ciebie aut nie sposob zliczyc.

Co do Czika czy Rafiego i mojej cwiartki z ktoryms z nich... pomysl troche z d..y
oni maja mocno doinwestowane , zakute motorki ze sporymi suszarkami, ja jedynie skromne seryjne sr20det sluzace do sprawnego przemieszczania sie miedzy krakowem a florencja
ale pozwol, ze tak z ciekawosci zapytam: jakie sa ich najlepsze czasy??
Awatar użytkownika
ToM
Postojebca
Postojebca
Posty: 1009
Rejestracja: czw 24 lip, 2003 15:03
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Nie to ze brakuje mi argumentow, poprostu zwrociles sie tekstem:
Jako ze sie tak bardzo tutaj podniecacie megasquirtem
a nikt tu sie nie podnieca - ja odsylam do megasquirt bo moim zdaniem jest to chyba jedna z lepszych stron aby liznac troche tematu. Sam sterownik nie jest idealny i moim zdaniem bardziej moze sluzyc jako zabawka edukacyjna (np. wtrysk w 126p ;) )...

Na czesc spraw nie chce dokladnie odpowiadac, i nie odpowie ci zaden tuner - zaslaniajac sie tym ze to jego praktyka i na tym zarabia. Ja mam troche inne powody, poprostu Polacy to tacy bardzo dziwni ludzie (nie mowie tu do nikogo z forum), ze najchetniej by cos wzieli za free i na tym robili kase. Dlatego pewnych informacji nie mam zamiaru zamieszczac publicznie w internecie (bo sporo czasu i pracy mnie to kosztowalo)...

Sama analiza kodu tylko z CA18DET to wiele nie przespanych nocy, nie wspomne o reszcie sterownikow... W sumie prace trwaja grubo ponad dwa lata i zajely mi wiele wolnych chwil ktore moglem spedzic inaczej, wiec nie dziw mi sie dlaczego na pewne pytania poprostu nie odpowiem... To co chce udostepnic publicznie jest w tym temacie: http://forum.turbokillers.com/tematy11/2547.htm

Reszta jest zarezerwowana dla dobrych znajomych ;)

S14 nie ma wiele na czipie bo w PL hmm fakt nie ma osob ktore by cos z tym zrobily, w sumie tylko chyba Jarek i ja w PL wiedza jak zmusic te sterowniki do pracy z zewnetrzna pamiecia (nie chodzi tutaj o wiedze jak wlutowac dostepna np. plytke, tylko jak to dziala), a to jest konieczne bo oryginalny soft siedzi w ROM. To sie tyczy tez Skyline gdzie sa H300 z wewnetrznym ROM-em...

Dlaczego ludzie stosuja swinki juz wyjasnilem i dawno bylo wyjasnione zreszta po kilku starciach w innych tematach...
ToM uwazasz, ze niewiele wiem, nigdy nie stroilem i zapewne nie mam pojecia jak to zrobic. Ok, skoro to Cie podbuduje to dla mnie mozesz tkwic w takim przekonaniu.
Wystarczy przeciez, ze ty wszystko wiesz, a wystrojonych przez ciebie aut nie sposob zliczyc.
Poprostu wszystko argumentujesz "twoi koledy wystroili, twoi znajomi maja, twoj znajomy zaprojektowal ecumastera itd." wiec co mozna o tym sadzic ??
Dlatego taka argumentacja do mnie nie dociera, ze ktos cos tam zrobil... Coobcio tez kiedys przesunol odcinke zmieniajac kwarc przy ECU, ale ja bym takiego rozwiazania nie zastosowal bo ma wiecej wad niz zalet :) A auto na tym mialo nawet wyniki..

Ja juz pisalem ze nie stroje aut bo to nie moj biznes, zajmuje sie sieciami i bezpieczenstwem sieciowym - a to i tak pochlania mi wiekszosc wolnego czasu. Robie to narazie na swoje potrzeby, do swojego auta... Choc jak Pajak sie upora to jego auto bedzie robione na ECU :)

Jarek jak narazie opiera swoja wiedze o auta ktore osobiscie wystroil i zbudowal w oparciu o wiedze do ktorej sam doszedl, bo nikt mu jej nie podal na tacy. Spedzil kupe swojego czasu ktory tak samo mogl wykorzystac inaczej.

Teraz wiele osob podnieca sie niektorymi patentami np. przesuniecie walka w CA18DET, co Jarek dawno zrobil w aucie Czika ktore na standardowych gratach (poza turbina) mialo calkiem sympatyczna moc i niezle czasy...

Zreszta nie ma sensu o tym mowic bo stara ekipa TK wie ile Jarek wiedzy nam dal ile eksperymentowal i dzielil sie wiedza aby nie popelniac pewnych bledow u siebie w autach...
Sam mnie zreszta natchnol na zabawe z ECU gdy jako pierwszy w PL zajol sie remapem ECU...

Co do mojej wiedzy to jest ona oparta o analize rozwiazan stosowanych przez Nissana, znajomosc wiekszosci algorytmow (co i jak robia ECU z tych aut) itd. , oraz doswiadczeniach z moim autem gdzie jeszcze nie wysadzilem silnika w kosmos :)
A latwiej to zrobic ECU (zwlaszcza ze nie jest to modyfikacja tylko map, ale i samego programu sterujacego) niz swinka, bo jak spaprasz cos swinka to ci to ECU bedzie chcialo skorygowac, a jak sie nie da to przejdzie w tryb awaryjny (to co mowilem o uratowaniu dupy)...

Natomiast chetnie bym poznal osoby mocno siedzace w temacie, bo jak wspomnialem chcialem zrobic sobie mapy 32x32 z tym ze takie mapy nalezy napisac od zera dla ECU aby to mialo sens (mozna wstawic wartosci z mapy 16x16 i je interpolowac, ale to nie wiele zmienia w stosunku do 16x16)... Jak dla mnie to ponad moje sily (brak dobrego warsztatu, hamowni podwoziowej, kasy itd.) Pomyslow jest jeszcze wiele, czesc jest w trakcjie pisania kodu, czesc juz dziala, kolejne czekaja w kolejce...

Osobiscie tez nie mam takich funduszy jak Rafi, Cziko i wielu innych dlatego czasami to sie nie pochwale zbytnio, ani moca. Moc utrzymuje w granicach rozsadku tak aby nie rozwalic sobie zbyt szybko silnika, jak wkoncu uda mi sie uzbierac kase na przyzwoite przygotowanie silniczka i przyzwoita turbinke to wtedy sobie juz poszaleje :)
pomysl troche z d..y oni maja mocno doinwestowane
no widzisz :) tez sie zaslonilem kolegami jak ty to robisz, mowiac ze oni maja :) i z nimi sie sprawdz. Czasow nie znam bo jak mowie cwiartka mnie nie interesuje, jest dla mnie troche nudna... Sa gdzies na forum dyskusje na temat tych aut...
[scroll]>>>ORDYNUSS TEAM<<< member #005/06 Nie jestem alkoholikiem jestem koneserem bo pić nie muszę, piję bo lubię ...[/scroll]
Awatar użytkownika
jarkowy
Założyciel Klubu
Założyciel Klubu
Posty: 1088
Rejestracja: sob 26 lip, 2003 23:29
Lokalizacja: Władysławowo
Kontakt:

japiernicze!!!!!!!!!!!!!!!!!
pisałem tego posta przez godzine wywaliłem nie wiem ile akapitów...zrobiłem wyslij i mnie wylogowało i wsszystko poszło sie imać................nosz kurrrrrrrrrr

Ok chłopaki cos tamtym postem chciałem wniećś ale nie mam już siły pisać to jeszcze raz.

generalnie to powiem ze dawno sie tak nie zaangażowałem w jakiś temat na forum i podnieśliście mnie na duchu ze jeszcze ma po co to forum istnieć...
Lui lorak i tom wg mnie zasłóżyli na pochwałę (nie moge jej dodać bo nie ja zakładałem temat)
Mysle ze w temacie podłaczania świnki itp wyczerpaliśmy wątek i nie ma co dalej sie sprzeczać. Lorak lui tom i ja każdy z nas ma rację i akby dało sie nasze teorie złożyć do kupy to wyszedł by standalone :mrgreen: .

Mysle ze są na tym forum osoby mogące pociągnąć PRAWDZIWE techniczne dyskusje i chcetnie w następnym temacie pogadał bym o spalaniu stukowym i wykrywaniu go. No chłopaki zanagażujcie sie i załużcie taki temat.

Acha to co mi wycieło to już trudno w każdym razie doszedłem do takiej konkluzji ze nazywajcie sobie mnie niewyuczalnym i nieustępliwym czy zatwardziałym ale i tak deflection bede podłaczał pod przepustnice w nissanach ... :wink: w praktyce naprawde wychodzi to bardzo dobrze nie ważne co w megasquircie piszą...
GTR Sprzedany ale Avatara spobie zostawiam z sentymentu...

SKYRACING

OO\____/OO

602227141


Turbokiller

automatyka www.horyzont.co
pokoje gościnne nad morzem we władysławowwie www.impresja.co
600-961-666
lorak
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 34
Rejestracja: wt 05 gru, 2006 01:56
Lokalizacja: www.lorak.pl
Kontakt:

jarkowy pisze:]chcetnie w następnym temacie pogadał bym o spalaniu stukowym i wykrywaniu go.
wlasnie to jest chyba najwiekszy powod dla ktorego nie stroje swojego auta sam tylko wole zaufac doswiadczeniu Colina
Moge wam zdradzic w tajemnicy, ze Jadzwin (tworca ecumastera) burzliwie pracuje nad knock detectorem ;)
-> KLIK <-
zapewne chetnie przyjmie do testow jakies auto w ktorym stuka :lol:
wlasnie wrocilem z nocnego i padam... dobranoc
ps
dobry nissan nie jest zly! rx8 z drobnymi modami, tt z wydechem ic i chipem, calibra turbo 4x4 z chipem i takie tam zjedzone, a to jeszcze przed strojeniem, az sie boje soboty :twisted:
Awatar użytkownika
ToM
Postojebca
Postojebca
Posty: 1009
Rejestracja: czw 24 lip, 2003 15:03
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Jarku jak sie dluzej pisze to zawsze powinno sie zaznaczyc i skopiowac tekst, forum ze wzgleu na bezpieczenstwo saamo wylogowuje po pewnym czasie (np. jak by ktos w kafejce internetowei itp. zapomnial sie wylogowac).

Jesli chodzi o podlaczenie w taki sposub swinki to ma to racje bytu z prostego powodu, o ktorym zreszta mowilem - swinka to nie standalone wiec i tak silnikiem dalej steruje ECU ktore ma wlasne algorytmy, a podlaczenie swinki ich nie zmienia... tylko podaje "falszywe" dane z czujnikow...

Co do spalania stukowego to mozna spokojnie zrobic detekcje na wiekszosci DSP, z tym ze nie ma sensu sie meczyc i wywazac otwartych dzwi :) lepiej kupic TPIC8101 (Texas Instruments)
http://focus.ti.com/docs/prod/folders/p ... c8101.html

i cala sprawe zalatwia nam uklad scalony ktory mozna bardzo fajnie konfigurowac...
Praktycznie wszystkie istotne dane jak zrobic mamy w dokumentacji ukladu http://focus.ti.com/lit/ds/symlink/tpic8101.pdf

Zreszta sam Jarku wspominales kiedys o tym scalaczku...
[scroll]>>>ORDYNUSS TEAM<<< member #005/06 Nie jestem alkoholikiem jestem koneserem bo pić nie muszę, piję bo lubię ...[/scroll]
Awatar użytkownika
ToM
Postojebca
Postojebca
Posty: 1009
Rejestracja: czw 24 lip, 2003 15:03
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

A teraz troche o ECUMASTER...

Wspominalem po czesci ze mam zamiar kupic i pobawic sie w reverseenginering :twisted:
Jednak okazalo sie to niekonieczne, co mnie bardzo ucieszylo :)

Ze stronki http://www.ecumaster.com/ mozna bez problemu pobrac sobie oprogramowanie ktore ma oczywiscie mozliwosc robienia upgrade firmware w swince.

Przykladowo w katalogu C:\Program Files\Ecumaster\DET2\firmware mamy pliki z oprogramowaniem (na chwile obecna DET_1_50.bin i DET_1_51.bin) dla procesora swinki.

Ale jak wiadomo nigdy nie jest latwo autor EcuMastera zabezpieczyl sie przed takimi wstreciuchami jak ja ;) i pliki te sa kodowane...

Na szczescie po kilku minutach okazalo sie ze zabezpieczenie jest bardzo banalne i przystapilem do dalszych prac :twisted:

Prawde mowiac to w pliku zawarte sa (censored) segmenty . Poczatek pliku to prosty naglowek (censored)

Niejako co by ulatwic sobie zycie napisalem sobie programik ktory wszystko ladnie wyciaga i zapisuje na dysku. Wyglada to mniejwiecej tak:

Obrazek

Nad sama zawartoscia flasha jeszcze nie siadlem, moze wieczorkiem znajde czas ;)

Jednak tak jak przypuszczalem uklad zrobiony jest na Atmelku AVR (jaki dokladnie - narazie nie wiem).

Zreszta widac dokladnie ze to AVR po tablicy przerwan:

Kod: Zaznacz cały

ROM:0000 ;
ROM:0000 ; -=========================================================================¬
ROM:0000 ; ¦     This file is generated by The Interactive Disassembler (IDA)        ¦
ROM:0000 ; ¦     Copyright (c) 2005 by DataRescue sa/nv, <ida@datarescue.com>        ¦
ROM:0000 ; ¦             Licensed to: Lennart Reus, 1 user, std, 07/2003             ¦
ROM:0000 ; L=========================================================================-
ROM:0000 ;
ROM:0000 ; 
ROM:0000 ; File Name   : C:\!ecu_master_firmware\DET_1_51_Flash.bin
ROM:0000 ; Format      : Binary file
ROM:0000 ; Base Address: 0000h Range: 0000h - 0F55h Loaded length: 0F55h
ROM:0000
ROM:0000 ; Processor       : AVR      [AT90S8515]
ROM:0000 ; Target assembler: AVR Assembler
ROM:0000
ROM:0000 ; ===========================================================================
ROM:0000
ROM:0000 ; Segment type: Pure code
ROM:0000 .CSEG ; ROM
ROM:0000
ROM:0000 loc_0:                                  ; CODE XREF: ROM:loc_3Fj
ROM:0000                 rjmp    loc_25
ROM:0001                 rjmp    loc_D52
ROM:0002                 rjmp    loc_CC0
ROM:0003                 rjmp    loc_3F
ROM:0004                 rjmp    loc_866
ROM:0005                 rjmp    loc_3F
ROM:0006                 rjmp    loc_997
ROM:0007                 rjmp    loc_9DA
ROM:0008                 rjmp    loc_84B
ROM:0009                 rjmp    loc_83A
ROM:000A                 rjmp    loc_3F
ROM:000B                 rjmp    loc_3AC
ROM:000C                 rjmp    loc_3D3
ROM:000D                 rjmp    loc_3F
ROM:000E                 rjmp    loc_3F
ROM:000F                 rjmp    loc_3F
ROM:0010                 rjmp    loc_3F
ROM:0011                 rjmp    loc_3F
ROM:0012                 rjmp    loc_3F
Tak wiec niedlugo postaram sie zdac relacje odnosnie mojej oceny ECUMASTERA po doglebnej analizie firmware ;)

Dla chcacych sie pobawic samemu w analize oprogramowania zamieszczam Decrypter do plikow .bin z firmwarem ecumaster-a.

Zycze milej zabawy ;)
Ostatnio zmieniony ndz 20 maja, 2007 16:46 przez ToM, łącznie zmieniany 2 razy.
[scroll]>>>ORDYNUSS TEAM<<< member #005/06 Nie jestem alkoholikiem jestem koneserem bo pić nie muszę, piję bo lubię ...[/scroll]
jadzwin

Witam,

Mialem nie brac udzialu w tej dyskusji bo naprawde mam to gleboko gdzies jak kto komu auto stroi i co z nim robi. Niestety zaistnialy pewne fakty ktore naruszyly moje dobra i musze wziasc udzial w dyskusji.

Panie Tomaszu Plewa. Bardzo mi przykro ze pisze Pan o trudach swojej pracy nad RE ECU nissana niestety nie potrafi Pan docienic pracy innych i taka lekka reka dokonuje Pan naruszenia ich praw autorski i majatkowych. Pocieszajace jest iz nie okrada Pan tylko mnie ale rowniez tworcow IDA bo jak mniemam nie nazywa sie Pan Lennart Reus.
Pragne poinformaowac ze lepsza metoda byloby wlamanie do mojego domu i kradziez mojego laptopa bo oprocz zrodel oprogramowania mozna by jeszcze kompa przehandlowac.

Na razie zadam usuniecia programu "deszyfrujacego" firmware.
Proponuje rowniez zeby sporzytkowal Pan swoja wiedze i zapal na cos pozytecznego co moze sie przydac tez innym ludzia i przy okazji jest zgodne z prawem.

Pozdrowienia
Jadzwin
Awatar użytkownika
ToM
Postojebca
Postojebca
Posty: 1009
Rejestracja: czw 24 lip, 2003 15:03
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

No dobra to lecimy...

Nigdy nie mialem zamiaru nikogo okradac, anie tego nie zrobilem - fakt moze moje postepowanie odnosnie IDA nie jest swiete. Zreszta legalnosc oprogramowania w Polsce to szeroki temat wiec co drugi na ulicy to zlodziej ;) Jesli chodzi o moja osobe to wiekszosc oprogramowania posiadam z licencjami zaczynajac od Windows-a konczac na komercyjnych kompilatorach itp. laczne z MSDN i calym srodowiskiem Visual .NET
Jesli chodzi o IDA to uzywam jej jedynie hobbystycznie - nie do dzialalnosci komercyjnej...

Programik zreszta byl pisany w czystym ASM (notatnik + masm32) wiec przynajmniej tutaj mam czyste sumienie ;)

Nie wiem i nie mam zamiaru wnikac w twoje narzedzia, ale mam nadzieje ze posiadasz licencje na Visual C (zwlaszcza ze uzywasz tego oprogramowania do zastosowan komercyjnych) w ktorym zostala napisana aplikacja. Sam soft widze ze piszesz w AVR GCC :) dosc charakterystyczne przydzielanie stosu i pamieci na zmienne ;)

Kod: Zaznacz cały

ROM:0025                 clr     r1
ROM:0026                 out     SREG, r1
ROM:0027                 ldi     r28, 0x5F ; '_'
ROM:0028                 ldi     r29, 4
ROM:0029                 out     SPH, r29
ROM:002A                 out     SPL, r28
ROM:002B                 ldi     r17, 0
ROM:002C                 ldi     r26, 0x60 ; '`'
ROM:002D                 ldi     r27, 0
ROM:002E                 ldi     r30, 0x6E ; 'n'
ROM:002F                 ldi     r31, 0x1E
ROM:0030                 rjmp    loc_33
ROM:0031 ; 
ROM:0031
ROM:0031 loc_31:                                 ; CODE XREF: ROM:0035j
ROM:0031                 lpm     r0, Z+
ROM:0032                 st      X+, r0
ROM:0033
ROM:0033 loc_33:                                 ; CODE XREF: ROM:0030j
ROM:0033                 cpi     r26, -0x64 ; 'ť'
ROM:0034                 cpc     r27, r17
ROM:0035                 brne    loc_31
wiec tu napewno jest ok :) (tutaj lepiej dawac -nostdlib i napisac sobie po swojemu unika sie calego tego balaganu, ewentualnie jeszcze -nostartfiles i zrobic wlasna taplice vectorow bo reti lepiej wyglada niz skok do procedury i potem na vector resetu, ale to to juz tylko estetyka)

Tak samo mam nadzieje ze wystawiasz za ECUMastery faktury i placisz podatki...
Mialem nie brac udzialu w tej dyskusji bo naprawde mam to gleboko gdzies jak kto komu auto stroi i co z nim robi.
A to troche szkoda - zwlaszcza ze mowi to osoba ktora zajela sie produkcja takiego ukladu... Zreszta nie mnie to oceniac...

Ale wracajac do sprawy to niestety RE (http://pl.wikipedia.org/wiki/Reverse_engineering) nie jest zlodziejstwem. Poza tym do RE jeszcze daleko brakuje bo programik ktory napisalem wypakowuje tylko do postaci binarnej - w takiej jak wypluwa kompilator. Wiec do kodu zrodlowego jeszcze daleka droga. Zreszta soft sam zamiesciles w necie i kazdy go moze pobrac lacznie z dobrowolnym udostepnieniem firmware do aktualizacji.

Osobiscie nigdy nie mialem zamiaru psuc ci biznsu jak i podrabiac twojego urzadzenia, osobiscie wolal bym sam napisac kod od zera niz sie motac o co chodzilo autorowi w jakis procedurach. Zreszta jak bym cos takiego robil to zamiescil bym tutaj dokumentacje takiej swinki za free z softem na zasadach Open Source ;) Zreszta jak by ktos to chcial zrobic to i tak by zrobil, nie pomogly by zadne zabezpieczenia. Choc na poczatku mowilem o kupnie bo myslalem ze beda zalozone odpowiednie FUSE + dekodowanie softu bedzie robil botloader. Choc i tak w przypadku AVR-ow takie zabezpieczenia nie wiele daja bo idzie je stosunkowo szybko obejsc...

A tu sie mocno zdziwilem podejzewalem ze jest to AVR (widoczne logo na scalaku - zdjecie z twojej strony) i szukalem na poczatku pliku Cx (hex) czyli rjmp
i zucilo mi sie w oczy ze jest plik ciagniety przez XOR (to widac po 5 sekundach jak czlowiek lata siedzi w dziedzinie Security - kazdy algorytm ma swoje szczegolne i charakterystyczne znamiona). Odpalilem kalkulatorek w trybie profesjonalnym i prawie sie zgadza z tym ze jest jszcze (censored) ;) jak mi wyszlo (censored) juz bylem w domu ;)

Zreszta nie ma sensu tego opisywac, tak jak negowac czy krytykowac takie rozwiazania. Poprostu co by sie nie wymyslilo to i tak ktos to rozwali i warto poswiecac czas na co innego niz wymyslanie jak cos zabezpieczyc...

Prawde mowiac o twojej swince dowiedzialem sie z tego tematu i mnie to nawet ucieszylo ze ludzie zaczynaja cos dzialac w takich tematach, a nie bazuja tylko na zachodnich rozwiazaniach. Mimo ze to wmiare mlody uklad troche ludzi go chwalilo i mysle sobie zerkniemy co tak wymyslili ;) Zobaczy sie ile siedzi w ukladzie wiedzy, a ile marketingu ;)

Tak samo nie mialem zamiaru nawet po disassemblacji udostepniac publicznie twojego kodu
wygenerowanego przez kompilator (wiec o jakim kradnieciu komputera tu mowimy - zreszta nawet po disassemblacji (nawet z opisem) kod jest daleki w przejzystosci od twoich zrodel)... A ze lubie wiedziec co siedzi w ukladach uC roznych urzadzen to juz takie moje hobby :)

Gdybym nawet jednak chcial sobie kupic twoja swinke to i tak zapewne napadla by mnie chec aby cos sobie dodac do kodu ;) do tego ma tak samo prawa kazdy uzytkownik ktory ja kupi (i potrafi sobie sam przeanalizowac procedury i dopisac wlasny kod)- pomijajac fakt ze traci wtedy gwarancje... Czyli prawie to samo co mamy teraz w GSM (nie mowie o SimLock) :)

Ot to tyle z mojej strony i przykro mi ze odebrales moj opis jako napad na twoja osobe, bo niestety tak nie jest i zycze ci powodzenia w dalszych pracach nad swinka - choc moze pomyslec o zmianie procka lub dodaniu external memory. Dodaniu jeszcze paru map (moze o wiekszej rozdzielczosci) i byl by z tego bardzo fajny produkt...
Ostatnio zmieniony ndz 20 maja, 2007 16:45 przez ToM, łącznie zmieniany 1 raz.
[scroll]>>>ORDYNUSS TEAM<<< member #005/06 Nie jestem alkoholikiem jestem koneserem bo pić nie muszę, piję bo lubię ...[/scroll]
jadzwin

Nie wiem i nie mam zamiaru wnikac w twoje narzedzia, ale mam nadzieje ze posiadasz licencje na Visual C (zwlaszcza ze uzywasz tego oprogramowania do zastosowan komercyjnych) w ktorym zostala napisana aplikacja. Sam soft widze ze piszesz w AVR GCC dosc charakterystyczne przydzielanie stosu i pamieci na zmienne
To jest chyba oczywiste ze posiadam oryginalnego Visual Studio. Versja 6.0 w wersji podstawowej majątku nie kosztowała . Co do reszty softu to naprawde jest sporo softu Open Source który można z powodzeniem sotosowac (masa kompilatorow, dissassembelrow, Opoen Office, etc). Jak się dobrze pokombinuje to można być całkiem legalnym za niewielkie pieniadze (Windows kupiony z kompem, a reszta softu Freware). Ale nie o tym jest dyskusja.
Mialem nie brac udzialu w tej dyskusji bo naprawde mam to gleboko gdzies jak kto komu auto stroi i co z nim robi.
A to troche szkoda - zwlaszcza ze mowi to osoba ktora zajela sie produkcja takiego ukladu... Zreszta nie mnie to oceniac...
Po prostu nie mam czasu na klotnie co jest lepsze chip czy swinia, czy tlumaczenie dlaczego strojenie aut turbo po przepustnicy nie jest szczęśliwym pomysłem. Widzialem także kilka aut z usunieta przeplywka na ecumasterze i nie dosc ze mialy po tej operacji wiecej koni to nie można było zaobserwowac jakiegokolwiek pogorszenia kultury pracy silnika. W Nissanie nigdy tego nie zrobilem wiec nie wiem jaki bedzei efekt koncowy ale np. w Oplu, BMW czy autach 1.9 TDI wsyztsko dziala bardzo dobrze.
Poza tym do RE jeszcze daleko brakuje bo programik ktory napisalem wypakowuje tylko do postaci binarnej - w takiej jak wypluwa kompilator. Wiec do kodu zrodlowego jeszcze daleka droga. Zreszta soft sam zamiesciles w necie i kazdy go moze pobrac lacznie z dobrowolnym udostepnieniem firmware do aktualizacji.
Tak tylko ze to powoduje ze teraz wystarczy ze ktoś skopiuje PCB (co nie jest problem z plytka dwuwarstwowa) zaprogramuje mikrokontroler i ma prawie idealna kopie urzadzenia.
Choc na poczatku mowilem o kupnie bo myslalem ze beda zalozone odpowiednie FUSE + dekodowanie softu bedzie robil botloader. Choc i tak w przypadku AVR-ow takie zabezpieczenia nie wiele daja bo idzie je stosunkowo szybko obejsc...
Boot loader ma 256 bajtow i niesety jest to ilosc wystarczajaca żeby zaprogramowac caly portokol transmisji, korekcje bledow, programowanie flasha i epromu , ale nie wystarczajaca żeby zapodac porzadne szyfrowanie danych.
Zreszta nie ma sensu tego opisywac, tak jak negowac czy krytykowac takie rozwiazania. Poprostu co by sie nie wymyslilo to i tak ktos to rozwali i warto poswiecac czas na co innego niz wymyslanie jak cos zabezpieczyc...
Dokladnie tak. Dlatego tez nie upalam pinu reset w kazdym atmelu bo jak ktos się uprze to ciagle wyciagnie z niego soft a ja strace mozliwosc programowania ukladu w przyszlosci przez SPI.
Zreszta jak bym cos takiego robil to zamiescil bym tutaj dokumentacje takiej swinki za free z softem na zasadach Open Source
Niestey kosztowalo mnie to za duzo pracy. pieniedzy (mozna by za to auto kupic ;), doswiadzen i sleczenia nad roznymi sterownikami żeby podzielic się teraz tym i zrobic Open Source. Może dwa lata temu jak odpalalem pierwszy prototyp to może mialo i sens ale nie dzisiaj.
Prawde mowiac o twojej swince dowiedzialem sie z tego tematu i mnie to nawet ucieszylo ze ludzie zaczynaja cos dzialac w takich tematach, a nie bazuja tylko na zachodnich rozwiazaniach. Mimo ze to wmiare mlody uklad troche ludzi go chwalilo i mysle sobie zerkniemy co tak wymyslili Zobaczy sie ile siedzi w ukladzie wiedzy, a ile marketingu
Ogolnie caly opis swini zawarty jest w manualu (lacznie z formulami w jaki sposób wyliczane jest napiecie wyjsciowe oraz zaplon).
Tak samo nie mialem zamiaru nawet po disassemblacji udostepniac publicznie twojego kodu
wygenerowanego przez kompilator (wiec o jakim kradnieciu komputera tu mowimy - zreszta nawet po disassemblacji (nawet z opisem) kod jest daleki w przejzystosci od twoich zrodel)... A ze lubie wiedziec co siedzi w ukladach uC roznych urzadzen to juz takie moje hobby
Tak jak pisalem wczesniej możesz to sobie disassemblowac, przerabiac i robic z tym co chcesz dopóki roisz to tylko i wylacznie na wlasny uzytek.

Ot to tyle z mojej strony i przykro mi ze odebrales moj opis jako napad na twoja osobe, bo niestety tak nie jest i zycze ci powodzenia w dalszych pracach nad swinka
Nie czuje się ze napadles na moja osobe bo a) Nie znamy się b) Nie oceniales mnie.
Zdenerwowalo mnie ze teraz każdy leszcz będzie sobie mógł przegladac kod zrodlowy nie wkladajac nawet minimum wysilku żeby sobie to zdeszyfrowac. Dlatege licze na Twoja dobra wole ze usuniesz ten program z forum.


Pozdrowienia
Jadzwin
Awatar użytkownika
ToM
Postojebca
Postojebca
Posty: 1009
Rejestracja: czw 24 lip, 2003 15:03
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Tak tylko ze to powoduje ze teraz wystarczy ze ktoś skopiuje PCB (co nie jest problem z plytka dwuwarstwowa) zaprogramuje mikrokontroler i ma prawie idealna kopie urzadzenia.
Tylko tak jak pisalem, jak ktos bedzie chcial kopiwoac to i tak to zrobi...
Mi zreszta nie chcialo by sie w to bawic bo z dobrze wykonana plytka (sitodruk, soldermaska) itd. bylo by to malo oplacalne... Ale ok wazniejsze dane wyciolem z postow jak i program oraz nie podam jaki wedlug mnie siedzi tam procek ;)

Odnosnie analizy kodu to nie jest on latwy bo GCC tworzy kod okropnie pokrecony :)
Tak jak ten poczatek co zamiescilem czyli ctors, bss itd. :) wiec wiele osob sobie z tym nie poradzi. Zwlaszcza ze swiat AVR-ow opanowal Bascom he he

Odnosnie BotBlock to fakt miejsca jest troche malo ale mozna troche upchac jak sie w ASM mocno zoptymalizuje kod...

A tak z innej beczki nie myslisz nad zrobieniem kolejnej wersji z wieksza iloscia map, byla by to niezla konkurencja w stosunku do SMT6.

Tak samo moze podasz koszty swinki jak i gdzie go kupic (niestety zapomniejliscie chyba o dziale Kontakt na stronce)... Bo mimo usilnych saran wiem tylko ze Colin z SR to sprzedaje.
Napewno takie info bylo by pomocne niektorym osoba z naszego forum..
[scroll]>>>ORDYNUSS TEAM<<< member #005/06 Nie jestem alkoholikiem jestem koneserem bo pić nie muszę, piję bo lubię ...[/scroll]
jadzwin

Dzieki za usuniecie porgramiku.
Odnosnie analizy kodu to nie jest on latwy bo GCC tworzy kod okropnie pokrecony
Tak jak ten poczatek co zamiescilem czyli ctors, bss itd. wiec wiele osob sobie z tym nie poradzi. Zwlaszcza ze swiat AVR-ow opanowal Bascom he he
Jest tam tez pare fragemntow w asm :)

Odnosnie BotBlock to fakt miejsca jest troche malo ale mozna troche upchac jak sie w ASM mocno zoptymalizuje kod...
Bootloader jest caly w asm i biorac pod uwage ze sklada sie ze 128 isntrukcji a robi calkiem duzo jestem z niego zadowolony.
A tak z innej beczki nie myslisz nad zrobieniem kolejnej wersji z wieksza iloscia map, byla by to niezla konkurencja w stosunku do SMT6.
To bedzie powazna konkurecja co do SMT6 bo ma cos czego nie ma SMT6 a mianowice interpolacje. W praktyce roznica jest ogromna.

Tak samo moze podasz koszty swinki jak i gdzie go kupic (niestety zapomniejliscie chyba o dziale Kontakt na stronce)... Bo mimo usilnych saran wiem tylko ze Colin z SR to sprzedaje.
Napewno takie info bylo by pomocne niektorym osoba z naszego forum..
W tym momencie nie ma sprzedazy przez storne dla klientow indywidualnych.
To jeszce troche potrwa choc moze nigdy nie byc takiej opcji bo ktos to porbuje zamontowac nie majac pojecia jak dziala sterowanie silnikiem i nie dosc ze nie potrafi tego popodlaczac (szczegolnie jesli chodzi o zaplon) topotem i tak nie ptrafi tego stroic.
Nie mowiac ze nikt nie czyta instrukcji ani plikow na stronie.
Na razie wszytsko dzieje sie szybciej niz jestem w stanie ogarnac...

Pozdr
Jadzwin
lorak
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 34
Rejestracja: wt 05 gru, 2006 01:56
Lokalizacja: www.lorak.pl
Kontakt:

tak na marginesie, moj nissan juz po wstepnym strojeniu.. wyszlo cos takiego:
Obrazek
jedna mapka jest do jazdy na codzien (0,6 bara)
druga do zabawy , w piku 1 bar, od 4500 doladowanie zaczyna spadac i trzyma do konca 0,8 - pozniej troche poprawilismy gore, zeby do konca trzymala 1 bar ale juz nie mielismy czasu, zeby shamowac bestie...

podoba sie? :twisted:

ps w aucie zrobiony jest jedynie wydech 2,5 cala oraz IC z volvo 740
Ostatnio zmieniony pn 21 maja, 2007 02:21 przez lorak, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
ToM
Postojebca
Postojebca
Posty: 1009
Rejestracja: czw 24 lip, 2003 15:03
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

No i ladnie :) jaka masz turbinke BB czy bez BB ?
[scroll]>>>ORDYNUSS TEAM<<< member #005/06 Nie jestem alkoholikiem jestem koneserem bo pić nie muszę, piję bo lubię ...[/scroll]
lorak
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 34
Rejestracja: wt 05 gru, 2006 01:56
Lokalizacja: www.lorak.pl
Kontakt:

ToM pisze:No i ladnie :) jaka masz turbinke BB czy bez BB ?
bez BB, ale po full regeneracji by ream-poland, ze starej sprezarki zostala tylko muszla czesci zimnej

jak skonczymy stroic to wrzuce wykres z drogi z ecumastera z naniesionymi krzywymi afru i doladowania ;)
Awatar użytkownika
ToM
Postojebca
Postojebca
Posty: 1009
Rejestracja: czw 24 lip, 2003 15:03
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

naniesionymi krzywymi afru i doladowania
Tylko fajnie by bylo jak by AFR byl z wideband... Cisnienie doladowania masz sterowane elektrozaworkiem(dlawikiem) z Ecumastera czy MBC ?
[scroll]>>>ORDYNUSS TEAM<<< member #005/06 Nie jestem alkoholikiem jestem koneserem bo pić nie muszę, piję bo lubię ...[/scroll]
ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektronika silnika”