Projekt własnego wskaźnika
Moderator: Moderator
- kamilp1908
- -#Klubowicz
- Posty: 1433
- Rejestracja: śr 30 maja, 2007 07:06
- Lokalizacja: Płock/Warszawa
- Kontakt:
Dziś zrobiłem szybki test zasilacz oraz płytki z CPU i się okazało, że program działa poprawnie i pokazuje doładowanie. Teraz muszę jeszcze polutować prototypowy wyświetlacz i zobaczę wtedy czy wszystko jest ok. Na razie testowałem z wykorzystaniem gotowego już wyświetlacza z płytki uruchomieniowej.
Turbo zaczyna pompować, a tylne koła wariować
jak juz polutujesz... to wrzuc jakis filmik jak dasz rade
As I lay rubber down the street, I pray for traction I can keep,
but if I spin and begin to slide, please dear god, protect my ride.
-Amen
- kamilp1908
- -#Klubowicz
- Posty: 1433
- Rejestracja: śr 30 maja, 2007 07:06
- Lokalizacja: Płock/Warszawa
- Kontakt:
Jak dam radę to w weekend podepnę mój sprzęt to kompresora, żeby sprawdzić poprawność odczytu ciśnienia.
Turbo zaczyna pompować, a tylne koła wariować
- kamilp1908
- -#Klubowicz
- Posty: 1433
- Rejestracja: śr 30 maja, 2007 07:06
- Lokalizacja: Płock/Warszawa
- Kontakt:
Witam ja już kiedyś na forum pokazałem tego typu wskaźnik do którego można podłączyć do 8 sond EGT (zrobiłem tez taki który wyświetla inne parametry jak boost czy temp i ciśnienie oleju ) użyłem czujników firmy autogauge bo są względnie tanie i dość dokładne
Od razu powiem że wskaźniki LED maja jedna podstawowa wadę możesz na nich wyświetlać tylko jedna wartość (w moim rozwiązaniu wartość wyświetlaną można zmieniać za pomocą przycisku na obudowie można tez wygasić cały zegar pozostawiać go działającym czyli działa alarm dźwiękowy a wyświetlacz jest ciemny polecam takie rozwiązanie jak jedziesz gdzieś dalej to taki wyświetlacz w końcu cie zmęczy)
Ogólnie jednak przekonałem się ze wole mimo wszystko urządzenie w takiej formie
wg mnie fajniej to wygląda
Co do boost kontrolera to najlepszy do tego jest regulator PID ale jeśli chcesz mieć prosty układ to wystarczy tylko zapisać sterowanie solenoidem poprzez PWM i już masz prosty boost kontroler
Jeśli chodzi o bezprzewodowe ekrany to w moim przypadku najlepiej sprawdziły się tanie urządzenia typu Nawigacja (akurat na zdjęciach Goclever) i połączenie poprzez BT
Ale na razie nie bardzo mam czas dokończyć ten projekt (chociaż zostało niewiele to może się zbiorę )
Pozdrawiam
Od razu powiem że wskaźniki LED maja jedna podstawowa wadę możesz na nich wyświetlać tylko jedna wartość (w moim rozwiązaniu wartość wyświetlaną można zmieniać za pomocą przycisku na obudowie można tez wygasić cały zegar pozostawiać go działającym czyli działa alarm dźwiękowy a wyświetlacz jest ciemny polecam takie rozwiązanie jak jedziesz gdzieś dalej to taki wyświetlacz w końcu cie zmęczy)
Ogólnie jednak przekonałem się ze wole mimo wszystko urządzenie w takiej formie
wg mnie fajniej to wygląda
Co do boost kontrolera to najlepszy do tego jest regulator PID ale jeśli chcesz mieć prosty układ to wystarczy tylko zapisać sterowanie solenoidem poprzez PWM i już masz prosty boost kontroler
Jeśli chodzi o bezprzewodowe ekrany to w moim przypadku najlepiej sprawdziły się tanie urządzenia typu Nawigacja (akurat na zdjęciach Goclever) i połączenie poprzez BT
Ale na razie nie bardzo mam czas dokończyć ten projekt (chociaż zostało niewiele to może się zbiorę )
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony śr 06 cze, 2012 12:29 przez Quaki, łącznie zmieniany 1 raz.
- kamilp1908
- -#Klubowicz
- Posty: 1433
- Rejestracja: śr 30 maja, 2007 07:06
- Lokalizacja: Płock/Warszawa
- Kontakt:
Ten wyświetlacz oparty na 8seg tylko ma służyć dla wskazania boost'u.
W drugiej wersji układu chciałbym użyć takiego wyświetlacza (foto poglądowe):
Największy jaki udało mi się znaleźć to 90mmx73mm. Piszę tu o wyświetlaczu, kŧory będzie kosztować max 50 zł. Chcę mimo wszystko uzyskać jak najniższy koszt.
W drugiej wersji układu chciałbym użyć takiego wyświetlacza (foto poglądowe):
Największy jaki udało mi się znaleźć to 90mmx73mm. Piszę tu o wyświetlaczu, kŧory będzie kosztować max 50 zł. Chcę mimo wszystko uzyskać jak najniższy koszt.
Turbo zaczyna pompować, a tylne koła wariować
Jeśli ma na nim być tylko boost to nie ma problemu z takim rozwiązaniem
Ja mam w domu nawet większy wyświetlacz graficzny 142mm x 105mm (240x128 pikseli + panel dotykowy do tego) ale jest problem z jakaś dobra obudowa na takie elementy. Dlatego jak dla mnie wystarcza w zupełności wyświetlacz 2x16 (ten na zdjęciu) i 2x20 (tego na zdjęciu nie ma) poza tym przekonałem się do wyświetlacza bezprzewodowego w postaci Navi (cena 350zl za 7 calowy dotykowy wyświetlacz z wbudowanym BT i nadal funkcjonalną nawigacją i wszystkimi innymi bajerami nie jest jakaś wygórowana) z uwagi na to że w samochodach jest ogólny problem z wyświetlaniem danych ze względu na zakłócenia i nie zawsze to co działa na stole działa tez w samochodzie
A bardzo podobna tylko ze lepsza nawigacje jak przedstawiona na zdjęciach można już kupić za 220zl i masz wyświetlacz dotykowy 800x480 64tys kolorów dotykowy z BT GPS-em i innymi cudami (zawsze można napisać dodatkowe oprogramowanie na przykład wykorzystujące wbudowany GPS ) poza tym profesjonalnie wyglądający nie musisz się męczyć z kombinowaniem obudowy lub zabudowywaniem tego zasadniczo bardzo polecam do wszelkich projektów.
Pozdrawiam
Ja mam w domu nawet większy wyświetlacz graficzny 142mm x 105mm (240x128 pikseli + panel dotykowy do tego) ale jest problem z jakaś dobra obudowa na takie elementy. Dlatego jak dla mnie wystarcza w zupełności wyświetlacz 2x16 (ten na zdjęciu) i 2x20 (tego na zdjęciu nie ma) poza tym przekonałem się do wyświetlacza bezprzewodowego w postaci Navi (cena 350zl za 7 calowy dotykowy wyświetlacz z wbudowanym BT i nadal funkcjonalną nawigacją i wszystkimi innymi bajerami nie jest jakaś wygórowana) z uwagi na to że w samochodach jest ogólny problem z wyświetlaniem danych ze względu na zakłócenia i nie zawsze to co działa na stole działa tez w samochodzie
A bardzo podobna tylko ze lepsza nawigacje jak przedstawiona na zdjęciach można już kupić za 220zl i masz wyświetlacz dotykowy 800x480 64tys kolorów dotykowy z BT GPS-em i innymi cudami (zawsze można napisać dodatkowe oprogramowanie na przykład wykorzystujące wbudowany GPS ) poza tym profesjonalnie wyglądający nie musisz się męczyć z kombinowaniem obudowy lub zabudowywaniem tego zasadniczo bardzo polecam do wszelkich projektów.
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony śr 06 cze, 2012 13:49 przez Quaki, łącznie zmieniany 3 razy.
- kamilp1908
- -#Klubowicz
- Posty: 1433
- Rejestracja: śr 30 maja, 2007 07:06
- Lokalizacja: Płock/Warszawa
- Kontakt:
Jak wszystko się uda to będę w Toruniu testować mój wskaźnik doładowania. Jestem ciekaw efektów w walce Trzymajcie kciuki
Turbo zaczyna pompować, a tylne koła wariować
- kamilp1908
- -#Klubowicz
- Posty: 1433
- Rejestracja: śr 30 maja, 2007 07:06
- Lokalizacja: Płock/Warszawa
- Kontakt:
Testowałem wczoraj na stole jak się grzeje zasilacz podczas dłuższej pracy. Z dużym radiatorem jest teraz max 45'C. Jest dobrze na małym radiatorku było ok 80'C.
Dziś wszystko ląduje w samochodzie.
Dziś wszystko ląduje w samochodzie.
Ostatnio zmieniony pn 16 lip, 2012 11:24 przez kamilp1908, łącznie zmieniany 1 raz.
Turbo zaczyna pompować, a tylne koła wariować
Będziesz jutro w Wawie ?
To bym podskoczył może i oblookał
To bym podskoczył może i oblookał
- kamilp1908
- -#Klubowicz
- Posty: 1433
- Rejestracja: śr 30 maja, 2007 07:06
- Lokalizacja: Płock/Warszawa
- Kontakt:
Jestem cały czas w Wawie, bo tu mieszkam i pracuję. Tylko o której możesz być?
Turbo zaczyna pompować, a tylne koła wariować
- kamilp1908
- -#Klubowicz
- Posty: 1433
- Rejestracja: śr 30 maja, 2007 07:06
- Lokalizacja: Płock/Warszawa
- Kontakt:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=XRZJ57x8_0s&feature=plcp[/youtube]
Turbo zaczyna pompować, a tylne koła wariować
- kamilp1908
- -#Klubowicz
- Posty: 1433
- Rejestracja: śr 30 maja, 2007 07:06
- Lokalizacja: Płock/Warszawa
- Kontakt:
Kolejne wcielenie mojego urządzenia. Wskaźnik boost dzielnie znosił Toruń, wydaje się, że wskazania są poprawne.
Obecnie nowa wersja będzie obsługiwać 2 czujniki temperatury oraz do 6 czujników o ch-styce liniowej. EGT na razie nie jest obsługiwane, bo trzeba by dorzucić dodatkowy układ do jej obsługi (ale na pewno będzie w wersji numer 2). Będzie wyświetlacz jak w poscie #202983. Urządzenie będzie się komunikować z kompem poprzez rs232 (do tego napiszę odpowiednią aplikację, pewnie w QT).
Obecnie nowa wersja będzie obsługiwać 2 czujniki temperatury oraz do 6 czujników o ch-styce liniowej. EGT na razie nie jest obsługiwane, bo trzeba by dorzucić dodatkowy układ do jej obsługi (ale na pewno będzie w wersji numer 2). Będzie wyświetlacz jak w poscie #202983. Urządzenie będzie się komunikować z kompem poprzez rs232 (do tego napiszę odpowiednią aplikację, pewnie w QT).
Turbo zaczyna pompować, a tylne koła wariować
- kamilp1908
- -#Klubowicz
- Posty: 1433
- Rejestracja: śr 30 maja, 2007 07:06
- Lokalizacja: Płock/Warszawa
- Kontakt:
Jakiś tam postęp. Całość polutowana przed chwilą, podłączony pod programator i jest ok. Musze jakiś testowy program naskrobać, żeby sprawdzić podstawowe elementy. Już są pierwsze błędy (np. zapomniałem poprowadzić RESET do programatora, dodatkowa zwora bo programator gryzie się z MAX232).
Turbo zaczyna pompować, a tylne koła wariować