sonda lambda

ECU, chip, SMT, ECU MASter, Apexi i inne wynalazki typu: EBC, kontrole trakcji, kontrole stuku,

Moderator: Moderator

Awatar użytkownika
.wildcat.
Stały gość
Stały gość
Posty: 271
Rejestracja: ndz 29 maja, 2005 04:58
Lokalizacja: z miasta

Wąskopasmówkę wywaliłem i wstawiłem szerokopasmową w to miejsce, czyli mam w DP. Sonda tam znajduje się pod najlepszym możliwym kątem i nie wymaga dodatkowych osłon. Zresztą mam jeszcze oryginalne osłony. Temperatura na zewnątrz nie przekracza 150 stopni więc daleko do 500*C. Zasilanie biorę i jedno wyjście mam podłączone do oryginalnej wtyczki sondy.
kabel czerwony to jest +12V
biały to jest wejście sygnału z lambdy do kompa
czarny masa grzałki (sterowana z ECU, nie jest to "zwykła" masa)
|oo|__|oo|

Wildcat

O=O---O=O
StefanS
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 155
Rejestracja: sob 14 sty, 2006 23:34
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

dzięki,

właśnie temperatury się najbardziej obawiam bo na WOT mam 850*C a formalnie w/g dokumentacji sonda działa do 700*C. Mam w planie dać pod sondę radiator i może to wystarczy. Jak nie to trzeba będzie odsunąć sondę dalej od turbiny (zalecają ponad 6 cali). Problem w tym że dalej to nie mam miejsca.

pozdrawiam,
Stefan
Nissan 200sx S14 Silvia
Obrazek
Awatar użytkownika
IceMan
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 883
Rejestracja: sob 13 wrz, 2003 10:12
Lokalizacja: Szczecin

Mam pytanie o kabelki w sondzie bo w serwisówce niestety nie jest jednoznacznie napisane który kabelek to jest sygnał z sondy
3 czyli brązowy to zasilanie - tam jest 12V po włączeniu zapłonu - grzałka ?
2 biały - ekranowany - ekran sugerowałby że to jest sygnał z sondy ?
1 czarny - a to co ? :) drugi biegun grzałki ?
może ja jakieś zaćmienie mam ale nie mogę rozgryźć tego :D a muszę sonde zmienić bo padła
wymienię chyba na taką
http://www.allegro.pl/item215267166_son ... micra.html

Obrazek
Strojenie CA18DET , SR20DET , RB25DET (Nistune , PowerFC) , Honda (Crome) , Subaru
StefanS
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 155
Rejestracja: sob 14 sty, 2006 23:34
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Ja bym to rozszyfrował tak:

3. brązowy - zasilanie "-" i/lub masa
2. biały - O2S - O2 signal = sygnał z lambdy
1. czarny - O2H - O2 heater = grzałka

czyli między 1-3 jest zasilanie grzałki a między 2-3 ECU czyta sygnał.
Nissan 200sx S14 Silvia
Obrazek
Awatar użytkownika
IceMan
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 883
Rejestracja: sob 13 wrz, 2003 10:12
Lokalizacja: Szczecin

hmm 3 nie może być "-" bo tam pojawia się 12V po przekręceniu zapłonu :)
prawdopodobnie w takim układzie na 1 ecu podaje mase żeby grzałka zaczęła funkcjonować

co ciekawe, w dalszej czesci serwisowki jest napisane jak sprawdzac sonde czy jest sprawna i sprawdza sie opornosci miedzy 1 a 3 czyli grzalki ? troche dziwne, ale fakt ze 2 sondy ktore mam mają uwaloną grzałke :|
Strojenie CA18DET , SR20DET , RB25DET (Nistune , PowerFC) , Honda (Crome) , Subaru
StefanS
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 155
Rejestracja: sob 14 sty, 2006 23:34
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

IceMan, weź miernik w łapę i pomierz oporności na kabelkach. Na brązowym powinno być zero oporności do masy silnika (to że po przekręceniu kluczyka pojawia się 12 V to nie znaczy że tam nie może być masy).

S
Nissan 200sx S14 Silvia
Obrazek
bizum
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 22
Rejestracja: wt 17 lip, 2007 12:16
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

To sie podepne.
Ma ktos jakis patent albo rade co do odkrecenia lambdy?? Na zimnym silniku? Lekko rozgrzanym? Ciagle mi sie klucz obsuwa z niej i boje sie ze ja zniszcze ;p
Klucz to 22 nasadka z wycieciem na kabelki ;p
Awatar użytkownika
blurek
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 685
Rejestracja: śr 27 paź, 2004 14:13
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

czasem klucz 22 kluczowi nierowny ... kup fajnego oczkowego stanleya
http://www.ext.com.pl - radiolinie, teleinformatyka
ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektronika silnika”