charakterystyka map sensora w 200sx s14 sr20det

ECU, chip, SMT, ECU MASter, Apexi i inne wynalazki typu: EBC, kontrole trakcji, kontrole stuku,

Moderator: Moderator

lorak
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 34
Rejestracja: wt 05 gru, 2006 01:56
Lokalizacja: www.lorak.pl
Kontakt:

chce dorzucic do softu ecumastera definicje mojego map sensora...
by to zrobic musze znac jego parametry... tzn wystarcza dwie wartosci cisnienia przy dwoch napieciach, najlepiej w postaci CISNIENIE = V * a + b
dysponuje ktos moze tymi danymi?
pozdrawiam!

aha i prosze nie mowcie mi, zebym doladowanie zczytal ze wskaznika...
Awatar użytkownika
ogon
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 61
Rejestracja: sob 17 lut, 2007 02:00
Lokalizacja: Żywocice
Kontakt:

Hmmm,nie kumam za bardzo.napisz dokladnie o co chodzi moze bede mogł pomoc bo mam sr20det.
Awatar użytkownika
ToM
Postojebca
Postojebca
Posty: 1009
Rejestracja: czw 24 lip, 2003 15:03
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

W SR20DET czy CA18DET nie masz MAP sensora (Manifold Absolute Pressure) tylko MAF sensor (Mass Air Flow) - tzw.przeplywka. Dzialaja one na innej zasadzie. Chyba ze podpieles jakis inny MAP ale musial bys podac wtedy co to za MAP, od czego on jest itp.
[scroll]>>>ORDYNUSS TEAM<<< member #005/06 Nie jestem alkoholikiem jestem koneserem bo pić nie muszę, piję bo lubię ...[/scroll]
Lui
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 136
Rejestracja: wt 07 lut, 2006 15:50
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

jak nie ma jak jest :P nawet podłączałem jako deflection w smt6

a niby jak miałby ECU sterować ciśnienie, jest na kielichu po stronie kolektora dolotowego

to 2 barowy chyba jest (tak by się ze wskaźnikiem i smt6 zgadzało), czyli w ecumasterze napisz sobie że dla 0v masz -1bar a dla 5v masz 1bar

albo lepiej ustawić zakres dolny na najmniejsze ciśnienie czyli ok -0,8 bara, sprawdź jakie masz napięcie przy hamowaniu silnikiem i to (napięcie i ciśnienie) daj jako dolny punkt, a górny 5v i 1bar

jak robiłem sterowanie ciśnieniem to się to sprawdziło bo właśnie otwieranie zaworka przy 5v (100% w smt6) dawało ciśnieni 1bar
Awatar użytkownika
ToM
Postojebca
Postojebca
Posty: 1009
Rejestracja: czw 24 lip, 2003 15:03
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Lui to zycze powodzenia w dalszym strojeniu auta ;) jak calej reszcie ktora bez podstawowych informacji sie za to bierze...

A jak w SMT6 zalatwiles problem roznicy temperatury (ktory ma wplyw na faktyczne cisnienie mierzone przez MAP), do tego w MAP nie masz czegos takiego jak na sztywno ustawione 0bar :) Powiem ci ze w silnikach z MAP ECU przed odpaleniem robi pomiar cisnienia i je zapamietuje, po co to robi to juz sie domysl...

Ale ok nic wiecej nie mowie, mysle ze pomozesz koledze i jak cos spierniczy to wezmiesz za to odpowiedzialnosc....
[scroll]>>>ORDYNUSS TEAM<<< member #005/06 Nie jestem alkoholikiem jestem koneserem bo pić nie muszę, piję bo lubię ...[/scroll]
Awatar użytkownika
jarkowy
Założyciel Klubu
Założyciel Klubu
Posty: 1088
Rejestracja: sob 26 lip, 2003 23:29
Lokalizacja: Władysławowo
Kontakt:

ale ciężkie bzdury tu przeczytałem!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
matko zostaw tego map sensora w spokoju to zupełnie do czego innego jest!
masz smt zmieniać sygnał z przepływki a nie z mapa!
Weź lepiej tego nie dotykaj wogóle....
GTR Sprzedany ale Avatara spobie zostawiam z sentymentu...

SKYRACING

OO\____/OO

602227141


Turbokiller

automatyka www.horyzont.co
pokoje gościnne nad morzem we władysławowwie www.impresja.co
600-961-666
StefanS
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 155
Rejestracja: sob 14 sty, 2006 23:34
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

jarkowy pisze: to zupełnie do czego innego jest!
z czystej ciekawości - od czego jest ten MAP ?
Nissan 200sx S14 Silvia
Obrazek
Awatar użytkownika
jarkowy
Założyciel Klubu
Założyciel Klubu
Posty: 1088
Rejestracja: sob 26 lip, 2003 23:29
Lokalizacja: Władysławowo
Kontakt:

w starych s14 to było do odcinania wtrysku przy za dużym doładowaniu i ustawiana warunków początkowych.
W późnych s14 i s14a już tego nie ma i jest to liczone przepływką.
GTR Sprzedany ale Avatara spobie zostawiam z sentymentu...

SKYRACING

OO\____/OO

602227141


Turbokiller

automatyka www.horyzont.co
pokoje gościnne nad morzem we władysławowwie www.impresja.co
600-961-666
lorak
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 34
Rejestracja: wt 05 gru, 2006 01:56
Lokalizacja: www.lorak.pl
Kontakt:

ToM pisze:W SR20DET czy CA18DET nie masz MAP sensora (Manifold Absolute Pressure) tylko MAF sensor (Mass Air Flow) - tzw.przeplywka. Dzialaja one na innej zasadzie. Chyba ze podpieles jakis inny MAP ale musial bys podac wtedy co to za MAP, od czego on jest itp.
drogi kolego wiem czym jest map oraz maf a takze wiem na jakiej zasadzie one dzialaja a tym bardziej wiem co jest w moim aucie a czego nie ma, wiec daruj sobie tego typu (mylne) komentarze
ToM pisze: A jak w SMT6 zalatwiles problem roznicy temperatury (ktory ma wplyw na faktyczne cisnienie mierzone przez MAP)
w autach z przeplywka nie interesuje cisnienie atmosferyczne bo przeplywka liczy przeplyw
co do temperatury to "zalatwia" sie to montujac map sensor skompensowany temperaturowo (np ktorys mpx i taki docelowo bedzie w moim aucie)
poza tym w autach turbo z dobrym IC przy doladowaniu temperatura w dolocie jest zazwyczaj podobna wiec nie widze problemu...
jarkowy pisze:ale ciężkie bzdury tu przeczytałem!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
matko zostaw tego map sensora w spokoju to zupełnie do czego innego jest!
masz smt zmieniać sygnał z przepływki a nie z mapa!
bzdury to ja czytam w odpowiedzi na moje pytanie.....
map sensor -> czujnik cisnienia bezwzglednego
sygnal z przeplywki modyfikuje sie w funkcji obrotow i cisnienia wiec dlaczego mam nie wykorzystac odczytow z tego mapsensora????
i nie smt a ecumaster, co wyraznie napisalem w 1 poscie
jarkowy pisze: Weź lepiej tego nie dotykaj wogóle....
dlaczego???

Lui
pieknie Ci dziekuje za odpowiedz, dokladnie o to mi chodzilo! masz u mnie browarka ;)

ps
a jak tam z waszym nissanem?? bo tomek.. tzn colin cos mi wspominal o strojeniu... moze byc pw
Awatar użytkownika
ToM
Postojebca
Postojebca
Posty: 1009
Rejestracja: czw 24 lip, 2003 15:03
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

lorak powiem krotko: zal mi ciebie i twojego nissana
(np ktorys mpx i taki docelowo bedzie w moim aucie)
hmm mpx powiadasz to chyba cos takiego jak mi lezy na stole:

Obrazek

pytanie tylko ktory wybrac :) moze mi doradzisz ???

kompensacja temperatury w MPX-ach jest po co innego zapraszam do poczytania Dataschetow - zreszta bawilem sie tymi sensorami jak ty z drabina na poziomki chodziles wiec nie musisz mi tlumaczyc. Polecam tez zapoznac sie z zasada dzialania tych czujnikow to moze zalapiesz o co chodzi...

Twoj ecumaster jest dalej glupia swinka wiec to wiele nie zmienia odnosnie wypowiedzi Jarka.

Nie masz zielonego pojecia o dzialaniu ECCS nissana wiec nie pisz bzdur bo inni jeszcze za twoja namowa narobia sobie problemow. Po co sie daje czujnik temperatury - ehh ale ci nie potrzeba bo masz super hiper FMIC :) to poczytaj sobie troche o sterowaniu silnikiem na stronach MegaSquirt...

Wiesz co siedze nad sterowaniem silnika juz troche czasu i nie <font class="red">PIP</font> mi farmazonow jaki z ciebie maczo, przez wiekszosc spraw typu MAP itp. juz przechodzilem - zreszta inne osoby tez (Jarek, Cziko, brt)... i wiedza co to jest MAP zamiast przeplywki w tych silnikach...

A ta inteligentna konwersje MAP to MAF to mozna sobie w buty wsadzic, jak sie nie zrozumie jak liczy ECU nissana bo za cholere tego dokladnie nie wystroisz, a przy drobnych zmianach cisnienia TP bedzie ci latalo jak malpa po amfie he he - pamietaj ze masz mapy w skali TP i RPM w ECU... na koncu masz fragment procki ktora wylicza TP...

Pozatym naucz sie czytac ze zrozumieniem... (np. w wypowiedzi do Lui mowa byla o MAP, a nie MAF).
sygnal z przeplywki modyfikuje sie w funkcji obrotow i cisnienia
hmm jakas nowosc :651: - bardzo tworcze...

zreszta po co ja to pisze jak dyskutuje z masterem od strojenia znajacego doglebnie problematyke sterowania silnika z wtryskiem, moze uswiadomisz nas jeszcze o jakis sprawach o ktorych nie mamy pojecia ??

a tu masz jak to robi ECCS w nissanie (wyciolem opisy bo nie mam zamiaru dawac za free)
jak przeanalizujesz i zrozumiesz to moze przestaniesz pitolic glupoty:

Kod: Zaznacz cały

ROM:8681 afm_?:                                  ; CODE XREF: IRQ_+3EP
ROM:8681                 clrb
ROM:8682                 jsr     sub_AC66        ; 
ROM:8685                 std     AFM_voltage     ; 
ROM:8685                                         ; 
ROM:8685                                         ; 
ROM:8688                 tim     #$80, PORT5 ; 'Ç'
ROM:868B                 bne     loc_86AE
ROM:868D                 ldd     AFM_voltage     ; 
ROM:868D                                         ; 
ROM:868D                                         ; 
ROM:8690                 tsta
ROM:8691                 bne     loc_86A2        ; 
ROM:8693                 cmpb    #8
ROM:8695                 bcc     loc_86AE
ROM:8697
ROM:8697 loc_8697:                               ; CODE XREF: afm_?+2Bj
ROM:8697                 ldd     #8
ROM:869A                 std     AFM_voltage     ; 
ROM:869A                                         ; 
ROM:869A                                         ; 
ROM:869D                 oim     #1, byte_7E
ROM:86A0                 bra     loc_86B1
ROM:86A2 ; 
ROM:86A2
ROM:86A2 loc_86A2:                               ; CODE XREF: afm_?+10j
ROM:86A2                 ldaa    byte_1044       ; 
ROM:86A5                 cmpa    #$F0 ; '­'      ; 
ROM:86A7                 bcc     loc_86AE
ROM:86A9                 cmpb    byte_BB65
ROM:86AC                 bcc     loc_8697
ROM:86AE
ROM:86AE loc_86AE:                               ; CODE XREF: afm_?+Aj
ROM:86AE                                         ; afm_?+14j ...
ROM:86AE                 aim     #$FE, byte_7E ; '¦'
ROM:86B1
ROM:86B1 loc_86B1:                               ; CODE XREF: afm_?+1Fj
ROM:86B1                 ldaa    byte_1044       ; 
ROM:86B4                 cmpa    #$30 ; '0'      ; 
ROM:86B6                 bcs     loc_86D2
ROM:86B8                 tim     #1, byte_7E
ROM:86BB                 bne     loc_86CF
ROM:86BD                 ldd     word_10E6       ; 
ROM:86C0                 subd    AFM_voltage     ; 
ROM:86C3                 bcc     loc_86CA
ROM:86C5                 coma
ROM:86C6                 comb
ROM:86C7                 addd    #1
ROM:86CA
ROM:86CA loc_86CA:                               ; CODE XREF: afm_?+42j
ROM:86CA                 lsrd
ROM:86CB                 cmpb    #$14
ROM:86CD                 bcs     loc_86D2
ROM:86CF
ROM:86CF loc_86CF:                               ; CODE XREF: afm_?+3Aj
ROM:86CF                 oim     #2, byte_47
ROM:86D2
ROM:86D2 loc_86D2:                               ; CODE XREF: afm_?+35j
ROM:86D2                                         ; afm_?+4Cj
ROM:86D2                 ldd     AFM_voltage     ; 
ROM:86D2                                         ; 
ROM:86D2                                         ; 
ROM:86D5                 std     word_10E6       ; 
ROM:86D8                 subd    #8              ; 
ROM:86DB                 tsta
ROM:86DC                 bne     loc_86E4        ; 
ROM:86DE                 cmpb    #$69 ; 'i'
ROM:86E0                 bcc     loc_86E4
ROM:86E2                 ldab    #$69 ; 'i'
ROM:86E4
ROM:86E4 loc_86E4:                               ; CODE XREF: afm_?+5Bj
ROM:86E4                                         ; afm_?+5Fj
ROM:86E4                 lsld
ROM:86E5                 lsld
ROM:86E6                 lsld
ROM:86E7                 lsld                    ; 
ROM:86E8                 ldx     #$BE00          ; 
ROM:86EB                 jsr     sub_802C
ROM:86EE                 addd    word_1052
ROM:86F1                 rora
ROM:86F2                 rorb
ROM:86F3                 std     word_1052
ROM:86F6                 xgdx
ROM:86F7                 ldaa    byte_B8F8
ROM:86FA                 bita    #$20 ; ' '
ROM:86FC                 bne     loc_871D
ROM:86FE                 cpx     #$79 ; 'y'
ROM:8701                 bcc     loc_8708
ROM:8703                 ldx     #$79 ; 'y'
ROM:8706                 bra     loc_8710
ROM:8708 ; 
ROM:8708
ROM:8708 loc_8708:                               ; CODE XREF: afm_?+80j
ROM:8708                 cpx     #$FF87          ; FF87h ???
ROM:870B                 bcs     loc_8710
ROM:870D                 ldx     #$FF87
ROM:8710
ROM:8710 loc_8710:                               ; CODE XREF: afm_?+85j
ROM:8710                                         ; afm_?+8Aj
ROM:8710                 xgdx
ROM:8711                 addd    #$79 ; 'y'
ROM:8714                 subb    byte_104F       ; 
ROM:8717                 sbca    #0
ROM:8719                 std     word_104D       ; 
ROM:871C                 rts
ROM:871D ;
ROM:871D
ROM:871D loc_871D:                               ; CODE XREF: afm_?+7Bj
ROM:871D                 xgdx
ROM:871E                 std     word_104D       ; 
ROM:8721                 rts
ROM:8721 ; End of function afm_?


ROM:87CF inj_compute_TP:                         ; CODE XREF: IRQ_+53P
ROM:87CF                 tim     #8, byte_54
ROM:87D2                 bne     loc_87D5
ROM:87D4                 rts
ROM:87D5 ;
ROM:87D5
ROM:87D5 loc_87D5:                               ; CODE XREF: inj_compute_TP+3j
ROM:87D5                 tim     #1, byte_7E
ROM:87D8                 beq     loc_87F4
ROM:87DA                 ldaa    byte_1044       ; 
ROM:87DD                 cmpa    #$A0 ; 'á'
ROM:87DF                 bcs     loc_87E4
ROM:87E1                 clra
ROM:87E2                 bra     loc_87EF
ROM:87E4 ;
ROM:87E4
ROM:87E4 loc_87E4:                               ; CODE XREF: inj_compute_TP+10j
ROM:87E4                 ldaa    byte_BFBB
ROM:87E7                 tim     #1, flags6      ; 
ROM:87E7                                         ; 
ROM:87E7                                         ; 
ROM:87E7                                         ; 
ROM:87E7                                         ; 
ROM:87E7                                         ; 
ROM:87E7                                         ;
ROM:87EA                 bne     loc_87EF
ROM:87EC                 ldaa    byte_BFBA
ROM:87EF
ROM:87EF loc_87EF:                               ; CODE XREF: inj_compute_TP+13j
ROM:87EF                                         ; inj_compute_TP+1Bj
ROM:87EF                 clrb
ROM:87F0                 xgdx
ROM:87F1                 jmp     loc_89AB
ROM:87F4 ;
ROM:87F4
ROM:87F4 loc_87F4:                               ; CODE XREF: inj_compute_TP+9j
ROM:87F4                 ldaa    byte_10ED
ROM:87F7                 cmpa    byte_B64A
ROM:87FA                 bcs     loc_87FF
ROM:87FC                 clr     byte_1124
ROM:87FF
ROM:87FF loc_87FF:                               ; CODE XREF: inj_compute_TP+2Bj
ROM:87FF                 tim     #1, flags6      ; 
ROM:87FF                                         ; 
ROM:87FF                                         ; 
ROM:87FF                                         ; 
ROM:87FF                                         ; 
ROM:87FF                                         ; 
ROM:87FF                                         ;
ROM:8802                 beq     loc_8815
ROM:8804                 ldaa    engine_temp
ROM:8806                 cmpa    byte_BF37
ROM:8809                 bcs     loc_8836
ROM:880B                 ldaa    byte_10B0
ROM:880E                 cmpa    byte_BE10       ; 
ROM:8811                 bcs     loc_8849
ROM:8813                 bra     loc_8836
ROM:8815 ;
ROM:8815
ROM:8815 loc_8815:                               ; CODE XREF: inj_compute_TP+33j
ROM:8815                 ldaa    byte_1062
ROM:8818                 tim     #2, flags6      ; 
ROM:8818                                         ; 
ROM:8818                                         ; 
ROM:8818                                         ; 
ROM:8818                                         ; 
ROM:8818                                         ; 
ROM:8818                                         ;
ROM:881B                 bne     loc_8836
ROM:881D                 cmpa    byte_B61E
ROM:8820                 bcc     loc_8836
ROM:8822                 ldab    byte_1124
ROM:8825                 cmpb    byte_B61F
ROM:8828                 bcc     loc_8836
ROM:882A                 ldaa    byte_105F
ROM:882D                 ldx     #$BB00
ROM:8830                 jsr     interp_16
ROM:8833                 clrb
ROM:8834                 bra     loc_884C
ROM:8836 ;
ROM:8836
ROM:8836 loc_8836:                               ; CODE XREF: inj_compute_TP+3Aj
ROM:8836                                         ; inj_compute_TP+44j ...
ROM:8836                 ldaa    byte_1044       ; 
ROM:8839                 lsra
ROM:883A                 cmpa    #$70 ; 'p'
ROM:883C                 bcs     loc_8840        ; 
ROM:883E                 ldaa    #$70 ; 'p'
ROM:8840
ROM:8840 loc_8840:                               ; CODE XREF: inj_compute_TP+6Dj
ROM:8840                 ldx     #$BF40          ;
ROM:8843                 jsr     interp_16
ROM:8846                 clrb
ROM:8847                 bra     loc_884C
ROM:8849 ;
ROM:8849
ROM:8849 loc_8849:                               ; CODE XREF: inj_compute_TP+42j
ROM:8849                 ldd     word_BE11       ; 
ROM:884C
ROM:884C loc_884C:                               ; CODE XREF: inj_compute_TP+65j
ROM:884C                                         ; 
ROM:884C                 std     word_10D9       ;
ROM:884F                 ldaa    byte_1103
ROM:8852                 bita    #$20 ; ' '
ROM:8854                 bne     loc_8860
ROM:8856                 tst     byte_1110
ROM:8859                 beq     loc_8866
ROM:885B                 ldaa    byte_B652
ROM:885E                 bra     loc_8871
ROM:8860 ;
ROM:8860
ROM:8860 loc_8860:                               ; CODE XREF: inj_compute_TP+85j
ROM:8860                 ldaa    byte_B651
ROM:8863                 staa    byte_1110
ROM:8866
ROM:8866 loc_8866:                               ; CODE XREF: inj_compute_TP+8Aj
ROM:8866                 ldaa    byte_1044       ;
ROM:8869                 sec
ROM:886A                 rora
ROM:886B                 ldx     #$BF40          ; 
ROM:886E                 jsr     interp_16
ROM:8871
ROM:8871 loc_8871:                               ; CODE XREF: inj_compute_TP+8Fj
ROM:8871                 psha
ROM:8872                 ldaa    flags6          ; 
ROM:8872                                         ; 
ROM:8872                                         ; 
ROM:8872                                         ; 
ROM:8872                                         ; 
ROM:8872                                         ; 
ROM:8872                                         ;
ROM:8874                 ldab    byte_B907
ROM:8877                 bita    #$10
ROM:8879                 bne     loc_887D
ROM:887B                 ldab    #$80 ; 'Ç'
ROM:887D
ROM:887D loc_887D:                               ; CODE XREF: inj_compute_TP+AAj
ROM:887D                 pula
ROM:887E                 mul
ROM:887F                 clrb
ROM:8880                 lsrd
ROM:8881                 lsrd
ROM:8882                 lsrd
ROM:8883                 std     P1
ROM:8885                 ldaa    Speed          
ROM:8888                 cmpa    byte_B861
ROM:888B                 bcc     loc_88A4
ROM:888D                 ldaa    byte_1054
ROM:8890                 cmpa    byte_B85C
ROM:8893                 bhi     loc_889A
ROM:8895                 ldaa    byte_B85E
ROM:8898                 bra     loc_88A6
ROM:889A ;
ROM:889A
ROM:889A loc_889A:                               ; CODE XREF: inj_compute_TP+C4j
ROM:889A                 cmpa    byte_B85D
ROM:889D                 bhi     loc_88A4
ROM:889F                 ldaa    byte_B85F
ROM:88A2                 bra     loc_88A6
ROM:88A4 ;
ROM:88A4
ROM:88A4 loc_88A4:                               ; CODE XREF: inj_compute_TP+BCj
ROM:88A4                                         ; inj_compute_TP+CEj
ROM:88A4                 ldaa    #$40 ; '@'
ROM:88A6
ROM:88A6 loc_88A6:                               ; CODE XREF: inj_compute_TP+C9j
ROM:88A6                                         ; inj_compute_TP+D3j
ROM:88A6                 tim     #%1000100, flags6 
ROM:88A6                                         ;
ROM:88A6                                         ;
ROM:88A6                                         ; 
ROM:88A6                                         ; 
ROM:88A6                                         ; 
ROM:88A6                                         ;
ROM:88A9                 bne     loc_88B0
ROM:88AB                 ldab    byte_B860
ROM:88AE                 bra     loc_88B2
ROM:88B0 ;
ROM:88B0
ROM:88B0 loc_88B0:                               ; CODE XREF: inj_compute_TP+DAj
ROM:88B0                 ldab    #$40 ; '@'
ROM:88B2
ROM:88B2 loc_88B2:                               ; CODE XREF: inj_compute_TP+DFj
ROM:88B2                 mul
ROM:88B3                 lsrd
ROM:88B4                 lsrd
ROM:88B5                 lsrd
ROM:88B6                 lsrd
ROM:88B7                 jsr     mul16_D_P1
ROM:88BA                 ldd     P2
ROM:88BC                 tst     P1
ROM:88BF                 beq     loc_88C4
ROM:88C1                 ldd     #$FFFF
ROM:88C4
ROM:88C4 loc_88C4:                               ; CODE XREF: inj_compute_TP+F0j
ROM:88C4                 std     word_10DB       ; 
ROM:88C7                 ldd     word_104D       ;
ROM:88CA                 std     P1
ROM:88CC                 ldd     w_KData         ; 
ROM:88CF                 lsld                    ; 
ROM:88D0                 lsld
ROM:88D1                 lsld
ROM:88D2                 jsr     mul16_D_P1      ; 
ROM:88D5                 clr     byte_5F
ROM:88D8                 ldd     word_1057
ROM:88DB                 tsta
ROM:88DC                 bne     loc_88E4
ROM:88DE                 cmpb    #$40 ; '@'
ROM:88E0                 bcc     loc_88E4
ROM:88E2                 ldab    #$40 ; '@'
ROM:88E4
ROM:88E4 loc_88E4:                               ; CODE XREF: inj_compute_TP+10Dj
ROM:88E4                                         ; inj_compute_TP+111j
ROM:88E4                 std     byte_60
ROM:88E6                 clr     byte_62
ROM:88E9                 jsr     sub_8057
ROM:88EC                 std     word_10C6
ROM:88EF                 staa    byte_1117       ; 
ROM:88F2                 ldab    byte_B8F8
ROM:88F5                 bitb    #2
ROM:88F7                 beq     loc_893B
ROM:88F9                 ldaa    byte_10E8       ; 
ROM:88FC                 ldx     #$B690          ; 
ROM:88FF                 jsr     interp_16
ROM:8902                 tim     #$10, byte_8E
ROM:8905                 bne     loc_891E
ROM:8907                 cmpa    byte_1117       ; 
ROM:890A                 bhi     loc_893B
ROM:890C                 ldx     CAS_Pos         ;
ROM:890F                 cpx     word_B67A       ; 
ROM:8912                 bcs     loc_893B
ROM:8914                 ldaa    byte_10AC
ROM:8917                 cmpa    byte_B67F
ROM:891A                 bcs     loc_893E
ROM:891C                 bra     loc_8932
ROM:891E ;
ROM:891E
ROM:891E loc_891E:                               ; CODE XREF: inj_compute_TP+136j
ROM:891E                 suba    byte_B67E
ROM:8921                 bcc     loc_8925
ROM:8923                 ldaa    #0
ROM:8925
ROM:8925 loc_8925:                               ; CODE XREF: inj_compute_TP+152j
ROM:8925                 cmpa    byte_1117       ; 
ROM:8928                 bhi     loc_893B
ROM:892A                 ldx     CAS_Pos         ; 
ROM:892D                 cpx     word_B67C       ; 
ROM:8930                 bcs     loc_893B
ROM:8932
ROM:8932 loc_8932:                               ; CODE XREF: inj_compute_TP+14Dj
ROM:8932                 oim     #$10, byte_8E
ROM:8935                 ldx     #0
ROM:8938                 jmp     loc_89AB
ROM:893B ;
ROM:893B
ROM:893B loc_893B:                               ; CODE XREF: inj_compute_TP+128j
ROM:893B                                         ; inj_compute_TP+13Bj ...
ROM:893B                 clr     byte_10AC
ROM:893E
ROM:893E loc_893E:                               ; CODE XREF: inj_compute_TP+14Bj
ROM:893E                 aim     #$EF, byte_8E ; '´'
ROM:8941                 ldx     byte_10CC
ROM:8944                 stx     word_10C8
ROM:8947                 ldaa    byte_BB66
ROM:894A                 staa    byte_10C3
ROM:894D                 jsr     sub_82F3
ROM:8950                 ldx     word_10C8
ROM:8953                 stx     byte_10CC
ROM:8956                 ldd     word_10C6
ROM:8959                 jsr     sub_8358
ROM:895C                 tim     #1, flags6      ; 
ROM:895C                                         ;
ROM:895C                                         ;
ROM:895C                                         ; 
ROM:895C                                         ; 
ROM:895C                                         ; 
ROM:895C                                         ;
ROM:895F                 beq     loc_8985
ROM:8961                 ldaa    Speed           ;
ROM:8964                 cmpa    #1
ROM:8966                 bcs     loc_8985
ROM:8968                 tim     #4, flags6      ; 
ROM:8968                                         ; 
ROM:8968                                         ; 
ROM:8968                                         ; 
ROM:8968                                         ; 
ROM:8968                                         ;
ROM:896B                 bne     loc_8985
ROM:896D                 ldaa    engine_temp
ROM:896F                 cmpa    #$6E ; 'n'
ROM:8971                 bcs     loc_8985
ROM:8973                 ldx     #$BB80
ROM:8976                 ldab    byte_1044       
ROM:8979                 lsrb
ROM:897A                 lsrb
ROM:897B                 lsrb
ROM:897C                 lsrb
ROM:897D                 abx
ROM:897E                 ldaa    0,x
ROM:8980                 staa    byte_10C3
ROM:8983                 bra     loc_8988
ROM:8985 ;
ROM:8985
ROM:8985 loc_8985:                               ; CODE XREF: inj_compute_TP+190j
ROM:8985                                         ; inj_compute_TP+197j ...
ROM:8985                 clr     byte_10C3
ROM:8988
ROM:8988 loc_8988:                               ; CODE XREF: inj_compute_TP+1B4j
ROM:8988                 ldx     word_10D7
ROM:898B                 stx     word_10C8
ROM:898E                 jsr     sub_82F3
ROM:8991                 ldx     word_10C8
ROM:8994                 stx     word_10D7
ROM:8997                 ldd     word_10D7
ROM:899A                 xgdx
ROM:899B                 cpx     word_10DB       
ROM:899E                 bcc     loc_89A3
ROM:89A0                 ldx     word_10DB      
ROM:89A3
ROM:89A3 loc_89A3:                               ; CODE XREF: inj_compute_TP+1CFj
ROM:89A3                 cpx     word_10D9      
ROM:89A6                 bcs     loc_89AB
ROM:89A8                 ldx     word_10D9       
ROM:89AB
ROM:89AB loc_89AB:                               ; CODE XREF: inj_compute_TP+22J
ROM:89AB                                         
ROM:89AB                 stx     TP             
ROM:89AE                 rts
ROM:89AE ; End of function inj_compute_TP

[/quote]
[scroll]>>>ORDYNUSS TEAM<<< member #005/06 Nie jestem alkoholikiem jestem koneserem bo pić nie muszę, piję bo lubię ...[/scroll]
Awatar użytkownika
Pajak2444
Postojebca
Postojebca
Posty: 1522
Rejestracja: pn 27 wrz, 2004 22:58
Lokalizacja: Dlugoleka
Kontakt:

TOM WPROWADŻ CENZURE DO SWOJEGO POSTA (UŻYŁEŚ "NIEPRZYZWOITE" SŁOWO)
Sprzedam SHORT SHIFTERY ,, downpipy , frontpipy 3", zegary SWOOSH i SAGA 52mm i 60mm
lorak
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 34
Rejestracja: wt 05 gru, 2006 01:56
Lokalizacja: www.lorak.pl
Kontakt:

ToM ochlon!!!!
wez ta swoja drabine od poziomek i wdrap sie prosze do 1 postu tego tematu i zobacz jak strasznie od niego odbiegasz...
a najlepiej przeczytaj go calego raz jeszcze (albo i 4) ze zrozumieniem...
czy gdziekolwiek pisalem o konwersji MAP -> MAF ??????????
powtorze raz jeszcze, ze w ecumasterze sygnal z przeplywki modyfikuje sie w funkcji cisnienia i obrotow i wlasnie po to mi jest potrzebny map sensor (znajac obroty, sygnal z map sensora wskazuje miejsce na mapie z ktorej ma byc odczytana wartosc)
a znajomosc jego charakterystyki bedzie pomocna przy strojeniu -> zreszta o to wlasnie pytalem, odpowiedzi udzielil mi Lui, wiec wydaje mi sie, ze nie ma sensu robic OT i temat mozna zamknac...
Awatar użytkownika
ToM
Postojebca
Postojebca
Posty: 1009
Rejestracja: czw 24 lip, 2003 15:03
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Pajak bo sie unioslem :)
powtorze raz jeszcze, ze w ecumasterze sygnal z przeplywki modyfikuje sie w funkcji cisnienia i obrotow i wlasnie po to mi jest potrzebny map sensor
ja wlasnie tego nie rozumiem :) bo to jest lekka bzdura...

Mapy zawsze masz wzgledem skali w uproszczeniu ilosc powietrza i RPM... czy to jest ECU, Swinka, Standalone...

Akurat przy swince chodzi o oszukanie ECU czyli podanie do ECU wyzszego sygnalu niz jest faktycznie celem nalania wiecej paliwa, masz tutaj juz jedna wade bo zmieniajac to zmieniasz odrazu zaplon. Masz dwa ograniczenia nie przeskoczysz maksymalnego napiecia jakie akceptuje przetwornik A/C w ECU bo nawet jak dasz wieksze to A/C poda i tak ta sama maksymalna wartosc, jak i maksymalna wartoscia wpisana w mapie - wiecej wtrysk nie naleje...

Wiec swinke wpinasz z jednej strony do MAF lub MAP (w zaleznosci co jest w samochodzie) i z drugiej strony do ECU... Niestety w SR20DET uzywasz MAF...

Nie rozumiem po co ci modyfikacja sygnalu przeplywki w skali cisnienia z jakiegos innego MAP-a :) W sumie to cisnienie jak by byla swinka inteligentna i znala charakterystyke danej przeplywki mogla by sobie z tych danych (dane z przeplywki) wyliczyc... Wiec w takim wypadku chcesz do swinki podpiac MAP i MAF co sie mija z celem (albo ta elektronika jest az tak toporna i nie potrafi sterowac w skali przeplywki), albo sam MAP i robic konwersje danych na MAF (bo ECU potrafi odczytac tylko MAF)... A taka konwersja w przypadku ECCS nigdy nie bedzie idealnie dzialala (bez przerobek firmware w oryginalnym ECU) dlatego ze wyliczanie danych z przeplywki jest robione w dosc specyficzny sposob...


Zastanow sie co ty robisz zanim zaczniesz sie klucic z ludzmi ktorzy na strojeniu aut i poznaniu zasad dzialania elektroniki w Nissanie polamali sobie zeby... I w dodatku ci dobrze
doradzaja, a ty piszesz ze wiesz lepiej...

Odbieglem od tematu dlatego ze wiedzialem co sie swieci, tzn. ze podlaczasz swinke nie tam gdzie trzeba, dlatego napisalem ze nissan ma MAF i to z niego sa najistotniejsze dane dla ECU...

A te dane ktore ci podal Lui to jak bys znal zasade dzialania MAP-a to bys wiedzial ze sa bzdurne, zreszta juz wspomnialem ze MAP nie ma czegos takiego jak 0bar czy -1bar...

Wezmy dla przykladu MPX4250AP ktory ma zakres od 20kPa do 250kPa wiec gdzie tu masz (to co napisal Lui 0v masz -1bar ) albo 1bar ?? Ile kPa = 1bar lub 0bar ??? Owszem mozna przyjac ze 100kPa to 1bar (i jest to prawda) wiec MPX4250 ma zakeres od 0.2bar do 2.5bar i gdzie tu znajdziesz -1bar czyli podcisnienie ??

Dlatego po niekad wspomnialem o pomiarze cisnienia przez ECU przed odpaleniem silnika,
wlasnie ECU robi pomiar cisnienia atmosferycznego w kPa i ta wartosc cisnienia przyjmuje jako 0bar (mniejsze cisnienie jest podcisnieniem)... Robiona jest jeszcze korekcja wzgledem temperatury o czym wspomnialem, ale to jest juz istotne bardziej przy sterowaniu dawka paliwa (pamietaj samochod nie jezdzi na cisnienie i 1bar nie jest rowny 1barowi)...

Wspomnialem tez o MegaSquirt bo tam masz to wyjasnione:
As noted above, MegaSquirt uses several measured values in its computations. These include the Manifold Absolute Pressure (MAP) and Intake Air Temperature (IAT). The MPX4250 MAP sensor works by taking a 5 Volt reference (often abbreviated to 5Vref) supply from MegaSquirt, and returning a 0-5 volt signal whose voltage is a linear function of the absolute pressure at the sensor. Absolute pressure is the pressure compared to a total vacuum. Normal atmospheric pressure is about 101.3 kilopascals (kPa), or about 14.7 psi or 29.92 inches of Mercury (�Hg). Engine diagnostic gauges often use inches of mercury for measuring vacuum. So a vacuum of 15� (as read on a vacuum gauge) is equal to 29.92 � 15 = 14.92 �Hg = 101.3*14.92/29.92 = 50.5 kPa. MegaSquirt uses kilopascals exclusively for pressure measurement.


[ Dodano: Wto Maj 15, 07 17:18 ]
A nawet doczytalem podpina sie MAF i MAP w celu "uczenia" z tym ze takie uczenie niewiele da
:( do tego i tak mapa zapewne bedzie potrzebowala wielu korekt :( W sumie wada jest nadal to ze przy zmianie warunkow (temperatura, aktualne cisnienie atmosferyczne) w lep wezmie caly proces uczenia. Pozatym nie da sie tak prawde mowiac przelozyc danych z MAP na MAF aby to dzialalo bez problemowo, bedziesz mial skaczace TP - a co za tym idzie AFR... Zreszta nie chce mi sie tego tlumaczyc, jak ktos chce zrozumiec to zapraszam do analizy kodu z oryginalnych ECU nissana...

Na wywaleniu przeplywki zyskasz moze z 2KM bo i tak musisz brac pod uwage najmniejszy przekroj w ukladzie dolotowym... a na standardowej masz i tak potencjal prawie do 300KM, zreszta przy wiekszych mocach najlepej i tak robic remap lub standalone.

Niestety jak by bylo tak pieknie (widze ze ten ecumaster jest chyba na atmelku) to juz dawno bym zrobil taki konwerter, ale niestety prawda jest okrutna i bez przerobki firmware taka zamiana moim zdaniem wiecej zaszkodzi niz sie zyska. Tak wiec MAP = standalone lub przerobiony doglebnie firmware oryginalnego ECU (nie chodzi o zmiane map, a zmiany na poziomie kodu w assemblerze)

Lepiej juz dorwac wieksza przeplywke, choc tutaj znowu pozostaje problem VQMAP jesli bedzie to inna niz z jakiegos nissana gdzie sa dostepne te mapy (charakterystyki)...

i to by bylo na tyle...
[scroll]>>>ORDYNUSS TEAM<<< member #005/06 Nie jestem alkoholikiem jestem koneserem bo pić nie muszę, piję bo lubię ...[/scroll]
lorak
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 34
Rejestracja: wt 05 gru, 2006 01:56
Lokalizacja: www.lorak.pl
Kontakt:

ehhh
ToM podpinales kiedykolwiek smt albo ecumastera???
widzialesn kiedykolwiek chociaz oprogramowanie do ktoregos z nich???
mapy sa tam podane w funkcji obciazenia (np cisnienie z map sensora albo sygnal z czujnika polozenia przepustnicy itd) oraz obrotow

przyklad:
smt6:
Obrazek

ecumaster:
Obrazek
wkleilem pusta mape
ToM pisze:bo nie mam zamiaru dawac za free
:lol:

jak widzisz na poziomej osi jako deflection mamy cisnienie z map sensora... sek w tym, ze w oprogramowaniu zdefiniowany jest wlasnie jakis MPX i to cisnienie nie bedzie sie dokladnie zgadzalo z rzeczywistym
przy strojeniu nie ma to znaczenia, gdyz zaleznosci beda takie same, ale ja mam taki kaprys i chcialbym widziec dokladne cisnienie i dlatego zalozylem ten temat (np po to by podczas strojenia moc sobie zhamowac auto na drodze i na wykres dorzucic piekna krzywa doladowania ;))

dlaczego ty dalej swoje i nie moze do Ciebie dotrzec, ze nie zamierzam robic konwersji MAF->MAP??? mam to napisac pogrubiona czcionka??? prosze bardzo: nie zamierzam robic konwersji MAF->MAP
a nawet gdybym to robil to chyba jeszcze jednego nie doczytales.. a mianowicie tego, ze w ecumasterze mozna dodac dwie korekcje, np jedna po wskazaniach z czujnika temperatury powietrza w dolocie
ToM pisze:Zastanow sie co ty robisz zanim zaczniesz sie klucic z ludzmi ktorzy na strojeniu aut i poznaniu zasad dzialania elektroniki w Nissanie polamali sobie zeby... I w dodatku ci dobrze
doradzaja, a ty piszesz ze wiesz lepiej...
dobrze polamales sobie zeby na strojeniu tych aut, ale cos z tego wyszlo???
skoro jestes taki guru to podaj prosze przyklady samochodow, ktore wystroiles, na duze moce i ktore dlugo i bezawaryjnie jezdza
czy moze to lamanie zebow mialo miejsce w internecie czy na forum????
wierz mi moim autem zajmuja sie osoby ktore wystroily wiecej samochodow niz ty moglbys sobie zebow polamac...
do mnie przemawiaja fakty, to, ze auto jezdzi, jest szybkie, bezawaryjne, a nie krzykacze z forum, krytykujacy cos o czym nie maja pojecia...
nyse bedzie mi stroil moj dobry przyjaciel, osoba, ktora wystroila kilka naprawde szybkich aut i gdybys mial racje i to co on robi bylo tak jak to piszesz "bzdura" to jedno z nich nie strzeliloby rekordu Polski w mini+
oprocz tego moge liczyc na staly support od tworcy ecumastera oraz od chlopakow z firmy w ktorej robie swoje s14, ciekawe, ze dzieki twojej "bzdurze" ciagle wyjezdzaja od nich szybkie auta a zadowolonych klientow przybywa...
Lui
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 136
Rejestracja: wt 07 lut, 2006 15:50
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

w świnkach nie ma innej opcji jak modyfikacja jakiegoś sygnało analogowego, i akurat modyfikacja napięcia na przepływce daje najlepsze rezultaty jeśli chodzi o paliwo,(w s14 można zejść z AFR w całym zakresie nawet do 9) no i tu nie ma co się kłucić, świnką inaczej się nie zrobi

no to jak już ma się taką świnkę to moim zdaniem prościej jest modyfikować mapę (w śwince) w skali ciśnienie / obroty, szczególnie jeśli chodzi o modyfikację głównie przy wyższym ciśnieniu doładowania i wyższych obrotach


chętnie się dowiem co w tym złego.....


nie rozumiem o co Ci chodzi Tom z tą temperaturą, to że dla sterownika np. 1bar doładowania może się równać różnym napięcią w zależności od ciśnienia atmosferycznego

ale jak bierzemy czytamy napięcie z MAP to zawsze np. dla danego map 2,5v = 100kpa (absolutne!) a 5v=200kpa?


bo podane są charakterystki mapsenspra tylko zależność ciśnienia(absolutnego) i napięcia

czyli wg. mojej wiedzy jak podłączymy map do świnki i będziemy mieli odpowiednią skalę to będzie zawsze dobrze pokazywać absolutne ciśnienie w kolektorze

ale podciśnienia/nadciśnienia widzianego przez sterownik już nie

bo np. dla ciśnienia atmosferycznego 100kpa sterownik będzie widział 1 bar doładowania przy 200kpa

a dla ciśnienia np. 95kpa będzie widział bar doładowania przy 195kpa
(bo sobie wcześniej sprawdzi ile jest to "0" czyli ciś atmosferyczne)

ale czy to ma takie znaczenia jak i tak jest tylko 8 kolumn z ciśnieniem w śwince ?

dobrze myślę? jak źle to proszę o napisanie co jest źle a nie tylko teksty typu "bzdury"


btw
nissan czeka na nowe tloki bo wyszedl drugi szlif :) a potem będzie się stroić :)
ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektronika silnika”