Nierówna siła hamulców przód

Wszystko od klocków hamulcowych, tarcz poprzez zaciski i pompy na płynach i przewodach skończywszy

Moderator: Moderator

kobysz
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 29
Rejestracja: śr 08 kwie, 2015 15:39
Lokalizacja: Warszawa

Witam.
Znów podzielę się problemem ;)

Zaczęło się od tego, że zmieniając zawieszenie zapowietrzył mi się przedni lewy obwód hamulca. Tak nie wiadomo skad... Nie zdejmowałem zacisków (tzn nie odkręcałem ich od przewodów elastycznych), podwiesiłem sobie je tylko w nadkolu, żeby nie wisiały na przewodach. Po złożeniu miałem miękki pedał, a pod koniec dnia już nie miałem hamulcy i wracałem do domu 40km/h. W domu odpowietrzenie, wylazło sporo powietrza. Od tego momentu lewy przód zaczął gorzej hamować.

Nie wnikałem, bo i tak leżały już nowe zaciski do zmiany.

Zmieniłem całe hamulce z przodu na poliftowe - nowe tarcze, klocki, zaciski wyczyszczone, nowe zestawy naprawcze i tłoczki.
Jakie było moje zdziwienie, gdy jak już się delikatnie dotarły elementy to dalej czułem, że lewy przód hamuje słabiej...
Dodatkowo wymieniłem dziś przewody na nowe w oplocie, bo to jedyne co przychodziło mi do głowy. Dalej to samo...

Efekt jest taki, że hamując czuję delikatne ściąganie w prawo. Na prawej stronie też pierwszy załącza się ABS, lepiej dotarta jest tarcza, bardziej wszystko się nagrzewa niż po lewej stronie. Ewidentnie lewa słabiej hamuje.

Może ktoś podpowie co jeszcze sprawdzić? Samochód jest z ABSem, więc z pompy hamulcowej wychodzi przód na jednej sekcji, rozdziela się dopiero na pompie ABS. Czy to możliwe, że coś jest nie tak w pompie?
Wszystko jest odpowietrzone nie raz już. Zresztą chyba jak jest coś zapowietrzone to i tak ciśnienie wyrównuje się pomiędzy lewą i prawą stroną... Jeśli nie pompa ABS to już zostaje tylko jakiś dziwny zbieg okoliczności, że lewy zacisk chodzi dużo ciężej, ale wszystko jest świeżo złożone (poza tym wszystko zaczęło się na poprzednich zaciskach). Zaczyna mi brakować pomysłów.

Pzdr!
Ostatnio zmieniony sob 31 paź, 2015 23:01 przez kobysz, łącznie zmieniany 2 razy.
S13, 1990, SR20DET GT2871 Nistune, ISC
Awatar użytkownika
artoor200sx
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 804
Rejestracja: pt 11 wrz, 2009 10:39
Lokalizacja: ZKL Gąskowo ;)

1. hamulców a nie hamulcy
2. wymieniales tylko przewody elastyczne czy calosc ? moze ktorys ze sztywnych pekl i dzieja sie cuda ?

czy teraz po dluzszym przestoju np noc , masz miekki pedal , czy twardy jak Wacek przed stosunkiem a hamuje hooyowo ??
Ostatnio zmieniony sob 31 paź, 2015 22:55 przez artoor200sx, łącznie zmieniany 1 raz.
...:: Gdy Ci smutno jest ogromnie , kup pół litra przyjedz do mnie ::...
kobysz
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 29
Rejestracja: śr 08 kwie, 2015 15:39
Lokalizacja: Warszawa

1. Fakt, poprawione ;) Ale jak mamy się czepiać, to nie stawiamy spacji przed znakami interpunkcyjnymi.
2. Wymieniłem tylko elastyczne. Przejrzę sztywne, może coś faktycznie... Ale szczerze wątpię, jakby pękło coś to by się lało i zapowietrzało, a płynu nie ubywa. Po nocy nic się nie zmienia, jest twardy pedał. Ogólnie samochód nie hamuje hoojowo, tylko właśnie nierówno. Prawy przód jest brzytwa ;) Gdyby tak samo hamował lewy to pewnie byłaby bajka...

Myślałem jeszcze, że może źle odtłuściłem lewą tarczę przed założeniem, ale nawet jeśli to chyba już by się wypalił ten syf...
Ostatnio zmieniony sob 31 paź, 2015 23:10 przez kobysz, łącznie zmieniany 1 raz.
S13, 1990, SR20DET GT2871 Nistune, ISC
Awatar użytkownika
szaman
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3183
Rejestracja: śr 13 sie, 2008 22:00
Lokalizacja: Bielsko-Biała

A zbierznosc jest do dobrze ustawiona??
Wybite zawieszenie przy hamowaniu m oze wybierac luzy i wtedy pojawi sie sciaganie podczas hamowania, moze tam tkwi problem a nie w samych hamulcach?
onepointeightT
--------------------------
Aby wstawić zdjęcia na forum należy(przy użyciu hostingu Zdjęcia Google):
- wrzucić fotki do zdjęcia google,
- dodać zdjęcia do wybranego albumu,
- będąc w albumie i posiadając zdjęcie na fullscreenie kliknąć prawym klawiszem myszy i wybrać "Kopiuj adres obrazu",
- na forum podczas pisania posta przy użyciu znaczników "IMG" wstawić wcześniej skopiowany link.
kobysz
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 29
Rejestracja: śr 08 kwie, 2015 15:39
Lokalizacja: Warszawa

szaman pisze:A zbierznosc jest do dobrze ustawiona??
Wybite zawieszenie przy hamowaniu m oze wybierac luzy i wtedy pojawi sie sciaganie podczas hamowania, moze tam tkwi problem a nie w samych hamulcach?
Zbieżność muszę na wszelki wypadek sprawdzić po obniżeniu, ale to nie tłumaczy nierównego zużycia tarcz i mocniejszego grzania się prawego hamulca.
S13, 1990, SR20DET GT2871 Nistune, ISC
kobysz
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 29
Rejestracja: śr 08 kwie, 2015 15:39
Lokalizacja: Warszawa

Ktoś coś? :)

Wczoraj wywaliłem te blaszki z pomiędzy klocka i tłoczka, dalej to samo (w ogóle te blaszki są do czegoś potrzebne?). Prawe koło całe w pyle z klocków, lewe praktycznie czyste.

Myśląc o tym dochodzę do wniosku, że niemożliwym jest, żeby świeżo złożone zaciski na nowych częściach potrzebowały różnej siły do wypchnięcia tłoczka. Poza tym tam ciśnienie jest na tyle duże, że takiej różnicy by nie było.
Zostaje więc rozdzielenie lewa/prawa na pompie ABS. Tylko czy to możliwe, żeby w niej coś się przytkało? Wyjmę jeszcze bezpiecznik od ABSu, chociaż nie wydaje mi się, że to coś da. Następny krok to zamiana wyjść na pomie ABS - lewą stronę podepnę do prawej, prawą do lewej i zobaczę co się wydarzy.
S13, 1990, SR20DET GT2871 Nistune, ISC
Awatar użytkownika
Morton;]
-#Sympatyk
-#Sympatyk
Posty: 106
Rejestracja: sob 02 mar, 2013 15:09
Lokalizacja: Koźmin Wlkp

a abs w w ogóle działa? jak odpowietrzasz pedał hamulca schodzi tak samo szybko z lewej i prawej strony? jak przytrzymasz wciśnięty pedał hamulca to nie schodzi do podłogi powoli? odpowietrzyłeś dobrze pompę absu procedura na stronie br-5?
Lutzy
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 5
Rejestracja: pn 10 gru, 2012 22:10
Lokalizacja: Ziemia

Kombinujesz. Jak ja sie na czyms nie znam to jade do kogos co sie zna. Dobra rada- nie jezdzij zbyt blisko za kims co ma sprawne hamulce. Wjedz na stacje diagnostyczna, sila hamowania, zbierznosc w kilka minut ci sprawdza. Mniej gdybania i szukania igły etc... Daj znac, sam jestem ciekaw 8)
Złomek
kobysz
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 29
Rejestracja: śr 08 kwie, 2015 15:39
Lokalizacja: Warszawa

Morton;] pisze:a abs w w ogóle działa? jak odpowietrzasz pedał hamulca schodzi tak samo szybko z lewej i prawej strony? jak przytrzymasz wciśnięty pedał hamulca to nie schodzi do podłogi powoli? odpowietrzyłeś dobrze pompę absu procedura na stronie br-5?
ABS działa. Pedał jest twardy, stoi w miejscu jak jest wciśnięty. Odpowietrzone zgodnie z procedurą razem z pompą ABS.
Co do prędkości opadania przy odpowietrzaniu to muszę to sprawdzić i porównać lewą z prawą stroną. Zazwyczaj syn siedzi i pompuje, a ja odpowietrzam, więc nie mam porównania ;)
Lutzy pisze:Kombinujesz. Jak ja sie na czyms nie znam to jade do kogos co sie zna. Dobra rada- nie jezdzij zbyt blisko za kims co ma sprawne hamulce. Wjedz na stacje diagnostyczna, sila hamowania, zbierznosc w kilka minut ci sprawdza. Mniej gdybania i szukania igły etc... Daj znac, sam jestem ciekaw
Jeżdżę z zachowaniem ostrożności ;) Nie za bardzo widzę sens jechania na stację diagnostyczną, bo to że hamuje nierówno wiem i bez tego. Jakby była mniejsza różnica i nie byłoby innych objawów (np nierówno ścierające się klocki) to też bym obstawiał zbieżność/geometrię. A nauczony doświadczeniem wiem, że jak sam zrobię, to będę pewny, że jest zrobione dobrze. I frajda też będzie ;)
No nic, dam znać...
S13, 1990, SR20DET GT2871 Nistune, ISC
Awatar użytkownika
Morton;]
-#Sympatyk
-#Sympatyk
Posty: 106
Rejestracja: sob 02 mar, 2013 15:09
Lokalizacja: Koźmin Wlkp

jeśli wykluczysz przyblokowany przytkany przewód, to zostaje już chyba ta nieszczęsna pompa ABS ;)
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ hamulcowy”