Wywalenie pompy abs-u

Wszystko od klocków hamulcowych, tarcz poprzez zaciski i pompy na płynach i przewodach skończywszy

Moderator: Moderator

Awatar użytkownika
rusek300zx
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 693
Rejestracja: sob 21 cze, 2008 15:10
Lokalizacja: Zielona Gora
Kontakt:

Witajcie mam pytanko czy moge wywalic pompe abs i poprowadzic centralnie na kola z pompy przewody hamulcowe? moze ktos to przerabial ;)
kamil 240
Stały gość
Stały gość
Posty: 259
Rejestracja: wt 11 gru, 2007 18:46
Lokalizacja: z grubej rury 2,5cala

a czemu wyrzucasz abs? nie lepiej przerobic na opcje z przelacznikiem i odcinanie. a jak przyjdzie zima to zalanczasz...
Awatar użytkownika
rusek300zx
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 693
Rejestracja: sob 21 cze, 2008 15:10
Lokalizacja: Zielona Gora
Kontakt:

wiesz generalnie autko robione na demo car i w zimie nie bedzie jezdzic ani jak bedzie deszcz a poza tym jest rozebrane na czesci pierwsze i nowe przewody wpadaja
Awatar użytkownika
Martinez
Stały gość
Stały gość
Posty: 210
Rejestracja: pt 15 gru, 2006 09:50
Lokalizacja: Wrocek
Kontakt:

wywalaj i nic sie nie zastanawiaj. Duzo kilogramow mniej przy okazji zrobi sie na przodzie. Technicznie nie ma zadnego problemu, tymbardziej ze prowadzisz nowe przewody.
Awatar użytkownika
Pajak2444
Postojebca
Postojebca
Posty: 1522
Rejestracja: pn 27 wrz, 2004 22:58
Lokalizacja: Dlugoleka
Kontakt:

potrzebny 1 trójnik z dziubkami i 1 łącznik też z dziubkami.
WP T-126 trójnik
WP Ł-124 Łącznik
Sprzedam SHORT SHIFTERY ,, downpipy , frontpipy 3", zegary SWOOSH i SAGA 52mm i 60mm
Awatar użytkownika
rusek300zx
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 693
Rejestracja: sob 21 cze, 2008 15:10
Lokalizacja: Zielona Gora
Kontakt:

czyli wywalac i nowe przewody centralnie na kola dawac tak? ;) a pajak gddzie kupic ten trojnik i lacznik
Awatar użytkownika
cypher47
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 106
Rejestracja: śr 18 cze, 2008 19:57
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

nie będzie też potrzebny korektor siły hamowania na tylną oś?
"You're under boost, the turbo is fully spooled, and life is good"

"Stereo stuff really isn't important. I like to hear the motor and the turbo wind up when I drive."
Awatar użytkownika
rusek300zx
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 693
Rejestracja: sob 21 cze, 2008 15:10
Lokalizacja: Zielona Gora
Kontakt:

no i tu masz racje z tego co pamietam to powinien chyba byc tak jak w duzym fiacie pamietam cos takiego bylo hehehe
Awatar użytkownika
Nurek200SX
Stały gość
Stały gość
Posty: 358
Rejestracja: ndz 04 cze, 2006 19:43
Lokalizacja: Szczecin

...:::200SX S13:::...

Nie sztuką jest mieć nowego 200SX-a, sztuką jest wsadzić całe serce w starego, by wyglądał jak nowy ;D
Awatar użytkownika
Pajak2444
Postojebca
Postojebca
Posty: 1522
Rejestracja: pn 27 wrz, 2004 22:58
Lokalizacja: Dlugoleka
Kontakt:

Korektor siły hamowania nie będzie potrzebny jeśli:
-zmienimy tarcze z przodu na większe lub lepsze
-założymy lepsze klocki na przednią oś
-szersze oponki na tylnej ośce
Tył już wychodząc z fabryki jest mniej skuteczny, do tego, sekcja pomocnicza pompy hamulcowej ma mniejszą pojemność.

Krótko mówiąc niema się czego obawiać.
Sprzedam SHORT SHIFTERY ,, downpipy , frontpipy 3", zegary SWOOSH i SAGA 52mm i 60mm
Awatar użytkownika
rusek300zx
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 693
Rejestracja: sob 21 cze, 2008 15:10
Lokalizacja: Zielona Gora
Kontakt:

oooo krotko i na temat :) przod juz jest duuuzy nawiercany i nacinany tylko klocki musze lepsze zalozyc bo niby kupilem do driftu jakies porzadne a tak naprawde szajs jakis,tyl tarcze zostana seria + lepsze klocki tylko ;)
Awatar użytkownika
rusek300zx
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 693
Rejestracja: sob 21 cze, 2008 15:10
Lokalizacja: Zielona Gora
Kontakt:

No i sie stalo dzis polecialy juz stare skorodowane przewody hehe :twisted:
Awatar użytkownika
roball
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3140
Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki

80% siły hamowania to przód, korektor jest potrzebny żeby nie cisnąć tyłu za mocno bo zblokuje.
kamil 240 pisze:a czemu wyrzucasz abs? nie lepiej przerobic na opcje z przelacznikiem i odcinanie. a jak przyjdzie zima to zalanczasz...
ABS to wymysł marketingowy ukierunkowany na kierowców-idiotów,
na lodzie potrafi wydłużyć drogę hamowania o 400% (w stosunku do zablokowanych kół),
na mokrym do 200%. Paradoksalnie daje zysk na suchej nawierzchni, gdzie zauważalnie skraca drogę awaryjnego hamowania (takiego na maksa).

Ogólnie jeżeli ma się pojęcie o hamowaniu pulsacyjnym oraz świadomość że na zblokowanych kołach nie ma sterowności, to można z czystym sumieniem ten balast wypier...
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
Awatar użytkownika
domino
-#Administrator
-#Administrator
Posty: 2824
Rejestracja: ndz 31 sie, 2008 09:34
Lokalizacja: złotów

tylko ze na lodzie lub na mokrej nawierzchni to sie nie zapier@#$%%ala tylko na suchym wiec sens byłoby go zostawic. choc zgodze sie z tym ze te konstrukcje sa juz troche przestarzałe...

mi np abs w jednej z kolizji pomogł -brak sladów hamowania...
Zdrowaś turbino, powietrzaś pełna, gaz z Tobą Błogosławionaśty między kolektorami i błogosławiony owoc żywota twojego moment. Święta turbino, matko mocy, módl się za nami wolnymi, teraz i w godzinę braku wachy amen.
Awatar użytkownika
cypher47
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 106
Rejestracja: śr 18 cze, 2008 19:57
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

roball pisze:80% siły hamowania to przód, korektor jest potrzebny żeby nie cisnąć tyłu za mocno bo zblokuje.
możesz podać jakieś źródło tych 80% (albo własne obliczenia)?
pytaniem tym nie chcę podważać Twojej tezy tylko zgłębić temat, bo sam będę wyrzucał ABS i mocno modyfikował cały układ hamulcowy łącznie z balastem.
"You're under boost, the turbo is fully spooled, and life is good"

"Stereo stuff really isn't important. I like to hear the motor and the turbo wind up when I drive."
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ hamulcowy”