Jak zrobic przlaczalne mapy silnika?

ECU, chip, SMT, ECU MASter, Apexi i inne wynalazki typu: EBC, kontrole trakcji, kontrole stuku,

Moderator: Moderator

CASPI

Witam!Posiadam chip apex performance na 280kucy do s13 i zastanawiam sie czy dalo by rade zbudowac(a moze takowy juz istnieje)modul do przelaczania miedzy oryginalnym chipem a tym podkeconym??Moze jakis przelacznik miedzy lutami :mrgreen: Nie mam doswiadczenia w tego typu zabawach wiec prosze o rade osob ktore bawily sie w takie cos!dzieki ...a i sorki ale nie mam polskich znakufff
Awatar użytkownika
dzabateam
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 186
Rejestracja: pt 11 sie, 2006 20:30
Kontakt:

jarkowy MASTER pan i władca komputerów w nissanach robi takie przełączniki i daje dwie mapy..


light & kill them all


namiary znajdziesz na forum
xree
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 186
Rejestracja: czw 26 kwie, 2007 06:00
Lokalizacja: Polkowice/Lubin
Kontakt:

Hej można coś takiego zrobic bez problemów obecnie skończyłem swój projekt z przełącznikami na 4 mapy i wyciągnięty został przy okazji tester do zczytywanie błędów do silnika. Obecie kolega "student" już ma to zamontowane jak i ja. Więc jak masz jakieś problemy to wal na pw - podeśle ci nr tel kontaktowy.
juris
Stały gość
Stały gość
Posty: 396
Rejestracja: ndz 26 wrz, 2010 07:45
Lokalizacja: Warszawa

Odgrzewam kotleta. Chcę wrzucić stage 2 ale z przełącznikiem pomiędzy ori mapą a chipową. Szperałem trochę, jedyne co znalazłem i do do SR'a, to wstawić przełącznik w zworkę JP1. Czy ktoś z forum może pomóc i powiedzieć czy w CA wstawiamy w to samo miejsce?? Lub ewentualnie gdzie taki przełącznik wstawić.
Awatar użytkownika
ige
Postojebca
Postojebca
Posty: 1208
Rejestracja: wt 29 lip, 2008 20:55
Lokalizacja: zg

Ale po co ci to?

A tak pozatym jak wrzucisz (trzeba wlutowac w pcb) tzw. chip czyli kosc eprom z nowym programem to orginalna kosc z seryjnym programem robi wyjazd. Mozna zrobic custom i zaprogramowac kosc o wiekszej pojemnosci na ktora zmiesci sie kilka programow i dajac przelacznik na odpowiednie nozki przelaczac mapy tylko po co to? :) Skoro chcesz program pod jakies konkretne mody i te mody bedziesz posiadal to do niczego ci wtedy seryjny program nie jest potrzebny.
BMW E60 M5 [507KM/520Nm] & BMW E60 545i M-Sport [333KM/450Nm] & JEEP GRAND CHEROKEE ZJ 5.9L V8 Limited LX - LA 5"/33" [242KM/468Nm].
Było: S13 CA@260KM, S13 USDM@SR, S13@SR20DET: GT2876R, Arias, Eagle, Tomei, Apexi, ISC, Work, Takata, Spal...@350KM
juris
Stały gość
Stały gość
Posty: 396
Rejestracja: ndz 26 wrz, 2010 07:45
Lokalizacja: Warszawa

W sumie to początkowo miałem inne o tym wyobrażenie. Mianowicie myślałem że starego nie wyrzucam i tylko dokładam nowy w takim sposób że sygnał z ori przechodzi przez chip który go zmienia coś w stylu świnki tylko że na stałe bez możliwości zmiany/ ingerencji w niego.
PiotrekŁDZ
Prime Druciarz
Posty: 1598
Rejestracja: sob 18 kwie, 2009 19:47
Lokalizacja: Łódź

na czipie stage 2 z powodzeniem możęsz jeździć na seryjynm silniku. ?Mniejwięcej... ;) Więc seryjna mapa wogole nei jest Ci potrzebna.
Awatar użytkownika
roball
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3140
Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki

ige pisze:Ale po co ci to?
W tym przypadku nie ma o tym mowy, ale przydaje się jak się ma selenoid zamiast mbc - można wrzucić kilka map zestrojonych na różne doładowania i się przełączać np. między 0.3b a 1.2 bez obawy o zamianę oleju w wachę :).
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
Ban0ff
Postojebca
Postojebca
Posty: 1813
Rejestracja: pn 19 wrz, 2005 14:47
Lokalizacja: Jarosław
Kontakt:

tego to juz wcale nie rozumie... przeciez na mapie strojonej pod np 1.2 bara masz po drodze komorke odpowiadajaca za obciazenie ok 0.3 bara, wtrysk wtedy leje odpowiednia ilosc paliwa dla tego obciazenia i nic nie idzie do miski
Sprzedam przewody teflonowe do turbo w oplocie stalowym, komplet do CA18 (t25/t28/gt2x) 300zl, SR20 320zl info na priv

S13 2JZ / 730HP 820NM
Awatar użytkownika
roball
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3140
Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki

Ban0ff pisze:tego to juz wcale nie rozumie... przeciez na mapie strojonej pod np 1.2 bara masz po drodze komorke odpowiadajaca za obciazenie ok 0.3 bara, wtrysk wtedy leje odpowiednia ilosc paliwa dla tego obciazenia i nic nie idzie do miski
Nie jest to takie proste.
Load to nie jest tylko boost, mając auto wystrojone na 1.2 nigdy nie wystąpi WOT i 0.3 bara,
mając ekstra mapę można to idealnie zestroić.

Dla przykładu:
od mniej więcej 4500obr masz stałe doładowanie (w CA, z np. RS'em) - komórki w prawym górnym rogu mają różne wartości - a przecież obejmują tę samą wartość doładowania ;)
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
Awatar użytkownika
Binio_
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 4685
Rejestracja: wt 30 maja, 2006 01:19
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

O ILE przepływka ma zakres pomiarowy przy tej mocniejszej mapie to styknie tylko mocniejsza mapa , jesli przeplywke zamykamy i podlewamy paliwem na podstawie tylko AFR to komp nie bedzie wiedzial czy dmuchasz 1,1 bara czy 1,4 bo chociazby przeplywka tego nie pokaze , tak wiec tu jest sens 2 map dopiero
Aczkolwiek chip stage2 ogarnia serie nienajgorzej , ale i tak jest mocno przelany + do tego bov przelewa silnik..
Ban0ff
Postojebca
Postojebca
Posty: 1813
Rejestracja: pn 19 wrz, 2005 14:47
Lokalizacja: Jarosław
Kontakt:

roball pisze:
Ban0ff pisze:tego to juz wcale nie rozumie... przeciez na mapie strojonej pod np 1.2 bara masz po drodze komorke odpowiadajaca za obciazenie ok 0.3 bara, wtrysk wtedy leje odpowiednia ilosc paliwa dla tego obciazenia i nic nie idzie do miski
Nie jest to takie proste.
Load to nie jest tylko boost, mając auto wystrojone na 1.2 nigdy nie wystąpi WOT i 0.3 bara,
mając ekstra mapę można to idealnie zestroić.

Dla przykładu:
od mniej więcej 4500obr masz stałe doładowanie (w CA, z np. RS'em) - komórki w prawym górnym rogu mają różne wartości - a przecież obejmują tę samą wartość doładowania ;)
Obrazek

to jest niby mapa pod 2871r, patrzac na 3 ostatnie komorki nie widac wielkiej roznicy miedzy tymi w poziomie a load rozni sie o cale 20 jednostek na 75, zwieksza sie glownie wraz z obrotami, z drugiej strony na co komu WOT i 0.3 bara?
Sprzedam przewody teflonowe do turbo w oplocie stalowym, komplet do CA18 (t25/t28/gt2x) 300zl, SR20 320zl info na priv

S13 2JZ / 730HP 820NM
ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektronika silnika”