Heble

Wszystko od klocków hamulcowych, tarcz poprzez zaciski i pompy na płynach i przewodach skończywszy

Moderator: Moderator

Keepsake

Witam,

czy ktoś (np. Brembo) robi tarcze do S14a? Albo i tarcze i klocki?

Co jeszcze można zrobić w S14a z heblami? W 300ZX miałem stalowe linki hamulcowe, wymieniało się gumowe na owinięte stalą i faktycznie była widoczna różnica, pedał działał dużo bardziej sztywno, zajefajne to było.

Maciek
Awatar użytkownika
Maretzky
-#Administrator
-#Administrator
Posty: 826
Rejestracja: śr 29 paź, 2003 18:04
Lokalizacja: Wejherowo

EBC robi tarcze do s14a. Na TVN Turbo robili test tych tarcz na aucie Shiftiego.
Obrazek
Keepsake

gość pisze:EBC robi tarcze do s14a. Na TVN Turbo robili test tych tarcz na aucie Shiftiego.
A zdradzisz jak im wyszło? Bo jakoś nie oglądam TVN Turbo.
Awatar użytkownika
jarkowy
Założyciel Klubu
Założyciel Klubu
Posty: 1088
Rejestracja: sob 26 lip, 2003 23:29
Lokalizacja: Władysławowo
Kontakt:

Przecież tarcze od 300zx, S14a, i R33 z rb25 są identyczne.
Przynajmniej przednie - nie wiem jak tylne.
więc skoro miałeś 300zx to jesteś obcykany w temacie. :wink:
Swoją droga ja niegdy nie byłem zadowolony z zadnych hamulców w nissanie.
Nawet w skaju jakos nie powalają na kolana.
co prawda mozna spokojnie sobie wychamować ze 180 km/h (to auto więcej nie jeździ :lol: ) ale wolał bym "mocniejsze" wspomaganie bo nie lubie zapierać się o kierownice :wink:
GTR Sprzedany ale Avatara spobie zostawiam z sentymentu...

SKYRACING

OO\____/OO

602227141


Turbokiller

automatyka www.horyzont.co
pokoje gościnne nad morzem we władysławowwie www.impresja.co
600-961-666
Keepsake

jarkowy pisze:Przecież tarcze od 300zx, S14a, i R33 z rb25 są identyczne.
Przynajmniej przednie - nie wiem jak tylne.
więc skoro miałeś 300zx to jesteś obcykany w temacie. :wink:
Swoją droga ja niegdy nie byłem zadowolony z zadnych hamulców w nissanie.
Nawet w skaju jakos nie powalają na kolana.
co prawda mozna spokojnie sobie wychamować ze 180 km/h (to auto więcej nie jeździ :lol: ) ale wolał bym "mocniejsze" wspomaganie bo nie lubie zapierać się o kierownice :wink:
No, jestem. Wiem na przykład czemu ktośtam w czerwcu zeszłego roku (robiłem searcha na heble zanim zapytałem) miał problem bo mu tarcze nie pasowały. Bidula nie wiedział że akurat 90-92 NA miały trochę cieńsze tarcze niż 93+ NA oraz wszystkie TT i są one nie do dostania z Brembo czy innych firm, tylko Nissan zostaje albo trzeba zmieniać zaciski na takie z TT.

Ale z EBC nie miałem doświadczeń, stąd pytanie.
Awatar użytkownika
brt
Stały gość
Stały gość
Posty: 319
Rejestracja: śr 20 sie, 2003 18:57
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

jarkowy pisze:Przecież tarcze od 300zx, S14a, i R33 z rb25 są identyczne.
Przynajmniej przednie - nie wiem jak tylne.
więc skoro miałeś 300zx to jesteś obcykany w temacie. :wink:
Swoją droga ja niegdy nie byłem zadowolony z zadnych hamulców w nissanie.
Nawet w skaju jakos nie powalają na kolana.
co prawda mozna spokojnie sobie wychamować ze 180 km/h (to auto więcej nie jeździ :lol: ) ale wolał bym "mocniejsze" wspomaganie bo nie lubie zapierać się o kierownice :wink:
Jest roznica miedzy 300zx a 200sx s14 w grubosci tarczy oraz zacisku. klocki sa takie same
TomaRacing
ul. Nadarzynska 51 Piaseczno

S14a drift spec
Awatar użytkownika
jarkowy
Założyciel Klubu
Założyciel Klubu
Posty: 1088
Rejestracja: sob 26 lip, 2003 23:29
Lokalizacja: Władysławowo
Kontakt:

Klocków mam połowe i wiem ze bede je zmieniał więc o to się nie martwie (sprawdzałem kiedyś po katalogach w japancarsie i widziałem ze są idento dlatego pomyślałem ze całe hamulce są idento, poza tym zaciski wyglądały identycznie)
Skoro są inne grubości tarcz to był bym wdzięczny za podanie ich tak na zas zebym wiedział czym się je.
A jakieś info apropo tyłu też posiadacie?
GTR Sprzedany ale Avatara spobie zostawiam z sentymentu...

SKYRACING

OO\____/OO

602227141


Turbokiller

automatyka www.horyzont.co
pokoje gościnne nad morzem we władysławowwie www.impresja.co
600-961-666
Keepsake

jarkowy pisze:Klocków mam połowe i wiem ze bede je zmieniał więc o to się nie martwie (sprawdzałem kiedyś po katalogach w japancarsie i widziałem ze są idento dlatego pomyślałem ze całe hamulce są idento, poza tym zaciski wyglądały identycznie)
Skoro są inne grubości tarcz to był bym wdzięczny za podanie ich tak na zas zebym wiedział czym się je.
A jakieś info apropo tyłu też posiadacie?
Nie pamiętam dokładnie, były 2 mm różnicy, chyba 24 i 26 mm albo 26 i 28mm. Raczej to pierwsze.
BiGi

Keepsake u mnie sa EBC turbogroove + red stuff i hamuje rewelecyjnie, aczkolwiek te heble lepiej sie czuja w troche wyzszych temperaturach, wiec na zimnych trzeba brac poprawke...
Awatar użytkownika
brt
Stały gość
Stały gość
Posty: 319
Rejestracja: śr 20 sie, 2003 18:57
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

BiGi pisze:Keepsake u mnie sa EBC turbogroove + red stuff i hamuje rewelecyjnie, aczkolwiek te heble lepiej sie czuja w troche wyzszych temperaturach, wiec na zimnych trzeba brac poprawke...
no tak ale to nie jest az taka roznica w stosunku do seri. Jezdzilem wieloma samochodami z mocniejszymi hamulcami (rajdowymi) i roznica jest naprawde kosmiczna jezeli chodzi o rozgrzewanie. Po prostu jadac po ulicy na nierozgrzanych hamulcach mozna komus wjechac w kuper w korku... Z czerwonymi ebc roznica jest wyczuwalna ale nie stwarza zadnych problemow i niebezpieczenstw za to pozniej jest miodzio :)
TomaRacing
ul. Nadarzynska 51 Piaseczno

S14a drift spec
Awatar użytkownika
DrRedDevil
Stały gość
Stały gość
Posty: 271
Rejestracja: ndz 22 lut, 2004 21:33
Lokalizacja: z R-Sport'u
Kontakt:

Mam taki sam zestaw u siebie jak BiGi, i faktycznie, jest spora różnica względem serii. Pierwsze hamowania na zimno, są mniej więcej jak na serii, dobrze spowalniają, ale jak się pokona kilka zakrętów z mocnym dohamowaniem, wtedy już są pięknie rozgrzane i niesamowicie szybko reagują na pedał gazu, miodzio.
Obecnie niestety jest problem z tylnymi tarczami. Do zeszłego roku były na stanach EBC, obecnie na tył można dostać tylko klocki, a tarcz jak na razie nie ma i zanosi się na to, że nie będzie.
Zestaw przewodów hamulcowych w oplocie Goodricha, to koszt około 500 PLZ (nie wiem jaka jest obecna cena, ale w zeszłym roku była w tych granicach).
Blow Off Valve
Racing Line: 2m Blow Off Valve #Cosmo2#BigBoy#
Street Line: The SUN Blow Off Valve

www.ProRacingTechnology.com
Keepsake

DrRedDevil pisze:Mam taki sam zestaw u siebie jak BiGi, i faktycznie, jest spora różnica względem serii. Pierwsze hamowania na zimno, są mniej więcej jak na serii, dobrze spowalniają, ale jak się pokona kilka zakrętów z mocnym dohamowaniem, wtedy już są pięknie rozgrzane i niesamowicie szybko reagują na pedał gazu, miodzio.
Obecnie niestety jest problem z tylnymi tarczami. Do zeszłego roku były na stanach EBC, obecnie na tył można dostać tylko klocki, a tarcz jak na razie nie ma i zanosi się na to, że nie będzie.
Zestaw przewodów hamulcowych w oplocie Goodricha, to koszt około 500 PLZ (nie wiem jaka jest obecna cena, ale w zeszłym roku była w tych granicach).
Zajeboza, takie przewody do ZXa kosztowały 3 lata temu w stanach $90 czy coś. Ale nas robią na tych cenach.
Awatar użytkownika
idh
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 117
Rejestracja: pt 21 maja, 2004 12:06
Lokalizacja: Mannheim

Tarox robi wypas tarcze do S14/A

Link np:

Polecam

Pozdr
IDH
287 KM, 375 Nm przy 0.9 bara na seryjnej turbinie, 1/4 mili 14.17 (Hockenheim - Public race days 2007. Aktualna lista modow - tutaj. Bodykit BOMEX.
kawoj

300zx NA 1990 ma tarcze 26mm, tt ma 30mm grubości
Bandur

idh pisze:Tarox robi wypas tarcze do S14/A

Link np:

Polecam

Pozdr
IDH
Tak, zestaw 8 tłoczkowy kosztuje 7-8 tysi. Zaciski, tarcze, płyn hamulcowy, klocki, przewody. Nie jest to tanio.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ hamulcowy”