sonda lambda

ECU, chip, SMT, ECU MASter, Apexi i inne wynalazki typu: EBC, kontrole trakcji, kontrole stuku,

Moderator: Moderator

trabirider
Stały gość
Stały gość
Posty: 243
Rejestracja: śr 03 sty, 2007 09:39
Lokalizacja: SRC

szukałem wczoraj cały wieczor i nie znalazłem odp. na moje pytanie
jak to jest z tą sondą szerokopasmową ?
da sie ją normalnie podłączyc do s13 czy trzeba cos grzebać w ECU ?
bo z tego co wyczytałem to ta sonda ma inne "pole pomiarowe"
Awatar użytkownika
mniam
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 112
Rejestracja: ndz 28 gru, 2003 23:13
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

co masz na mysli "sonda szerokopasmowa" ?

bo sama sonda to jeszcze nic, do szerokopasmowych sond potrzebujesz kontroller

jezeli chcesz miec podglad na toco sie dzieje (jaki masz sklad mieszanki)
mozesz kupic np LC1 + zegarek np takie jak to:TU

LC-1 posiada wyjscie tez narrow czyli do ECU mozesz podlaczyc wyjscie "waskopasmowe" a do zegarka szerokopasmowe

czyli masz i dokladny wskaznik i mozesz podlaczyc do ECU jak seryjna lambde
trabirider
Stały gość
Stały gość
Posty: 243
Rejestracja: śr 03 sty, 2007 09:39
Lokalizacja: SRC

dokładnie mi chodzi oto ze mam zegar AFR i chce go podłączyć a gdzieś czytałem na forum ze na orginalnej sondzie z s13 to jest nie czytelny wykres
Awatar użytkownika
mniam
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 112
Rejestracja: ndz 28 gru, 2003 23:13
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

to musisz wiedziec jaki masz zegar
bo np. LC1 ma wyjscie ktore mozesz sobie oprogramowac pod swoj wskaznik :mrgreen:
ale musisz dokladnie wiedziec jak dziala Twoj wskaznik.
trabirider
Stały gość
Stały gość
Posty: 243
Rejestracja: śr 03 sty, 2007 09:39
Lokalizacja: SRC

Awatar użytkownika
ToM
Postojebca
Postojebca
Posty: 1009
Rejestracja: czw 24 lip, 2003 15:03
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

trabirider pisze:dokładnie mi chodzi oto ze mam zegar AFR i chce go podłączyć a gdzieś czytałem na forum ze na orginalnej sondzie z s13 to jest nie czytelny wykres
W sumie nie wiem o co chodzi, poprostu jak w wielu autach lambda waskopasmowa i nie ma co od niej wiele wymagac. Zegar jaki masz tez jest pod waskopasmowa wiec podlaczasz pod standardowa lambde.

Moze za jakis czas cos sie ruszy w sprawie szerokopasmowej, ale to jak zakoncze modyfikacje ECU. Robilem troche testow, jeden uklad nawet dziala i jest szansa ze cos sie pojawi w wmiare
normalnej cenie...
[scroll]>>>ORDYNUSS TEAM<<< member #005/06 Nie jestem alkoholikiem jestem koneserem bo pić nie muszę, piję bo lubię ...[/scroll]
trabirider
Stały gość
Stały gość
Posty: 243
Rejestracja: śr 03 sty, 2007 09:39
Lokalizacja: SRC

dzieki TOM za odpowiedz własnie to chciałem usłyszec
StefanS
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 155
Rejestracja: sob 14 sty, 2006 23:34
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Trochę się podepnę pod temat.

Czy ktoś praktycznie korzystał z emulacji wąskopasmówki w LM-1 ? Leci już do mnie paczka i zastanawiam się czy wiercić jeszcze jedną dziurę w DP czy może wyeliminować oryginalną lambdę i podłączyć emulacje ?
Nissan 200sx S14 Silvia
Obrazek
Awatar użytkownika
.wildcat.
Stały gość
Stały gość
Posty: 271
Rejestracja: ndz 29 maja, 2005 04:58
Lokalizacja: z miasta

Ja korzystam w LC-1 na codzień z emulacji i nie ma najmniejszych problemów. Działa.
|oo|__|oo|

Wildcat

O=O---O=O
StefanS
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 155
Rejestracja: sob 14 sty, 2006 23:34
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

.wildcat. pisze:Ja korzystam w LC-1 na codzień z emulacji i nie ma najmniejszych problemów. Działa.
.wildcat. - a gdzie masz zamontowana ? W miejsce oryginalnej czy extra w DP ? W dokumentacji odradzają montaż przed turbiną ze względu na wysoką temperaturę i wysokie ciśnienie - można ponoć szybko uszkodzić sondę. Dlatego myślę nad montażem w DP i teraz pytanie czy to nie wprowadzi jakiegoś opóźnienia w odczycie w stosunku do oryginalnej ?

Wyjście emulowane masz podłączone do oryginalnej wtyczki sondy ?

I jeszcze pytanie czy masz założony radiator pod sondę ? Nie wiem czy LC-1 pokaże błąd (nie ma boxa) ale dokumentacja do LM-1 twierdzi że sonda może się przegrzewać (do 500*C w punkcie montażowym) i wtedy wywala błąd na ekran i odczyty są do bani.
Jak nie masz radiatora to czy widziałeś jakieś złe wskazania ?

dzięki
S
Nissan 200sx S14 Silvia
Obrazek
trabirider
Stały gość
Stały gość
Posty: 243
Rejestracja: śr 03 sty, 2007 09:39
Lokalizacja: SRC

a jeszcze jedno do którego kabla mam podłączyć ten AFR bo nie mam woltomierza
są tam 3 kable czerwony biały i czarny
StefanS
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 155
Rejestracja: sob 14 sty, 2006 23:34
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

trabirider pisze:a jeszcze jedno do którego kabla mam podłączyć ten AFR bo nie mam woltomierza
są tam 3 kable czerwony biały i czarny
Obrazek


1 - czerwony
2 - biały
3 - masa - bez izolacji

S
Nissan 200sx S14 Silvia
Obrazek
trabirider
Stały gość
Stały gość
Posty: 243
Rejestracja: śr 03 sty, 2007 09:39
Lokalizacja: SRC

jakoś tego nie kapuja. (mój english nie teges) to do którego sie mam podpiąc z tego co pamiętam w Golfie miałem sygnał na czarnym kablu. A nie chce jeszcze zjarać zegara.
StefanS
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 155
Rejestracja: sob 14 sty, 2006 23:34
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Ja podałem "analog output" z LC-1 / LM-1. W tym produkcie jest sonda szerokopasmowa która potrafi emulować sygnał z wąskopasmówki. Wtedy montujesz szerokopasmową w miejsce oryginalnej a emulacje podpinasz tam gdzie była podpięta oryginalna sonda.

Jeśli pytasz o kabelki z sondy wąskopasmowej to niestety trzeba pomierzyć woltomierzem co jest na jakim. (z reguły czarny to sygnał, białe/szare to masa i zasilanie grzałki).

Jak mierzysz woltomierzem kabelki z sondy to:

1) zasilanie grzałki ma 12V - akumulatorowe - (ale sprawdzał bym zaraz po odpaleniu)
2) sygnał będzie sobie latał w okolicach 0.5V
3) masa powinna dawać opór do 1ohma z silnikiem - masą - czyli tu sprawdzasz przewodzenie a nie napięcie

Napisz w końcu jaką masz tą sondę -> wąsko- czy szerokopasmową i co z czym chcesz połączyć. Albo chociaż napisz co chcesz mieć / uzyskać.

S
Nissan 200sx S14 Silvia
Obrazek
trabirider
Stały gość
Stały gość
Posty: 243
Rejestracja: śr 03 sty, 2007 09:39
Lokalizacja: SRC

to jednak bede musiał se jakis miernik załatwic
chce podłączyć zegar afr AUTO GAUGE bo mam taki sobie lezec do sondy wąskopasmowej (orginalnej s13)
ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektronika silnika”