Auto Gauge INDIGLO - krok po kroku

Wszystko co dotyczy dodatkowych zegarów,problemy z działaniem,podłączenie,problemy z montażem.Boost,EGT,AFR,Temp.Wody,Temp.Oleju,Ciśnienie Oleju itp....

Moderator: Moderator

Awatar użytkownika
matthew
Stały gość
Stały gość
Posty: 331
Rejestracja: sob 11 kwie, 2009 08:53
Lokalizacja: Tczew

Szukałem na forum, lecz nie znalazłem potrzebnych informacji. Instaluje gaugany INDIGLO i nie mam pojęcia co, jak, gdzie.
Więc tak, mam:
- boost,
- ciś oleju,
- temp oleju,
- volt,
- AFR.
Do tego będzie adapter pod filtr oleju i założone będzie MBC.

Potrzebuję wskazówek krok po kroku (kabelek po kabelku :wink: ) jak co podłączać. Jak pociągnąć przewody przez komorę silnika można pominąć, chyba że ma ktoś sprawdzony sposób. Mile widziane dla ułatwienia jakieś fotostory.
Ostatnio zmieniony sob 28 sie, 2010 10:39 przez matthew, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Dasiek
Redaktor
Redaktor
Posty: 957
Rejestracja: czw 19 mar, 2009 21:38
Lokalizacja: Kraków

z racji tego, ze nie mialem tych zegarow, to wrzuc fotke. Powinienem cos pomoc :wink:

Odnosnie montazu
Kilka "tech tips'ow":
1) Zacznij od podstawki filtra oleju
- zdemontuj filtr oleju- wycieknie z niego olej- to normalne
- wkrec lekko czujniki w adapter- dokrec palcami az poczujesz opor
- podczas dopasowania nie zakrecaj srub zaslepiajacych
- sprawdz w jakiej pozycji pasuje Ci podstawka ( wazne sa miejsca dokrecenia czujnikow). Po to skrecales wczesniej palcami aby moc teraz swobodnie wykrecic czujniki i zmienic ich mocowanie.
- gdy juz dopasujesz sobie odpowiednie miejsce przykrecenia czujnikow, mozesz przykrecic czujniki w podstawke filtra oleju. Wszystkie czujniki oraz sruby zaslepiajace nalezy skrecac na silikonie, w celu uszczelnienia polaczen :!:
- Nalezy pamietac, ze najpierw przykladami podstawke oleju (strona z uszczelką ma iśc do bloku silnika)
- Po przylozeniu dokrecamy nakretke na gwint. W miare mocno- momentem odpowiednim :wink:

Jak cos jest nie jasne--> pytac !

Jezeli temat bedzie cieszyl sie powodzeniem i komus sie to przyda--> napisze reszte. Foty tez moge porobic :wink:
Awatar użytkownika
matthew
Stały gość
Stały gość
Posty: 331
Rejestracja: sob 11 kwie, 2009 08:53
Lokalizacja: Tczew

to są te zegary
Obrazek

Wiem, że z tylu budzików trza będzie podpiąć dodatkowe kable, tylko nie wiem ile do jakich zegarów i gdzie mają być podpięte.
Obrazek
Ostatnio zmieniony sob 28 sie, 2010 15:52 przez matthew, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
xZealoTx
Stały gość
Stały gość
Posty: 464
Rejestracja: śr 16 lip, 2008 21:40
Lokalizacja: Dębica
Kontakt:

z tego co pamietam mam te same zegary i tak jak pisze z tyłu

g= ground masa
+ = Plus albo moze sie nazywa inaczej
s = podpinasz pod sensor (do białego kabla) od sensora idzie drugi kabel zazwyczaj czarny i jego dalemy do masy :) oraz postaraj sie aby przejsciówka do którego wkrecasz sensor tez była uziemiona :] (mowa po podkładce pod filter oleju albo sensor water temp :))
Niskie, Szerokie... i jedzie się Bokiem
S14a in Progress (4%)
Honda CB600F Hornet (94bhp) (100%)
Awatar użytkownika
matthew
Stały gość
Stały gość
Posty: 331
Rejestracja: sob 11 kwie, 2009 08:53
Lokalizacja: Tczew

Zacznijmy od tego, że zegary już były montowane i wiązki są raczej przygotowane

Obrazek

Na foto ten podłużny czujnik pewnie jest od temp oleju a ten drugi od ciśnienia?
Po prawej stronie są czarne kostki, ale do afr'a jej nie ma. To dobrze, czy źle?

Dobrze by było opisywać każdy zegar po kolei, a nie wszystko na raz

Obrazek
Awatar użytkownika
xZealoTx
Stały gość
Stały gość
Posty: 464
Rejestracja: śr 16 lip, 2008 21:40
Lokalizacja: Dębica
Kontakt:

tak jak pisałęm
S = białbuy od sensora
G = masa miuns
I = ignition (zapłon) plus

to jesli idzie o kabelki :D
wszedzie jest jednakowo :)
Niskie, Szerokie... i jedzie się Bokiem
S14a in Progress (4%)
Honda CB600F Hornet (94bhp) (100%)
Awatar użytkownika
przemekD
Stały gość
Stały gość
Posty: 414
Rejestracja: czw 26 kwie, 2007 09:52
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

do podstawki oraz sensorów radzę użyć jakiegoś uszczelniacza. Może być coś do misek olejowych etc. Jak tego nie zrobisz to zawsze będzie Ci ciekł olej.
Awatar użytkownika
matthew
Stały gość
Stały gość
Posty: 331
Rejestracja: sob 11 kwie, 2009 08:53
Lokalizacja: Tczew

dobra to zacznijmy po kolei z zegarami jechać. Najpierw VOLT i AFR (bo te będą na desce rozdzielczej).

AFR:
wychodzą 3 kabelki - czerwony, czarny i szary

Z VOLTa wychodzi tylko podwójny biały przewód z wtyczką oraz miejsca na podpięcie G i I.

[ Dodano: Pon 30 Sie, 2010 14:41 ]
Dasiek pisze:Jezeli temat bedzie cieszyl sie powodzeniem i komus sie to przyda--> napisze reszte. Foty tez moge porobic :wink:
Nie krępuj się i dawaj :wink:
Ostatnio zmieniony pn 30 sie, 2010 13:12 przez matthew, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Dasiek
Redaktor
Redaktor
Posty: 957
Rejestracja: czw 19 mar, 2009 21:38
Lokalizacja: Kraków

widze, ze rozklad kabli jest inny niz w Prosporcie. Ogolnie o to samo ale Prosporty, w stosunku do tych gauganow maja troche wiecej opcji i przez to 4 kable.
W kazdym razie. Jezeli chcesz zrobie Ci fotke instrukcji (jak bede w pracy) i podrzuce tutaj.

xZealoTx pisze:tak jak pisałęm
S = białbuy od sensora
G = masa miuns
I = ignition (zapłon) plus

to jesli idzie o kabelki :D
wszedzie jest jednakowo :)

S- biały idzie do czujnika
G- mocujesz do masy- np.: karoserii
I- mocujesz do +12V

Bierzesz G oraz I. Wpinasz sie do zapalniczki*. G do minusa, I do plusa (czerowny kabel, mozna sprawdzic miernikiem albo zarowka) Tym sposobem zostaje jeden wolny kabel.
S- on idzie do czujnika.
Od czujnika wychodza dwa kable. Jeden to masa (zazwyczaj czarny), oraz nasz "S", ktory idzie do wartosci dodatniej. S od zegara laczymy z kablem dodatnim od czujnika. Zaś masę od czujnika montujemy do masy :wink: czylu np.: do karoserii albo bloku silnika.


*- domontujemy wszystkie plastiki w celu poprowadzenia kabli w miejscu niewidocznym dla osob siedzacych w srodku. Kable powinnismy dosdatkowo zaizolowac tasma oraz mocujemy do elementow wewnatrz auta- najlepiej paskami zaciskowymi. Kable zasialajace zegar przylotowujemy do kabli od zapalniczki.
Awatar użytkownika
matthew
Stały gość
Stały gość
Posty: 331
Rejestracja: sob 11 kwie, 2009 08:53
Lokalizacja: Tczew

no ok, a co z AFRem?

[ Dodano: Sob 11 Wrz, 2010 15:54 ]
i czy dam rade podłączyć podświetlenie zegarów pod regulację jasności wskaźników na desce rozdzielczej?
Awatar użytkownika
Dasiek
Redaktor
Redaktor
Posty: 957
Rejestracja: czw 19 mar, 2009 21:38
Lokalizacja: Kraków

bierz multimetr i sie wepnij... szczerze sam obgadywałem z kumplem tą teorię.

Osobiście jeżeli jasność wskaźników na desce jest regulowana poprzez napięcie, to automatycznie, podczas zmniejszania jasności, dodatkowe zegary przestaną działać- za niskie napięcie.

W AG jasność zegara jest zintegrowana z zasilaniem, więc obawiam się, że będzie kicha.

Odnośnie AFR- nie wiem. Masz tam jakiś czujnik ? Musisz mieć :wink:
Awatar użytkownika
ige
Postojebca
Postojebca
Posty: 1208
Rejestracja: wt 29 lip, 2008 20:55
Lokalizacja: zg

afr podpinasz do seryjnej sondy lambda
BMW E60 M5 [507KM/520Nm] & BMW E60 545i M-Sport [333KM/450Nm] & JEEP GRAND CHEROKEE ZJ 5.9L V8 Limited LX - LA 5"/33" [242KM/468Nm].
Było: S13 CA@260KM, S13 USDM@SR, S13@SR20DET: GT2876R, Arias, Eagle, Tomei, Apexi, ISC, Work, Takata, Spal...@350KM
Awatar użytkownika
matthew
Stały gość
Stały gość
Posty: 331
Rejestracja: sob 11 kwie, 2009 08:53
Lokalizacja: Tczew

Dasiek pisze:
W AG jasność zegara jest zintegrowana z zasilaniem, więc obawiam się, że będzie kicha
No to faktycznie w takim razie kicha.

[ Dodano: Nie 12 Wrz, 2010 20:38 ]
ige pisze:afr podpinasz do seryjnej sondy lambda
Może bardziej szczegółowe info co do podłączenia afr...
Ostatnio zmieniony ndz 12 wrz, 2010 19:39 przez matthew, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
bielakxxx
Stały gość
Stały gość
Posty: 333
Rejestracja: pn 28 sty, 2008 20:50
Lokalizacja: gdynia/dublin
Kontakt:

matthew pisze:
Dasiek pisze:
W AG jasność zegara jest zintegrowana z zasilaniem, więc obawiam się, że będzie kicha
No to faktycznie w takim razie kicha.

[ Dodano: Nie 12 Wrz, 2010 20:38 ]
ige pisze:afr podpinasz do seryjnej sondy lambda
Może bardziej szczegółowe info co do podłączenia afr...
No normalnie ,kabel ze wskaznika podpinasz pod wyjscie na lambdzie(sygnal).Tu masz stronke z oznaczeniem pinow na wtyczce do ECU.Znajdz i podepnij sie ,ale odczyt bedzie zblizony ,nie oczekuj cudow .
http://home.arcor.de/M413r/200SX/ca18de ... ut_945.pdf
Awatar użytkownika
matthew
Stały gość
Stały gość
Posty: 331
Rejestracja: sob 11 kwie, 2009 08:53
Lokalizacja: Tczew

a może znajdzie się ktoś kto podłączał akurat AG INDIGLO? Naprawdę potrzebuję instrukcji dla zielonych
ODPOWIEDZ

Wróć do „Dodatkowe zegary”