1. Czy jeśli jest możliwość strojenia auta z sondą szerokopasmową, a więc możemy monitorować dokładnie AFR i tak wystroić auto aby AFR był ok, to czy jest sens montowania wskaźnika EGT ?
2. Teraz pytanie nr dwa Jak się robi takie strojenie ? Pedał w podłogę i patrzymy co się dzieje z AFR ? Nalezy też chyba sprawdzić przy stałej prędkości ? Przy różnych obrotach jadąc ze stałą prędkością ?
Tak siedzę w pracy i się nudzę i chciałbym się dowiedzieć conieco na ten temat, a pewnie i kilka innych osób chciałoby rozszerzyć swoją wiedzę
Zależność EGT od AFR
Moderator: Moderator
- Coobcio
- Stary Wyjadacz
- Posty: 547
- Rejestracja: śr 17 lis, 2004 19:43
- Lokalizacja: Warszawa - Grochów
- Kontakt:
EGT zawsze ma sens - np. moze się wysrać pompa paliwowa i bedize wsio wiadomo jak się robi ubogo to temperatura UP, jak się jezdzi na ciśnieniach doladowania powyżej bara i mimo poprawnego AFR też warto monitorować temperaturę.
Nissan Primera 2.0 + Home Made Turbo [320KM/420Nm @ 1 bar] http://www.streetracing.pl/forum/viewto ... 88&start=0
Almera GTi Dupowóz [145KM/168Nm>>167KM/197Nm]
Najnowsze dziecko 200SX S14'96 [335KM/468Nm @ 1 bar] REANIMACJA
Almera GTi Dupowóz [145KM/168Nm>>167KM/197Nm]
Najnowsze dziecko 200SX S14'96 [335KM/468Nm @ 1 bar] REANIMACJA
- musieli
- Proszę nie bić nowego
- Posty: 37
- Rejestracja: pt 28 sty, 2005 15:28
- Lokalizacja: Wawa/Ursynów/KEN zone
EGT jest smutnym wskaźnikiem - jak wywali nam ostro do góry to zazwyczaj jest już za późno bo tłoki spłynęły... Jak masz dużo miejsca na dodatkowe wskażniki to nie zawadzi. Chociaż ja uważam, że najważniejsze dwa dodatkowe, które powinny być koło siebie to boost i AFR - wtedy widzisz co się dzieje ze składem mieszanki przy danym doładowaniu.
Co do składu (AFR) - najlepsza jest do tego hamownia - nie wyobrażam sobie (przynajmniej w pojedynkę) strojenia auta na ulicy (chociaż podobno strojenie na drodze jest całkiem OK - tyle, że potrzebne są do tego 2 osoby).
pozdro
Co do składu (AFR) - najlepsza jest do tego hamownia - nie wyobrażam sobie (przynajmniej w pojedynkę) strojenia auta na ulicy (chociaż podobno strojenie na drodze jest całkiem OK - tyle, że potrzebne są do tego 2 osoby).
pozdro
musieli
Bordowe S13 z ursynowa + XXsior
Bordowe S13 z ursynowa + XXsior
Na drodze to zawsze stroi się we dwójkę i jest to strojenie dokładne.musieli pisze:
Co do składu (AFR) - najlepsza jest do tego hamownia - nie wyobrażam sobie (przynajmniej w pojedynkę) strojenia auta na ulicy (chociaż podobno strojenie na drodze jest całkiem OK - tyle, że potrzebne są do tego 2 osoby).
pozdro
Na hamownii NIGDY nie stworzysz warunków drogowych !!
EMWU is dead
musieli pisze:EGT jest smutnym wskaźnikiem - jak wywali nam ostro do góry to zazwyczaj jest już za późno bo tłoki spłynęły... Jak masz dużo miejsca na dodatkowe wskażniki to nie zawadzi. Chociaż ja uważam, że najważniejsze dwa dodatkowe, które powinny być koło siebie to boost i AFR - wtedy widzisz co się dzieje ze składem mieszanki przy danym doładowaniu.
Co do składu (AFR) - najlepsza jest do tego hamownia - nie wyobrażam sobie (przynajmniej w pojedynkę) strojenia auta na ulicy (chociaż podobno strojenie na drodze jest całkiem OK - tyle, że potrzebne są do tego 2 osoby).
pozdro
eee tam przesadzasz. Jak EGT pokaze nam kilka razy 1000 C to jeszcze sie nic nie stanie. Ale po to wlasnie sie go montuje aby tego unikac. Jak masz mocno wystrojone auto to trzeba patrzec na EGT co jakis czas jak sie lata na maxa. Jezel nie mozemy albo nie umiemy kontrolowac zegarow to trzeba sie zaopatrzyc w zegar z alarmem ktory swieci i piszczy gdy osiagamy niebezpieczna temperature.
TomaRacing
ul. Nadarzynska 51 Piaseczno
S14a drift spec
ul. Nadarzynska 51 Piaseczno
S14a drift spec
Też tak kiedyś myślałem, ale zmieniłem zdanie jak mi BRT wystroił 1.1 bara na ulicy ze mną za kierownicą na AFR 10-11 przy WOT. Gierkówka się do tego jak najbardziej nadaje.musieli pisze:Co do składu (AFR) - najlepsza jest do tego hamownia - nie wyobrażam sobie (przynajmniej w pojedynkę) strojenia auta na ulicy (chociaż podobno strojenie na drodze jest całkiem OK - tyle, że potrzebne są do tego 2 osoby).
- musieli
- Proszę nie bić nowego
- Posty: 37
- Rejestracja: pt 28 sty, 2005 15:28
- Lokalizacja: Wawa/Ursynów/KEN zone
No właśnie to powiedziałem, że potrzebne są do tego 2 osoby. Natomiast jeśli chodzi o hamownię obciążeniową - miałem okazję oserwować strojenie kilku konkretnych aut ze stajni VTG. Nie używają drogi do strojenia a jednak zgarniają śmietankę z wyników na ćwiartkę - więc? Może nie widziałeś jeszcze takiej troszkę lepiej wyposażonej hamowni?Karrlos pisze: Na drodze to zawsze stroi się we dwójkę i jest to strojenie dokładne.
Na hamownii NIGDY nie stworzysz warunków drogowych !!
pozdro
musieli
Bordowe S13 z ursynowa + XXsior
Bordowe S13 z ursynowa + XXsior
musieli nie pisz bzdur.....Gs po strojeniu na hamowni wyjerzdża na droge i sprawdza
jak auto się zachowuje ewentualnie na nosi poprawki....
jak auto się zachowuje ewentualnie na nosi poprawki....
- musieli
- Proszę nie bić nowego
- Posty: 37
- Rejestracja: pt 28 sty, 2005 15:28
- Lokalizacja: Wawa/Ursynów/KEN zone
Się zgadza - jednak właściwe strojenie odbywa się na hamowni...macpl pisze:musieli nie pisz bzdur.....Gs po strojeniu na hamowni wyjerzdża na droge i sprawdza
jak auto się zachowuje ewentualnie na nosi poprawki....
pozdro
[ Dodano: Sro Mar 15, 06 07:28 ]
OK - trochę źle to ująłem - strojenie auta to proces, którego częścią jest pomiar na hamowni.
peace
musieli
Bordowe S13 z ursynowa + XXsior
Bordowe S13 z ursynowa + XXsior
Dokładnie chodzi o to co napisałeś na końcu, czyli ostateczne (właściwe) strojenie jest właśnie na drodzemusieli pisze:macpl pisze:musieli nie pisz bzdur.....Gs po strojeniu na hamowni wyjerzdża na droge i sprawdza
jak auto się zachowuje ewentualnie nanosi poprawki....
[ Dodano: Sro Mar 15, 06 07:28 ]
OK - trochę źle to ująłem - strojenie auta to proces, którego częścią jest pomiar na hamowni.
peace
a to, że nie byłem na obciążeniówce jak widać powyżej nie ma żadnego znaczenia więc wyluzuj.
EMWU is dead