Hamulce Skyline R33 GTS-T vs. 200sx S13
: ndz 08 lut, 2009 12:44
Przedstawiam relację foto z porównania hamulców z Skyline R33 GTS-T oraz 200sx S13
Przednie hamulce :
Skyline
Zacisk Sumimoto 4 tłoczkowy aluminiowy
Tarcza 296mm x 30mm grubości
S13
Zacisk 1 tłoczkowy
Tarcza 257mm x 22mm (przed liftem), 280mm x 22mm (po lifcie)
Porównanie grubości tarczy :
Hamulce tył:
Skyline:
Zacisk Sumimoto 2 tłoczkowy (hamulec ręczny bębnowy)
Tarcza 296mm (tak jak przód), wentylowana
S13:
Zacisk jednotłoczkowy
Tarcza 257mm, nie wentylowana
Żeby zamontować taki zestaw do S13 należy zamontować zestaw piast z s14/s14a (5 śrub) i wtedy dopiero tarcze i zaciski od Skyline GTS. Należy pamiętać o tym, że s13 po lifcie ma inny stożek w sworzniu wachacza dolnego niż s14a. (w s14 jest taki sam). W tym przypadku należy przełożyć sworzeń wachacza od s14a.
Jeśli chcemy założyć zestaw hamulców od GTS-T do s14 to wystarczy zrobić miejsce na większe tarcze hamulcowe, tj. przednią blaszaną osłonę tarczy hamulcową rozklepać (tarcza jest 16mm większa) a tylna osłonę trzeba częściowo wyciąć ( s14 ma 256mm a sky tylną 296mm- osłona przeszkadza przy założeniu tarczy) Wszystko pasuje pod warunkiem, że zakładamy komplet tj. tarcze i zaciski.
W przypadku s13 problemu z hamulcem ręcznym nie ma gdyż zostawiamy tarczę kotwiczną z s13. Linki do ręcznego od R33 stosujemy i wszystko działa pięknie.
W przypadku s14/s14a ściągamy piastę, zakładamy tarczę kotwiczną od R33 lub od S13 i montujemy resztę hamulców. W obu przypadkach mamy więc hamulec ręczny.
Przednie hamulce :
Skyline
Zacisk Sumimoto 4 tłoczkowy aluminiowy
Tarcza 296mm x 30mm grubości
S13
Zacisk 1 tłoczkowy
Tarcza 257mm x 22mm (przed liftem), 280mm x 22mm (po lifcie)
Porównanie grubości tarczy :
Hamulce tył:
Skyline:
Zacisk Sumimoto 2 tłoczkowy (hamulec ręczny bębnowy)
Tarcza 296mm (tak jak przód), wentylowana
S13:
Zacisk jednotłoczkowy
Tarcza 257mm, nie wentylowana
Żeby zamontować taki zestaw do S13 należy zamontować zestaw piast z s14/s14a (5 śrub) i wtedy dopiero tarcze i zaciski od Skyline GTS. Należy pamiętać o tym, że s13 po lifcie ma inny stożek w sworzniu wachacza dolnego niż s14a. (w s14 jest taki sam). W tym przypadku należy przełożyć sworzeń wachacza od s14a.
Jeśli chcemy założyć zestaw hamulców od GTS-T do s14 to wystarczy zrobić miejsce na większe tarcze hamulcowe, tj. przednią blaszaną osłonę tarczy hamulcową rozklepać (tarcza jest 16mm większa) a tylna osłonę trzeba częściowo wyciąć ( s14 ma 256mm a sky tylną 296mm- osłona przeszkadza przy założeniu tarczy) Wszystko pasuje pod warunkiem, że zakładamy komplet tj. tarcze i zaciski.
W przypadku s13 problemu z hamulcem ręcznym nie ma gdyż zostawiamy tarczę kotwiczną z s13. Linki do ręcznego od R33 stosujemy i wszystko działa pięknie.
W przypadku s14/s14a ściągamy piastę, zakładamy tarczę kotwiczną od R33 lub od S13 i montujemy resztę hamulców. W obu przypadkach mamy więc hamulec ręczny.