szukałem wczoraj cały wieczor i nie znalazłem odp. na moje pytanie
jak to jest z tą sondą szerokopasmową ?
da sie ją normalnie podłączyc do s13 czy trzeba cos grzebać w ECU ?
bo z tego co wyczytałem to ta sonda ma inne "pole pomiarowe"
sonda lambda
Moderator: Moderator
co masz na mysli "sonda szerokopasmowa" ?
bo sama sonda to jeszcze nic, do szerokopasmowych sond potrzebujesz kontroller
jezeli chcesz miec podglad na toco sie dzieje (jaki masz sklad mieszanki)
mozesz kupic np LC1 + zegarek np takie jak to:TU
LC-1 posiada wyjscie tez narrow czyli do ECU mozesz podlaczyc wyjscie "waskopasmowe" a do zegarka szerokopasmowe
czyli masz i dokladny wskaznik i mozesz podlaczyc do ECU jak seryjna lambde
bo sama sonda to jeszcze nic, do szerokopasmowych sond potrzebujesz kontroller
jezeli chcesz miec podglad na toco sie dzieje (jaki masz sklad mieszanki)
mozesz kupic np LC1 + zegarek np takie jak to:TU
LC-1 posiada wyjscie tez narrow czyli do ECU mozesz podlaczyc wyjscie "waskopasmowe" a do zegarka szerokopasmowe
czyli masz i dokladny wskaznik i mozesz podlaczyc do ECU jak seryjna lambde
-
- Stały gość
- Posty: 243
- Rejestracja: śr 03 sty, 2007 09:39
- Lokalizacja: SRC
dokładnie mi chodzi oto ze mam zegar AFR i chce go podłączyć a gdzieś czytałem na forum ze na orginalnej sondzie z s13 to jest nie czytelny wykres
to musisz wiedziec jaki masz zegar
bo np. LC1 ma wyjscie ktore mozesz sobie oprogramowac pod swoj wskaznik
ale musisz dokladnie wiedziec jak dziala Twoj wskaznik.
bo np. LC1 ma wyjscie ktore mozesz sobie oprogramowac pod swoj wskaznik
ale musisz dokladnie wiedziec jak dziala Twoj wskaznik.
-
- Stały gość
- Posty: 243
- Rejestracja: śr 03 sty, 2007 09:39
- Lokalizacja: SRC
W sumie nie wiem o co chodzi, poprostu jak w wielu autach lambda waskopasmowa i nie ma co od niej wiele wymagac. Zegar jaki masz tez jest pod waskopasmowa wiec podlaczasz pod standardowa lambde.trabirider pisze:dokładnie mi chodzi oto ze mam zegar AFR i chce go podłączyć a gdzieś czytałem na forum ze na orginalnej sondzie z s13 to jest nie czytelny wykres
Moze za jakis czas cos sie ruszy w sprawie szerokopasmowej, ale to jak zakoncze modyfikacje ECU. Robilem troche testow, jeden uklad nawet dziala i jest szansa ze cos sie pojawi w wmiare
normalnej cenie...
[scroll]>>>ORDYNUSS TEAM<<< member #005/06 Nie jestem alkoholikiem jestem koneserem bo pić nie muszę, piję bo lubię ...[/scroll]
-
- Stały gość
- Posty: 243
- Rejestracja: śr 03 sty, 2007 09:39
- Lokalizacja: SRC
dzieki TOM za odpowiedz własnie to chciałem usłyszec
.wildcat. - a gdzie masz zamontowana ? W miejsce oryginalnej czy extra w DP ? W dokumentacji odradzają montaż przed turbiną ze względu na wysoką temperaturę i wysokie ciśnienie - można ponoć szybko uszkodzić sondę. Dlatego myślę nad montażem w DP i teraz pytanie czy to nie wprowadzi jakiegoś opóźnienia w odczycie w stosunku do oryginalnej ?.wildcat. pisze:Ja korzystam w LC-1 na codzień z emulacji i nie ma najmniejszych problemów. Działa.
Wyjście emulowane masz podłączone do oryginalnej wtyczki sondy ?
I jeszcze pytanie czy masz założony radiator pod sondę ? Nie wiem czy LC-1 pokaże błąd (nie ma boxa) ale dokumentacja do LM-1 twierdzi że sonda może się przegrzewać (do 500*C w punkcie montażowym) i wtedy wywala błąd na ekran i odczyty są do bani.
Jak nie masz radiatora to czy widziałeś jakieś złe wskazania ?
dzięki
S
-
- Stały gość
- Posty: 243
- Rejestracja: śr 03 sty, 2007 09:39
- Lokalizacja: SRC
a jeszcze jedno do którego kabla mam podłączyć ten AFR bo nie mam woltomierza
są tam 3 kable czerwony biały i czarny
są tam 3 kable czerwony biały i czarny
-
- Stały gość
- Posty: 243
- Rejestracja: śr 03 sty, 2007 09:39
- Lokalizacja: SRC
jakoś tego nie kapuja. (mój english nie teges) to do którego sie mam podpiąc z tego co pamiętam w Golfie miałem sygnał na czarnym kablu. A nie chce jeszcze zjarać zegara.
Ja podałem "analog output" z LC-1 / LM-1. W tym produkcie jest sonda szerokopasmowa która potrafi emulować sygnał z wąskopasmówki. Wtedy montujesz szerokopasmową w miejsce oryginalnej a emulacje podpinasz tam gdzie była podpięta oryginalna sonda.
Jeśli pytasz o kabelki z sondy wąskopasmowej to niestety trzeba pomierzyć woltomierzem co jest na jakim. (z reguły czarny to sygnał, białe/szare to masa i zasilanie grzałki).
Jak mierzysz woltomierzem kabelki z sondy to:
1) zasilanie grzałki ma 12V - akumulatorowe - (ale sprawdzał bym zaraz po odpaleniu)
2) sygnał będzie sobie latał w okolicach 0.5V
3) masa powinna dawać opór do 1ohma z silnikiem - masą - czyli tu sprawdzasz przewodzenie a nie napięcie
Napisz w końcu jaką masz tą sondę wąsko- czy szerokopasmową i co z czym chcesz połączyć. Albo chociaż napisz co chcesz mieć / uzyskać.
S
Jeśli pytasz o kabelki z sondy wąskopasmowej to niestety trzeba pomierzyć woltomierzem co jest na jakim. (z reguły czarny to sygnał, białe/szare to masa i zasilanie grzałki).
Jak mierzysz woltomierzem kabelki z sondy to:
1) zasilanie grzałki ma 12V - akumulatorowe - (ale sprawdzał bym zaraz po odpaleniu)
2) sygnał będzie sobie latał w okolicach 0.5V
3) masa powinna dawać opór do 1ohma z silnikiem - masą - czyli tu sprawdzasz przewodzenie a nie napięcie
Napisz w końcu jaką masz tą sondę wąsko- czy szerokopasmową i co z czym chcesz połączyć. Albo chociaż napisz co chcesz mieć / uzyskać.
S
-
- Stały gość
- Posty: 243
- Rejestracja: śr 03 sty, 2007 09:39
- Lokalizacja: SRC
to jednak bede musiał se jakis miernik załatwic
chce podłączyć zegar afr AUTO GAUGE bo mam taki sobie lezec do sondy wąskopasmowej (orginalnej s13)
chce podłączyć zegar afr AUTO GAUGE bo mam taki sobie lezec do sondy wąskopasmowej (orginalnej s13)