Przetaczanie tarcz.

Wszystko od klocków hamulcowych, tarcz poprzez zaciski i pompy na płynach i przewodach skończywszy

Moderator: Moderator

chajs

Witam. Jak w temacie robil to ktos ?? Bo chodzi o to ze mi podczas hamowania z troche wiekszej predkosci bije strasznie kierownica. A tarcze ktore mam maja jeszcze duzo materialu i jak by je tak troszeczke przetoczyc co by rowne byly.
wolak240sx
Stały gość
Stały gość
Posty: 290
Rejestracja: śr 15 lut, 2006 22:27
Lokalizacja: Okolice Rzeszowa
Kontakt:

W sumie to nowe tarcze nie są aż tak strasznie drogie a hamulce dla mnie przynajmniej są jednym z ważniejszych elementów w aucie więc nie polecałbym takich eksperymentów (chyba że masz malucha :mrgreen: )
michałdec

Miesiąc temu przetaczałem wszystkie tarcze bo jak hamowałem z 160km/h to waliło że ledwo utrzymałem fajerę.Po przetoczeniu troche pomogło ale to nie to samo pojechałem do sklepu i pytam jaka cena.Przednie za sztukę do s-13 BREMBO około 130zł,zasztukę tylna w podobnej cenie.Nie polecam!
Awatar użytkownika
Gato
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 52
Rejestracja: pt 29 kwie, 2005 20:19
Lokalizacja: Warszawa

Mysle że hamulce to jeden z elementów na którym nie warto oszczędzac. W sumie zapłacisz tyle co dwa tankowania do pełna, a bedziesz przynajmniej pewny, ze mozesz liczyc na swoje hamulce.
Awatar użytkownika
dziubas
-#Klubowicz
-#Klubowicz
Posty: 1020
Rejestracja: ndz 11 lip, 2004 22:41
Lokalizacja: warszawa WOLA
Kontakt:

zwykle brembo to 230zl wiec nie ma co toczyc
Awatar użytkownika
kamil
Stały gość
Stały gość
Posty: 243
Rejestracja: pn 14 lut, 2005 15:53
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

a w ukochanej firmie Barniego ( :wink: ) poniżej 100zł do s13 przed liftem ;)

Chyba brembo to dobry pomysł.

A jak jest z różnicą przed i po lifcie - jakby się chciało wrzucić większe tarcze to trzeba coś tam zmieniać jeszcze?
200 SXy są zajefajne... nom czy ktoś śmie zaprzeczyć?? <killer>
Awatar użytkownika
Maretzky
-#Administrator
-#Administrator
Posty: 826
Rejestracja: śr 29 paź, 2003 18:04
Lokalizacja: Wejherowo

kamil pisze:
A jak jest z różnicą przed i po lifcie - jakby się chciało wrzucić większe tarcze to trzeba coś tam zmieniać jeszcze?
Zaciski.
Obrazek
Awatar użytkownika
kamil
Stały gość
Stały gość
Posty: 243
Rejestracja: pn 14 lut, 2005 15:53
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

A wrzucił ktoś wentylowane brembo do s13 sprzed liftu /o tej samej średnicy/?

Jak się to spisuje?
200 SXy są zajefajne... nom czy ktoś śmie zaprzeczyć?? <killer>
Awatar użytkownika
dziubas
-#Klubowicz
-#Klubowicz
Posty: 1020
Rejestracja: ndz 11 lip, 2004 22:41
Lokalizacja: warszawa WOLA
Kontakt:

A wrzucił ktoś wentylowane brembo do s13 sprzed liftu /o tej samej średnicy/?

Jak się to spisuje?
_________________
mam juz rok takie i narazie nie tłucze

[ Dodano: Pon Cze 05, 06 08:25 ]
Wczesniej w JSS zalozyli mi jakis syf to po miesiacu walilo jak na starych
Awatar użytkownika
kamil
Stały gość
Stały gość
Posty: 243
Rejestracja: pn 14 lut, 2005 15:53
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Ale czy wyraźnie skróciła się droga hamowania?
200 SXy są zajefajne... nom czy ktoś śmie zaprzeczyć?? <killer>
Awatar użytkownika
dziubas
-#Klubowicz
-#Klubowicz
Posty: 1020
Rejestracja: ndz 11 lip, 2004 22:41
Lokalizacja: warszawa WOLA
Kontakt:

nie robiłem takich testów
StefanS
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 155
Rejestracja: sob 14 sty, 2006 23:34
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

chajs pisze:Witam. Jak w temacie robil to ktos ?? Bo chodzi o to ze mi podczas hamowania z troche wiekszej predkosci bije strasznie kierownica. A tarcze ktore mam maja jeszcze duzo materialu i jak by je tak troszeczke przetoczyc co by rowne byly.
Toczenie tarczy czasami pomaga. Wszystko zalezy od przyczyny skrzywienia tarczy.
Nalezy wyeliminowac przyczyne bo inaczej problem znowu powroci.

Sprobuj zmienic klocki. Przerabialem to w hondzie. Po zmianie tarcz+klockow tarcze wygiely sie przy pierwszym mocniejszym hamowaniu (tak ze 160->0, oczywiscie po dotarciu). Potem przetoczenie i przez chwile znowu spokoj. Po kazdym mocniejszym hamowaniu jednak bicie narastalo. Wtedy zmienilem klocki i toczenie jeszcze raz. Od tej pory jezdze ponad 1,5 roku i nic nie bije.

Acha, jak toczylem to zbierali za kazdym razem max 0,3 mm wiec nie bylo problemu z gruboscia tarczy (bo byla nowka sztuka).

Najlepiej jakby ktos doswiadczony popatrzyl na klocki i tarcze i powiedzial czyja wina.
Nissan 200sx S14 Silvia
Obrazek
Awatar użytkownika
roball
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3140
Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki

toczenie tarcz to nie do końca jest tak że to ratowanie sytuacji

tarcze w rozsądnych cenach nie są hartowane,
więc nie ma bata - przy ostrym hamowaniu i schłodzeniu muszą się pokrzywić - im lepsze tym mniej

praktycznie po kupnie nowych tarcz powinno się je dotrzeć, dać kilka razy po dupie i zdjąć do przetoczenia - do tego dobre klocki i ma się spokój na lata - tylko wymiana klocków
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
Awatar użytkownika
IceMan
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 883
Rejestracja: sob 13 wrz, 2003 10:12
Lokalizacja: Szczecin

dajcie jakiś namiar na brembo w dobrej cenie do s14
sklep online ?
nr tel do sklepu ?
Strojenie CA18DET , SR20DET , RB25DET (Nistune , PowerFC) , Honda (Crome) , Subaru
Awatar użytkownika
Gato
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 52
Rejestracja: pt 29 kwie, 2005 20:19
Lokalizacja: Warszawa

Na sklep.intercars.com.pl/ powinni miec. Mozesz tez zapytac mejlem w tym SKLEPIE
A gdybys chciał EBC to TUTAJ
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ hamulcowy”