Zależność EGT od AFR

Wszystko co dotyczy dodatkowych zegarów,problemy z działaniem,podłączenie,problemy z montażem.Boost,EGT,AFR,Temp.Wody,Temp.Oleju,Ciśnienie Oleju itp....

Moderator: Moderator

Awatar użytkownika
IceMan
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 883
Rejestracja: sob 13 wrz, 2003 10:12
Lokalizacja: Szczecin

1. Czy jeśli jest możliwość strojenia auta z sondą szerokopasmową, a więc możemy monitorować dokładnie AFR i tak wystroić auto aby AFR był ok, to czy jest sens montowania wskaźnika EGT ?
2. Teraz pytanie nr dwa ;) Jak się robi takie strojenie ? Pedał w podłogę i patrzymy co się dzieje z AFR ? Nalezy też chyba sprawdzić przy stałej prędkości ? Przy różnych obrotach jadąc ze stałą prędkością ?
Tak siedzę w pracy i się nudzę i chciałbym się dowiedzieć conieco na ten temat, a pewnie i kilka innych osób chciałoby rozszerzyć swoją wiedzę :)
Strojenie CA18DET , SR20DET , RB25DET (Nistune , PowerFC) , Honda (Crome) , Subaru
Awatar użytkownika
Coobcio
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 547
Rejestracja: śr 17 lis, 2004 19:43
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

EGT zawsze ma sens - np. moze się wysrać pompa paliwowa i bedize wsio wiadomo jak się robi ubogo to temperatura UP, jak się jezdzi na ciśnieniach doladowania powyżej bara i mimo poprawnego AFR też warto monitorować temperaturę.
Nissan Primera 2.0 + Home Made Turbo [320KM/420Nm @ 1 bar] http://www.streetracing.pl/forum/viewto ... 88&start=0

Almera GTi Dupowóz [145KM/168Nm>>167KM/197Nm]

Najnowsze dziecko 200SX S14'96 [335KM/468Nm @ 1 bar] REANIMACJA
Awatar użytkownika
musieli
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 37
Rejestracja: pt 28 sty, 2005 15:28
Lokalizacja: Wawa/Ursynów/KEN zone

EGT jest smutnym wskaźnikiem - jak wywali nam ostro do góry to zazwyczaj jest już za późno bo tłoki spłynęły... Jak masz dużo miejsca na dodatkowe wskażniki to nie zawadzi. Chociaż ja uważam, że najważniejsze dwa dodatkowe, które powinny być koło siebie to boost i AFR - wtedy widzisz co się dzieje ze składem mieszanki przy danym doładowaniu.

Co do składu (AFR) - najlepsza jest do tego hamownia - nie wyobrażam sobie (przynajmniej w pojedynkę) strojenia auta na ulicy (chociaż podobno strojenie na drodze jest całkiem OK - tyle, że potrzebne są do tego 2 osoby).

pozdro
musieli
Bordowe S13 z ursynowa + XXsior
Awatar użytkownika
Karrlos
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 1402
Rejestracja: pn 26 sty, 2004 22:22
Lokalizacja: Gdańsk

musieli pisze:
Co do składu (AFR) - najlepsza jest do tego hamownia - nie wyobrażam sobie (przynajmniej w pojedynkę) strojenia auta na ulicy (chociaż podobno strojenie na drodze jest całkiem OK - tyle, że potrzebne są do tego 2 osoby).

pozdro
Na drodze to zawsze stroi się we dwójkę i jest to strojenie dokładne.
Na hamownii NIGDY nie stworzysz warunków drogowych !!
EMWU is dead
Awatar użytkownika
brt
Stały gość
Stały gość
Posty: 319
Rejestracja: śr 20 sie, 2003 18:57
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

musieli pisze:EGT jest smutnym wskaźnikiem - jak wywali nam ostro do góry to zazwyczaj jest już za późno bo tłoki spłynęły... Jak masz dużo miejsca na dodatkowe wskażniki to nie zawadzi. Chociaż ja uważam, że najważniejsze dwa dodatkowe, które powinny być koło siebie to boost i AFR - wtedy widzisz co się dzieje ze składem mieszanki przy danym doładowaniu.

Co do składu (AFR) - najlepsza jest do tego hamownia - nie wyobrażam sobie (przynajmniej w pojedynkę) strojenia auta na ulicy (chociaż podobno strojenie na drodze jest całkiem OK - tyle, że potrzebne są do tego 2 osoby).

pozdro

eee tam przesadzasz. Jak EGT pokaze nam kilka razy 1000 C to jeszcze sie nic nie stanie. Ale po to wlasnie sie go montuje aby tego unikac. Jak masz mocno wystrojone auto to trzeba patrzec na EGT co jakis czas jak sie lata na maxa. Jezel nie mozemy albo nie umiemy kontrolowac zegarow to trzeba sie zaopatrzyc w zegar z alarmem ktory swieci i piszczy gdy osiagamy niebezpieczna temperature.
TomaRacing
ul. Nadarzynska 51 Piaseczno

S14a drift spec
Keepsake

musieli pisze:Co do składu (AFR) - najlepsza jest do tego hamownia - nie wyobrażam sobie (przynajmniej w pojedynkę) strojenia auta na ulicy (chociaż podobno strojenie na drodze jest całkiem OK - tyle, że potrzebne są do tego 2 osoby).
Też tak kiedyś myślałem, ale zmieniłem zdanie jak mi BRT wystroił 1.1 bara na ulicy ze mną za kierownicą na AFR 10-11 przy WOT. Gierkówka się do tego jak najbardziej nadaje.
Awatar użytkownika
musieli
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 37
Rejestracja: pt 28 sty, 2005 15:28
Lokalizacja: Wawa/Ursynów/KEN zone

Karrlos pisze: Na drodze to zawsze stroi się we dwójkę i jest to strojenie dokładne.
Na hamownii NIGDY nie stworzysz warunków drogowych !!
No właśnie to powiedziałem, że potrzebne są do tego 2 osoby. Natomiast jeśli chodzi o hamownię obciążeniową - miałem okazję oserwować strojenie kilku konkretnych aut ze stajni VTG. Nie używają drogi do strojenia a jednak zgarniają śmietankę z wyników na ćwiartkę - więc? Może nie widziałeś jeszcze takiej troszkę lepiej wyposażonej hamowni?

pozdro
musieli
Bordowe S13 z ursynowa + XXsior
macpl

musieli nie pisz bzdur.....Gs po strojeniu na hamowni wyjerzdża na droge i sprawdza
jak auto się zachowuje ewentualnie na nosi poprawki....
Awatar użytkownika
musieli
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 37
Rejestracja: pt 28 sty, 2005 15:28
Lokalizacja: Wawa/Ursynów/KEN zone

macpl pisze:musieli nie pisz bzdur.....Gs po strojeniu na hamowni wyjerzdża na droge i sprawdza
jak auto się zachowuje ewentualnie na nosi poprawki....
Się zgadza - jednak właściwe strojenie odbywa się na hamowni...

pozdro

[ Dodano: Sro Mar 15, 06 07:28 ]
OK - trochę źle to ująłem - strojenie auta to proces, którego częścią jest pomiar na hamowni.

peace
musieli
Bordowe S13 z ursynowa + XXsior
Awatar użytkownika
Karrlos
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 1402
Rejestracja: pn 26 sty, 2004 22:22
Lokalizacja: Gdańsk

musieli pisze:
macpl pisze:musieli nie pisz bzdur.....Gs po strojeniu na hamowni wyjerzdża na droge i sprawdza
jak auto się zachowuje ewentualnie nanosi poprawki....

[ Dodano: Sro Mar 15, 06 07:28 ]
OK - trochę źle to ująłem - strojenie auta to proces, którego częścią jest pomiar na hamowni.

peace
Dokładnie chodzi o to co napisałeś na końcu, czyli ostateczne (właściwe) strojenie jest właśnie na drodze ;)
a to, że nie byłem na obciążeniówce jak widać powyżej nie ma żadnego znaczenia więc wyluzuj.
EMWU is dead
ODPOWIEDZ

Wróć do „Dodatkowe zegary”