Wskaźnik EGT
Moderator: Moderator
Poradźcie lub wyraźcie opinie na temat EGT firmy Auto Gague iść w to czy lepiej dołożyć drugie tyle i brać GReddy? Jeździ ktoś z takim wskaźnikiem, nie psuje się i czy jest dokładny?
juz bylo o tym na forum (nawet ostatnio) wystarczy poszukac...
post do smietnika...
post do smietnika...
Nie ma na żadnym forum poruwnania jakości EGT obu firm, a juz napewno nikt nie wypowiadał sie na jakim EGT tzn. jakiej firmy jeździ. Dzięki
Było poprostu ogólnie o jakości wskaźników danych firm. I najtańsza opcja z jakością to Greddy.
200SX RS13 CA18DET T25 + 2 cale przelot
Wywalony ABS
Wywalony środek:)
Wywalony ABS
Wywalony środek:)
- jarkowy
- Założyciel Klubu
- Posty: 1088
- Rejestracja: sob 26 lip, 2003 23:29
- Lokalizacja: Władysławowo
- Kontakt:
egt autogague jest ok jak o dziwo nic z tej firmy to egt miałem okazje testować 2 i są ok. opierają sie na TAKICH samych czujnikach jak greddy i przetwornik w zegarze pewnie tez jest ten sam ale za to to juz sobie reki nie dam uciąć.
GTR Sprzedany ale Avatara spobie zostawiam z sentymentu...
SKYRACING
OO\____/OO
602227141
Turbokiller
automatyka www.horyzont.co
pokoje gościnne nad morzem we władysławowwie www.impresja.co
600-961-666
SKYRACING
OO\____/OO
602227141
Turbokiller
automatyka www.horyzont.co
pokoje gościnne nad morzem we władysławowwie www.impresja.co
600-961-666
Czujnik bardzoprawdopodobne ze jest taki sam (poprostu nie ma zbyt wiele firm produkujacych takie czujniki). Natomiast rozwiazanie elektroniki, a zwlaszcza mechaniki (wskaznik) napewno nie jest juz tak piekne. Nalezy pamietac tez o poprawnym wyskalowaniu - pozatym te czujniki maja nieliniowa charakterysytyke i zrobienie dobrej elektroniki nie jest takie proste. Tak wiec moze z tymi wskaznikami byc roznie, jednym chodza innym sie zacinaja, a jeszcze innym padly po jakims czasie. Wiec nie ma co liczyc na jakies cuda...
Oczywiscie ze sie da i napewno bedzie dokladny, w autach sie np. nie wspomina o przewodach kompensacyjnych itp. ktore sa dosc istotne przy tego typu czujnikachto ja mam pytanie
nie da sie jakiegos przemyslowego wstawic i czy bedzie dokladny
i jak tak to gdzie to dostac
Jednak w automatyce znajdziesz raczej z wyswietlaczem, pozatym ceny nie beda niskie. Sprzet przeznaczony do automatyki jest z zasady drogi. Gdzie kupic w firmach zajmujacych sie automatyka przemyslowa np. Elmark Automatyka itp.
- jarkowy
- Założyciel Klubu
- Posty: 1088
- Rejestracja: sob 26 lip, 2003 23:29
- Lokalizacja: Władysławowo
- Kontakt:
Tom widzisz ten temat został już nieźle opracowany.
Jeśli chodzi o elektronike to są poprostu procesorki obsługujące termopare K i nikt już sie nie zastanawia jak obejść tą nieliniowość (zresztrą to dewiacja max 10 stopni) i z sygnału z termopary robią wyjście analogowe 0-5V czyli sam wskażnik "wskazówka" to poprostu voltomierz a ponieważ słysząłem tylko o jednym producencie tych chipów wiec wydaje mi sie ze wszyscy stosują takie same.
Co do przewodów kompensacyjnych to tweż problem nie istnieje - Przewód jest jeden zrobiony z tego samego metalu co termopara i jest na tyle długi ze starcza do samego zegara. Ale jak jakiś mechanik utnie go i wstawi jakiegoś miedziaka to jest mega kretyn!
Co do kompensacji temperatury samych zacisków to ten mikroprocesorek też to uwzględnia.
A tak na marginesie to wg mnie dokładność +-30 stopni na spalinach to wynik zadowalający i napewno te zagary sie w tym zakresie mieszczą.
(nmiałem 2 semesty o termoparach na uczelni i facet był megaupierdliwy.....)
Jeśli chodzi o elektronike to są poprostu procesorki obsługujące termopare K i nikt już sie nie zastanawia jak obejść tą nieliniowość (zresztrą to dewiacja max 10 stopni) i z sygnału z termopary robią wyjście analogowe 0-5V czyli sam wskażnik "wskazówka" to poprostu voltomierz a ponieważ słysząłem tylko o jednym producencie tych chipów wiec wydaje mi sie ze wszyscy stosują takie same.
Co do przewodów kompensacyjnych to tweż problem nie istnieje - Przewód jest jeden zrobiony z tego samego metalu co termopara i jest na tyle długi ze starcza do samego zegara. Ale jak jakiś mechanik utnie go i wstawi jakiegoś miedziaka to jest mega kretyn!
Co do kompensacji temperatury samych zacisków to ten mikroprocesorek też to uwzględnia.
A tak na marginesie to wg mnie dokładność +-30 stopni na spalinach to wynik zadowalający i napewno te zagary sie w tym zakresie mieszczą.
(nmiałem 2 semesty o termoparach na uczelni i facet był megaupierdliwy.....)
GTR Sprzedany ale Avatara spobie zostawiam z sentymentu...
SKYRACING
OO\____/OO
602227141
Turbokiller
automatyka www.horyzont.co
pokoje gościnne nad morzem we władysławowwie www.impresja.co
600-961-666
SKYRACING
OO\____/OO
602227141
Turbokiller
automatyka www.horyzont.co
pokoje gościnne nad morzem we władysławowwie www.impresja.co
600-961-666
No to teraz moje 3 grosze !!
Po 1 ile kosztuje zegarek EGT auto gauge?
Po 2 moge miec zegarki 60mm APEXi EGT za 220$ juz w polsce !!
Wiec jesli AG kosztuje ok 400zl to wole dolozyc jeszcze 250 i miec konkret zegarek !!
A odnosnie innych zegarow APEXi :
skrzynka kontrolna 100$
boost elektronik 190$
oil temp 200$
water temp 200$
EGT 220$
oil pressure 250$
fuel pressure 250$
boost mechanik 150$
turbo timer 100$
Zegarki defi sa o 50$ drozsze niz apexi
Po 1 ile kosztuje zegarek EGT auto gauge?
Po 2 moge miec zegarki 60mm APEXi EGT za 220$ juz w polsce !!
Wiec jesli AG kosztuje ok 400zl to wole dolozyc jeszcze 250 i miec konkret zegarek !!
A odnosnie innych zegarow APEXi :
skrzynka kontrolna 100$
boost elektronik 190$
oil temp 200$
water temp 200$
EGT 220$
oil pressure 250$
fuel pressure 250$
boost mechanik 150$
turbo timer 100$
Zegarki defi sa o 50$ drozsze niz apexi
Sprzedam SHORT SHIFTERY ,, downpipy , frontpipy 3", zegary SWOOSH i SAGA 52mm i 60mm
Moze i wsumie masz racje Jarku jesli chodzi o EGT to powinnismy wiedziec czy sie dziury w tlokach robia czy jeszcze nie . CO do gnatow to fakt mozna wykonac na jednym np. ukladziki PsOC chyba cypresa (procek z wbudowana logika programowalna - cos jak CPLD dylko analogowa super sprawa). Ja tam mowie jak Pajak, a w dodatku jestem zbyt biedny i nie stac mnie na tanie rzeczy. Prawde mowiac ogladalem AG i jakos mnie odstraszyl juz wyglad, nie mowiac o tym jak ich dotknelem. Wygladaja jak tanie zabawki z chin - ktore zaraz maja sie same rozpasc w rekach.
Założyłem w końcu wskaźnik, wizualnie jest ładny, przejrzysty, wyraźny i stonowany. Jak auto dokręcam na czwórce powyżej 200 km/h i mam doładowanie 0,7 bar w tym momencie to temperatura podskakuje pod 850 a 880 st. C. Może tak byc czy coś za dużo?