np. taki jak ma konrad od Klemensa z planetJDM
albo taki
http://turbokillers.com/topics51/kontroler-temperatury-plynu-chldzacego-wlaczania-wiatrakow-vt16566.htm
Wskażnik do temperatury wody
Moderator: Moderator
Ostatnio zmieniony pn 02 kwie, 2012 13:39 przez erison, łącznie zmieniany 1 raz.
- BarTeX5575
- Stały gość
- Posty: 285
- Rejestracja: wt 16 lut, 2010 20:13
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Co do czujnika tamperatury jak zamontujemy na wężu od termostatu to będzie że tak powiem "lag"
Zanim otworzy się termostat zegar będzie pokazywał 40 stopni, po otwarciu nagle wskoczy na 80. Mi to nie przeszkadza, bo zegar mam głównie po to, by Peak pokazywał.
Co do włącznika wentylatora to według mnie lepiej jest dać go na wężu wchodzącym do chłodnicy, ponieważ jak damy na powrocie to płyn po schłodzeniu przez chłodnicę będę miał dajmy 90 stopni, ale w silniku będzie więcej. Zależy jaki mamy włącznik, jak włącza się przy 87 to lepiej na wlocie w chłodnicę, jak przy 80 to na wylocie.
Jak damy na wlocie to włączy się względem temp. silnika, jak na wylocie względem chłodnicy
Zanim otworzy się termostat zegar będzie pokazywał 40 stopni, po otwarciu nagle wskoczy na 80. Mi to nie przeszkadza, bo zegar mam głównie po to, by Peak pokazywał.
Co do włącznika wentylatora to według mnie lepiej jest dać go na wężu wchodzącym do chłodnicy, ponieważ jak damy na powrocie to płyn po schłodzeniu przez chłodnicę będę miał dajmy 90 stopni, ale w silniku będzie więcej. Zależy jaki mamy włącznik, jak włącza się przy 87 to lepiej na wlocie w chłodnicę, jak przy 80 to na wylocie.
Jak damy na wlocie to włączy się względem temp. silnika, jak na wylocie względem chłodnicy
Powoli powoli, bo się rozp.....li
-
- Postojebca
- Posty: 1608
- Rejestracja: pn 15 paź, 2007 20:04
- Lokalizacja: Gm. G?ogówek(opolskie)
- Kontakt:
To jak w końcu? sterownik wiatraków na górze czy na dole bo muszę robić adaptery i nie wiem czy robić 2 czy jeden na 2 dziury bo gałgan temperatury też ma być
Ostatnio zmieniony wt 11 gru, 2012 10:24 przez Tomek89, łącznie zmieniany 1 raz.
- BarTeX5575
- Stały gość
- Posty: 285
- Rejestracja: wt 16 lut, 2010 20:13
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Zegar daj sobie na górny (ten od termostatu).
W sterowniku będziesz mógł sobie ustawiać temperaturę włączenia, więc też najlepiej na górny wąż i ustawić na jakieś 87 stopni włączenia 82 wyłączenia.
W sterowniku będziesz mógł sobie ustawiać temperaturę włączenia, więc też najlepiej na górny wąż i ustawić na jakieś 87 stopni włączenia 82 wyłączenia.
Powoli powoli, bo się rozp.....li
-
- Postojebca
- Posty: 1608
- Rejestracja: pn 15 paź, 2007 20:04
- Lokalizacja: Gm. G?ogówek(opolskie)
- Kontakt:
sterownik będzie termostyk z innego wozu, zapomniałem dodać, temperaturę sobie dobiorę odpowiednim termostycznikiem
gałgan na górze na 100 procent
termiczek na dole, w ten sposób?
większość wozów ma ten bajer w chłodnicy bliżej dołu tłumaczę to sobie że wentylator ma się włączyć jak temp płynu w chłodnicy jest powyżej temp termostatu inaczej jak nie ma przewiewu/wydajności chłodnicy lecąc bokiem czy stojąc w korku
gałgan na górze na 100 procent
termiczek na dole, w ten sposób?
większość wozów ma ten bajer w chłodnicy bliżej dołu tłumaczę to sobie że wentylator ma się włączyć jak temp płynu w chłodnicy jest powyżej temp termostatu inaczej jak nie ma przewiewu/wydajności chłodnicy lecąc bokiem czy stojąc w korku
Tomku tak jak piszesz czujnik najlepiej jak by odzwierciedlał temp w głowicy przed termostatem zamiast czujnika temp. jedno pinowego co jest na desce.
a włącznik wiatraków na dole - wiatrak ma się włączać jak chłodnica nie wyrabia.
W tym sedno aby chłodnica wyrabiała i wiatrak nie musiał się włączać wiec nawiewy na chłodnice itp. bardzo istotne.
a włącznik wiatraków na dole - wiatrak ma się włączać jak chłodnica nie wyrabia.
W tym sedno aby chłodnica wyrabiała i wiatrak nie musiał się włączać wiec nawiewy na chłodnice itp. bardzo istotne.