Jak w temacie. Chciałem spytać fachowców
Jak najlepiej usprawnić hamowanie w naszych nissankach? Czy zmieniać np. tarcze na seryjne z jakiegoś innego modelu (chociaż s14 i 300zx różnią się śrubami) czy na tuningowe (np. EBC). Jak z zaciskami? Klocki?
Wariant pierwszy: zostają felgi 15"
Wariant drugi: przy zmianie felg na większe (16" ew. 17")
Jak usprawnić układ hamulcowy?
Moderator: Moderator
Załuz tarcze sportowe i klocki z wyzszej półki. To podstawa. Zmiana zalego układu z innecho samochodu to powazniejsza sprawa i nie robi sie tego na parkingu.
No dobra ale jak już robić to porządnie. Hamulce i zawias chciałbym mieć z najwyższej półki. Do felg 15" nie wejdą chyba dużo większe tarcze od 280 milimetrowych. Jaka poprawa będzie po zamontowaniu tarcz EBC 280mm z klockami EBC lub po zamontowaniu większych tarcz i nowych klocków w stosunku do serji? Wiem, że to gdybanie ale ja bardzo lubię liczby
polecam tarcze OMP (lub zimermany choc czasem lubia pekać) i klocki Ferodo DS2000 lub DS2500 i przewody w oplocie, dobry płyn to tańsza wersja
a drozsza to zaciski jażma i tarcze z 300zx np + przewody w oplocie
najdrozsza caly gotowy kit o wiekszej srednicy i ilosci tłoczkow np brembo, ap racing
a drozsza to zaciski jażma i tarcze z 300zx np + przewody w oplocie
najdrozsza caly gotowy kit o wiekszej srednicy i ilosci tłoczkow np brembo, ap racing
Wieksze tarcze to inny zacisk, inny zacisk to dorabianie jarzma.
A jak zalozysz inna tarcze skoro masz piaste od s13 to tez bedzie trzeba przerabiac.
Nie da sie okreslic tego liczbowo wszystko trzeba sprawdzic w praktyce.
Sam zawias tez poprawi hamowanie. Opony to 80 procent skutecznego hamowania co ci dadza super hamulce skoro opony sie gleby nie trzymaja.
To wszysko trzeba wziac pod uwage. Pozattym wieksze tarcze nie sa potrzebne do codziennej jazdy. Załóz sobie slicki i zobacz jak wtedy samochod hamuje. Sportowe tarcze utzrymuja klocek w czystosci i lepiej znosza nagrzeawanie oraz lepiej odprowadzaja ciepło. Klocki zwiekszaja tarcie a wieksza tacza wiecej zniesie. Na slickach ze 150 mozesz sie zatrzymac na seryjnym ukladie w jakies 30-45 metrow tylko sie zagotuje plyn a tarcze rozgrzeja do czerwonosci i pogna, plyn tez trzeba wymienic na inny. Do tego jak ci samochod hamje jak nalezy trzeba zadbac zeby sie nie rozlecial z powodu zwikszonych sil. Np rozpórka zapobiega przed rozrywaniem nadwozia, a unimole na drazkach reakcyjnych pomaga w kontrolowaniu samochodu.
Itp itp..
A jak zalozysz inna tarcze skoro masz piaste od s13 to tez bedzie trzeba przerabiac.
Nie da sie okreslic tego liczbowo wszystko trzeba sprawdzic w praktyce.
Sam zawias tez poprawi hamowanie. Opony to 80 procent skutecznego hamowania co ci dadza super hamulce skoro opony sie gleby nie trzymaja.
To wszysko trzeba wziac pod uwage. Pozattym wieksze tarcze nie sa potrzebne do codziennej jazdy. Załóz sobie slicki i zobacz jak wtedy samochod hamuje. Sportowe tarcze utzrymuja klocek w czystosci i lepiej znosza nagrzeawanie oraz lepiej odprowadzaja ciepło. Klocki zwiekszaja tarcie a wieksza tacza wiecej zniesie. Na slickach ze 150 mozesz sie zatrzymac na seryjnym ukladie w jakies 30-45 metrow tylko sie zagotuje plyn a tarcze rozgrzeja do czerwonosci i pogna, plyn tez trzeba wymienic na inny. Do tego jak ci samochod hamje jak nalezy trzeba zadbac zeby sie nie rozlecial z powodu zwikszonych sil. Np rozpórka zapobiega przed rozrywaniem nadwozia, a unimole na drazkach reakcyjnych pomaga w kontrolowaniu samochodu.
Itp itp..
A jak wyglada sprawa hamulcow z 240sx? Sa wieksze czy mniejsze? Ktore autko bylo wyzszym modelem? Jesli ca18det to i hamulce bedzie mial lepsze(chyba)!!
Najlepszym pomyslem na usprawnienie hamulcow sa takie zaciski!!Jak tylko bede mial nadmiar gotowki to sobie zamatuje te WILWOODy!!! Chyba ze tanio kupie te z TOJKI!!hehe!
- Załączniki
-
- toyota tundra 4 pistons.jpg (72.25 KiB) Przejrzano 9175 razy
-
- wilwood eclipse.jpg (17.23 KiB) Przejrzano 9173 razy
-
- wilwood 4 pistons.jpg (15.87 KiB) Przejrzano 9172 razy
-
- wilwood.jpg (16.41 KiB) Przejrzano 9167 razy
- Coobcio
- Stary Wyjadacz
- Posty: 547
- Rejestracja: śr 17 lis, 2004 19:43
- Lokalizacja: Warszawa - Grochów
- Kontakt:
JA bym polecil nacy i klocki hamulcowe np. Ferodo premeir - sprawdzona konfiguracja ale srednio - nisko zamorznych.
Ps. moze ktoś ma na zbyciu zaciski przednie z S14 na srednice tarczy 280mm, chcialbym je przymeirzyc do swojej primerki p10 wiem ze od P11 GT pasują zciski... W chwili obecnej mam serje 257mm
Ps. moze ktoś ma na zbyciu zaciski przednie z S14 na srednice tarczy 280mm, chcialbym je przymeirzyc do swojej primerki p10 wiem ze od P11 GT pasują zciski... W chwili obecnej mam serje 257mm
Nissan Primera 2.0 + Home Made Turbo [320KM/420Nm @ 1 bar] http://www.streetracing.pl/forum/viewto ... 88&start=0
Almera GTi Dupowóz [145KM/168Nm>>167KM/197Nm]
Najnowsze dziecko 200SX S14'96 [335KM/468Nm @ 1 bar] REANIMACJA
Almera GTi Dupowóz [145KM/168Nm>>167KM/197Nm]
Najnowsze dziecko 200SX S14'96 [335KM/468Nm @ 1 bar] REANIMACJA
Tak dla wyjasnienia!! Zaciski WILWOODa nie sa wcale takie drogie jak by sie moglo wydawac!! Nowe WILWOODy sa tansze niz zestaw uzywanych zaciskow do skyline'a!! Cena za 2 przednie zaciski 4 tloczkowe to 199$+przesylka!!
Ja jak tylko bede mial wolna gotowke to od razu sobie taki zestawik kupie!! Najwiekszy problem bedzie z dostaniem tarcz hamulcowych bo wszystkie jakie widzialem sa na 5 srob!!
Ja jak tylko bede mial wolna gotowke to od razu sobie taki zestawik kupie!! Najwiekszy problem bedzie z dostaniem tarcz hamulcowych bo wszystkie jakie widzialem sa na 5 srob!!
- Coobcio
- Stary Wyjadacz
- Posty: 547
- Rejestracja: śr 17 lis, 2004 19:43
- Lokalizacja: Warszawa - Grochów
- Kontakt:
w Mikodzie jst mozliwosc wykonania tarcz na zamowienie
ATM MIKODA
Części motorycacyjne
mgr inż. Tomasz Mikoda
ul. Podhalańska 10/12, 42-200 Częstochowa
tel. (034) 3628491, 3629281
NIP: 573-020-09-32
ATM MIKODA
Części motorycacyjne
mgr inż. Tomasz Mikoda
ul. Podhalańska 10/12, 42-200 Częstochowa
tel. (034) 3628491, 3629281
NIP: 573-020-09-32
Nissan Primera 2.0 + Home Made Turbo [320KM/420Nm @ 1 bar] http://www.streetracing.pl/forum/viewto ... 88&start=0
Almera GTi Dupowóz [145KM/168Nm>>167KM/197Nm]
Najnowsze dziecko 200SX S14'96 [335KM/468Nm @ 1 bar] REANIMACJA
Almera GTi Dupowóz [145KM/168Nm>>167KM/197Nm]
Najnowsze dziecko 200SX S14'96 [335KM/468Nm @ 1 bar] REANIMACJA
Dziekuje za bardzo wazna informacje!!!! Jak sie czegos dowiem co do cen to dam znac!!Coobcio pisze:w Mikodzie jst mozliwosc wykonania tarcz na zamowienie
ATM MIKODA
Części motorycacyjne
mgr inż. Tomasz Mikoda
ul. Podhalańska 10/12, 42-200 Częstochowa
tel. (034) 3628491, 3629281
NIP: 573-020-09-32
Czy ktos wie moze jakie najwieksze tarcze sie zmieszcza w 15"felgach? 280mm to wiem bo mam takie u siebie! A 310mm??
Mama taki dylemat! Chce lepsze heble ale szkoda mi felg Ronal Turbo! Pieknie by wygladaly podczas driftow i w zimie !!
Jakie fele sa najlepsze do S13 6,6x15",7x16, 7,5x17 czy 9x17"? Do 17" mozna umchnac napewno 310mm pod warunkiem ze nowy zacisk(czytaj WILWOOD) bedzie bardziej plaski niz seryjny!
Ktos juz zamawial tarcze u MIKODY?
Dzieki za odpowiedz!
Mama taki dylemat! Chce lepsze heble ale szkoda mi felg Ronal Turbo! Pieknie by wygladaly podczas driftow i w zimie !!
Jakie fele sa najlepsze do S13 6,6x15",7x16, 7,5x17 czy 9x17"? Do 17" mozna umchnac napewno 310mm pod warunkiem ze nowy zacisk(czytaj WILWOOD) bedzie bardziej plaski niz seryjny!
Ktos juz zamawial tarcze u MIKODY?
Dzieki za odpowiedz!
- Coobcio
- Stary Wyjadacz
- Posty: 547
- Rejestracja: śr 17 lis, 2004 19:43
- Lokalizacja: Warszawa - Grochów
- Kontakt:
Kolega z Nissanklubu na przodzie ma mikody frezowane w połączeniu z kolockami Ferodo Premier.
Bardzo fajna kąbinacja, tarcze mimo ostrego katowania nie pogieły sie nie popękały, cena 92zł za sztuke plus 25zł (257mmx22mm) frezowanie u tokarza, jak za tą cene to się bardzo oplaca.
Bardzo fajna kąbinacja, tarcze mimo ostrego katowania nie pogieły sie nie popękały, cena 92zł za sztuke plus 25zł (257mmx22mm) frezowanie u tokarza, jak za tą cene to się bardzo oplaca.
Nissan Primera 2.0 + Home Made Turbo [320KM/420Nm @ 1 bar] http://www.streetracing.pl/forum/viewto ... 88&start=0
Almera GTi Dupowóz [145KM/168Nm>>167KM/197Nm]
Najnowsze dziecko 200SX S14'96 [335KM/468Nm @ 1 bar] REANIMACJA
Almera GTi Dupowóz [145KM/168Nm>>167KM/197Nm]
Najnowsze dziecko 200SX S14'96 [335KM/468Nm @ 1 bar] REANIMACJA
Ferrodo Premier to porażka jak ferrodo to proponuje ds 2500 pozatym polecam pagidy dobry stosunek cena/skutecznosc ewantualnie ebc czerwone
- Coobcio
- Stary Wyjadacz
- Posty: 547
- Rejestracja: śr 17 lis, 2004 19:43
- Lokalizacja: Warszawa - Grochów
- Kontakt:
Zalerzy co kto wymaga od hamulcy, w porównaniu do typowych zamienników z JC czy Intercoars Ferodo Premier wypada oszałamiająco dobrze.
Nissan Primera 2.0 + Home Made Turbo [320KM/420Nm @ 1 bar] http://www.streetracing.pl/forum/viewto ... 88&start=0
Almera GTi Dupowóz [145KM/168Nm>>167KM/197Nm]
Najnowsze dziecko 200SX S14'96 [335KM/468Nm @ 1 bar] REANIMACJA
Almera GTi Dupowóz [145KM/168Nm>>167KM/197Nm]
Najnowsze dziecko 200SX S14'96 [335KM/468Nm @ 1 bar] REANIMACJA