wymiana klocków

Wszystko od klocków hamulcowych, tarcz poprzez zaciski i pompy na płynach i przewodach skończywszy

Moderator: Moderator

Awatar użytkownika
Fabisz
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 184
Rejestracja: ndz 05 gru, 2010 01:31
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

W weekend zamierzam się zabrać za wymianę klocków, macie jakieś tips & tricks co do tego tj czy na coś zwracać szczególną uwagę lub czy jest tam jakaś upierdliwa śruba z która człowiek musi się męczyć albo czy potrzebny jest jakiś specjalny klucz jak np w jarzmie oplowskim ?
Awatar użytkownika
kamilp1908
-#Klubowicz
-#Klubowicz
Posty: 1433
Rejestracja: śr 30 maja, 2007 07:06
Lokalizacja: Płock/Warszawa
Kontakt:

Nie ma żadnej zabawy. Jedynie może użyj wd40 wcześniej, żeby się bardzo nie siłować ze śrubami.
Turbo zaczyna pompować, a tylne koła wariować :D
Awatar użytkownika
Artur1020
Postojebca
Postojebca
Posty: 1643
Rejestracja: pn 15 lut, 2010 22:46
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Kontakt:

robota bardzo prosta. mozesz odrazu "suwaki" te na ktorych chodzi zacisk oczyscic i przesmarowac bo lubia stanac dęba (uwazaj bo na nich jest gumowa tuleja ktora blokuje lub peka, problem czasem jest z wlozeniem tego "suwaka" bo sie przekoslawia ta gumka i *^$#*%#) dasz rade :wink:
Niesz sztuka zabić muche przednia szyba tylko boczną =)))
Awatar użytkownika
Fabisz
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 184
Rejestracja: ndz 05 gru, 2010 01:31
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Artur1020 pisze:robota bardzo prosta. mozesz odrazu "suwaki" te na ktorych chodzi zacisk oczyscic i przesmarowac bo lubia stanac dęba (uwazaj bo na nich jest gumowa tuleja ktora blokuje lub peka, problem czasem jest z wlozeniem tego "suwaka" bo sie przekoslawia ta gumka i *^$#*%#) dasz rade :wink:

No właśnie się nadziałem na ten problem ale oczyszczenie wd'kiem i przesmarowanie pomogło.

Ja od siebie dodam, że warto zorganizować sobie jakieś 2 długie diwajsy do wciskania tłoczka hamulcowego bo dzisiaj po za tym, że śruby od jarzma odkręcałem turbo mega giga młotem to najwięcej czasu spędziłem na wciskaniu tłoczka co do reszty bułkens z masłem więc powodzenia innym życzę
Awatar użytkownika
ige
Postojebca
Postojebca
Posty: 1208
Rejestracja: wt 29 lip, 2008 20:55
Lokalizacja: zg

Jesli chodzi o tloczki polecam dwa sciski stolarskie + deseczka.
Ostatnio zmieniony czw 05 maja, 2011 22:05 przez ige, łącznie zmieniany 1 raz.
BMW E60 M5 [507KM/520Nm] & BMW E60 545i M-Sport [333KM/450Nm] & JEEP GRAND CHEROKEE ZJ 5.9L V8 Limited LX - LA 5"/33" [242KM/468Nm].
Było: S13 CA@260KM, S13 USDM@SR, S13@SR20DET: GT2876R, Arias, Eagle, Tomei, Apexi, ISC, Work, Takata, Spal...@350KM
Awatar użytkownika
Artur1020
Postojebca
Postojebca
Posty: 1643
Rejestracja: pn 15 lut, 2010 22:46
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Kontakt:

Ja polecam dwa klucze "oczkowe giete" i wciskasz:) 15 sekund i nie ma tloczka:). cos jak na moim rysunku wykonanym na szybko mysle ze wszyscy zrozumieja o co chodzi:) :P
Załączniki
ecoline_zacisk_hamulcowy.jpg
Ostatnio zmieniony czw 05 maja, 2011 22:32 przez Artur1020, łącznie zmieniany 3 razy.
Niesz sztuka zabić muche przednia szyba tylko boczną =)))
Awatar użytkownika
Fabisz
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 184
Rejestracja: ndz 05 gru, 2010 01:31
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Artur1020 pisze:Ja polecam dwa klucze "oczkowe giete" i wciskasz:) 15 sekund i nie ma tloczka:). cos jak na moim rysunku wykonanym na szybko mysle ze wszyscy zrozumieja o co chodzi:) :P

Profesjonalny rys ;) U mnie skończyło się na francuzie i drucie fi 5mm
Awatar użytkownika
Artur1020
Postojebca
Postojebca
Posty: 1643
Rejestracja: pn 15 lut, 2010 22:46
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Kontakt:

Fabisz pisze:
Artur1020 pisze:Ja polecam dwa klucze "oczkowe giete" i wciskasz:) 15 sekund i nie ma tloczka:). cos jak na moim rysunku wykonanym na szybko mysle ze wszyscy zrozumieja o co chodzi:) :P

Profesjonalny rys ;) U mnie skończyło się na francuzie i drucie fi 5mm


2 zdjecia skleilem i jest :wink: szczerze mowiac (odpukac) s13 jest "proste" konstrukcyjnie tzn "wszytko" jest "intuicyjne"
Niesz sztuka zabić muche przednia szyba tylko boczną =)))
Awatar użytkownika
kolosezw
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 550
Rejestracja: śr 16 wrz, 2009 21:56
Lokalizacja: wroclaw
Kontakt:

Fabisz pisze:Ja od siebie dodam, że warto zorganizować sobie jakieś 2 długie diwajsy do wciskania tłoczka hamulcowego bo dzisiaj po za tym, że śruby od jarzma odkręcałem turbo mega giga młotem to najwięcej czasu spędziłem na wciskaniu tłoczka
latwiej jest przy uzyciu klucza do szlifierki katowej... u mnie przypasowaly ;-)

zdjecie zapozyczone...
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
Artur1020
Postojebca
Postojebca
Posty: 1643
Rejestracja: pn 15 lut, 2010 22:46
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Kontakt:

ja ostatnio w almerze urzywalem takich do diaksa zeby wkrecic tloczek bo mors mi sie roz*&$#%*
Niesz sztuka zabić muche przednia szyba tylko boczną =)))
Awatar użytkownika
m0rr1s
Postojebca
Postojebca
Posty: 1079
Rejestracja: wt 15 sty, 2008 20:25
Lokalizacja: od o. Rydzyka
Kontakt:

a ja poprostu proponuję dobry płaski śrubokręt i przed zdjęciem zacisku z klocków (można po odkręceniu można przed) podsunąć w szczelinkę śrubokręt i dźwignąć tak by odciągnąć lekko zacisk do siebie... klocki same wciskają tłoczek... pod warunkiem, że te prowadnice nie są zastane na amen.
Nissan will get you through times with no money better than money will get you through times with no Nissan.
Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ hamulcowy”