W oprogramowaniu swinki mozesz miec nawet ta skale w kilogramach opisana. Swinka to nie standalone i musi sie dostosowac do tego co potrzebuje ECU.widzialesn kiedykolwiek chociaz oprogramowanie do ktoregos z nich???
mapy sa tam podane w funkcji obciazenia (np cisnienie z map sensora albo sygnal z czujnika polozenia przepustnicy itd) oraz obrotow
Czyli w osi X masz napiecie z przeplywki, a w osi Y RPM. Wpada ci na jedno wejscie analogowe
napiecie z przeplywki i wychodzi na wyjciu do ECU zmodyfikowane wedle twojej mapy (ale dane takie jak z MAF bo algorytm w ECU prawidlowo dziala tylko z takimi danymi)... Wiec bary tu nie wiele do tego maja bo swinka nie wyliczy cisnienia z przeplywki (ma za malo danych).
Znowu sie motasz zastanow sie albo MPX, albo MAF... mimo wszystko w aucie masz dalej MAF i musisz ten sygnal modyfikowac wiec skala X jest skala napiecia z MAF...jak widzisz na poziomej osi jako deflection mamy cisnienie z map sensora... sek w tym, ze w oprogramowaniu zdefiniowany jest wlasnie jakis MPX i to cisnienie nie bedzie sie dokladnie zgadzalo z rzeczywistym
przy strojeniu nie ma to znaczenia, gdyz zaleznosci beda takie same,
korekcje ci nic nie dadza... bo jak juz wspomnialem algorytm w ECU wylicza dane z przeplywki i nie da sie prosto przeliczyc cisnienia na mase powietrza jakie przeszlo...gdybym to robil to chyba jeszcze jednego nie doczytales.. a mianowicie tego, ze w ecumasterze mozna dodac dwie korekcje,
Mowie o mnie i o Jarku... Jarek juz troche aut zrobil i jakos dzialaja, pozatym jest chyba jedna z pierwszych osob ktore zaczely cokolwiek modyfikowac w sterowaniu Nissana...dobrze polamales sobie zeby na strojeniu tych aut, ale cos z tego wyszlo???
Jesli chodzi o mnie to przykladem jest moj nissan ktory jakos nie ma problemow z jazda, a mam go gdzies od 99 roku (w tym jeden remont po padzie pompy oleju)... Jesli sie bedziesz pytal o zawody to powiem ze 1/4 mnie nie interesuje bo to jest dla mnei nudne...
Nie jestem tez tunerem ktory na tym zarabiam, wszystko robie hobbystycznie i staram sie dzielic informacjami. Nie stroje dla tego kosmicznej ilosci aut (nie mam na to czasu), ani nie mam potrzeby wciskania klientom jedynie slusznych racji (nie mam z tego kasy)...
Kolejna sprawa to strojenie swinki nie jest jakas wielka trudnoscia, bo nawet jak cos skonocisz to po czesci algorytmy w ECU uratuja ci tylek. Druga sprawa to nie wszedzie jest tak pieknie i nie kazdy ECU dobrze wspolpracuje ze swinka, akurat ECU nissana jest bardzo
rozbudowane (jesli chodzi o algorytmy) i wiele spraw nie przeskoczysz swinka tak jak w innych samochodach.
A co do wyjadaczy to jak znajdziesz mi kogos kto napisze mi mape 32x32 do nissana od zera (czyli ma czyste pola) bez rozwalenia silnika to chetnie takiego poznam...
ale co to ma do sprawy, swinka to prosty uklad i bez wiedzy jak dziala ECU optymalnie sie nie zestroi... a tutaj wlasnie robisz blad...procz tego moge liczyc na staly support od tworcy ecumastera
Lui:
Dokladnie tak jest dlatego w osi X moze byc napisane co sie chce bo i tak modyfikujesz napiecie "sygnal analogowy" (oczywiscie mowimy caly czas o 200sx, a nie o innych gdzie mamy np. MAP lub MAF ale z wyjsciem czestotliwosci).w świnkach nie ma innej opcji jak modyfikacja jakiegoś sygnało analogowego, i akurat modyfikacja napięcia na przepływce daje najlepsze rezultaty jeśli chodzi o paliwo,(w s14 można zejść z AFR w całym zakresie nawet do 9) no i tu nie ma co się kłucić, świnką inaczej się nie zrobi
Dokladnie ale caly czas modyfikujemy sygnal z MAF... i dajemy dane dla ECU takie jak sygnal z MAF, a nie MAP... Poprostu algorytm w ECU potrafi wyliczyc mieszanke tylko z takich danych.no to jak już ma się taką świnkę to moim zdaniem prościej jest modyfikować mapę (w śwince) w skali ciśnienie / obroty, szczególnie jeśli chodzi o modyfikację głównie przy wyższym ciśnieniu doładowania i wyższych obrotach
Tutaj schodzimy wlasnie do poziomu ECU... Poprostu calkiem inaczej wygladaja algorytmy do obliczania mieszanki z przeplywki + ewentualnie temperatura, a calkiem inaczej dla cisnienia + temperatura.nie rozumiem o co Ci chodzi Tom z tą temperaturą, to że dla sterownika
Temperatura jest potrzebna do korekcji...
Dla ECU nie sa istotne bar-y, on musi wyliczyc ile ma powietrza w cylindrach i wzgledem tego dobrac odpowiednia dawke paliwa... Niestety jak wiesz znajac samo cisnienie w kolektorze nie jestes w stanie wyliczyc ile powietrza jest w cylindrach - a to wlasnie jest istotne...
Dlatego jesli ECU przystosowane jest do obslugi MAF-a bardzo trudno pogodzic z MAP-em, za pomoca zewnetrznego ukladu. Owszem auto bedzie jezdzilo (Cziko), ale cala zabawa dalego odbiega od optymalnego sterowania silnikiem (a jest to proces bardzo zlozony)...
w sumie masz mniejsza dokladnosc, ale dalej mowimy o MAF, a nie MAP... nissan ma mapy 16x16 wiec widzisz jak optymalne jest strojenieale czy to ma takie znaczenia jak i tak jest tylko 8 kolumn z ciśnieniem w śwince ?
Czyli jak widac MAP-a mozna sobie dodac np. aby wyswietlac dane na zegarku dla nas, lub tak jak zrobiles sterowac zaworkiem EBC. Z tym ze te EBC dziala niezbyt ok. w przypadku swinki, potrafia wystopic piki cisnienia jak i falowanie cisnienia co znacznie pogarsza parametry... Dlatego np. lepiej stosowac APEX-i ktory ma do tego odpowiednio opracowane
algorytmy...
Niestety zbytnio sie nie nadaje sie aby zastepowac nim przeplywke, bo ECU straci czesc swoich zalet (prawidlowe wyliczanie mieszanki). Owszem mozna zrobic taki konwerter, ale trzeba mu dostarczyc z silnika wiecej danych oraz w oprogramowaniu robiacym obliczenia uwzglednic wiele czynnikow choc by VQMAP (charakterystyka przeplywki).