Wymiar jarzm w polifotowej s13

Wszystko od klocków hamulcowych, tarcz poprzez zaciski i pompy na płynach i przewodach skończywszy

Moderator: Moderator

Bubu
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 54
Rejestracja: śr 02 wrz, 2009 01:18
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Panowie mam pytanie o wymiar jarzm w poliftowej s13. Te jarzma sa wyzsze od przedliftowych tak ? Tzn. maja inna odelglosc pomiedzy srubami mocujacymi zacisk do jarzma, a srubami mocujacymi jarzmo do zwrotnicy ? Ma kto dokladna odleglosc ? Ja nie mam jak zmierzyc, a wlasnie kupuje jarzma i koles nie jest do konca pewny czy to polift czy przedlift.
kamil 240
Stały gość
Stały gość
Posty: 259
Rejestracja: wt 11 gru, 2007 18:46
Lokalizacja: z grubej rury 2,5cala

pomoge
jutro z rana bede na warsztacie to pomierze i napisze Ci pw
Bubu
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 54
Rejestracja: śr 02 wrz, 2009 01:18
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Ok dzieki wielkie. To temat juz mozna zamknac ;]
Awatar użytkownika
kamilp1908
-#Klubowicz
-#Klubowicz
Posty: 1433
Rejestracja: śr 30 maja, 2007 07:06
Lokalizacja: Płock/Warszawa
Kontakt:

OT
Bubu zmianiasz heble na polift?
/OT
Turbo zaczyna pompować, a tylne koła wariować :D
Awatar użytkownika
Bobekk
Stały gość
Stały gość
Posty: 243
Rejestracja: pn 04 cze, 2007 09:32
Lokalizacja: Szczecin

To i ja się podłączę pod temat za jakiś czas będę zmieniał przednie zaciski na aluminiowe z 300ZX tt. Z tyłu chciałbym dwutłoczkowe z 300zx lub skaya. Mój nissan jest przedliftowy. Czy muszę zmienić jarzma na polift, żeby zaciski pasowały?
Bubu
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 54
Rejestracja: śr 02 wrz, 2009 01:18
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Mam poliftowe, ale musze wymienic cale zaciski, bo sa tak ztyrane, ze chyba nieoplaca sie ich naprawiac. Do tego wszystkiego non stop mi trzymaja heble z przodu i pali mi 20 l/100 ....i jeszcze przy probie wymiany tarcz i klockow urwalem srube ktora trzyma jarzmo i zwrotnice :(

Edyta

pomierzylem jarzma (przy zdjetym kole, wiec niezbyt dokladnie) i wyszlo mi cos takiego

http://zapodaj.net/images/2f968af2e53f.jpg

gdzie
y= okolo 170 mm
z= okolo 100 mm
x= okolo 75 mm (x mierzony na tych srubach, ktore sa zaznaczone na obrazku, sa jedna pod druga patrzac od gory )

kamil 240 moglbys to zweryfikowac ?

Szukalem na alledrogo i niby znalazlem, koles pisal, ze z poliftowego, ale wymiar x wyszedl mu okolo 60 mm, wiec to raczej przedlift ?

Bobekk nie pomoge niestety, bo sam nie wiem :/
Ostatnio zmieniony śr 12 sty, 2011 11:48 przez Bubu, łącznie zmieniany 2 razy.
kamil 240
Stały gość
Stały gość
Posty: 259
Rejestracja: wt 11 gru, 2007 18:46
Lokalizacja: z grubej rury 2,5cala

tak pomierzylem to sa poliftowe 75 przedliftowe maja rozmiar x = 60mm mierzylem wedlug rysunku jak chciales , "z" jest takie samo bo to mocowanie na zwrotnicy wiec udalo Ci sie znajsc poliftowe.

Pozdrawiam Cie

[ Dodano: Sro 12 Sty, 2011 12:31 ]
podaj meila to wysle ci fotki z pomiarami
Ostatnio zmieniony śr 12 sty, 2011 12:21 przez kamil 240, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Litwinow
Stały gość
Stały gość
Posty: 434
Rejestracja: wt 02 paź, 2007 22:30
Lokalizacja: Warszawa

Sorry, ale widzę, że u mnie w takim razie jest coś nie tak.
Czy to normalne, że do przedliftowej zwrotnicy/jarzma po prostu przykręciłem zaciski od s14?
Obrazek
Bubu
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 54
Rejestracja: śr 02 wrz, 2009 01:18
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Bo nie zmieniales tarcz na wieksze.
Awatar użytkownika
ige
Postojebca
Postojebca
Posty: 1208
Rejestracja: wt 29 lip, 2008 20:55
Lokalizacja: zg

Bobekk - nie musisz bo przykrecasz zaciski 300zx tt bezposrednio do zwrotnicy - zadnych jarzm tu nie trzeba. Trzeba tarcze 280mm

Litwinow - tak jak wyzej zaciski 300zx tt i s14 przednie sa prawie takie same i tak jak w przypadku zaciskow 300zx zaciski s14 przykreca sie bezposrednio do zwrotnicy. Trzeba tez tarcze 280mm

Swoja drogoa bylo o tym pisane duzo razyy ;)

W przypadku seryjnych przednich zaciskow s13 to wielkosc jarzm jest inna z powodu innej srednicy tarczy 257mm (chyba) i 280mm.
BMW E60 M5 [507KM/520Nm] & BMW E60 545i M-Sport [333KM/450Nm] & JEEP GRAND CHEROKEE ZJ 5.9L V8 Limited LX - LA 5"/33" [242KM/468Nm].
Było: S13 CA@260KM, S13 USDM@SR, S13@SR20DET: GT2876R, Arias, Eagle, Tomei, Apexi, ISC, Work, Takata, Spal...@350KM
Tomek89
Postojebca
Postojebca
Posty: 1608
Rejestracja: pn 15 paź, 2007 20:04
Lokalizacja: Gm. G?ogówek(opolskie)
Kontakt:

http://nissan4u.com/parts/200sx/el_s13/ ... ont_brake/
zobaczcie sobie co to jest zacisk-caliper(taki sam przed i po lifcie a co to jest jarzmo(wchodzi śruba i podkładka 11 i 12)

a tu co to jest zwrotnica/Spindle-knuckle
http://nissan4u.com/parts/200sx/el_s13/ ... tration_1/
Rice is nice
Obrazek
Awatar użytkownika
Litwinow
Stały gość
Stały gość
Posty: 434
Rejestracja: wt 02 paź, 2007 22:30
Lokalizacja: Warszawa

ige pisze:Litwinow - tak jak wyzej zaciski 300zx tt i s14 przednie sa prawie takie same i tak jak w przypadku zaciskow 300zx zaciski s14 przykreca sie bezposrednio do zwrotnicy. Trzeba tez tarcze 280mm.
Tarcze 280mm, a co z grubością? W S13 mają ok 2cm, a w S14 około 3cm. Miałem wsadzone te cieńsze. Coś się zmieni jak się wsadzi grubszą?
Ostatnio zmieniony ndz 06 mar, 2011 00:43 przez Litwinow, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ hamulcowy”