Montaż EGT, jak ?

Wszystko co dotyczy dodatkowych zegarów,problemy z działaniem,podłączenie,problemy z montażem.Boost,EGT,AFR,Temp.Wody,Temp.Oleju,Ciśnienie Oleju itp....

Moderator: Moderator

Awatar użytkownika
IceMan
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 883
Rejestracja: sob 13 wrz, 2003 10:12
Lokalizacja: Szczecin

w jaki sposób montuje sie czujnik EGT w kolektorze ? wiercimy i potem wspawac czujnik ?
w którym miejscu ? może być tak jak na fotkach ? (długopis udaje czujnik ;) )
Załączniki
HPIM0758_m2.JPG
HPIM0757_m2.JPG
Strojenie CA18DET , SR20DET , RB25DET (Nistune , PowerFC) , Honda (Crome) , Subaru
Awatar użytkownika
Rafi
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 639
Rejestracja: wt 09 mar, 2004 07:57
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Chyba może być > musi łapać temp z 4 garów :)
[scroll]>>>ORDYNUSS TEAM<<< member #001/06 lepiej być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem
[/scroll]
yogasov

skad moge wziac taki kolektor jak na fotkach wyzej ??
Awatar użytkownika
IceMan
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 883
Rejestracja: sob 13 wrz, 2003 10:12
Lokalizacja: Szczecin

ebay -> pajak2444
Strojenie CA18DET , SR20DET , RB25DET (Nistune , PowerFC) , Honda (Crome) , Subaru
Awatar użytkownika
banan
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 90
Rejestracja: sob 12 mar, 2005 21:56
Lokalizacja: z lasu
Kontakt:

Musi lapac temperature z najbardziej rozgrzanego gara a to gar 4 w wypadku nissana . Tam jest najwieksza temperatura spalania. Powinno sie montować najbliżej wylotu z głowy.Niektórzy montują na łączeniu z 4 rur w 1i to podobno najlepsze rozwiązanie.
Żeny odczyt sondy (czujnika) był prawidłowy musi byc jak najblizej cylndra w którym jest najwieksze temperatura.
Awatar użytkownika
IceMan
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 883
Rejestracja: sob 13 wrz, 2003 10:12
Lokalizacja: Szczecin

tak umocwany czujnik bedzie łapał najwiecej spalin z 3 i 4 cylindra, chyba ze bardzo gleboko czunik wspawac
jaka dlugosc mają czujniki ? nie mam jeszcze egt
Strojenie CA18DET , SR20DET , RB25DET (Nistune , PowerFC) , Honda (Crome) , Subaru
Awatar użytkownika
banan
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 90
Rejestracja: sob 12 mar, 2005 21:56
Lokalizacja: z lasu
Kontakt:

Moze zrób flansze przed turbo i tam umocuj czujnik. Szkoda w BARANIE:) dziury robic a flansze zrobic i we flanszy elegancko czujnik umiescić i bedzie GIT. Praktycznie i dobrze i najwazniejsze potaniości.
Pozdro
Awatar użytkownika
IceMan
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 883
Rejestracja: sob 13 wrz, 2003 10:12
Lokalizacja: Szczecin

nie mogę flanszy robić bo wtedy seryjny wydech juz nie bedzie pasił
Strojenie CA18DET , SR20DET , RB25DET (Nistune , PowerFC) , Honda (Crome) , Subaru
Awatar użytkownika
banan
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 90
Rejestracja: sob 12 mar, 2005 21:56
Lokalizacja: z lasu
Kontakt:

IceMan pisze:nie mogę flanszy robić bo wtedy seryjny wydech juz nie bedzie pasił
Dlaczego?
Flansze robisz przed turbo a nie za.
Troche sie opusci i tyla ale powinno pasowac.
Awatar użytkownika
IceMan
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 883
Rejestracja: sob 13 wrz, 2003 10:12
Lokalizacja: Szczecin

no właśnie zależy ile trochę
pewnie ze 2-3 cm ? pozatym nie mam jak tego zrobic
musialbym zostawic rozbebeszone auto na jednym warsztacie i leciec do innego z turbiną, czujnikiem i kolektorem, a tak sie niestety nie da zrobic raczej - ciezko byloby to zgrac w czasie bo ludziska zapracowane i na jakis termin sie umowic na 100% to graniczy z cudem :(
Strojenie CA18DET , SR20DET , RB25DET (Nistune , PowerFC) , Honda (Crome) , Subaru
Awatar użytkownika
mellow
Stały gość
Stały gość
Posty: 402
Rejestracja: ndz 21 wrz, 2003 17:37
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

wierc normlanie w kolektor tak jak to sie zawsze robi, kupisz wskaznim to bedzie instrukcja jak ma byc zamontowany i koniec.
"I had a look around the carpark and couldn't help noticing, that my car is significantly faster than all of yours..."
powered by:Japan Sport Service
Awatar użytkownika
IceMan
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 883
Rejestracja: sob 13 wrz, 2003 10:12
Lokalizacja: Szczecin

mellow pisze:wierc normlanie w kolektor tak jak to sie zawsze robi
hmm
no tak
ale ja właśnie nie wiem jak "to się zawsze robi" :)
Strojenie CA18DET , SR20DET , RB25DET (Nistune , PowerFC) , Honda (Crome) , Subaru
cziko

moim zdaniem 4 cylinder i max blisko głowicy!!!
Awatar użytkownika
IceMan
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 883
Rejestracja: sob 13 wrz, 2003 10:12
Lokalizacja: Szczecin

napewno masz rację cziko
ale jeśli kolektor będzie owinięty taśmą termoizolacyjną to spadek temperatury na odcinku kilku cm przy tak dużej prędkości gazów nie powinno wpłynąć negatywnie na wskazania
tak mi się wydaje ?
Strojenie CA18DET , SR20DET , RB25DET (Nistune , PowerFC) , Honda (Crome) , Subaru
Awatar użytkownika
Pajak2444
Postojebca
Postojebca
Posty: 1522
Rejestracja: pn 27 wrz, 2004 22:58
Lokalizacja: Dlugoleka
Kontakt:

to juz wiem poco jest dziwna rurka w kolektorach typu top mount na 4 cylindrze !!!
Sprzedam SHORT SHIFTERY ,, downpipy , frontpipy 3", zegary SWOOSH i SAGA 52mm i 60mm
ODPOWIEDZ

Wróć do „Dodatkowe zegary”