Zaciski S14 i krzywo zu?ywaj?ce si? klocki

Wszystko od klocków hamulcowych, tarcz poprzez zaciski i pompy na płynach i przewodach skończywszy

Moderator: Moderator

Awatar użytkownika
Furious
Stały gość
Stały gość
Posty: 298
Rejestracja: sob 15 gru, 2012 09:26
Lokalizacja: Warszawa Bielany
Kontakt:

Czy jeżdżąc w driftach czy innych wyścigach nie macie problemu z krzywo zużywającymi się klockami hamulcowymi? Górna część klocków w obu zaciskach zużywa się szybciej niż dolna.
Mowa tu o 4 tłoczkowych zaciskach w moim wypadku z 300ZX`a.
Podobny problem miałem jeżdżąc jeszcze Hondą, akurat z zaciskami z BMW gdzie górne tłoczki były troszkę większej średnicy niż dolne (bo zacisk seryjnie jest z tyłu koła). Rozwiązałem problem zamieniając zaciski prawa-lewa strona (wtedy większy tłoczek był na dole), ale potem sprzedałem auto i nie wiem czy to faktycznie pomogło.

Tu akurat na przykładzie najtańszych klocków które wytrzymały 300km, może nie widać najlepiej ale jednak.. górna część zużyta mocniej. Na innym zestawie klocków które tak nie popękały było to mocniej widoczne.

Obrazek
Ostatnio zmieniony śr 06 sie, 2014 07:30 przez Furious, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
Binio_
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 4685
Rejestracja: wt 30 maja, 2006 01:19
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Jesteś hardcorem! :shock:

Zaciski 6tłoczkowe z prosięcia/q7/tuarega mają stopniowaną wielkość tłoczków, może coś w tym jest jednak..
Obrazek
Awatar użytkownika
borimichal
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 2728
Rejestracja: czw 29 mar, 2007 17:19
Lokalizacja: Skoczów

jakie masz tarcze hamulcowe?
Awatar użytkownika
Furious
Stały gość
Stały gość
Posty: 298
Rejestracja: sob 15 gru, 2012 09:26
Lokalizacja: Warszawa Bielany
Kontakt:

Myśle że tarcze nie mają tu znaczenia, nie wiem co to tam było, najtańsze z allegro pod Murano.

No właśnie.. skoro zaciski z prosiaka też mają różna średnice tłoczków to pewnie właśnie aby niwelować ten efekt... Tak jak w tych zaciskach z BMW co miałem w Hondzie..

Zakładam że przy normalnej spokojnej jeździe nie ma problemu, ale przy takim mocnym ciśnięciu jest jak widać...
Niestety wtedy musze wcześniej wyrzucać klocki bo są na tyle krzywo zuzyte że boje się iż tłoczki popękają od nierównego nacisku (tak mi się zdażyło w zaciskach z BMW).

P.S.
Binio, ale ten zacisk to powinienes chyba odwrócić na drugą strone. Większe tłoczki u góry powinny być. Czy prosiak ma zacisk z tyłu czy z przodu koła?
Ostatnio zmieniony wt 05 sie, 2014 06:47 przez Furious, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
Binio_
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 4685
Rejestracja: wt 30 maja, 2006 01:19
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Furious pisze: P.S.
Binio, ale ten zacisk to powinienes chyba odwrócić na drugą strone. Większe tłoczki u góry powinny być. Czy prosiak ma zacisk z tyłu czy z przodu koła?
Zacisk montowany jest z przodu, dając odpowietrzniki z góry, większy tłoczek mamy na dole
Awatar użytkownika
Furious
Stały gość
Stały gość
Posty: 298
Rejestracja: sob 15 gru, 2012 09:26
Lokalizacja: Warszawa Bielany
Kontakt:

Aaa okej, okej to wszystko się zgadza.
Popieprzyłem pisząć wyżej.. większe tłoczki na dole mają być.

No dobra, ale to co, nikt nie ma takiego problemu w zaciskach S14???
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ hamulcowy”