szlam

Wszystko od klocków hamulcowych, tarcz poprzez zaciski i pompy na płynach i przewodach skończywszy

Moderator: Moderator

Awatar użytkownika
180SX
Stały gość
Stały gość
Posty: 357
Rejestracja: czw 17 mar, 2011 09:43
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Witam, planuje wywalić ABS i przy okazji wyczyścić pompę i przewody z "szlamu" Czym to najlepiej zrobić? Ktoś ma jakieś patenty?
Pozdro
From 0 to bitch in 2,5 seconds

Tel: 507838951
Milion części do s13, nadwozia i inne
Tomek89
Postojebca
Postojebca
Posty: 1608
Rejestracja: pn 15 paź, 2007 20:04
Lokalizacja: Gm. G?ogówek(opolskie)
Kontakt:

yyyyyyy tani płyn hamulcowy
Rice is nice
Obrazek
Awatar użytkownika
Żołnierz
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 64
Rejestracja: pt 16 wrz, 2011 20:18
Lokalizacja: Żory

W takim razie załóż nowe przewody hamulcowe, a pompę oddaj do regeneracji - raz a porządnie, koszta nie zabijają.
Awatar użytkownika
Bast
Stały gość
Stały gość
Posty: 466
Rejestracja: pn 04 kwie, 2011 18:58
Lokalizacja: Wyszków
Kontakt:

Tak jest... ten osad łatwo schodzi.. jest jeszcze preparat do zmywania płynu hamulcowego i czyszczenia tarcz ale w tym przypadku raczej się nie przyda... :wink:

a i nie kupuj dużych ilości bo to mało wchodzi... sam się zdziwiłem jak została mi połowa z tego co kupiłem :P dlatego ostrzegam i uczulam żeby gdzieś to sprawdzić ;) ale 1.5 l to chyba będzie nawet za dużo razem z przepłukaniem.... kur.. że nie pamiętam ile mi dokładnie wyszło :evil:


edit:
a po co regenerować pompę skoro nie cieknie i hamulce są ok? :? :roll:
Ostatnio zmieniony czw 03 lis, 2011 20:31 przez Bast, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Żołnierz
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 64
Rejestracja: pt 16 wrz, 2011 20:18
Lokalizacja: Żory

Wolałbym rozebrać pompę, wyczyścić i zmienić sobie uszczelki na nowe zamiast ją płukać.
Ostatnio zmieniony czw 03 lis, 2011 20:35 przez Żołnierz, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
180SX
Stały gość
Stały gość
Posty: 357
Rejestracja: czw 17 mar, 2011 09:43
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

nie chcę regenerować pompy tylko ją wyczyścić z tego szlamu. Autko aktualnie zimuję już i powoli szykuję do wiosny. Choć jeszcze zastanawiam się nad MB57 ale nawet jak wymienię to pewnie będzie trzeba wyczyścić tak profilaktycznie.

Dzięki za szybką odpowiedź. Pozdro
From 0 to bitch in 2,5 seconds

Tel: 507838951
Milion części do s13, nadwozia i inne
Awatar użytkownika
erison
Postojebca
Postojebca
Posty: 1619
Rejestracja: śr 06 sie, 2008 21:42
Lokalizacja: Bydgoszcz

Uszczelki do regeneracji pompy hamulcowej kosztują niedużo bo około 30zł w IC.
Ale przyznam że jak oryginalne są w dobrym stanie to zostawił bym oryginalne bo są lepiej wykonane i z lepszego materiału ale to czasami ciężko stwierdzić.

Co masz za heble że chcesz wymieniać na większa pompkę BM57

Wchodzi na układ bez ABS-u i układ wysprzęglika ~ 0.5l tylko że mam max uproszczony układ przewodów hamulcowych. Nie ma żadnych zawijasów w miejscu tam gdzie była pompa ABS tylko od razu od pompki do zacisków.

Jeden płyn miałem na przelanie przez układ a drugi na koniec, trzeci się został nie otwarty.

W sumie zostało mi 0,5l Motul-a RBF 660 płynu hamulcowego nie otwartego
pkt. suchy 325'C pkt. mokry 202'
Mogę odsprzedać za 80% ceny rynkowej.

masz tu link fotorelacji regeneracji zacisków seryjnych
zaciski
Awatar użytkownika
180SX
Stały gość
Stały gość
Posty: 357
Rejestracja: czw 17 mar, 2011 09:43
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

W planie mam zaciski z z32 albo z s14 i większe tarcze, do tego hydrauliczny ręczny, heble z tyłu ori chyba że zestaw z gtt albo z32 się trafi w dobrej monecie. Zastanawiam się nad pociągnięciem nowych przewodów z miedzi ale nie wiem czy jest sens. Daj na pw info jak to cenowo wygląda.
From 0 to bitch in 2,5 seconds

Tel: 507838951
Milion części do s13, nadwozia i inne
Awatar użytkownika
erison
Postojebca
Postojebca
Posty: 1619
Rejestracja: śr 06 sie, 2008 21:42
Lokalizacja: Bydgoszcz

Walaja się u mnie w garażu zaciski i piasty od skyline z piastami a jeszcze nie wiem czy będę pompkę zmieniał to się okaże jak je założę.
Przewody są w metalowym oplocie i cały układ świeżo zregenerowany i dość szybko blokują mi się kołeczka z przodu a z tyłu jeszcze nie zaczynają dobrze hamować.
Dlatego że przednie tarcze i klocki są prawie nowe a tylne w połowie żywotu.
przydał by się regulator siły hamowania albo przerobiona pompka albo lepsze tarcze i klocki z tyłu. bo szacowane przełożenie 80/20.

Płyn motula jest tani jak barszcz wiec nie polecam kupować jakichś zwykłych bo nie duża różnica w cenie.

Poszło PW

Aaa przewody stalowe oryginalne jak nie są skorodowane to są lepsze od miedzianych wiec lepiej zostać przy stalowych bo to nie jest jakaś byle jaka polska stal tylko Japońska przecież.
jedynie zobacz jak wyglądają przewody przy tylnym wózku bo tam lubią korodować.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ hamulcowy”