Witam
Witam mam zegar Auto gauge oil press smoke( skala 270 stopni, 0-7 bar) i nie wiem do końca jak go podłączyć. Jeśli ktoś jest w stanie coś podpowiedzieć to będę wdzięczny.
Zegar ma łącznie 6 kabelków, w tym:
Trzy o nieco większej średnicy(grubsze):
-Czerwony ( + )
-Czarny ( - )
-Pomarańczowy( światła zapewne )
Oraz trzy o nieco mniejszej średnicy przewodu( cieńsze ):
-Czerwony( + )
-Czarny( - )
-Zielony( sygnał z czujnika )
Niby domyślam się znaczeń kabli ale po co są podwójnie czarne i czerwone przewody ? Może coś ma być inaczej niż napisałem ? nie chce podłączyć czegoś źle i spalić elektryki w aucie
Auto gauge oil press okablowanie
Moderator: Moderator
No i wszystko ładnie wiesz i tak właśnie trzeba podłączyć.
Kabelki "+" i "-" są po dwa ponieważ jedna para jest zasilająca np. te grubsze a drugą para możesz zasilić sobie kolejny zegar.
Albo mostkujesz te kable albo ucinasz i zabezpieczasz.
Mało prawdopodobne że spalisz bezpiecznik w aucie raczej szybciej poleci sam zegar.
Kabelki "+" i "-" są po dwa ponieważ jedna para jest zasilająca np. te grubsze a drugą para możesz zasilić sobie kolejny zegar.
Albo mostkujesz te kable albo ucinasz i zabezpieczasz.
Mało prawdopodobne że spalisz bezpiecznik w aucie raczej szybciej poleci sam zegar.
To po to są te dodatkowe kabelki dzięki wielkie za informacje, wracam do domu po pracy i podłączam gaugany
No dobra panowie postanowiłem pozawracać wam jeszcze trochę głowę, bo coś mi to nie działczy
Mój czujnik wygląda tak:
Ma dwa miejsca na dwa kabelki: jeden z literką G a drugi z literkami WK. Za pierwszym razem myślałem, że G to ground i podpiąłem do masy, a WK puściłem do zegara. Potem znalazłem na necie taki schemat:
P.S.
no to podłączyłem zgodnie z nim czyli G do kabelka sygnały w czujniku, a WK to masy, ale nic to nie dało
Co gorsza szukając dalej na forum znalazłem taki temat: 13226.htm i w trzecim poście od dołu jest napisane:
"
Czujnik ciś. oleju ma dwa wyjścia:
- G - ground
- WK - sygnał
czyli podłączam do zegara
- G do G
- WK do S
- pod I podpinam 12v
Chyba nic nie pomieszłem... ?
"
W dodatku ten schemat co wrzuciłem jest właśnie od indiglo czyli tego o czym była mowa temacie. Wie ktoś ja ma być podłączony ten czujnik. Do czego która literka ma iść ? I masa ma być z zegara czy z karoserii ??? I co powinno iść kabelkiem sygnałowym z czujnika do wskaźnika ? Po czym wskaźnik rozpoznaje jakie ciśnienia ma pokazać ? Napięcie, natężenie prądu ? Mam miernik to gdybym wiedział na co spojrzeć to bym chociaż zmierzył multimetrem czy idzie odpowiedni sygnał z czujnika.
A co do samego zegara to sprawa wygląda tak, że:
dwa grube kabelki czerwony i czarny są od oświetlenie wskaźnika, pomarańczowy bez względu na to gdzie go podłącze nic nie daje. Jak podłącze cienki czerwony z plusem i cienki czarny z minusem to wtedy wskaźnik pokazuje ciśnienie około 0.5 bara sam z siebie na zgaszonym silniku, jak do tego podłącze jeszcze kabelek zielony z czujnika to wtedy wskazówka spada na 0. Sytuacja wygląda identycznie na odpalonym i na zgaszonym silniku. O co tutaj chodzi Skończy się zaraz tak, że wywalę zegar do śmieci i będę jeździł bez niego bo mnie zaczyna wku*****
Mój czujnik wygląda tak:
Ma dwa miejsca na dwa kabelki: jeden z literką G a drugi z literkami WK. Za pierwszym razem myślałem, że G to ground i podpiąłem do masy, a WK puściłem do zegara. Potem znalazłem na necie taki schemat:
P.S.
no to podłączyłem zgodnie z nim czyli G do kabelka sygnały w czujniku, a WK to masy, ale nic to nie dało
Co gorsza szukając dalej na forum znalazłem taki temat: 13226.htm i w trzecim poście od dołu jest napisane:
"
Czujnik ciś. oleju ma dwa wyjścia:
- G - ground
- WK - sygnał
czyli podłączam do zegara
- G do G
- WK do S
- pod I podpinam 12v
Chyba nic nie pomieszłem... ?
"
W dodatku ten schemat co wrzuciłem jest właśnie od indiglo czyli tego o czym była mowa temacie. Wie ktoś ja ma być podłączony ten czujnik. Do czego która literka ma iść ? I masa ma być z zegara czy z karoserii ??? I co powinno iść kabelkiem sygnałowym z czujnika do wskaźnika ? Po czym wskaźnik rozpoznaje jakie ciśnienia ma pokazać ? Napięcie, natężenie prądu ? Mam miernik to gdybym wiedział na co spojrzeć to bym chociaż zmierzył multimetrem czy idzie odpowiedni sygnał z czujnika.
A co do samego zegara to sprawa wygląda tak, że:
dwa grube kabelki czerwony i czarny są od oświetlenie wskaźnika, pomarańczowy bez względu na to gdzie go podłącze nic nie daje. Jak podłącze cienki czerwony z plusem i cienki czarny z minusem to wtedy wskaźnik pokazuje ciśnienie około 0.5 bara sam z siebie na zgaszonym silniku, jak do tego podłącze jeszcze kabelek zielony z czujnika to wtedy wskazówka spada na 0. Sytuacja wygląda identycznie na odpalonym i na zgaszonym silniku. O co tutaj chodzi Skończy się zaraz tak, że wywalę zegar do śmieci i będę jeździł bez niego bo mnie zaczyna wku*****
Ostatnio zmieniony czw 23 cze, 2011 10:10 przez brales, łącznie zmieniany 1 raz.
- Draxan
- Postojebca
- Posty: 1642
- Rejestracja: czw 23 cze, 2011 20:52
- Lokalizacja: UK - Bridgend / PL - Kraków
- Kontakt:
Kurde szkoda ze temat umarł bo by mi się sprzydal na weekend, tez czeka mnie walka z tym badziewiem
Projekt 300ZX z32 Twin Turbo (504BHP / 630Nm) :
Temat - topics37/z32-stock-300zx-twin-turbo-vt20452.htm
Foty - https://picasaweb.google.com/draxan1980 ... directlink
Temat - topics37/z32-stock-300zx-twin-turbo-vt20452.htm
Foty - https://picasaweb.google.com/draxan1980 ... directlink
jak chcesz to mam w domu jakieś schematy ale dopiero jutro będę mógł je wstawić, jak nadal będą potrzebne to się przypomnij na priv to wstawię. Mi ogólnie się nie udało tego podłączyć i je sprzedałem a kupiłem sobie nowe
- Draxan
- Postojebca
- Posty: 1642
- Rejestracja: czw 23 cze, 2011 20:52
- Lokalizacja: UK - Bridgend / PL - Kraków
- Kontakt:
o to ja poprosze
Projekt 300ZX z32 Twin Turbo (504BHP / 630Nm) :
Temat - topics37/z32-stock-300zx-twin-turbo-vt20452.htm
Foty - https://picasaweb.google.com/draxan1980 ... directlink
Temat - topics37/z32-stock-300zx-twin-turbo-vt20452.htm
Foty - https://picasaweb.google.com/draxan1980 ... directlink
No to daję dwa schematy, które znalazłem w necie( sorry za duży rozmiar ale padam i nie chce mi się już tego zmniejszać ...
1) Jeden do indiglo:
2)Drugi do zwykłego smoke:
edit: widzę że forum samo jakoś chyba skaluje obrazki
1) Jeden do indiglo:
2)Drugi do zwykłego smoke:
edit: widzę że forum samo jakoś chyba skaluje obrazki
Ostatnio zmieniony pt 13 kwie, 2012 22:53 przez brales, łącznie zmieniany 1 raz.
- Draxan
- Postojebca
- Posty: 1642
- Rejestracja: czw 23 cze, 2011 20:52
- Lokalizacja: UK - Bridgend / PL - Kraków
- Kontakt:
to ja mam smołki widze .
Hmm czyli widze ze groundy od czujnikow to poprostu bede chyba do budy przykrecał i tyle
Hmm czyli widze ze groundy od czujnikow to poprostu bede chyba do budy przykrecał i tyle
Projekt 300ZX z32 Twin Turbo (504BHP / 630Nm) :
Temat - topics37/z32-stock-300zx-twin-turbo-vt20452.htm
Foty - https://picasaweb.google.com/draxan1980 ... directlink
Temat - topics37/z32-stock-300zx-twin-turbo-vt20452.htm
Foty - https://picasaweb.google.com/draxan1980 ... directlink