Mam pytanie do wszystkich fachowców od Nissanów:
Na ile szkodliwe w naszych silnikach jest hamowanie silnikiem na wysokich obrotach?
Jechałem sobie dziś i wyprzedzałem mając na liczniku 5 tys. obrotów. Po wyprzedzeniu musiałem wytracić prędkość i zacząłem hamować silnikiem. Ale przecież w takiej sytuacji turbina pracuje bardzo szybko (wysokie obroty), a przepustnica jest zamknięta (pedał gazu zdjęty).
Nie mam (jeszcze?) blow-offa. Czy takie hamowanie to porażka?
Hamowanie silnikiem na wysokich obrotach
Moderator: Moderator
IMO jak masz zamkniętą przepustnicę, to łejstgejt upuszcza nadmiar powietrza...
Chamowanie silnikiem ogólnie nie jest szkodliwe warzne jest a byś nie redukował np z trójki na dwujke mając na liczniku 160 Bo silnik tego psychicznie nie wytrzyma .Najlepiej by bylo redukowac z miedzy gazem to mniejsze obciążenie dla skrzyni i sprzęgła
- jarkowy
- Założyciel Klubu
- Posty: 1088
- Rejestracja: sob 26 lip, 2003 23:29
- Lokalizacja: Władysławowo
- Kontakt:
problem z brakiem blow-ofa istnieje tylko w momencie przyspieszania i na samym poczatku chamowania silikiem (w momecie puszczenia gazu) a potem juz jest odciete paliwo do wtryskiwaczy i spaliny nie sa produkowane (w takich ilosciach) wiec nie jest pompowane powietrze.
Przy chamowaniu silnikiem zawor westgate wlasciwie nie bierze udzialu (i sluzy do spalina a nie powietrza jak juz zostalo zaowazone)
Przy chamowaniu silnikiem zawor westgate wlasciwie nie bierze udzialu (i sluzy do spalina a nie powietrza jak juz zostalo zaowazone)
GTR Sprzedany ale Avatara spobie zostawiam z sentymentu...
SKYRACING
OO\____/OO
602227141
Turbokiller
automatyka www.horyzont.co
pokoje gościnne nad morzem we władysławowwie www.impresja.co
600-961-666
SKYRACING
OO\____/OO
602227141
Turbokiller
automatyka www.horyzont.co
pokoje gościnne nad morzem we władysławowwie www.impresja.co
600-961-666