Przedlift s13 200sx wymiana tarcz + klocki

Wszystko od klocków hamulcowych, tarcz poprzez zaciski i pompy na płynach i przewodach skończywszy

Moderator: Moderator

Awatar użytkownika
borimichal
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 2728
Rejestracja: czw 29 mar, 2007 17:19
Lokalizacja: Skoczów

Ten temat był juz kilkukrotnie przerobiony na tym forum.
Podsumuje.
Przedlift i polift rozni sie wielkoscia tarczy i jarzmem zacisku.
Do S13`stki mozna założyć zacisk z s14(Z32) z seryjna tarcza poliftowa-sprawdzone i działa,zeby zniwelowac roznice grubosci tarczy mozna dac podkladki pod klocki hamulcowe(np z starych klocków).Jarzma nie maja z tym nic wspolnego-bozaciski z s14 zakadamy odrazu na zwrotnice.
Do S13`stki mozna zalozyc zacisk z s14(Z32) z przewiercona na 4 sruby tarcza z s14`scie.
Mozna rowniez przerzucic całe zwrotnice i mamy odrazu 5srub.

Wracajac do tarcz MIKODA-to sa w miare ok i cena bardzo dobra.
Jednak po czasie i ostrym katowaniu(naprawde ostrym) zaczely nam lekko bić.

Powinno byc koniec tematu
Awatar użytkownika
demolik
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 117
Rejestracja: wt 06 paź, 2009 20:34
Lokalizacja: WROCŁAW

ok, wielkie dzięki za konkretne info, mam już cały set na przód :].

Mam jeszcze jedno pytanie, nie mogę dorwać tarcz na tył. Od jakiego innego modelu podejdą?
Słyszałem coś o tarczach micra przód = s13 tył... mógłby ktoś to zweryfikować ?



Wrzuciłem zaciski, generalnie niby plug and play...ale:
1. zaciski od s14 mają płytszy gwint więc śruby od wężyka z płynem nie wchodzą tyle ile trzeba, chwilowo mam 6 podkładek miedzianych i trochę się poci, śrubę trzeba przyciąć i zeszlifować albo kupić krótsza.
2. kwestia której nikt nie poruszył, zacisk od s14 jest większy i znacznie szerszy odstaje bardzo mocno i tym samym felgi 17 z ET42 zablokowały się o zacisk, a ET 22 nawet nie wejdą na szpilki. Konieczny jest dystans, i tu też jest problem, jeśli będzie za duży to nakrętki nie wkręcą się wystarczająco. Sprawdziłem na podkładkach, Max co można dać to 4mm i tyle samo miejsca będzie między felgą a zaciskiem. Wygląda bardzo ciasno. Felga jest już na równo z obrysem auta, więc dystanse typu 25mm odpadają bo 20mm będzie poza obrys. Można jeszcze próbować sfrezować lekko płaszczyznę mocowania zacisku o 1mm ew 1,5mm...

Finalnie auto jest chwilowo unieruchomione. Więc zanim zabierzecie się do tego mod-a warto sobie wszystko dobrze pomierzyć żeby nie powtórzyć mojego błędu.


Obrazek

up
Od środy hamuje już na nowym zestawie :]

Co prawda nie wyszło do końca plug and play...
mocowanie z frezowane o 1,5mm

Obrazek

do tego dystans 4mm

Obrazek

i koło jest już w bezpiecznej odległości od zacisku

Co do samego hamowania, pedał trochę opadł, jest jakby mniejsza skala... ale przy depnięciu jest wrażenie jakby dotykał mordą ziemi... nieźle

Nie mniej jednak przydałby się wydajniejsza pompa hamulcowa
Ostatnio zmieniony pt 01 paź, 2010 21:25 przez demolik, łącznie zmieniany 4 razy.
Awatar użytkownika
dredman
-#Sympatyk
-#Sympatyk
Posty: 408
Rejestracja: pn 21 wrz, 2009 20:19
Lokalizacja: Radom

no to ladnie :)
mnei tez kusi ale silnik rozbabrany wiec nie wiem ile mnei wyniesie
znalazlem zestaw tarcz hamulcow i klockow z s14a za 320zl jakos.. chyba warto co ?
a co do wymiany tu to fajnie opisane jest
http://www.sr20tuning.com/brakes.html

Pozdro
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ hamulcowy”