Regulacja siły hamowania osi ?

Wszystko od klocków hamulcowych, tarcz poprzez zaciski i pompy na płynach i przewodach skończywszy

Moderator: Moderator

Awatar użytkownika
IceMan
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 883
Rejestracja: sob 13 wrz, 2003 10:12
Lokalizacja: Szczecin

Da radę zwiększyć siłę hamowania tyłu ? Bo wydaje mi się że tył zbyt słabo hamuje ;)
Strojenie CA18DET , SR20DET , RB25DET (Nistune , PowerFC) , Honda (Crome) , Subaru
Awatar użytkownika
roball
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3140
Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki

Dać się da,
trzeba przy korektorze pogmyrać
jak wzmocnisz tył to kosztem przodu - wydajność pompy hamulcowej jest stała

nie wiem czy warto

każdy samochód hamuje przodem - nawet 80% przy ostrym heblowaniu
dlatego mamy tarcze wentylowane z przodu a z tyłu nie :D
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
Awatar użytkownika
IceMan
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 883
Rejestracja: sob 13 wrz, 2003 10:12
Lokalizacja: Szczecin

Owszem pompa ma stałą wydajność, ale tarcze także mają jakąś sprawność i możliwości i prawdopodobnie przy seryjnym ustawieniu nie używam całego potencjału bo są ustawione "bezpiecznie" czyli więcej siły na przód.
Jeśli teraz używam 100% możliwości przednich tarcz a tylne są używane tylko w 20% (bo tak korektor jest ustawiony) to się troszkę potencjału tylnych hamulców marnuje, prawda ? :)
Kto wie jaki jest seryjny podział sił hamowania ?
Strojenie CA18DET , SR20DET , RB25DET (Nistune , PowerFC) , Honda (Crome) , Subaru
Awatar użytkownika
blurek
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 685
Rejestracja: śr 27 paź, 2004 14:13
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

w wiekszosci samochodowsila hamowania jest rozkladana 60% przod 40% tyl, pewnie tutaj bedzie podobnie

przed cala operacja wartaloby dobrze wyczyscic tylne zaciski (bo dosc czesto potrafia sie pozapiekac)
http://www.ext.com.pl - radiolinie, teleinformatyka
Awatar użytkownika
IceMan
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 883
Rejestracja: sob 13 wrz, 2003 10:12
Lokalizacja: Szczecin

60/40 to masz w typowo sportowych autach, cywilne auta raczej nie mają takiego podziału

hamulce wszystkie mam nowe :)

podjade na stacje kontroli pojazdów i zmierzą mi siły hamowania i będę wiedział jaki jest podział :)
Strojenie CA18DET , SR20DET , RB25DET (Nistune , PowerFC) , Honda (Crome) , Subaru
wolak240sx
Stały gość
Stały gość
Posty: 290
Rejestracja: śr 15 lut, 2006 22:27
Lokalizacja: Okolice Rzeszowa
Kontakt:

na pewno jest różnica bo nawet wielkość zacisków i pewnie ich pojemność jest różna
Cała s13 ka na części Z rozbiórki
Pytać
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ hamulcowy”