wymiana klocków
Moderator: Moderator
W weekend zamierzam się zabrać za wymianę klocków, macie jakieś tips & tricks co do tego tj czy na coś zwracać szczególną uwagę lub czy jest tam jakaś upierdliwa śruba z która człowiek musi się męczyć albo czy potrzebny jest jakiś specjalny klucz jak np w jarzmie oplowskim ?
- kamilp1908
- -#Klubowicz
- Posty: 1433
- Rejestracja: śr 30 maja, 2007 07:06
- Lokalizacja: Płock/Warszawa
- Kontakt:
Nie ma żadnej zabawy. Jedynie może użyj wd40 wcześniej, żeby się bardzo nie siłować ze śrubami.
Turbo zaczyna pompować, a tylne koła wariować
- Artur1020
- Postojebca
- Posty: 1643
- Rejestracja: pn 15 lut, 2010 22:46
- Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
- Kontakt:
robota bardzo prosta. mozesz odrazu "suwaki" te na ktorych chodzi zacisk oczyscic i przesmarowac bo lubia stanac dęba (uwazaj bo na nich jest gumowa tuleja ktora blokuje lub peka, problem czasem jest z wlozeniem tego "suwaka" bo sie przekoslawia ta gumka i *^$#*%#) dasz rade
Niesz sztuka zabić muche przednia szyba tylko boczną =)))
Artur1020 pisze:robota bardzo prosta. mozesz odrazu "suwaki" te na ktorych chodzi zacisk oczyscic i przesmarowac bo lubia stanac dęba (uwazaj bo na nich jest gumowa tuleja ktora blokuje lub peka, problem czasem jest z wlozeniem tego "suwaka" bo sie przekoslawia ta gumka i *^$#*%#) dasz rade
No właśnie się nadziałem na ten problem ale oczyszczenie wd'kiem i przesmarowanie pomogło.
Ja od siebie dodam, że warto zorganizować sobie jakieś 2 długie diwajsy do wciskania tłoczka hamulcowego bo dzisiaj po za tym, że śruby od jarzma odkręcałem turbo mega giga młotem to najwięcej czasu spędziłem na wciskaniu tłoczka co do reszty bułkens z masłem więc powodzenia innym życzę
Jesli chodzi o tloczki polecam dwa sciski stolarskie + deseczka.
Ostatnio zmieniony czw 05 maja, 2011 22:05 przez ige, łącznie zmieniany 1 raz.
BMW E60 M5 [507KM/520Nm] & BMW E60 545i M-Sport [333KM/450Nm] & JEEP GRAND CHEROKEE ZJ 5.9L V8 Limited LX - LA 5"/33" [242KM/468Nm].
Było: S13 CA@260KM, S13 USDM@SR, S13@SR20DET: GT2876R, Arias, Eagle, Tomei, Apexi, ISC, Work, Takata, Spal...@350KM
Było: S13 CA@260KM, S13 USDM@SR, S13@SR20DET: GT2876R, Arias, Eagle, Tomei, Apexi, ISC, Work, Takata, Spal...@350KM
- Artur1020
- Postojebca
- Posty: 1643
- Rejestracja: pn 15 lut, 2010 22:46
- Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
- Kontakt:
Ja polecam dwa klucze "oczkowe giete" i wciskasz:) 15 sekund i nie ma tloczka:). cos jak na moim rysunku wykonanym na szybko mysle ze wszyscy zrozumieja o co chodzi:)
Ostatnio zmieniony czw 05 maja, 2011 22:32 przez Artur1020, łącznie zmieniany 3 razy.
Niesz sztuka zabić muche przednia szyba tylko boczną =)))
Artur1020 pisze:Ja polecam dwa klucze "oczkowe giete" i wciskasz:) 15 sekund i nie ma tloczka:). cos jak na moim rysunku wykonanym na szybko mysle ze wszyscy zrozumieja o co chodzi:)
Profesjonalny rys U mnie skończyło się na francuzie i drucie fi 5mm
- Artur1020
- Postojebca
- Posty: 1643
- Rejestracja: pn 15 lut, 2010 22:46
- Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
- Kontakt:
Fabisz pisze:Artur1020 pisze:Ja polecam dwa klucze "oczkowe giete" i wciskasz:) 15 sekund i nie ma tloczka:). cos jak na moim rysunku wykonanym na szybko mysle ze wszyscy zrozumieja o co chodzi:)
Profesjonalny rys U mnie skończyło się na francuzie i drucie fi 5mm
2 zdjecia skleilem i jest szczerze mowiac (odpukac) s13 jest "proste" konstrukcyjnie tzn "wszytko" jest "intuicyjne"
Niesz sztuka zabić muche przednia szyba tylko boczną =)))
latwiej jest przy uzyciu klucza do szlifierki katowej... u mnie przypasowalyFabisz pisze:Ja od siebie dodam, że warto zorganizować sobie jakieś 2 długie diwajsy do wciskania tłoczka hamulcowego bo dzisiaj po za tym, że śruby od jarzma odkręcałem turbo mega giga młotem to najwięcej czasu spędziłem na wciskaniu tłoczka
zdjecie zapozyczone...
- m0rr1s
- Postojebca
- Posty: 1079
- Rejestracja: wt 15 sty, 2008 20:25
- Lokalizacja: od o. Rydzyka
- Kontakt:
a ja poprostu proponuję dobry płaski śrubokręt i przed zdjęciem zacisku z klocków (można po odkręceniu można przed) podsunąć w szczelinkę śrubokręt i dźwignąć tak by odciągnąć lekko zacisk do siebie... klocki same wciskają tłoczek... pod warunkiem, że te prowadnice nie są zastane na amen.
Nissan will get you through times with no money better than money will get you through times with no Nissan.