Spalanie - Osiągi

ECU, chip, SMT, ECU MASter, Apexi i inne wynalazki typu: EBC, kontrole trakcji, kontrole stuku,

Moderator: Moderator

eXtreme
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 2
Rejestracja: wt 18 gru, 2007 23:39
Lokalizacja: Nowy Sącz

Witam, jestem tu nowy i dlatego mam pare pytań do was, mianowicie chodzi tu o moc jak i o spalanie nissana sx200 s13 turbo, czy dało by się zrobić jakoś tak by nie wiem "co najmniej" zachować osiągi przy nieco mniejszym chociaż spalaniu

i tu pytania dodatkowe:

- czy są na to jakieś chip-y i jakie one dają rezultaty mam na myśli moc, spalanie, przyspieszenie

- słyszałem coś o mapach paliw że z tym jakby pogrzebał to by coś było np wgrać 2 mapy jedną taka "ekonomiczną" nawet zmniejszającą nieco osiągi a druga seryjna albo nieco lepszą i czy dało by się to jakoś łatwo zmieniać w kabinie kierowcy bez wychodzenia z auta ?

- a 3 rzecz wiem że dość sporna ale jednak gaz "sekwencyjy" jak się on ma w tych silnikach, a i proszę o poważne odpowiedzi a nie odpowiedzi w stylu gaz to do kuchenki bo jakby ktoś uważał dobrze w szkole to z tego co edukacja nas nauczyła to na gazie sekwencyjnym niema spadków mocy żadnych co potwierdzić moga wszelakie wykresy z hamowni oraz nawet można osiągnąć lepsze osiągi gdyż jest wiecej oktanów itd ale chodzi mi głównie o jego zachowanie w tych konkretnych silnikach jakby się ktoś mógł na ten temat wypowiedzieć byłbym wdzięczny

- i ostatnie czy rególując seryjną sprężarke (jej doładowanie) znacząco zmniejsze spalanie? teoretycznie mi sie wydaje ze tak ale chcialbym wiedziec jak to w praktyce wygląda oraz czy jest możliwe jakieś nie wiem elektroniczne sterowanie ciśnieniem w turbo z wnętrza samochodu niewychodząc z niego?
...
pawelW
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 23
Rejestracja: pt 16 lis, 2007 17:08
Lokalizacja: wawa

seryjnej sprezarki nie zmiejszysz doladowania!i jezeli twoja przygoda z nissanem zaczyna sie ile i jak duzo to daruj sobie to auto bo juz dosc zdrutowanych 200sx w pl jest!nie to auto pochlania pieniadze jak odkurzacz!tak samo jest z paliwem!
Awatar użytkownika
Bobekk
Stały gość
Stały gość
Posty: 243
Rejestracja: pn 04 cze, 2007 09:32
Lokalizacja: Szczecin

Można zmniejszyć doładowanie zmieniając aktuator. Przykład: w seryjnej t25 zmienic aktuator na ten z T28. Co do reszty co napisał pawelW potwierdzam.
eXtreme
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 2
Rejestracja: wt 18 gru, 2007 23:39
Lokalizacja: Nowy Sącz

heh widzę że troche się nie zrozumieliśmy, pytałem z czystej tylko ciekawości a kasy na utrzymanie auta mi nie brak, a z autami nie robie lipy o czym może światczyć moja dotychczasowa pasja czyli Honda CRX w jakim jest stanie, poprostu myślałem nad zmianą na coś równie szybkiego ale z tylnym napędem no i japońskiego i przypomniał mi się ten właśnie model jako że od zawsze mi się podobał, nie wiem czemu zakładacie że jak ktoś sie zapyta o spalanie czy osiągi to odrazu dopaści auto itp
...
Awatar użytkownika
blurek
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 685
Rejestracja: śr 27 paź, 2004 14:13
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

proponuje jeszcze uzyc szukajki bo o spalaniu,czipowaniu, gazie itp. bylo juz tyle napisane ze wiecej juz sie nie da ... jak rozprawisz sie z ta wiedza ktora tu juz jest wtedy pytaj o konkrety, zamykam
http://www.ext.com.pl - radiolinie, teleinformatyka
Zablokowany

Wróć do „Elektronika silnika”