Strona 1 z 1

Auto gauge oil press okablowanie

: śr 22 cze, 2011 06:47
autor: brales
Witam

Witam mam zegar Auto gauge oil press smoke( skala 270 stopni, 0-7 bar) i nie wiem do końca jak go podłączyć. Jeśli ktoś jest w stanie coś podpowiedzieć to będę wdzięczny.

Zegar ma łącznie 6 kabelków, w tym:
Trzy o nieco większej średnicy(grubsze):
-Czerwony ( + )
-Czarny ( - )
-Pomarańczowy( światła zapewne )
Oraz trzy o nieco mniejszej średnicy przewodu( cieńsze ):
-Czerwony( + )
-Czarny( - )
-Zielony( sygnał z czujnika )

Niby domyślam się znaczeń kabli ale po co są podwójnie czarne i czerwone przewody ? Może coś ma być inaczej niż napisałem ? nie chce podłączyć czegoś źle i spalić elektryki w aucie :/

: śr 22 cze, 2011 08:58
autor: erison
No i wszystko ładnie wiesz :D i tak właśnie trzeba podłączyć.

Kabelki "+" i "-" są po dwa ponieważ jedna para jest zasilająca np. te grubsze a drugą para możesz zasilić sobie kolejny zegar.

Albo mostkujesz te kable albo ucinasz i zabezpieczasz.

Mało prawdopodobne że spalisz bezpiecznik w aucie raczej szybciej poleci sam zegar. :mrgreen:

: śr 22 cze, 2011 09:43
autor: brales
To po to są te dodatkowe kabelki :D dzięki wielkie za informacje, wracam do domu po pracy i podłączam gaugany :)

: czw 23 cze, 2011 10:09
autor: brales
No dobra panowie postanowiłem pozawracać wam jeszcze trochę głowę, bo coś mi to nie działczy :/

Mój czujnik wygląda tak:
Obrazek
Ma dwa miejsca na dwa kabelki: jeden z literką G a drugi z literkami WK. Za pierwszym razem myślałem, że G to ground i podpiąłem do masy, a WK puściłem do zegara. Potem znalazłem na necie taki schemat:
Obrazek P.S.
no to podłączyłem zgodnie z nim czyli G do kabelka sygnały w czujniku, a WK to masy, ale nic to nie dało
Co gorsza szukając dalej na forum znalazłem taki temat: 13226.htm i w trzecim poście od dołu jest napisane:
"
Czujnik ciś. oleju ma dwa wyjścia:
- G - ground
- WK - sygnał

czyli podłączam do zegara
- G do G
- WK do S
- pod I podpinam 12v

Chyba nic nie pomieszłem... ?
"
W dodatku ten schemat co wrzuciłem jest właśnie od indiglo czyli tego o czym była mowa temacie. Wie ktoś ja ma być podłączony ten czujnik. Do czego która literka ma iść ? I masa ma być z zegara czy z karoserii ??? I co powinno iść kabelkiem sygnałowym z czujnika do wskaźnika ? Po czym wskaźnik rozpoznaje jakie ciśnienia ma pokazać ? Napięcie, natężenie prądu ? Mam miernik to gdybym wiedział na co spojrzeć to bym chociaż zmierzył multimetrem czy idzie odpowiedni sygnał z czujnika.


A co do samego zegara to sprawa wygląda tak, że:
dwa grube kabelki czerwony i czarny są od oświetlenie wskaźnika, pomarańczowy bez względu na to gdzie go podłącze nic nie daje. Jak podłącze cienki czerwony z plusem i cienki czarny z minusem to wtedy wskaźnik pokazuje ciśnienie około 0.5 bara sam z siebie na zgaszonym silniku, jak do tego podłącze jeszcze kabelek zielony z czujnika to wtedy wskazówka spada na 0. Sytuacja wygląda identycznie na odpalonym i na zgaszonym silniku. O co tutaj chodzi :roll: Skończy się zaraz tak, że wywalę zegar do śmieci i będę jeździł bez niego bo mnie zaczyna wku***** :evil:

: pt 13 kwie, 2012 12:30
autor: Draxan
Kurde szkoda ze temat umarł bo by mi się sprzydal na weekend, tez czeka mnie walka z tym badziewiem :/

: pt 13 kwie, 2012 13:10
autor: brales
jak chcesz to mam w domu jakieś schematy ale dopiero jutro będę mógł je wstawić, jak nadal będą potrzebne to się przypomnij na priv to wstawię. Mi ogólnie się nie udało tego podłączyć i je sprzedałem a kupiłem sobie nowe ;)

: pt 13 kwie, 2012 18:42
autor: Draxan
o to ja poprosze :)

: pt 13 kwie, 2012 22:52
autor: brales
No to daję dwa schematy, które znalazłem w necie( sorry za duży rozmiar ale padam i nie chce mi się już tego zmniejszać ...

1) Jeden do indiglo:

Obrazek


2)Drugi do zwykłego smoke:

Obrazek


edit: widzę że forum samo jakoś chyba skaluje obrazki :)

: pt 13 kwie, 2012 23:28
autor: Draxan
to ja mam smołki widze :) .
Hmm czyli widze ze groundy od czujnikow to poprostu bede chyba do budy przykrecał i tyle :P