Szukałem na forum, lecz nie znalazłem potrzebnych informacji. Instaluje gaugany INDIGLO i nie mam pojęcia co, jak, gdzie.
Więc tak, mam:
- boost,
- ciś oleju,
- temp oleju,
- volt,
- AFR.
Do tego będzie adapter pod filtr oleju i założone będzie MBC.
Potrzebuję wskazówek krok po kroku (kabelek po kabelku ) jak co podłączać. Jak pociągnąć przewody przez komorę silnika można pominąć, chyba że ma ktoś sprawdzony sposób. Mile widziane dla ułatwienia jakieś fotostory.
Auto Gauge INDIGLO - krok po kroku
Moderator: Moderator
z racji tego, ze nie mialem tych zegarow, to wrzuc fotke. Powinienem cos pomoc
Odnosnie montazu
Kilka "tech tips'ow":
1) Zacznij od podstawki filtra oleju
- zdemontuj filtr oleju- wycieknie z niego olej- to normalne
- wkrec lekko czujniki w adapter- dokrec palcami az poczujesz opor
- podczas dopasowania nie zakrecaj srub zaslepiajacych
- sprawdz w jakiej pozycji pasuje Ci podstawka ( wazne sa miejsca dokrecenia czujnikow). Po to skrecales wczesniej palcami aby moc teraz swobodnie wykrecic czujniki i zmienic ich mocowanie.
- gdy juz dopasujesz sobie odpowiednie miejsce przykrecenia czujnikow, mozesz przykrecic czujniki w podstawke filtra oleju. Wszystkie czujniki oraz sruby zaslepiajace nalezy skrecac na silikonie, w celu uszczelnienia polaczen
- Nalezy pamietac, ze najpierw przykladami podstawke oleju (strona z uszczelką ma iśc do bloku silnika)
- Po przylozeniu dokrecamy nakretke na gwint. W miare mocno- momentem odpowiednim
Jak cos jest nie jasne--> pytac !
Jezeli temat bedzie cieszyl sie powodzeniem i komus sie to przyda--> napisze reszte. Foty tez moge porobic
Odnosnie montazu
Kilka "tech tips'ow":
1) Zacznij od podstawki filtra oleju
- zdemontuj filtr oleju- wycieknie z niego olej- to normalne
- wkrec lekko czujniki w adapter- dokrec palcami az poczujesz opor
- podczas dopasowania nie zakrecaj srub zaslepiajacych
- sprawdz w jakiej pozycji pasuje Ci podstawka ( wazne sa miejsca dokrecenia czujnikow). Po to skrecales wczesniej palcami aby moc teraz swobodnie wykrecic czujniki i zmienic ich mocowanie.
- gdy juz dopasujesz sobie odpowiednie miejsce przykrecenia czujnikow, mozesz przykrecic czujniki w podstawke filtra oleju. Wszystkie czujniki oraz sruby zaslepiajace nalezy skrecac na silikonie, w celu uszczelnienia polaczen
- Nalezy pamietac, ze najpierw przykladami podstawke oleju (strona z uszczelką ma iśc do bloku silnika)
- Po przylozeniu dokrecamy nakretke na gwint. W miare mocno- momentem odpowiednim
Jak cos jest nie jasne--> pytac !
Jezeli temat bedzie cieszyl sie powodzeniem i komus sie to przyda--> napisze reszte. Foty tez moge porobic
to są te zegary
Wiem, że z tylu budzików trza będzie podpiąć dodatkowe kable, tylko nie wiem ile do jakich zegarów i gdzie mają być podpięte.
Wiem, że z tylu budzików trza będzie podpiąć dodatkowe kable, tylko nie wiem ile do jakich zegarów i gdzie mają być podpięte.
Ostatnio zmieniony sob 28 sie, 2010 15:52 przez matthew, łącznie zmieniany 2 razy.
z tego co pamietam mam te same zegary i tak jak pisze z tyłu
g= ground masa
+ = Plus albo moze sie nazywa inaczej
s = podpinasz pod sensor (do białego kabla) od sensora idzie drugi kabel zazwyczaj czarny i jego dalemy do masy oraz postaraj sie aby przejsciówka do którego wkrecasz sensor tez była uziemiona :] (mowa po podkładce pod filter oleju albo sensor water temp
g= ground masa
+ = Plus albo moze sie nazywa inaczej
s = podpinasz pod sensor (do białego kabla) od sensora idzie drugi kabel zazwyczaj czarny i jego dalemy do masy oraz postaraj sie aby przejsciówka do którego wkrecasz sensor tez była uziemiona :] (mowa po podkładce pod filter oleju albo sensor water temp
Niskie, Szerokie... i jedzie się Bokiem
S14a in Progress (4%)
Honda CB600F Hornet (94bhp) (100%)
S14a in Progress (4%)
Honda CB600F Hornet (94bhp) (100%)
Zacznijmy od tego, że zegary już były montowane i wiązki są raczej przygotowane
Na foto ten podłużny czujnik pewnie jest od temp oleju a ten drugi od ciśnienia?
Po prawej stronie są czarne kostki, ale do afr'a jej nie ma. To dobrze, czy źle?
Dobrze by było opisywać każdy zegar po kolei, a nie wszystko na raz
Na foto ten podłużny czujnik pewnie jest od temp oleju a ten drugi od ciśnienia?
Po prawej stronie są czarne kostki, ale do afr'a jej nie ma. To dobrze, czy źle?
Dobrze by było opisywać każdy zegar po kolei, a nie wszystko na raz
tak jak pisałęm
S = białbuy od sensora
G = masa miuns
I = ignition (zapłon) plus
to jesli idzie o kabelki
wszedzie jest jednakowo
S = białbuy od sensora
G = masa miuns
I = ignition (zapłon) plus
to jesli idzie o kabelki
wszedzie jest jednakowo
Niskie, Szerokie... i jedzie się Bokiem
S14a in Progress (4%)
Honda CB600F Hornet (94bhp) (100%)
S14a in Progress (4%)
Honda CB600F Hornet (94bhp) (100%)
do podstawki oraz sensorów radzę użyć jakiegoś uszczelniacza. Może być coś do misek olejowych etc. Jak tego nie zrobisz to zawsze będzie Ci ciekł olej.
dobra to zacznijmy po kolei z zegarami jechać. Najpierw VOLT i AFR (bo te będą na desce rozdzielczej).
AFR:
wychodzą 3 kabelki - czerwony, czarny i szary
Z VOLTa wychodzi tylko podwójny biały przewód z wtyczką oraz miejsca na podpięcie G i I.
[ Dodano: Pon 30 Sie, 2010 14:41 ]
AFR:
wychodzą 3 kabelki - czerwony, czarny i szary
Z VOLTa wychodzi tylko podwójny biały przewód z wtyczką oraz miejsca na podpięcie G i I.
[ Dodano: Pon 30 Sie, 2010 14:41 ]
Nie krępuj się i dawajDasiek pisze:Jezeli temat bedzie cieszyl sie powodzeniem i komus sie to przyda--> napisze reszte. Foty tez moge porobic
Ostatnio zmieniony pn 30 sie, 2010 13:12 przez matthew, łącznie zmieniany 1 raz.
widze, ze rozklad kabli jest inny niz w Prosporcie. Ogolnie o to samo ale Prosporty, w stosunku do tych gauganow maja troche wiecej opcji i przez to 4 kable.
W kazdym razie. Jezeli chcesz zrobie Ci fotke instrukcji (jak bede w pracy) i podrzuce tutaj.
S- biały idzie do czujnika
G- mocujesz do masy- np.: karoserii
I- mocujesz do +12V
Bierzesz G oraz I. Wpinasz sie do zapalniczki*. G do minusa, I do plusa (czerowny kabel, mozna sprawdzic miernikiem albo zarowka) Tym sposobem zostaje jeden wolny kabel.
S- on idzie do czujnika.
Od czujnika wychodza dwa kable. Jeden to masa (zazwyczaj czarny), oraz nasz "S", ktory idzie do wartosci dodatniej. S od zegara laczymy z kablem dodatnim od czujnika. Zaś masę od czujnika montujemy do masy czylu np.: do karoserii albo bloku silnika.
*- domontujemy wszystkie plastiki w celu poprowadzenia kabli w miejscu niewidocznym dla osob siedzacych w srodku. Kable powinnismy dosdatkowo zaizolowac tasma oraz mocujemy do elementow wewnatrz auta- najlepiej paskami zaciskowymi. Kable zasialajace zegar przylotowujemy do kabli od zapalniczki.
W kazdym razie. Jezeli chcesz zrobie Ci fotke instrukcji (jak bede w pracy) i podrzuce tutaj.
xZealoTx pisze:tak jak pisałęm
S = białbuy od sensora
G = masa miuns
I = ignition (zapłon) plus
to jesli idzie o kabelki
wszedzie jest jednakowo
S- biały idzie do czujnika
G- mocujesz do masy- np.: karoserii
I- mocujesz do +12V
Bierzesz G oraz I. Wpinasz sie do zapalniczki*. G do minusa, I do plusa (czerowny kabel, mozna sprawdzic miernikiem albo zarowka) Tym sposobem zostaje jeden wolny kabel.
S- on idzie do czujnika.
Od czujnika wychodza dwa kable. Jeden to masa (zazwyczaj czarny), oraz nasz "S", ktory idzie do wartosci dodatniej. S od zegara laczymy z kablem dodatnim od czujnika. Zaś masę od czujnika montujemy do masy czylu np.: do karoserii albo bloku silnika.
*- domontujemy wszystkie plastiki w celu poprowadzenia kabli w miejscu niewidocznym dla osob siedzacych w srodku. Kable powinnismy dosdatkowo zaizolowac tasma oraz mocujemy do elementow wewnatrz auta- najlepiej paskami zaciskowymi. Kable zasialajace zegar przylotowujemy do kabli od zapalniczki.
bierz multimetr i sie wepnij... szczerze sam obgadywałem z kumplem tą teorię.
Osobiście jeżeli jasność wskaźników na desce jest regulowana poprzez napięcie, to automatycznie, podczas zmniejszania jasności, dodatkowe zegary przestaną działać- za niskie napięcie.
W AG jasność zegara jest zintegrowana z zasilaniem, więc obawiam się, że będzie kicha.
Odnośnie AFR- nie wiem. Masz tam jakiś czujnik ? Musisz mieć
Osobiście jeżeli jasność wskaźników na desce jest regulowana poprzez napięcie, to automatycznie, podczas zmniejszania jasności, dodatkowe zegary przestaną działać- za niskie napięcie.
W AG jasność zegara jest zintegrowana z zasilaniem, więc obawiam się, że będzie kicha.
Odnośnie AFR- nie wiem. Masz tam jakiś czujnik ? Musisz mieć
afr podpinasz do seryjnej sondy lambda
BMW E60 M5 [507KM/520Nm] & BMW E60 545i M-Sport [333KM/450Nm] & JEEP GRAND CHEROKEE ZJ 5.9L V8 Limited LX - LA 5"/33" [242KM/468Nm].
Było: S13 CA@260KM, S13 USDM@SR, S13@SR20DET: GT2876R, Arias, Eagle, Tomei, Apexi, ISC, Work, Takata, Spal...@350KM
Było: S13 CA@260KM, S13 USDM@SR, S13@SR20DET: GT2876R, Arias, Eagle, Tomei, Apexi, ISC, Work, Takata, Spal...@350KM
No to faktycznie w takim razie kicha.Dasiek pisze:
W AG jasność zegara jest zintegrowana z zasilaniem, więc obawiam się, że będzie kicha
[ Dodano: Nie 12 Wrz, 2010 20:38 ]
Może bardziej szczegółowe info co do podłączenia afr...ige pisze:afr podpinasz do seryjnej sondy lambda
Ostatnio zmieniony ndz 12 wrz, 2010 19:39 przez matthew, łącznie zmieniany 1 raz.
- bielakxxx
- Stały gość
- Posty: 333
- Rejestracja: pn 28 sty, 2008 20:50
- Lokalizacja: gdynia/dublin
- Kontakt:
No normalnie ,kabel ze wskaznika podpinasz pod wyjscie na lambdzie(sygnal).Tu masz stronke z oznaczeniem pinow na wtyczce do ECU.Znajdz i podepnij sie ,ale odczyt bedzie zblizony ,nie oczekuj cudow .matthew pisze:No to faktycznie w takim razie kicha.Dasiek pisze:
W AG jasność zegara jest zintegrowana z zasilaniem, więc obawiam się, że będzie kicha
[ Dodano: Nie 12 Wrz, 2010 20:38 ]Może bardziej szczegółowe info co do podłączenia afr...ige pisze:afr podpinasz do seryjnej sondy lambda
http://home.arcor.de/M413r/200SX/ca18de ... ut_945.pdf