chce dorzucic do softu ecumastera definicje mojego map sensora...
by to zrobic musze znac jego parametry... tzn wystarcza dwie wartosci cisnienia przy dwoch napieciach, najlepiej w postaci CISNIENIE = V * a + b
dysponuje ktos moze tymi danymi?
pozdrawiam!
aha i prosze nie mowcie mi, zebym doladowanie zczytal ze wskaznika...
charakterystyka map sensora w 200sx s14 sr20det
Moderator: Moderator
-
- Proszę nie bić nowego
- Posty: 34
- Rejestracja: wt 05 gru, 2006 01:56
- Lokalizacja: www.lorak.pl
- Kontakt:
Hmmm,nie kumam za bardzo.napisz dokladnie o co chodzi moze bede mogł pomoc bo mam sr20det.
W SR20DET czy CA18DET nie masz MAP sensora (Manifold Absolute Pressure) tylko MAF sensor (Mass Air Flow) - tzw.przeplywka. Dzialaja one na innej zasadzie. Chyba ze podpieles jakis inny MAP ale musial bys podac wtedy co to za MAP, od czego on jest itp.
[scroll]>>>ORDYNUSS TEAM<<< member #005/06 Nie jestem alkoholikiem jestem koneserem bo pić nie muszę, piję bo lubię ...[/scroll]
jak nie ma jak jest nawet podłączałem jako deflection w smt6
a niby jak miałby ECU sterować ciśnienie, jest na kielichu po stronie kolektora dolotowego
to 2 barowy chyba jest (tak by się ze wskaźnikiem i smt6 zgadzało), czyli w ecumasterze napisz sobie że dla 0v masz -1bar a dla 5v masz 1bar
albo lepiej ustawić zakres dolny na najmniejsze ciśnienie czyli ok -0,8 bara, sprawdź jakie masz napięcie przy hamowaniu silnikiem i to (napięcie i ciśnienie) daj jako dolny punkt, a górny 5v i 1bar
jak robiłem sterowanie ciśnieniem to się to sprawdziło bo właśnie otwieranie zaworka przy 5v (100% w smt6) dawało ciśnieni 1bar
a niby jak miałby ECU sterować ciśnienie, jest na kielichu po stronie kolektora dolotowego
to 2 barowy chyba jest (tak by się ze wskaźnikiem i smt6 zgadzało), czyli w ecumasterze napisz sobie że dla 0v masz -1bar a dla 5v masz 1bar
albo lepiej ustawić zakres dolny na najmniejsze ciśnienie czyli ok -0,8 bara, sprawdź jakie masz napięcie przy hamowaniu silnikiem i to (napięcie i ciśnienie) daj jako dolny punkt, a górny 5v i 1bar
jak robiłem sterowanie ciśnieniem to się to sprawdziło bo właśnie otwieranie zaworka przy 5v (100% w smt6) dawało ciśnieni 1bar
Lui to zycze powodzenia w dalszym strojeniu auta jak calej reszcie ktora bez podstawowych informacji sie za to bierze...
A jak w SMT6 zalatwiles problem roznicy temperatury (ktory ma wplyw na faktyczne cisnienie mierzone przez MAP), do tego w MAP nie masz czegos takiego jak na sztywno ustawione 0bar Powiem ci ze w silnikach z MAP ECU przed odpaleniem robi pomiar cisnienia i je zapamietuje, po co to robi to juz sie domysl...
Ale ok nic wiecej nie mowie, mysle ze pomozesz koledze i jak cos spierniczy to wezmiesz za to odpowiedzialnosc....
A jak w SMT6 zalatwiles problem roznicy temperatury (ktory ma wplyw na faktyczne cisnienie mierzone przez MAP), do tego w MAP nie masz czegos takiego jak na sztywno ustawione 0bar Powiem ci ze w silnikach z MAP ECU przed odpaleniem robi pomiar cisnienia i je zapamietuje, po co to robi to juz sie domysl...
Ale ok nic wiecej nie mowie, mysle ze pomozesz koledze i jak cos spierniczy to wezmiesz za to odpowiedzialnosc....
[scroll]>>>ORDYNUSS TEAM<<< member #005/06 Nie jestem alkoholikiem jestem koneserem bo pić nie muszę, piję bo lubię ...[/scroll]
- jarkowy
- Założyciel Klubu
- Posty: 1088
- Rejestracja: sob 26 lip, 2003 23:29
- Lokalizacja: Władysławowo
- Kontakt:
ale ciężkie bzdury tu przeczytałem!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
matko zostaw tego map sensora w spokoju to zupełnie do czego innego jest!
masz smt zmieniać sygnał z przepływki a nie z mapa!
Weź lepiej tego nie dotykaj wogóle....
matko zostaw tego map sensora w spokoju to zupełnie do czego innego jest!
masz smt zmieniać sygnał z przepływki a nie z mapa!
Weź lepiej tego nie dotykaj wogóle....
GTR Sprzedany ale Avatara spobie zostawiam z sentymentu...
SKYRACING
OO\____/OO
602227141
Turbokiller
automatyka www.horyzont.co
pokoje gościnne nad morzem we władysławowwie www.impresja.co
600-961-666
SKYRACING
OO\____/OO
602227141
Turbokiller
automatyka www.horyzont.co
pokoje gościnne nad morzem we władysławowwie www.impresja.co
600-961-666
- jarkowy
- Założyciel Klubu
- Posty: 1088
- Rejestracja: sob 26 lip, 2003 23:29
- Lokalizacja: Władysławowo
- Kontakt:
w starych s14 to było do odcinania wtrysku przy za dużym doładowaniu i ustawiana warunków początkowych.
W późnych s14 i s14a już tego nie ma i jest to liczone przepływką.
W późnych s14 i s14a już tego nie ma i jest to liczone przepływką.
GTR Sprzedany ale Avatara spobie zostawiam z sentymentu...
SKYRACING
OO\____/OO
602227141
Turbokiller
automatyka www.horyzont.co
pokoje gościnne nad morzem we władysławowwie www.impresja.co
600-961-666
SKYRACING
OO\____/OO
602227141
Turbokiller
automatyka www.horyzont.co
pokoje gościnne nad morzem we władysławowwie www.impresja.co
600-961-666
-
- Proszę nie bić nowego
- Posty: 34
- Rejestracja: wt 05 gru, 2006 01:56
- Lokalizacja: www.lorak.pl
- Kontakt:
drogi kolego wiem czym jest map oraz maf a takze wiem na jakiej zasadzie one dzialaja a tym bardziej wiem co jest w moim aucie a czego nie ma, wiec daruj sobie tego typu (mylne) komentarzeToM pisze:W SR20DET czy CA18DET nie masz MAP sensora (Manifold Absolute Pressure) tylko MAF sensor (Mass Air Flow) - tzw.przeplywka. Dzialaja one na innej zasadzie. Chyba ze podpieles jakis inny MAP ale musial bys podac wtedy co to za MAP, od czego on jest itp.
w autach z przeplywka nie interesuje cisnienie atmosferyczne bo przeplywka liczy przeplywToM pisze: A jak w SMT6 zalatwiles problem roznicy temperatury (ktory ma wplyw na faktyczne cisnienie mierzone przez MAP)
co do temperatury to "zalatwia" sie to montujac map sensor skompensowany temperaturowo (np ktorys mpx i taki docelowo bedzie w moim aucie)
poza tym w autach turbo z dobrym IC przy doladowaniu temperatura w dolocie jest zazwyczaj podobna wiec nie widze problemu...
bzdury to ja czytam w odpowiedzi na moje pytanie.....jarkowy pisze:ale ciężkie bzdury tu przeczytałem!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
matko zostaw tego map sensora w spokoju to zupełnie do czego innego jest!
masz smt zmieniać sygnał z przepływki a nie z mapa!
map sensor czujnik cisnienia bezwzglednego
sygnal z przeplywki modyfikuje sie w funkcji obrotow i cisnienia wiec dlaczego mam nie wykorzystac odczytow z tego mapsensora????
i nie smt a ecumaster, co wyraznie napisalem w 1 poscie
dlaczego???jarkowy pisze: Weź lepiej tego nie dotykaj wogóle....
Lui
pieknie Ci dziekuje za odpowiedz, dokladnie o to mi chodzilo! masz u mnie browarka
ps
a jak tam z waszym nissanem?? bo tomek.. tzn colin cos mi wspominal o strojeniu... moze byc pw
lorak powiem krotko: zal mi ciebie i twojego nissana
pytanie tylko ktory wybrac moze mi doradzisz ???
kompensacja temperatury w MPX-ach jest po co innego zapraszam do poczytania Dataschetow - zreszta bawilem sie tymi sensorami jak ty z drabina na poziomki chodziles wiec nie musisz mi tlumaczyc. Polecam tez zapoznac sie z zasada dzialania tych czujnikow to moze zalapiesz o co chodzi...
Twoj ecumaster jest dalej glupia swinka wiec to wiele nie zmienia odnosnie wypowiedzi Jarka.
Nie masz zielonego pojecia o dzialaniu ECCS nissana wiec nie pisz bzdur bo inni jeszcze za twoja namowa narobia sobie problemow. Po co sie daje czujnik temperatury - ehh ale ci nie potrzeba bo masz super hiper FMIC to poczytaj sobie troche o sterowaniu silnikiem na stronach MegaSquirt...
Wiesz co siedze nad sterowaniem silnika juz troche czasu i nie <font class="red">PIP</font> mi farmazonow jaki z ciebie maczo, przez wiekszosc spraw typu MAP itp. juz przechodzilem - zreszta inne osoby tez (Jarek, Cziko, brt)... i wiedza co to jest MAP zamiast przeplywki w tych silnikach...
A ta inteligentna konwersje MAP to MAF to mozna sobie w buty wsadzic, jak sie nie zrozumie jak liczy ECU nissana bo za cholere tego dokladnie nie wystroisz, a przy drobnych zmianach cisnienia TP bedzie ci latalo jak malpa po amfie he he - pamietaj ze masz mapy w skali TP i RPM w ECU... na koncu masz fragment procki ktora wylicza TP...
Pozatym naucz sie czytac ze zrozumieniem... (np. w wypowiedzi do Lui mowa byla o MAP, a nie MAF).
zreszta po co ja to pisze jak dyskutuje z masterem od strojenia znajacego doglebnie problematyke sterowania silnika z wtryskiem, moze uswiadomisz nas jeszcze o jakis sprawach o ktorych nie mamy pojecia ??
a tu masz jak to robi ECCS w nissanie (wyciolem opisy bo nie mam zamiaru dawac za free)
jak przeanalizujesz i zrozumiesz to moze przestaniesz pitolic glupoty:
[/quote]
hmm mpx powiadasz to chyba cos takiego jak mi lezy na stole:(np ktorys mpx i taki docelowo bedzie w moim aucie)
pytanie tylko ktory wybrac moze mi doradzisz ???
kompensacja temperatury w MPX-ach jest po co innego zapraszam do poczytania Dataschetow - zreszta bawilem sie tymi sensorami jak ty z drabina na poziomki chodziles wiec nie musisz mi tlumaczyc. Polecam tez zapoznac sie z zasada dzialania tych czujnikow to moze zalapiesz o co chodzi...
Twoj ecumaster jest dalej glupia swinka wiec to wiele nie zmienia odnosnie wypowiedzi Jarka.
Nie masz zielonego pojecia o dzialaniu ECCS nissana wiec nie pisz bzdur bo inni jeszcze za twoja namowa narobia sobie problemow. Po co sie daje czujnik temperatury - ehh ale ci nie potrzeba bo masz super hiper FMIC to poczytaj sobie troche o sterowaniu silnikiem na stronach MegaSquirt...
Wiesz co siedze nad sterowaniem silnika juz troche czasu i nie <font class="red">PIP</font> mi farmazonow jaki z ciebie maczo, przez wiekszosc spraw typu MAP itp. juz przechodzilem - zreszta inne osoby tez (Jarek, Cziko, brt)... i wiedza co to jest MAP zamiast przeplywki w tych silnikach...
A ta inteligentna konwersje MAP to MAF to mozna sobie w buty wsadzic, jak sie nie zrozumie jak liczy ECU nissana bo za cholere tego dokladnie nie wystroisz, a przy drobnych zmianach cisnienia TP bedzie ci latalo jak malpa po amfie he he - pamietaj ze masz mapy w skali TP i RPM w ECU... na koncu masz fragment procki ktora wylicza TP...
Pozatym naucz sie czytac ze zrozumieniem... (np. w wypowiedzi do Lui mowa byla o MAP, a nie MAF).
hmm jakas nowosc - bardzo tworcze...sygnal z przeplywki modyfikuje sie w funkcji obrotow i cisnienia
zreszta po co ja to pisze jak dyskutuje z masterem od strojenia znajacego doglebnie problematyke sterowania silnika z wtryskiem, moze uswiadomisz nas jeszcze o jakis sprawach o ktorych nie mamy pojecia ??
a tu masz jak to robi ECCS w nissanie (wyciolem opisy bo nie mam zamiaru dawac za free)
jak przeanalizujesz i zrozumiesz to moze przestaniesz pitolic glupoty:
Kod: Zaznacz cały
ROM:8681 afm_?: ; CODE XREF: IRQ_+3EP
ROM:8681 clrb
ROM:8682 jsr sub_AC66 ;
ROM:8685 std AFM_voltage ;
ROM:8685 ;
ROM:8685 ;
ROM:8688 tim #$80, PORT5 ; 'Ç'
ROM:868B bne loc_86AE
ROM:868D ldd AFM_voltage ;
ROM:868D ;
ROM:868D ;
ROM:8690 tsta
ROM:8691 bne loc_86A2 ;
ROM:8693 cmpb #8
ROM:8695 bcc loc_86AE
ROM:8697
ROM:8697 loc_8697: ; CODE XREF: afm_?+2Bj
ROM:8697 ldd #8
ROM:869A std AFM_voltage ;
ROM:869A ;
ROM:869A ;
ROM:869D oim #1, byte_7E
ROM:86A0 bra loc_86B1
ROM:86A2 ;
ROM:86A2
ROM:86A2 loc_86A2: ; CODE XREF: afm_?+10j
ROM:86A2 ldaa byte_1044 ;
ROM:86A5 cmpa #$F0 ; '' ;
ROM:86A7 bcc loc_86AE
ROM:86A9 cmpb byte_BB65
ROM:86AC bcc loc_8697
ROM:86AE
ROM:86AE loc_86AE: ; CODE XREF: afm_?+Aj
ROM:86AE ; afm_?+14j ...
ROM:86AE aim #$FE, byte_7E ; '¦'
ROM:86B1
ROM:86B1 loc_86B1: ; CODE XREF: afm_?+1Fj
ROM:86B1 ldaa byte_1044 ;
ROM:86B4 cmpa #$30 ; '0' ;
ROM:86B6 bcs loc_86D2
ROM:86B8 tim #1, byte_7E
ROM:86BB bne loc_86CF
ROM:86BD ldd word_10E6 ;
ROM:86C0 subd AFM_voltage ;
ROM:86C3 bcc loc_86CA
ROM:86C5 coma
ROM:86C6 comb
ROM:86C7 addd #1
ROM:86CA
ROM:86CA loc_86CA: ; CODE XREF: afm_?+42j
ROM:86CA lsrd
ROM:86CB cmpb #$14
ROM:86CD bcs loc_86D2
ROM:86CF
ROM:86CF loc_86CF: ; CODE XREF: afm_?+3Aj
ROM:86CF oim #2, byte_47
ROM:86D2
ROM:86D2 loc_86D2: ; CODE XREF: afm_?+35j
ROM:86D2 ; afm_?+4Cj
ROM:86D2 ldd AFM_voltage ;
ROM:86D2 ;
ROM:86D2 ;
ROM:86D5 std word_10E6 ;
ROM:86D8 subd #8 ;
ROM:86DB tsta
ROM:86DC bne loc_86E4 ;
ROM:86DE cmpb #$69 ; 'i'
ROM:86E0 bcc loc_86E4
ROM:86E2 ldab #$69 ; 'i'
ROM:86E4
ROM:86E4 loc_86E4: ; CODE XREF: afm_?+5Bj
ROM:86E4 ; afm_?+5Fj
ROM:86E4 lsld
ROM:86E5 lsld
ROM:86E6 lsld
ROM:86E7 lsld ;
ROM:86E8 ldx #$BE00 ;
ROM:86EB jsr sub_802C
ROM:86EE addd word_1052
ROM:86F1 rora
ROM:86F2 rorb
ROM:86F3 std word_1052
ROM:86F6 xgdx
ROM:86F7 ldaa byte_B8F8
ROM:86FA bita #$20 ; ' '
ROM:86FC bne loc_871D
ROM:86FE cpx #$79 ; 'y'
ROM:8701 bcc loc_8708
ROM:8703 ldx #$79 ; 'y'
ROM:8706 bra loc_8710
ROM:8708 ;
ROM:8708
ROM:8708 loc_8708: ; CODE XREF: afm_?+80j
ROM:8708 cpx #$FF87 ; FF87h ???
ROM:870B bcs loc_8710
ROM:870D ldx #$FF87
ROM:8710
ROM:8710 loc_8710: ; CODE XREF: afm_?+85j
ROM:8710 ; afm_?+8Aj
ROM:8710 xgdx
ROM:8711 addd #$79 ; 'y'
ROM:8714 subb byte_104F ;
ROM:8717 sbca #0
ROM:8719 std word_104D ;
ROM:871C rts
ROM:871D ;
ROM:871D
ROM:871D loc_871D: ; CODE XREF: afm_?+7Bj
ROM:871D xgdx
ROM:871E std word_104D ;
ROM:8721 rts
ROM:8721 ; End of function afm_?
ROM:87CF inj_compute_TP: ; CODE XREF: IRQ_+53P
ROM:87CF tim #8, byte_54
ROM:87D2 bne loc_87D5
ROM:87D4 rts
ROM:87D5 ;
ROM:87D5
ROM:87D5 loc_87D5: ; CODE XREF: inj_compute_TP+3j
ROM:87D5 tim #1, byte_7E
ROM:87D8 beq loc_87F4
ROM:87DA ldaa byte_1044 ;
ROM:87DD cmpa #$A0 ; 'á'
ROM:87DF bcs loc_87E4
ROM:87E1 clra
ROM:87E2 bra loc_87EF
ROM:87E4 ;
ROM:87E4
ROM:87E4 loc_87E4: ; CODE XREF: inj_compute_TP+10j
ROM:87E4 ldaa byte_BFBB
ROM:87E7 tim #1, flags6 ;
ROM:87E7 ;
ROM:87E7 ;
ROM:87E7 ;
ROM:87E7 ;
ROM:87E7 ;
ROM:87E7 ;
ROM:87EA bne loc_87EF
ROM:87EC ldaa byte_BFBA
ROM:87EF
ROM:87EF loc_87EF: ; CODE XREF: inj_compute_TP+13j
ROM:87EF ; inj_compute_TP+1Bj
ROM:87EF clrb
ROM:87F0 xgdx
ROM:87F1 jmp loc_89AB
ROM:87F4 ;
ROM:87F4
ROM:87F4 loc_87F4: ; CODE XREF: inj_compute_TP+9j
ROM:87F4 ldaa byte_10ED
ROM:87F7 cmpa byte_B64A
ROM:87FA bcs loc_87FF
ROM:87FC clr byte_1124
ROM:87FF
ROM:87FF loc_87FF: ; CODE XREF: inj_compute_TP+2Bj
ROM:87FF tim #1, flags6 ;
ROM:87FF ;
ROM:87FF ;
ROM:87FF ;
ROM:87FF ;
ROM:87FF ;
ROM:87FF ;
ROM:8802 beq loc_8815
ROM:8804 ldaa engine_temp
ROM:8806 cmpa byte_BF37
ROM:8809 bcs loc_8836
ROM:880B ldaa byte_10B0
ROM:880E cmpa byte_BE10 ;
ROM:8811 bcs loc_8849
ROM:8813 bra loc_8836
ROM:8815 ;
ROM:8815
ROM:8815 loc_8815: ; CODE XREF: inj_compute_TP+33j
ROM:8815 ldaa byte_1062
ROM:8818 tim #2, flags6 ;
ROM:8818 ;
ROM:8818 ;
ROM:8818 ;
ROM:8818 ;
ROM:8818 ;
ROM:8818 ;
ROM:881B bne loc_8836
ROM:881D cmpa byte_B61E
ROM:8820 bcc loc_8836
ROM:8822 ldab byte_1124
ROM:8825 cmpb byte_B61F
ROM:8828 bcc loc_8836
ROM:882A ldaa byte_105F
ROM:882D ldx #$BB00
ROM:8830 jsr interp_16
ROM:8833 clrb
ROM:8834 bra loc_884C
ROM:8836 ;
ROM:8836
ROM:8836 loc_8836: ; CODE XREF: inj_compute_TP+3Aj
ROM:8836 ; inj_compute_TP+44j ...
ROM:8836 ldaa byte_1044 ;
ROM:8839 lsra
ROM:883A cmpa #$70 ; 'p'
ROM:883C bcs loc_8840 ;
ROM:883E ldaa #$70 ; 'p'
ROM:8840
ROM:8840 loc_8840: ; CODE XREF: inj_compute_TP+6Dj
ROM:8840 ldx #$BF40 ;
ROM:8843 jsr interp_16
ROM:8846 clrb
ROM:8847 bra loc_884C
ROM:8849 ;
ROM:8849
ROM:8849 loc_8849: ; CODE XREF: inj_compute_TP+42j
ROM:8849 ldd word_BE11 ;
ROM:884C
ROM:884C loc_884C: ; CODE XREF: inj_compute_TP+65j
ROM:884C ;
ROM:884C std word_10D9 ;
ROM:884F ldaa byte_1103
ROM:8852 bita #$20 ; ' '
ROM:8854 bne loc_8860
ROM:8856 tst byte_1110
ROM:8859 beq loc_8866
ROM:885B ldaa byte_B652
ROM:885E bra loc_8871
ROM:8860 ;
ROM:8860
ROM:8860 loc_8860: ; CODE XREF: inj_compute_TP+85j
ROM:8860 ldaa byte_B651
ROM:8863 staa byte_1110
ROM:8866
ROM:8866 loc_8866: ; CODE XREF: inj_compute_TP+8Aj
ROM:8866 ldaa byte_1044 ;
ROM:8869 sec
ROM:886A rora
ROM:886B ldx #$BF40 ;
ROM:886E jsr interp_16
ROM:8871
ROM:8871 loc_8871: ; CODE XREF: inj_compute_TP+8Fj
ROM:8871 psha
ROM:8872 ldaa flags6 ;
ROM:8872 ;
ROM:8872 ;
ROM:8872 ;
ROM:8872 ;
ROM:8872 ;
ROM:8872 ;
ROM:8874 ldab byte_B907
ROM:8877 bita #$10
ROM:8879 bne loc_887D
ROM:887B ldab #$80 ; 'Ç'
ROM:887D
ROM:887D loc_887D: ; CODE XREF: inj_compute_TP+AAj
ROM:887D pula
ROM:887E mul
ROM:887F clrb
ROM:8880 lsrd
ROM:8881 lsrd
ROM:8882 lsrd
ROM:8883 std P1
ROM:8885 ldaa Speed
ROM:8888 cmpa byte_B861
ROM:888B bcc loc_88A4
ROM:888D ldaa byte_1054
ROM:8890 cmpa byte_B85C
ROM:8893 bhi loc_889A
ROM:8895 ldaa byte_B85E
ROM:8898 bra loc_88A6
ROM:889A ;
ROM:889A
ROM:889A loc_889A: ; CODE XREF: inj_compute_TP+C4j
ROM:889A cmpa byte_B85D
ROM:889D bhi loc_88A4
ROM:889F ldaa byte_B85F
ROM:88A2 bra loc_88A6
ROM:88A4 ;
ROM:88A4
ROM:88A4 loc_88A4: ; CODE XREF: inj_compute_TP+BCj
ROM:88A4 ; inj_compute_TP+CEj
ROM:88A4 ldaa #$40 ; '@'
ROM:88A6
ROM:88A6 loc_88A6: ; CODE XREF: inj_compute_TP+C9j
ROM:88A6 ; inj_compute_TP+D3j
ROM:88A6 tim #%1000100, flags6
ROM:88A6 ;
ROM:88A6 ;
ROM:88A6 ;
ROM:88A6 ;
ROM:88A6 ;
ROM:88A6 ;
ROM:88A9 bne loc_88B0
ROM:88AB ldab byte_B860
ROM:88AE bra loc_88B2
ROM:88B0 ;
ROM:88B0
ROM:88B0 loc_88B0: ; CODE XREF: inj_compute_TP+DAj
ROM:88B0 ldab #$40 ; '@'
ROM:88B2
ROM:88B2 loc_88B2: ; CODE XREF: inj_compute_TP+DFj
ROM:88B2 mul
ROM:88B3 lsrd
ROM:88B4 lsrd
ROM:88B5 lsrd
ROM:88B6 lsrd
ROM:88B7 jsr mul16_D_P1
ROM:88BA ldd P2
ROM:88BC tst P1
ROM:88BF beq loc_88C4
ROM:88C1 ldd #$FFFF
ROM:88C4
ROM:88C4 loc_88C4: ; CODE XREF: inj_compute_TP+F0j
ROM:88C4 std word_10DB ;
ROM:88C7 ldd word_104D ;
ROM:88CA std P1
ROM:88CC ldd w_KData ;
ROM:88CF lsld ;
ROM:88D0 lsld
ROM:88D1 lsld
ROM:88D2 jsr mul16_D_P1 ;
ROM:88D5 clr byte_5F
ROM:88D8 ldd word_1057
ROM:88DB tsta
ROM:88DC bne loc_88E4
ROM:88DE cmpb #$40 ; '@'
ROM:88E0 bcc loc_88E4
ROM:88E2 ldab #$40 ; '@'
ROM:88E4
ROM:88E4 loc_88E4: ; CODE XREF: inj_compute_TP+10Dj
ROM:88E4 ; inj_compute_TP+111j
ROM:88E4 std byte_60
ROM:88E6 clr byte_62
ROM:88E9 jsr sub_8057
ROM:88EC std word_10C6
ROM:88EF staa byte_1117 ;
ROM:88F2 ldab byte_B8F8
ROM:88F5 bitb #2
ROM:88F7 beq loc_893B
ROM:88F9 ldaa byte_10E8 ;
ROM:88FC ldx #$B690 ;
ROM:88FF jsr interp_16
ROM:8902 tim #$10, byte_8E
ROM:8905 bne loc_891E
ROM:8907 cmpa byte_1117 ;
ROM:890A bhi loc_893B
ROM:890C ldx CAS_Pos ;
ROM:890F cpx word_B67A ;
ROM:8912 bcs loc_893B
ROM:8914 ldaa byte_10AC
ROM:8917 cmpa byte_B67F
ROM:891A bcs loc_893E
ROM:891C bra loc_8932
ROM:891E ;
ROM:891E
ROM:891E loc_891E: ; CODE XREF: inj_compute_TP+136j
ROM:891E suba byte_B67E
ROM:8921 bcc loc_8925
ROM:8923 ldaa #0
ROM:8925
ROM:8925 loc_8925: ; CODE XREF: inj_compute_TP+152j
ROM:8925 cmpa byte_1117 ;
ROM:8928 bhi loc_893B
ROM:892A ldx CAS_Pos ;
ROM:892D cpx word_B67C ;
ROM:8930 bcs loc_893B
ROM:8932
ROM:8932 loc_8932: ; CODE XREF: inj_compute_TP+14Dj
ROM:8932 oim #$10, byte_8E
ROM:8935 ldx #0
ROM:8938 jmp loc_89AB
ROM:893B ;
ROM:893B
ROM:893B loc_893B: ; CODE XREF: inj_compute_TP+128j
ROM:893B ; inj_compute_TP+13Bj ...
ROM:893B clr byte_10AC
ROM:893E
ROM:893E loc_893E: ; CODE XREF: inj_compute_TP+14Bj
ROM:893E aim #$EF, byte_8E ; '´'
ROM:8941 ldx byte_10CC
ROM:8944 stx word_10C8
ROM:8947 ldaa byte_BB66
ROM:894A staa byte_10C3
ROM:894D jsr sub_82F3
ROM:8950 ldx word_10C8
ROM:8953 stx byte_10CC
ROM:8956 ldd word_10C6
ROM:8959 jsr sub_8358
ROM:895C tim #1, flags6 ;
ROM:895C ;
ROM:895C ;
ROM:895C ;
ROM:895C ;
ROM:895C ;
ROM:895C ;
ROM:895F beq loc_8985
ROM:8961 ldaa Speed ;
ROM:8964 cmpa #1
ROM:8966 bcs loc_8985
ROM:8968 tim #4, flags6 ;
ROM:8968 ;
ROM:8968 ;
ROM:8968 ;
ROM:8968 ;
ROM:8968 ;
ROM:896B bne loc_8985
ROM:896D ldaa engine_temp
ROM:896F cmpa #$6E ; 'n'
ROM:8971 bcs loc_8985
ROM:8973 ldx #$BB80
ROM:8976 ldab byte_1044
ROM:8979 lsrb
ROM:897A lsrb
ROM:897B lsrb
ROM:897C lsrb
ROM:897D abx
ROM:897E ldaa 0,x
ROM:8980 staa byte_10C3
ROM:8983 bra loc_8988
ROM:8985 ;
ROM:8985
ROM:8985 loc_8985: ; CODE XREF: inj_compute_TP+190j
ROM:8985 ; inj_compute_TP+197j ...
ROM:8985 clr byte_10C3
ROM:8988
ROM:8988 loc_8988: ; CODE XREF: inj_compute_TP+1B4j
ROM:8988 ldx word_10D7
ROM:898B stx word_10C8
ROM:898E jsr sub_82F3
ROM:8991 ldx word_10C8
ROM:8994 stx word_10D7
ROM:8997 ldd word_10D7
ROM:899A xgdx
ROM:899B cpx word_10DB
ROM:899E bcc loc_89A3
ROM:89A0 ldx word_10DB
ROM:89A3
ROM:89A3 loc_89A3: ; CODE XREF: inj_compute_TP+1CFj
ROM:89A3 cpx word_10D9
ROM:89A6 bcs loc_89AB
ROM:89A8 ldx word_10D9
ROM:89AB
ROM:89AB loc_89AB: ; CODE XREF: inj_compute_TP+22J
ROM:89AB
ROM:89AB stx TP
ROM:89AE rts
ROM:89AE ; End of function inj_compute_TP
[scroll]>>>ORDYNUSS TEAM<<< member #005/06 Nie jestem alkoholikiem jestem koneserem bo pić nie muszę, piję bo lubię ...[/scroll]
TOM WPROWADŻ CENZURE DO SWOJEGO POSTA (UŻYŁEŚ "NIEPRZYZWOITE" SŁOWO)
Sprzedam SHORT SHIFTERY ,, downpipy , frontpipy 3", zegary SWOOSH i SAGA 52mm i 60mm
-
- Proszę nie bić nowego
- Posty: 34
- Rejestracja: wt 05 gru, 2006 01:56
- Lokalizacja: www.lorak.pl
- Kontakt:
ToM ochlon!!!!
wez ta swoja drabine od poziomek i wdrap sie prosze do 1 postu tego tematu i zobacz jak strasznie od niego odbiegasz...
a najlepiej przeczytaj go calego raz jeszcze (albo i 4) ze zrozumieniem...
czy gdziekolwiek pisalem o konwersji MAP MAF ??????????
powtorze raz jeszcze, ze w ecumasterze sygnal z przeplywki modyfikuje sie w funkcji cisnienia i obrotow i wlasnie po to mi jest potrzebny map sensor (znajac obroty, sygnal z map sensora wskazuje miejsce na mapie z ktorej ma byc odczytana wartosc)
a znajomosc jego charakterystyki bedzie pomocna przy strojeniu zreszta o to wlasnie pytalem, odpowiedzi udzielil mi Lui, wiec wydaje mi sie, ze nie ma sensu robic OT i temat mozna zamknac...
wez ta swoja drabine od poziomek i wdrap sie prosze do 1 postu tego tematu i zobacz jak strasznie od niego odbiegasz...
a najlepiej przeczytaj go calego raz jeszcze (albo i 4) ze zrozumieniem...
czy gdziekolwiek pisalem o konwersji MAP MAF ??????????
powtorze raz jeszcze, ze w ecumasterze sygnal z przeplywki modyfikuje sie w funkcji cisnienia i obrotow i wlasnie po to mi jest potrzebny map sensor (znajac obroty, sygnal z map sensora wskazuje miejsce na mapie z ktorej ma byc odczytana wartosc)
a znajomosc jego charakterystyki bedzie pomocna przy strojeniu zreszta o to wlasnie pytalem, odpowiedzi udzielil mi Lui, wiec wydaje mi sie, ze nie ma sensu robic OT i temat mozna zamknac...
Pajak bo sie unioslem
Mapy zawsze masz wzgledem skali w uproszczeniu ilosc powietrza i RPM... czy to jest ECU, Swinka, Standalone...
Akurat przy swince chodzi o oszukanie ECU czyli podanie do ECU wyzszego sygnalu niz jest faktycznie celem nalania wiecej paliwa, masz tutaj juz jedna wade bo zmieniajac to zmieniasz odrazu zaplon. Masz dwa ograniczenia nie przeskoczysz maksymalnego napiecia jakie akceptuje przetwornik A/C w ECU bo nawet jak dasz wieksze to A/C poda i tak ta sama maksymalna wartosc, jak i maksymalna wartoscia wpisana w mapie - wiecej wtrysk nie naleje...
Wiec swinke wpinasz z jednej strony do MAF lub MAP (w zaleznosci co jest w samochodzie) i z drugiej strony do ECU... Niestety w SR20DET uzywasz MAF...
Nie rozumiem po co ci modyfikacja sygnalu przeplywki w skali cisnienia z jakiegos innego MAP-a W sumie to cisnienie jak by byla swinka inteligentna i znala charakterystyke danej przeplywki mogla by sobie z tych danych (dane z przeplywki) wyliczyc... Wiec w takim wypadku chcesz do swinki podpiac MAP i MAF co sie mija z celem (albo ta elektronika jest az tak toporna i nie potrafi sterowac w skali przeplywki), albo sam MAP i robic konwersje danych na MAF (bo ECU potrafi odczytac tylko MAF)... A taka konwersja w przypadku ECCS nigdy nie bedzie idealnie dzialala (bez przerobek firmware w oryginalnym ECU) dlatego ze wyliczanie danych z przeplywki jest robione w dosc specyficzny sposob...
Zastanow sie co ty robisz zanim zaczniesz sie klucic z ludzmi ktorzy na strojeniu aut i poznaniu zasad dzialania elektroniki w Nissanie polamali sobie zeby... I w dodatku ci dobrze
doradzaja, a ty piszesz ze wiesz lepiej...
Odbieglem od tematu dlatego ze wiedzialem co sie swieci, tzn. ze podlaczasz swinke nie tam gdzie trzeba, dlatego napisalem ze nissan ma MAF i to z niego sa najistotniejsze dane dla ECU...
A te dane ktore ci podal Lui to jak bys znal zasade dzialania MAP-a to bys wiedzial ze sa bzdurne, zreszta juz wspomnialem ze MAP nie ma czegos takiego jak 0bar czy -1bar...
Wezmy dla przykladu MPX4250AP ktory ma zakres od 20kPa do 250kPa wiec gdzie tu masz (to co napisal Lui 0v masz -1bar ) albo 1bar ?? Ile kPa = 1bar lub 0bar ??? Owszem mozna przyjac ze 100kPa to 1bar (i jest to prawda) wiec MPX4250 ma zakeres od 0.2bar do 2.5bar i gdzie tu znajdziesz -1bar czyli podcisnienie ??
Dlatego po niekad wspomnialem o pomiarze cisnienia przez ECU przed odpaleniem silnika,
wlasnie ECU robi pomiar cisnienia atmosferycznego w kPa i ta wartosc cisnienia przyjmuje jako 0bar (mniejsze cisnienie jest podcisnieniem)... Robiona jest jeszcze korekcja wzgledem temperatury o czym wspomnialem, ale to jest juz istotne bardziej przy sterowaniu dawka paliwa (pamietaj samochod nie jezdzi na cisnienie i 1bar nie jest rowny 1barowi)...
Wspomnialem tez o MegaSquirt bo tam masz to wyjasnione:
[ Dodano: Wto Maj 15, 07 17:18 ]
A nawet doczytalem podpina sie MAF i MAP w celu "uczenia" z tym ze takie uczenie niewiele da
do tego i tak mapa zapewne bedzie potrzebowala wielu korekt W sumie wada jest nadal to ze przy zmianie warunkow (temperatura, aktualne cisnienie atmosferyczne) w lep wezmie caly proces uczenia. Pozatym nie da sie tak prawde mowiac przelozyc danych z MAP na MAF aby to dzialalo bez problemowo, bedziesz mial skaczace TP - a co za tym idzie AFR... Zreszta nie chce mi sie tego tlumaczyc, jak ktos chce zrozumiec to zapraszam do analizy kodu z oryginalnych ECU nissana...
Na wywaleniu przeplywki zyskasz moze z 2KM bo i tak musisz brac pod uwage najmniejszy przekroj w ukladzie dolotowym... a na standardowej masz i tak potencjal prawie do 300KM, zreszta przy wiekszych mocach najlepej i tak robic remap lub standalone.
Niestety jak by bylo tak pieknie (widze ze ten ecumaster jest chyba na atmelku) to juz dawno bym zrobil taki konwerter, ale niestety prawda jest okrutna i bez przerobki firmware taka zamiana moim zdaniem wiecej zaszkodzi niz sie zyska. Tak wiec MAP = standalone lub przerobiony doglebnie firmware oryginalnego ECU (nie chodzi o zmiane map, a zmiany na poziomie kodu w assemblerze)
Lepiej juz dorwac wieksza przeplywke, choc tutaj znowu pozostaje problem VQMAP jesli bedzie to inna niz z jakiegos nissana gdzie sa dostepne te mapy (charakterystyki)...
i to by bylo na tyle...
ja wlasnie tego nie rozumiem bo to jest lekka bzdura...powtorze raz jeszcze, ze w ecumasterze sygnal z przeplywki modyfikuje sie w funkcji cisnienia i obrotow i wlasnie po to mi jest potrzebny map sensor
Mapy zawsze masz wzgledem skali w uproszczeniu ilosc powietrza i RPM... czy to jest ECU, Swinka, Standalone...
Akurat przy swince chodzi o oszukanie ECU czyli podanie do ECU wyzszego sygnalu niz jest faktycznie celem nalania wiecej paliwa, masz tutaj juz jedna wade bo zmieniajac to zmieniasz odrazu zaplon. Masz dwa ograniczenia nie przeskoczysz maksymalnego napiecia jakie akceptuje przetwornik A/C w ECU bo nawet jak dasz wieksze to A/C poda i tak ta sama maksymalna wartosc, jak i maksymalna wartoscia wpisana w mapie - wiecej wtrysk nie naleje...
Wiec swinke wpinasz z jednej strony do MAF lub MAP (w zaleznosci co jest w samochodzie) i z drugiej strony do ECU... Niestety w SR20DET uzywasz MAF...
Nie rozumiem po co ci modyfikacja sygnalu przeplywki w skali cisnienia z jakiegos innego MAP-a W sumie to cisnienie jak by byla swinka inteligentna i znala charakterystyke danej przeplywki mogla by sobie z tych danych (dane z przeplywki) wyliczyc... Wiec w takim wypadku chcesz do swinki podpiac MAP i MAF co sie mija z celem (albo ta elektronika jest az tak toporna i nie potrafi sterowac w skali przeplywki), albo sam MAP i robic konwersje danych na MAF (bo ECU potrafi odczytac tylko MAF)... A taka konwersja w przypadku ECCS nigdy nie bedzie idealnie dzialala (bez przerobek firmware w oryginalnym ECU) dlatego ze wyliczanie danych z przeplywki jest robione w dosc specyficzny sposob...
Zastanow sie co ty robisz zanim zaczniesz sie klucic z ludzmi ktorzy na strojeniu aut i poznaniu zasad dzialania elektroniki w Nissanie polamali sobie zeby... I w dodatku ci dobrze
doradzaja, a ty piszesz ze wiesz lepiej...
Odbieglem od tematu dlatego ze wiedzialem co sie swieci, tzn. ze podlaczasz swinke nie tam gdzie trzeba, dlatego napisalem ze nissan ma MAF i to z niego sa najistotniejsze dane dla ECU...
A te dane ktore ci podal Lui to jak bys znal zasade dzialania MAP-a to bys wiedzial ze sa bzdurne, zreszta juz wspomnialem ze MAP nie ma czegos takiego jak 0bar czy -1bar...
Wezmy dla przykladu MPX4250AP ktory ma zakres od 20kPa do 250kPa wiec gdzie tu masz (to co napisal Lui 0v masz -1bar ) albo 1bar ?? Ile kPa = 1bar lub 0bar ??? Owszem mozna przyjac ze 100kPa to 1bar (i jest to prawda) wiec MPX4250 ma zakeres od 0.2bar do 2.5bar i gdzie tu znajdziesz -1bar czyli podcisnienie ??
Dlatego po niekad wspomnialem o pomiarze cisnienia przez ECU przed odpaleniem silnika,
wlasnie ECU robi pomiar cisnienia atmosferycznego w kPa i ta wartosc cisnienia przyjmuje jako 0bar (mniejsze cisnienie jest podcisnieniem)... Robiona jest jeszcze korekcja wzgledem temperatury o czym wspomnialem, ale to jest juz istotne bardziej przy sterowaniu dawka paliwa (pamietaj samochod nie jezdzi na cisnienie i 1bar nie jest rowny 1barowi)...
Wspomnialem tez o MegaSquirt bo tam masz to wyjasnione:
As noted above, MegaSquirt uses several measured values in its computations. These include the Manifold Absolute Pressure (MAP) and Intake Air Temperature (IAT). The MPX4250 MAP sensor works by taking a 5 Volt reference (often abbreviated to 5Vref) supply from MegaSquirt, and returning a 0-5 volt signal whose voltage is a linear function of the absolute pressure at the sensor. Absolute pressure is the pressure compared to a total vacuum. Normal atmospheric pressure is about 101.3 kilopascals (kPa), or about 14.7 psi or 29.92 inches of Mercury (�Hg). Engine diagnostic gauges often use inches of mercury for measuring vacuum. So a vacuum of 15� (as read on a vacuum gauge) is equal to 29.92 � 15 = 14.92 �Hg = 101.3*14.92/29.92 = 50.5 kPa. MegaSquirt uses kilopascals exclusively for pressure measurement.
[ Dodano: Wto Maj 15, 07 17:18 ]
A nawet doczytalem podpina sie MAF i MAP w celu "uczenia" z tym ze takie uczenie niewiele da
do tego i tak mapa zapewne bedzie potrzebowala wielu korekt W sumie wada jest nadal to ze przy zmianie warunkow (temperatura, aktualne cisnienie atmosferyczne) w lep wezmie caly proces uczenia. Pozatym nie da sie tak prawde mowiac przelozyc danych z MAP na MAF aby to dzialalo bez problemowo, bedziesz mial skaczace TP - a co za tym idzie AFR... Zreszta nie chce mi sie tego tlumaczyc, jak ktos chce zrozumiec to zapraszam do analizy kodu z oryginalnych ECU nissana...
Na wywaleniu przeplywki zyskasz moze z 2KM bo i tak musisz brac pod uwage najmniejszy przekroj w ukladzie dolotowym... a na standardowej masz i tak potencjal prawie do 300KM, zreszta przy wiekszych mocach najlepej i tak robic remap lub standalone.
Niestety jak by bylo tak pieknie (widze ze ten ecumaster jest chyba na atmelku) to juz dawno bym zrobil taki konwerter, ale niestety prawda jest okrutna i bez przerobki firmware taka zamiana moim zdaniem wiecej zaszkodzi niz sie zyska. Tak wiec MAP = standalone lub przerobiony doglebnie firmware oryginalnego ECU (nie chodzi o zmiane map, a zmiany na poziomie kodu w assemblerze)
Lepiej juz dorwac wieksza przeplywke, choc tutaj znowu pozostaje problem VQMAP jesli bedzie to inna niz z jakiegos nissana gdzie sa dostepne te mapy (charakterystyki)...
i to by bylo na tyle...
[scroll]>>>ORDYNUSS TEAM<<< member #005/06 Nie jestem alkoholikiem jestem koneserem bo pić nie muszę, piję bo lubię ...[/scroll]
-
- Proszę nie bić nowego
- Posty: 34
- Rejestracja: wt 05 gru, 2006 01:56
- Lokalizacja: www.lorak.pl
- Kontakt:
ehhh
ToM podpinales kiedykolwiek smt albo ecumastera???
widzialesn kiedykolwiek chociaz oprogramowanie do ktoregos z nich???
mapy sa tam podane w funkcji obciazenia (np cisnienie z map sensora albo sygnal z czujnika polozenia przepustnicy itd) oraz obrotow
przyklad:
smt6:
ecumaster:
wkleilem pusta mape
jak widzisz na poziomej osi jako deflection mamy cisnienie z map sensora... sek w tym, ze w oprogramowaniu zdefiniowany jest wlasnie jakis MPX i to cisnienie nie bedzie sie dokladnie zgadzalo z rzeczywistym
przy strojeniu nie ma to znaczenia, gdyz zaleznosci beda takie same, ale ja mam taki kaprys i chcialbym widziec dokladne cisnienie i dlatego zalozylem ten temat (np po to by podczas strojenia moc sobie zhamowac auto na drodze i na wykres dorzucic piekna krzywa doladowania
dlaczego ty dalej swoje i nie moze do Ciebie dotrzec, ze nie zamierzam robic konwersji MAF->MAP??? mam to napisac pogrubiona czcionka??? prosze bardzo: nie zamierzam robic konwersji MAF->MAP
a nawet gdybym to robil to chyba jeszcze jednego nie doczytales.. a mianowicie tego, ze w ecumasterze mozna dodac dwie korekcje, np jedna po wskazaniach z czujnika temperatury powietrza w dolocie
skoro jestes taki guru to podaj prosze przyklady samochodow, ktore wystroiles, na duze moce i ktore dlugo i bezawaryjnie jezdza
czy moze to lamanie zebow mialo miejsce w internecie czy na forum????
wierz mi moim autem zajmuja sie osoby ktore wystroily wiecej samochodow niz ty moglbys sobie zebow polamac...
do mnie przemawiaja fakty, to, ze auto jezdzi, jest szybkie, bezawaryjne, a nie krzykacze z forum, krytykujacy cos o czym nie maja pojecia...
nyse bedzie mi stroil moj dobry przyjaciel, osoba, ktora wystroila kilka naprawde szybkich aut i gdybys mial racje i to co on robi bylo tak jak to piszesz "bzdura" to jedno z nich nie strzeliloby rekordu Polski w mini+
oprocz tego moge liczyc na staly support od tworcy ecumastera oraz od chlopakow z firmy w ktorej robie swoje s14, ciekawe, ze dzieki twojej "bzdurze" ciagle wyjezdzaja od nich szybkie auta a zadowolonych klientow przybywa...
ToM podpinales kiedykolwiek smt albo ecumastera???
widzialesn kiedykolwiek chociaz oprogramowanie do ktoregos z nich???
mapy sa tam podane w funkcji obciazenia (np cisnienie z map sensora albo sygnal z czujnika polozenia przepustnicy itd) oraz obrotow
przyklad:
smt6:
ecumaster:
wkleilem pusta mape
ToM pisze:bo nie mam zamiaru dawac za free
jak widzisz na poziomej osi jako deflection mamy cisnienie z map sensora... sek w tym, ze w oprogramowaniu zdefiniowany jest wlasnie jakis MPX i to cisnienie nie bedzie sie dokladnie zgadzalo z rzeczywistym
przy strojeniu nie ma to znaczenia, gdyz zaleznosci beda takie same, ale ja mam taki kaprys i chcialbym widziec dokladne cisnienie i dlatego zalozylem ten temat (np po to by podczas strojenia moc sobie zhamowac auto na drodze i na wykres dorzucic piekna krzywa doladowania
dlaczego ty dalej swoje i nie moze do Ciebie dotrzec, ze nie zamierzam robic konwersji MAF->MAP??? mam to napisac pogrubiona czcionka??? prosze bardzo: nie zamierzam robic konwersji MAF->MAP
a nawet gdybym to robil to chyba jeszcze jednego nie doczytales.. a mianowicie tego, ze w ecumasterze mozna dodac dwie korekcje, np jedna po wskazaniach z czujnika temperatury powietrza w dolocie
dobrze polamales sobie zeby na strojeniu tych aut, ale cos z tego wyszlo???ToM pisze:Zastanow sie co ty robisz zanim zaczniesz sie klucic z ludzmi ktorzy na strojeniu aut i poznaniu zasad dzialania elektroniki w Nissanie polamali sobie zeby... I w dodatku ci dobrze
doradzaja, a ty piszesz ze wiesz lepiej...
skoro jestes taki guru to podaj prosze przyklady samochodow, ktore wystroiles, na duze moce i ktore dlugo i bezawaryjnie jezdza
czy moze to lamanie zebow mialo miejsce w internecie czy na forum????
wierz mi moim autem zajmuja sie osoby ktore wystroily wiecej samochodow niz ty moglbys sobie zebow polamac...
do mnie przemawiaja fakty, to, ze auto jezdzi, jest szybkie, bezawaryjne, a nie krzykacze z forum, krytykujacy cos o czym nie maja pojecia...
nyse bedzie mi stroil moj dobry przyjaciel, osoba, ktora wystroila kilka naprawde szybkich aut i gdybys mial racje i to co on robi bylo tak jak to piszesz "bzdura" to jedno z nich nie strzeliloby rekordu Polski w mini+
oprocz tego moge liczyc na staly support od tworcy ecumastera oraz od chlopakow z firmy w ktorej robie swoje s14, ciekawe, ze dzieki twojej "bzdurze" ciagle wyjezdzaja od nich szybkie auta a zadowolonych klientow przybywa...
w świnkach nie ma innej opcji jak modyfikacja jakiegoś sygnało analogowego, i akurat modyfikacja napięcia na przepływce daje najlepsze rezultaty jeśli chodzi o paliwo,(w s14 można zejść z AFR w całym zakresie nawet do 9) no i tu nie ma co się kłucić, świnką inaczej się nie zrobi
no to jak już ma się taką świnkę to moim zdaniem prościej jest modyfikować mapę (w śwince) w skali ciśnienie / obroty, szczególnie jeśli chodzi o modyfikację głównie przy wyższym ciśnieniu doładowania i wyższych obrotach
chętnie się dowiem co w tym złego.....
nie rozumiem o co Ci chodzi Tom z tą temperaturą, to że dla sterownika np. 1bar doładowania może się równać różnym napięcią w zależności od ciśnienia atmosferycznego
ale jak bierzemy czytamy napięcie z MAP to zawsze np. dla danego map 2,5v = 100kpa (absolutne!) a 5v=200kpa?
bo podane są charakterystki mapsenspra tylko zależność ciśnienia(absolutnego) i napięcia
czyli wg. mojej wiedzy jak podłączymy map do świnki i będziemy mieli odpowiednią skalę to będzie zawsze dobrze pokazywać absolutne ciśnienie w kolektorze
ale podciśnienia/nadciśnienia widzianego przez sterownik już nie
bo np. dla ciśnienia atmosferycznego 100kpa sterownik będzie widział 1 bar doładowania przy 200kpa
a dla ciśnienia np. 95kpa będzie widział bar doładowania przy 195kpa
(bo sobie wcześniej sprawdzi ile jest to "0" czyli ciś atmosferyczne)
ale czy to ma takie znaczenia jak i tak jest tylko 8 kolumn z ciśnieniem w śwince ?
dobrze myślę? jak źle to proszę o napisanie co jest źle a nie tylko teksty typu "bzdury"
btw
nissan czeka na nowe tloki bo wyszedl drugi szlif a potem będzie się stroić
no to jak już ma się taką świnkę to moim zdaniem prościej jest modyfikować mapę (w śwince) w skali ciśnienie / obroty, szczególnie jeśli chodzi o modyfikację głównie przy wyższym ciśnieniu doładowania i wyższych obrotach
chętnie się dowiem co w tym złego.....
nie rozumiem o co Ci chodzi Tom z tą temperaturą, to że dla sterownika np. 1bar doładowania może się równać różnym napięcią w zależności od ciśnienia atmosferycznego
ale jak bierzemy czytamy napięcie z MAP to zawsze np. dla danego map 2,5v = 100kpa (absolutne!) a 5v=200kpa?
bo podane są charakterystki mapsenspra tylko zależność ciśnienia(absolutnego) i napięcia
czyli wg. mojej wiedzy jak podłączymy map do świnki i będziemy mieli odpowiednią skalę to będzie zawsze dobrze pokazywać absolutne ciśnienie w kolektorze
ale podciśnienia/nadciśnienia widzianego przez sterownik już nie
bo np. dla ciśnienia atmosferycznego 100kpa sterownik będzie widział 1 bar doładowania przy 200kpa
a dla ciśnienia np. 95kpa będzie widział bar doładowania przy 195kpa
(bo sobie wcześniej sprawdzi ile jest to "0" czyli ciś atmosferyczne)
ale czy to ma takie znaczenia jak i tak jest tylko 8 kolumn z ciśnieniem w śwince ?
dobrze myślę? jak źle to proszę o napisanie co jest źle a nie tylko teksty typu "bzdury"
btw
nissan czeka na nowe tloki bo wyszedl drugi szlif a potem będzie się stroić