Jak zrobic wskaźnik AFR ?

Wszystko co dotyczy dodatkowych zegarów,problemy z działaniem,podłączenie,problemy z montażem.Boost,EGT,AFR,Temp.Wody,Temp.Oleju,Ciśnienie Oleju itp....

Moderator: Moderator

Awatar użytkownika
IceMan
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 883
Rejestracja: sob 13 wrz, 2003 10:12
Lokalizacja: Szczecin

oto schemat:
http://www.fabrio.it/puntogt/tecnica/lambda.htm

Pytanie tylko w jakim zakresie napiec dziala sonda lambda w s13 ?
Awatar użytkownika
dr Mike
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 537
Rejestracja: pn 28 lip, 2003 11:50
Lokalizacja: Wawa
Kontakt:

Jarkowy lub Brt Ci odpowiedzą poprawnie. Nie pamiętam dokładnie ale wydaje mi się, że 0-1 V.
Jeszcze jak by to ktoś przetłumaczył na "nasz".
Awatar użytkownika
IceMan
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 883
Rejestracja: sob 13 wrz, 2003 10:12
Lokalizacja: Szczecin

no to czekamy na info od fachowców :)
Awatar użytkownika
jarkowy
Założyciel Klubu
Założyciel Klubu
Posty: 1088
Rejestracja: sob 26 lip, 2003 23:29
Lokalizacja: Władysławowo
Kontakt:

Som zrobiłem sobie AFR (nie czytałem tej strony a szkoda nie musiał bym tego sam wymyślać) Działa na podobnej zasadzie i też jest to linijka z 10 diod.
Poprawny przedział napięcia z sondy lambda jest dla mieszanki od 13 do 10 w skali stosunkowej - powietrze/paliwo a w woltach na sondzie lambda to bedzie od 500mV do 850mV.
Mój schemat praktyczne wygląda bardzo podobnie. Jest to bardzo porstackie rozwiązanie i ciężko jest rozeznać sie czy akurat jest skład 14 czy 13 ale bez tego uważam że nie powinno się jeździć jeśli myślimy o tuningu a tym bardziej o programowaniu Chipów.
GTR Sprzedany ale Avatara spobie zostawiam z sentymentu...

SKYRACING

OO\____/OO

602227141


Turbokiller

automatyka www.horyzont.co
pokoje gościnne nad morzem we władysławowwie www.impresja.co
600-961-666
Awatar użytkownika
IceMan
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 883
Rejestracja: sob 13 wrz, 2003 10:12
Lokalizacja: Szczecin

tutaj bardziej przyjazny język wraz ze schematem plytki

http://www.students.tut.fi/%7Eeppu/dev/EGO-bar.html

wezme się za to (mam nadzieje :D ) tylko musze znalezc czas zeby podjechac do sklepu i pokupowac te <font class="red">PIP</font>
tylko ze podlaczenie tego powoduje maly spadek napiecia na sondzie i komputer sie wtedy oszukuje i daje podobno ciut zbyt bogata mieszanke - podobno
Awatar użytkownika
IceMan
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 883
Rejestracja: sob 13 wrz, 2003 10:12
Lokalizacja: Szczecin

ten wskaznik nie musi podawac dokladnie ;)
wystarczy zebym wiedzial czy jest okej czy może byc kuku dla silnika ;)
Awatar użytkownika
jarkowy
Założyciel Klubu
Założyciel Klubu
Posty: 1088
Rejestracja: sob 26 lip, 2003 23:29
Lokalizacja: Władysławowo
Kontakt:

..........Obciąża sonde lamda.
Tak ale nie znacznie mimo to ja zamontowałem najpierw wzmacniacz operacyjny a dopiero potem linijke diodową.
GTR Sprzedany ale Avatara spobie zostawiam z sentymentu...

SKYRACING

OO\____/OO

602227141


Turbokiller

automatyka www.horyzont.co
pokoje gościnne nad morzem we władysławowwie www.impresja.co
600-961-666
Awatar użytkownika
200sx
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 125
Rejestracja: śr 08 paź, 2003 12:20
Lokalizacja: Warszawa

Ma ktos lambde na zbyciu do s13. Tez bym chcial miec wskaznik AFR a bez lambdy bedzie raczej trudno :?
Awatar użytkownika
jarkowy
Założyciel Klubu
Założyciel Klubu
Posty: 1088
Rejestracja: sob 26 lip, 2003 23:29
Lokalizacja: Władysławowo
Kontakt:

nie trzeba miec lambdy z S13 może byc zwykła jednożyłowa 1V kosztuje uzywana koło 100zł np stara honda civic
Za to jest większy problem - trzeba ja zamontować!
Modele po 92 mają juz specjalne gniazdo z gwintem tuż za turbiną a w starszych niestety jest to zalany odlew.......i raczej ciężko przegwintowac tą żeliwną rure i to na taki nietypowy gwint (jak na gwintowniki ręczne)
Naszczęście ja wyrwałem kiedyś taką rurę kupując któreś tam z koleji turbo.
GTR Sprzedany ale Avatara spobie zostawiam z sentymentu...

SKYRACING

OO\____/OO

602227141


Turbokiller

automatyka www.horyzont.co
pokoje gościnne nad morzem we władysławowwie www.impresja.co
600-961-666
Awatar użytkownika
Lukasz
Stały gość
Stały gość
Posty: 274
Rejestracja: czw 25 wrz, 2003 22:18
Lokalizacja: Dusseldorf | Wrocław
Kontakt:

[quote="jarkowy"]Modele po 92 mają juz specjalne gniazdo z gwintem tuż za turbiną a w starszych niestety jest to zalany odlew [quote]

Troche poza tematem
Miałem Nissana s13 rok produkcji 1990 12 miesiąc i miałem lambde...
W końcu kiedy był ten facelifting :wink:
Obrazek
Awatar użytkownika
200sx
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 125
Rejestracja: śr 08 paź, 2003 12:20
Lokalizacja: Warszawa

No to sie dobrze sklada Jarkowy bo ja mam tam dziure zaslepiona jakas sruba. Jakis namiar gdzie kupie o2 sensor za 100. btw proponuje nowy dzial z info gdzie mozna kupowac tanie i dobre czesci bo mam wrazenie ze wszyscy to wiedza poza mna :?
Anonymous

Lukasz pisze:
jarkowy pisze:Modele po 92 mają juz specjalne gniazdo z gwintem tuż za turbiną a w starszych niestety jest to zalany odlew

Troche poza tematem
Miałem Nissana s13 rok produkcji 1990 12 miesiąc i miałem lambde...
W końcu kiedy był ten facelifting :wink:
a ja mam 92 r0k i nie mam lambdy..??? o co tu chodzi?? :shock:
Awatar użytkownika
Lukasz
Stały gość
Stały gość
Posty: 274
Rejestracja: czw 25 wrz, 2003 22:18
Lokalizacja: Dusseldorf | Wrocław
Kontakt:

Moim zdaniem jest to tak:
S13 produkowali od 89 do 94
Facelifting był w 90 ale od 9 miesiąca wzwyż( nowy okres produkcyjny zaczynał się po wakacjach)
Z tego co wiem to po faceliftingu zmieniono przedni zderzak, kierownice, fotele, turbo, weżyk doprowadzający olej do turbo i obudowe Air Regulatora (przed Faceliftingiem była okrągła po kwadratowa)
możliwe że zmnienili coś jescze ale sobie nie przypominam.
Były produkowane dwa modela z katalizatorem(sonda lambda, platynowe świece, itd.) i bez katalizatora.
:wink:
Obrazek
Awatar użytkownika
jarkowy
Założyciel Klubu
Założyciel Klubu
Posty: 1088
Rejestracja: sob 26 lip, 2003 23:29
Lokalizacja: Władysławowo
Kontakt:

90 hmmmmmmm?
Ja mam z 92 i mam stary zderzak stare felgi stary air regulator w wersji bez sondy kat i ABS-u
Wiec nie wiem w koncu kiedy byl ten facelifting
Zmienione byly tez fotele na takie z regulowana wysokoscia zagłówka i światła maja regulacje wysokości elektroniczną oraz klosz lefrektora jest inny (ten stary bardzo przypomina malucha :shock: )
mam taki artykol po angielsku dotyczacy favce liftingu moze chce sie ktos nim zająć?
GTR Sprzedany ale Avatara spobie zostawiam z sentymentu...

SKYRACING

OO\____/OO

602227141


Turbokiller

automatyka www.horyzont.co
pokoje gościnne nad morzem we władysławowwie www.impresja.co
600-961-666
Awatar użytkownika
Lukasz
Stały gość
Stały gość
Posty: 274
Rejestracja: czw 25 wrz, 2003 22:18
Lokalizacja: Dusseldorf | Wrocław
Kontakt:

:shock: To ja już też nie wiem
Może dlatego że mieszkamy w polsce :wink:
Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „Dodatkowe zegary”