twardy hamulec, swieci sie anti lock
Moderator: Moderator
witam ponownie, kolejny problemik, s13 seria ,zadnych modow, sprawa wyglada tak; kupilem go juz tak i palil sie antilock, pali sie ciagle, wymienilem przekazniki obydwa przy pompie abs, i nic to nie pomoglo,jest tak- jak jest zgaszony to gdy naciskam hamulec to pedal jest twardy, gdy odpale autko, i nacisne hamulec to pedal jest rowniez twardy , gdy wcisne go np 5x to zahowuje sie tak jak powinien, czyli troche zmieknie, ale abs nie dziala wogole, AUTO W AUTOMACIE, czujnik predkosci tez niedziala, ma to moze zwiazek? auto hamuje do zablokowania kol skotecznie, jakies pomysly??? ide jeszcze luknac na kompa abs
a bezpiecznik masz wsadzony? nie jest spalony? czujniki wszystkie masz podpięte?
Poszukuję...
Antilock.
Obstawiam, że któreś połączenie (kalebek) szlak trafił.
Sprawdź sobie:
1) wtyczki przy przednich kołach
2) wtyczkę przy dyfrze
Później połączenia wg manuala (najgorsze).
Twardy pedał.
Tutaj obstawiałbym uszkodzony (niedrożny) przewód lub zaworek do serwa.
Przewód podciśnieniowy jest połączony od kolektora ssącego (po stroni grodzi), do serwa- od strony turbiny. Na połączeniu przewodu znajduje się zaworek.
Jeżeli zaworek się "zawiesił", to będziesz miał twardy pedał. Można to bardzo prosto sprawdzić. Zdemontuj zaworek i zamontuj kawałek rurki. Przejedź się na próbę i zobacz co się dzieje.
Obstawiam, że któreś połączenie (kalebek) szlak trafił.
Sprawdź sobie:
1) wtyczki przy przednich kołach
2) wtyczkę przy dyfrze
Później połączenia wg manuala (najgorsze).
Twardy pedał.
Tutaj obstawiałbym uszkodzony (niedrożny) przewód lub zaworek do serwa.
Przewód podciśnieniowy jest połączony od kolektora ssącego (po stroni grodzi), do serwa- od strony turbiny. Na połączeniu przewodu znajduje się zaworek.
Jeżeli zaworek się "zawiesił", to będziesz miał twardy pedał. Można to bardzo prosto sprawdzić. Zdemontuj zaworek i zamontuj kawałek rurki. Przejedź się na próbę i zobacz co się dzieje.
przewody posprawdzalem, i zmienilem opaski na nowe i pedal hamulca jest ok. a bezpiecznik od abs sprawdzilem- jest caly, czujka przy dyfrze podpieta, czysta w srodku, a czujki od przednich kol -wtyczki w komorze silnika na nadkolu kolo podluznic sa powsadzane, ewentualnie przy samym kole cos nieteges???? gdy auto odpale anti lock sie niepali, gdy zahamuje mocniej to odrazu sie zapala
Czyli twardy pedał już ogarnięty
Posprawdzaj sobie oporność multimetrem na przewodach od ABS, najlepiej na "piki" i będziesz wiedział gdzie jest error. Najprościej, a do sprawdzenia potrzebujesz ściągnąć koła i porozpinać wtyczki (podczas pomiaru)
Posprawdzaj sobie oporność multimetrem na przewodach od ABS, najlepiej na "piki" i będziesz wiedział gdzie jest error. Najprościej, a do sprawdzenia potrzebujesz ściągnąć koła i porozpinać wtyczki (podczas pomiaru)
walcze już z tym długo i tez nie mam pomysłu co jest
Zdrowaś turbino, powietrzaś pełna, gaz z Tobą Błogosławionaśty między kolektorami i błogosławiony owoc żywota twojego moment. Święta turbino, matko mocy, módl się za nami wolnymi, teraz i w godzinę braku wachy amen.
Jak znajdziesz co nie tak to daj znać bo ja też mam taki problem że jak się mocniej zahamuje to włącza się kontrolka anti lock, ABS w ogóle nie działa.