Strona 1 z 3
Wywalenie pompy abs-u
: czw 28 kwie, 2011 19:13
autor: rusek300zx
Witajcie mam pytanko czy moge wywalic pompe abs i poprowadzic centralnie na kola z pompy przewody hamulcowe? moze ktos to przerabial
Re: jak w temacie
: czw 28 kwie, 2011 20:04
autor: kamil 240
a czemu wyrzucasz abs? nie lepiej przerobic na opcje z przelacznikiem i odcinanie. a jak przyjdzie zima to zalanczasz...
: czw 28 kwie, 2011 20:14
autor: rusek300zx
wiesz generalnie autko robione na demo car i w zimie nie bedzie jezdzic ani jak bedzie deszcz a poza tym jest rozebrane na czesci pierwsze i nowe przewody wpadaja
: czw 28 kwie, 2011 22:05
autor: Martinez
wywalaj i nic sie nie zastanawiaj. Duzo kilogramow mniej przy okazji zrobi sie na przodzie. Technicznie nie ma zadnego problemu, tymbardziej ze prowadzisz nowe przewody.
: pt 29 kwie, 2011 08:27
autor: Pajak2444
potrzebny 1 trójnik z dziubkami i 1 łącznik też z dziubkami.
WP T-126 trójnik
WP Ł-124 Łącznik
: pt 29 kwie, 2011 18:13
autor: rusek300zx
czyli wywalac i nowe przewody centralnie na kola dawac tak?
a pajak gddzie kupic ten trojnik i lacznik
: pt 29 kwie, 2011 18:31
autor: cypher47
nie będzie też potrzebny korektor siły hamowania na tylną oś?
: pt 29 kwie, 2011 18:38
autor: rusek300zx
no i tu masz racje z tego co pamietam to powinien chyba byc tak jak w duzym fiacie pamietam cos takiego bylo hehehe
: pt 29 kwie, 2011 21:23
autor: Nurek200SX
: wt 03 maja, 2011 14:46
autor: Pajak2444
Korektor siły hamowania nie będzie potrzebny jeśli:
-zmienimy tarcze z przodu na większe lub lepsze
-założymy lepsze klocki na przednią oś
-szersze oponki na tylnej ośce
Tył już wychodząc z fabryki jest mniej skuteczny, do tego, sekcja pomocnicza pompy hamulcowej ma mniejszą pojemność.
Krótko mówiąc niema się czego obawiać.
: wt 03 maja, 2011 15:52
autor: rusek300zx
oooo krotko i na temat
przod juz jest duuuzy nawiercany i nacinany tylko klocki musze lepsze zalozyc bo niby kupilem do driftu jakies porzadne a tak naprawde szajs jakis,tyl tarcze zostana seria + lepsze klocki tylko
: pn 09 maja, 2011 21:49
autor: rusek300zx
No i sie stalo dzis polecialy juz stare skorodowane przewody hehe
: pn 09 maja, 2011 22:00
autor: roball
80% siły hamowania to przód, korektor jest potrzebny żeby nie cisnąć tyłu za mocno bo zblokuje.
kamil 240 pisze:a czemu wyrzucasz abs? nie lepiej przerobic na opcje z przelacznikiem i odcinanie. a jak przyjdzie zima to zalanczasz...
ABS to wymysł marketingowy ukierunkowany na kierowców-idiotów,
na lodzie potrafi wydłużyć drogę hamowania o 400% (w stosunku do zablokowanych kół),
na mokrym do 200%. Paradoksalnie daje zysk na suchej nawierzchni, gdzie zauważalnie skraca drogę awaryjnego hamowania (takiego na maksa).
Ogólnie jeżeli ma się pojęcie o hamowaniu pulsacyjnym oraz świadomość że na zblokowanych kołach nie ma sterowności, to można z czystym sumieniem ten balast wypier...
: pn 09 maja, 2011 22:35
autor: domino
tylko ze na lodzie lub na mokrej nawierzchni to sie nie zapier@#$%%ala tylko na suchym wiec sens byłoby go zostawic. choc zgodze sie z tym ze te konstrukcje sa juz troche przestarzałe...
mi np abs w jednej z kolizji pomogł -brak sladów hamowania...
: wt 10 maja, 2011 17:31
autor: cypher47
roball pisze:80% siły hamowania to przód, korektor jest potrzebny żeby nie cisnąć tyłu za mocno bo zblokuje.
możesz podać jakieś źródło tych 80% (albo własne obliczenia)?
pytaniem tym nie chcę podważać Twojej tezy tylko zgłębić temat, bo sam będę wyrzucał ABS i mocno modyfikował cały układ hamulcowy łącznie z balastem.