Dylematy dotyczące hamulców - s14

Wszystko od klocków hamulcowych, tarcz poprzez zaciski i pompy na płynach i przewodach skończywszy

Moderator: Moderator

Awatar użytkownika
bedo
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 117
Rejestracja: śr 14 maja, 2008 11:44
Lokalizacja: Poznań - Jeżyce
Kontakt:

Od razu zaznaczę, iż przejrzałem kilkanaście stron 'technicznych' wstecz i nie znalazłem nic na ten temat. Jedynymi tematami o hamulcach były jakieś problemy z pompami itd., a kolega, który pytał o klocki, nie dostał żadnej odpowiedzi. Tyle tytułem wstępu, a teraz do sedna.

Otóż w moim Nissanie powoli (a że sezon się zbliża nieubłaganie, coraz szybciej) kończą się tarcze i klocki. Pedał bierze coraz niżej, tarcza nie przypomina lustra, a i sama jakość hamowania z większej prędkości pozostawia wiele do życzenia. W związku z tym postanowiłem zainwestować nieco w bezpieczeństwo i wymienić przód (na razie, jak finanse pozwolą to zajmę się też tyłem). Dlatego też chcę zasięgnąć opinii Waszej, Drodzy Przyjaciele. Opcji jest kilka, ale na temat żadnej nie znam konkretów jakościowych i pieniężnych, no może poza jedną. Po kolei więc:

1. Wymiana na nowe tarcze/klocki w ASO. Sprawa dość kosztowna i chyba niezbyt powalająca, jeśli chodzi o hamowanie. Po rabatach cena za JEDNĄ tarczę to ok. 400-450 PLN, za komplet klocków 300-350 PLN. Tak więc zakładam, że odpada.

2. Zamienniki oryginałów (np. AKTYW w Poznaniu) też raczej odpadają. Cenami się nie interesowałem, ale jakoś nie zachęca mnie ta opcja. Rodzice mają Almerę 2001r. i po miesiącu normalnego użytkowania (wymieniali cały komplet tarcz i klocków) zauważalny jest spadek siły hamowania, tarcze są porysowane i w ogóle jakoś tak... :)

3. Swap na coś większego..? No właśnie, na ten temat kompletnie nic nie wiem, choć muszę przyznać, że seryjne heble przy osiemnastce wyglądają nieco blado i trzeba mikroskopu, by wyłapać w tej feldze tarczę :). Tak więc sprawa nie tylko perfomance, ale także trochę dizajnerska. Z czego wobec tego przeszczepić? Jakieś R34? Bo nie ukrywam, że na K-sporty za 5 kafli niestety mnie nie stać.

4. Brembo, Ferrodo, Tarox, Black Diamond? Nigdy nie miałem do czynienia z tymi firmami i ich produktami. Słyszałem, że DS Performance dają radę, ale konkretów niestety nie znam. Z tego co się orientowałem, to cenowo wychodzą porównywalnie, aniżeli zestaw z ASO po rabacie, a jak powszechnie wiadomo, jak coś jest nawiercane i nacinane, to powinno spisywać się lepiej, niż gładkie :). Klocki mam raczej upatrzone, a mianowicie EBC minimum green stuff, choć skłaniam ku red stuff.

Aha, pragnę zaznaczyć, że autem jeżdżę na codzień, na tor czy lotnisko wyskakiwał będę bardzo sporadycznie, więc nie muszą to być jakieś kosmiczne technologie, wystarczy tylko, że nie spocą się po 2-3 hamowaniach ze 150km/h, tak jak te, które mam obecnie. Będę wdzięczny za pomoc i zainteresowanie, a osobom, które przeczytały to wszystko, z całego serca gratuluję :).
NO BLOW OFF, NO BLOW JOB!

Obrazek Piszę poprawnie po polsku.
Awatar użytkownika
bielakxxx
Stały gość
Stały gość
Posty: 333
Rejestracja: pn 28 sty, 2008 20:50
Lokalizacja: gdynia/dublin
Kontakt:

Tarcze o to te Tarcze turbo groove

A klocki o to te Red Stuff

do tego swap na 4 tloczkowe zaciski

Polecam mam tez zestawik u siebie w s13 , na seryjnej pompie lapie pedal troszke za nisko ,ale daje rade
Awatar użytkownika
bedo
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 117
Rejestracja: śr 14 maja, 2008 11:44
Lokalizacja: Poznań - Jeżyce
Kontakt:

Błyskawiczna odpowiedź, dzięki!
Nie wiem czy mam dobre informacje, ale z tego co się orientuję, to w s14 są już 4-tłoczki.

Zestaw wygląda na ciekawy i skuteczny, chociaż nie wiem, czy zając w tym roku będzie tak bogaty ;-). Jak użytkujesz auto, chodzi mi dokładnie o intensywność hamowania, czy zdarza im się spuchnąć?
NO BLOW OFF, NO BLOW JOB!

Obrazek Piszę poprawnie po polsku.
Awatar użytkownika
bielakxxx
Stały gość
Stały gość
Posty: 333
Rejestracja: pn 28 sty, 2008 20:50
Lokalizacja: gdynia/dublin
Kontakt:

Dopiero teraz zauwarzylem ze msz s14 :). Niezdarzylo mi sie to nigdy zeby 'puchly'. Klocki sa juz z gornej polki tak samo tarcze. Zestaw bardzo dobry


W aukcji jes tabelka jaki kolor odpowiada wytrzymalosci Aukcja z ramka
Awatar użytkownika
I.T
Stały gość
Stały gość
Posty: 230
Rejestracja: śr 07 maja, 2008 22:12
Lokalizacja: Gdansk
Kontakt:

Swap hamulcow wychodzi dosc kosztownie wiec nie warto, jesli nie masz hordy koni pod maska. Swap z 350Z lub R34 to mocno kosztowna sprawa, chodz troche mniej niz nowki K-sport czy D2

Sam poczatkowo myslalem ze S14 nie ma az takich dobrych hamulcow (mimo nowych tarcz i klockow). Nie jezdzilem moim samochodem przez zime. Podczas zimy uzywalem glownie Volvo V70 - naped na 4 i 1750kg, nastepnie przez ok 2 tygodni S13 stock. Teraz zaczelem ponownie jezdzic S14 i stwierdzam ze ma bardzo dobre hamulce, do tego bardzo duzo hamuje silnikiem (a z lekkim kolem efekt hamowania jest duzo lepszy) i stwierdzam ze nawet przy high-speedzie uklad hamulcow jest jak najbardziej wporzadku. A jezdze w tym momecie na okolo 280HP-kach.

Co do samych tarczy i klockow. Osobiscie mam w tym momecie klocki TSW i nie narzekam na je. Tarcze sciagane z USA nacinane i nawiercane firmy nie pamietam, ale bardzo dobrze sie sprawuja a przednie wyszly mnie rok temu niecale 100$ + wysylka.

Najlepiej zostan przy obecnym systemie hamulcow, wymien plyn w calym ukladzie na cos dobrego (polecam RBF600 motula), plus jakies markowe klocki i tarcze i beda ci dobrze sluzyc. W S14 najwazniejsze jest wyczucie hamulcow bo moga sie wydawac za slabe, ale w warunkach bojowych 170 -> 0 km/h sprawuja sie bardzo dobrze.
W123 81` 280E 185 HP
200SX 94` 280 HP
V70 97` 2.0T AWD 225 HP

" Most important thing is not power but engine response "

Don`t say what you think cause you get Ban
Awatar użytkownika
bedo
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 117
Rejestracja: śr 14 maja, 2008 11:44
Lokalizacja: Poznań - Jeżyce
Kontakt:

Wobec tego chyba jednak zdecyduję się na zestaw, który polecał kolega bielakxxx i zaleję jakimś dobrym płynem. Jest sens rzeźbić w przewodach, np. jakiś stalowy oplot, czy raczej to sobie odpuścić?
NO BLOW OFF, NO BLOW JOB!

Obrazek Piszę poprawnie po polsku.
Awatar użytkownika
I.T
Stały gość
Stały gość
Posty: 230
Rejestracja: śr 07 maja, 2008 22:12
Lokalizacja: Gdansk
Kontakt:

Wybierajac ten zestaw dostajesz towar z wyzej polki jakosciowej, i napewno bedziesz zadowolony. Co do przewodow warto zmienic odrazu na nowe, ale tez nic sie nie stanie jak zostaniesz w standarcie.
W123 81` 280E 185 HP
200SX 94` 280 HP
V70 97` 2.0T AWD 225 HP

" Most important thing is not power but engine response "

Don`t say what you think cause you get Ban
Awatar użytkownika
bielakxxx
Stały gość
Stały gość
Posty: 333
Rejestracja: pn 28 sty, 2008 20:50
Lokalizacja: gdynia/dublin
Kontakt:

Niewazne jaka moca dysponujesz, wazne jest bezpieczenstwo. Z tego zestawu bedziesz napewno zadowolony.Jezeli przewody masz dobre to zostaw te co masz , ale nic ci niezaszkodzi zmienic na te w stalowym oplocie. Powodzonka
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ hamulcowy”