Przedstawiam relację foto z porównania hamulców z Skyline R33 GTS-T oraz 200sx S13
Przednie hamulce :
Skyline
Zacisk Sumimoto 4 tłoczkowy aluminiowy
Tarcza 296mm x 30mm grubości
S13
Zacisk 1 tłoczkowy
Tarcza 257mm x 22mm (przed liftem), 280mm x 22mm (po lifcie)
Porównanie grubości tarczy :
Hamulce tył:
Skyline:
Zacisk Sumimoto 2 tłoczkowy (hamulec ręczny bębnowy)
Tarcza 296mm (tak jak przód), wentylowana
S13:
Zacisk jednotłoczkowy
Tarcza 257mm, nie wentylowana
Żeby zamontować taki zestaw do S13 należy zamontować zestaw piast z s14/s14a (5 śrub) i wtedy dopiero tarcze i zaciski od Skyline GTS. Należy pamiętać o tym, że s13 po lifcie ma inny stożek w sworzniu wachacza dolnego niż s14a. (w s14 jest taki sam). W tym przypadku należy przełożyć sworzeń wachacza od s14a.
Jeśli chcemy założyć zestaw hamulców od GTS-T do s14 to wystarczy zrobić miejsce na większe tarcze hamulcowe, tj. przednią blaszaną osłonę tarczy hamulcową rozklepać (tarcza jest 16mm większa) a tylna osłonę trzeba częściowo wyciąć ( s14 ma 256mm a sky tylną 296mm- osłona przeszkadza przy założeniu tarczy) Wszystko pasuje pod warunkiem, że zakładamy komplet tj. tarcze i zaciski.
W przypadku s13 problemu z hamulcem ręcznym nie ma gdyż zostawiamy tarczę kotwiczną z s13. Linki do ręcznego od R33 stosujemy i wszystko działa pięknie.
W przypadku s14/s14a ściągamy piastę, zakładamy tarczę kotwiczną od R33 lub od S13 i montujemy resztę hamulców. W obu przypadkach mamy więc hamulec ręczny.
Hamulce Skyline R33 GTS-T vs. 200sx S13
Moderator: Moderator
-
- Coś już wiem
- Posty: 186
- Rejestracja: czw 26 kwie, 2007 06:00
- Lokalizacja: Polkowice/Lubin
- Kontakt:
"W obu przypadkach zostaje rozwiązanie kwestii hamulca ręcznego (można hydrauliczny) bo Sky ma tarczo bębny których nie da się przełożyć do s13 czy s14."
Jakoś tego nie rozumie? S13 (bynajmniej moja i wielu znajomych) ma tarczobębny z tyłu mało tego średnica bębna jest taka sama i nie trzeba nic kombinować. U siebie mam założone heble z R33 i jakoś nie było komplikacji z ręcznym. Reasumując do S13 na tył wystarczy tarcza + zacisk (no i piasta; można rozwiecić tarcze na 4 otwory).
Jakoś tego nie rozumie? S13 (bynajmniej moja i wielu znajomych) ma tarczobębny z tyłu mało tego średnica bębna jest taka sama i nie trzeba nic kombinować. U siebie mam założone heble z R33 i jakoś nie było komplikacji z ręcznym. Reasumując do S13 na tył wystarczy tarcza + zacisk (no i piasta; można rozwiecić tarcze na 4 otwory).
- roball
- -#Moderator
- Posty: 3140
- Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
- Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki
pytanie czy jest sens zmieniać tył,
przy full hamowaniu 80% obciążenia idzie na przód ..
z drugiej strony przednie felgi na 5 śrub a tylne na 4 .. ani to wygodne ani ładne..
przy full hamowaniu 80% obciążenia idzie na przód ..
z drugiej strony przednie felgi na 5 śrub a tylne na 4 .. ani to wygodne ani ładne..
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
a zombie zombie zombie...
-
- Coś już wiem
- Posty: 186
- Rejestracja: czw 26 kwie, 2007 06:00
- Lokalizacja: Polkowice/Lubin
- Kontakt:
Tarcze przednie z GTS-T R33 można przewierc na 4 śrubki i pasują jak ulał do S13 z zaciskami, ja chwilowo mam z tyłu 5 śrubek i z przodu 4 - przewiercona tarcza z R33, z tym że felgi mam pod różne roztawy tak że spoko
jak z tym przewiercaniem tarcz...jest to bezpieczne do uzytkowania?
Było: 200sx s13 SR20DET
Jest: 200sx s13 CA18DET
Sprzedam s13
topics20/s-s13-18t-z-gt28rs-vt31839.htm#288454
Jest: 200sx s13 CA18DET
Sprzedam s13
topics20/s-s13-18t-z-gt28rs-vt31839.htm#288454
-
- Postojebca
- Posty: 1608
- Rejestracja: pn 15 paź, 2007 20:04
- Lokalizacja: Gm. G?ogówek(opolskie)
- Kontakt:
Dokładnie tak samo jest w z32, przełozyłem tarcze, i zacisk i tyle.srednica tarczobębna ta sama, no odrobinę bardziej zjechany był więc lekka regulacja i tyle.xree pisze:"W obu przypadkach zostaje rozwiązanie kwestii hamulca ręcznego (można hydrauliczny) bo Sky ma tarczo bębny których nie da się przełożyć do s13 czy s14."
Jakoś tego nie rozumie? S13 (bynajmniej moja i wielu znajomych) ma tarczobębny z tyłu mało tego średnica bębna jest taka sama i nie trzeba nic kombinować. U siebie mam założone heble z R33 i jakoś nie było komplikacji z ręcznym. Reasumując do S13 na tył wystarczy tarcza + zacisk (no i piasta; można rozwiecić tarcze na 4 otwory).
Tarcze oczywiście przewiercałem, narazie mam je NA TYLE I NIE DZIEJE SIĘ NIC, TYLKO TRZA DOBRZE PRZEWIERCIĆ BY TEN GUMOWY CYCEK nie był tam teges bo bedzie rzucało tarczą. Narazie nic się nie dzieje, zobaczymy jak założe przodek.
BTW, czym się różnią zacziski alu z32tt a ze skaja??
Materiał wiadomo
300zx ma tarcze 280 a skaj 296, więc ma dłuższe ramienia, czy piasta inna?
- Fil
- Coś już wiem
- Posty: 89
- Rejestracja: wt 06 maja, 2008 20:17
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Kontakt:
Dołączam się do pytania, czy ktoś wie ile taka przyjemność może kosztować??SMela21 pisze:a ile by kosztowal taki zestawik do s13 przed liftem ??
Jak myślicie, jest sens inwestować w takie hamulce do S13, jeśli mam przełożone heble z piastami z S14??
-
- Coś już wiem
- Posty: 186
- Rejestracja: czw 26 kwie, 2007 06:00
- Lokalizacja: Polkowice/Lubin
- Kontakt:
"BTW, czym się różnią zacziski alu z32tt a ze skaja??
Materiał wiadomo
300zx ma tarcze 280 a skaj 296, więc ma dłuższe ramienia, czy piasta inna?"
Nie widziałem zacisków od Z32 ale...Jak są takie same jak w S14 to nie założysz tarczy 296 - te od S14 są troszke mniejsze. Co do przewiercania to nic się nie dzieje dużo ludzi tak jeździ i nawet są do kupienia tarcze na ebay pod różne rozstawy.
[ Dodano: Pon 09 Lut, 2009 22:52 ]
Tak wygląda przewiercona tarcza 296mm + zacisk R33 w S13 z 90r
Materiał wiadomo
300zx ma tarcze 280 a skaj 296, więc ma dłuższe ramienia, czy piasta inna?"
Nie widziałem zacisków od Z32 ale...Jak są takie same jak w S14 to nie założysz tarczy 296 - te od S14 są troszke mniejsze. Co do przewiercania to nic się nie dzieje dużo ludzi tak jeździ i nawet są do kupienia tarcze na ebay pod różne rozstawy.
[ Dodano: Pon 09 Lut, 2009 22:52 ]
Tak wygląda przewiercona tarcza 296mm + zacisk R33 w S13 z 90r
-
- Postojebca
- Posty: 1608
- Rejestracja: pn 15 paź, 2007 20:04
- Lokalizacja: Gm. G?ogówek(opolskie)
- Kontakt:
Bo w USDM s13 nie było tego,
Tylko wersje z CA, i SR miały tarczobębny,
S13 240sx z KA miały tylko tarczę i ręczny jak w s14, może nawet ten sam zacisk na tyle co w s14 ze integrowanym ręcznym, Jak chcesz przełożyć to piastę z padaki s13 i powinno pasować, aczkolwiek prawdopodobnie musisz jeszcze przełożyć linki od ręcznego z s13, lub zmodyfikować istniejące i możesz zakładać tylni hebel z ZXa Lub SKYa i cieszyć się z mocnego hebla na tyle
Tylko wersje z CA, i SR miały tarczobębny,
S13 240sx z KA miały tylko tarczę i ręczny jak w s14, może nawet ten sam zacisk na tyle co w s14 ze integrowanym ręcznym, Jak chcesz przełożyć to piastę z padaki s13 i powinno pasować, aczkolwiek prawdopodobnie musisz jeszcze przełożyć linki od ręcznego z s13, lub zmodyfikować istniejące i możesz zakładać tylni hebel z ZXa Lub SKYa i cieszyć się z mocnego hebla na tyle
- nismo250
- Stały gość
- Posty: 479
- Rejestracja: śr 17 gru, 2008 21:07
- Lokalizacja: OKOCIM(mocne)
- Kontakt:
http://moto.allegro.pl/item555080028_br ... zesci.html
Ja bym widzial to u siebie, podejdzie?
auto s13 ze swapem zwrotnic od s14
Ja bym widzial to u siebie, podejdzie?
auto s13 ze swapem zwrotnic od s14
-
- Postojebca
- Posty: 1608
- Rejestracja: pn 15 paź, 2007 20:04
- Lokalizacja: Gm. G?ogówek(opolskie)
- Kontakt:
Te brembo z33 podchodzą PnP do s14, do s13 też powinny pasić.
Tylko jedno pytanie, po co? za tą kasę masz zaciski nissanowskie na 4 tłoczki, przewody w oplocie tarcze z m3 i na nissantechu ktoś sprzedaje za śmieszną kasę blachę do oddalenia by weszła ta tarcza 315 mm konkretne klocki, jeszcze set z r33 lub z32 na tył i na nowa pompa hamulcową bm-57, chyba że ci na napisie brembo zależy, ale na powyższym zestawieniu będzie podobnie hamować i jeszcze tysiak zostanie
Tylko jedno pytanie, po co? za tą kasę masz zaciski nissanowskie na 4 tłoczki, przewody w oplocie tarcze z m3 i na nissantechu ktoś sprzedaje za śmieszną kasę blachę do oddalenia by weszła ta tarcza 315 mm konkretne klocki, jeszcze set z r33 lub z32 na tył i na nowa pompa hamulcową bm-57, chyba że ci na napisie brembo zależy, ale na powyższym zestawieniu będzie podobnie hamować i jeszcze tysiak zostanie
bo nissanowskie zaciski to kupa przy tych brembosach?