Czujniki EGT

Wszystko co dotyczy dodatkowych zegarów,problemy z działaniem,podłączenie,problemy z montażem.Boost,EGT,AFR,Temp.Wody,Temp.Oleju,Ciśnienie Oleju itp....

Moderator: Moderator

Awatar użytkownika
ToM
Postojebca
Postojebca
Posty: 1009
Rejestracja: czw 24 lip, 2003 15:03
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Rozmawiam wlasnie z producentem czujnikow (chodzi o termopary typu "K") i mam kilka pytan zwlaszcza do osob ktore montuja czujniki. Chodzi tutaj oczywiscie bardziej o kwestje techniczne mocowania.

Aktualnie moge miec czujniki srednicy 3mm (normalnie przy EGT stosowane sa grubsze).
Jednak ma to zwiazek z ciagla temperatura pracy czujnika. W przypadku tych 3mm stosowany bedzie dodatkowy plaszcz ochronny (Pyrosil-D) pozwalajacy na ciagla prace czujnika o tak malej srednicy do temperatury 1250C oraz krotkotrwala do 1350C.

Ceny beda atrakcyjne - jednak narazie nie podaje ze wzgledu na to ze nie wiem jaki bedzie docelowy.

Chodzi teraz co lepiej fi 3mm czy moze wieksza oraz jaka dlugosc czujnika tak by mozna bylo w wmiare bezproblemowy sposob mocowac w kolektorku wydechowym. Kolejna sprawa za jaka przemawia te 3mm to moim zdaniem mniejsze blokowanie przeplywu spalin w kolektorku. Jednak nigdy nie montowalem wiec mam jeszcze dylemat, natomiast szkoda kasy zamawiac kilka rodzajow i eksperymentowac.

Kolejna sprawa to jaka dlugosc przewodu kompensacyjnego tak by mozna bylo przeciagnac do auta bez wiekszych problemow.
Awatar użytkownika
Skunio
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 46
Rejestracja: sob 08 sty, 2005 13:07
Lokalizacja: WD
Kontakt:

Termopary maja jedden zasadniczny problem i tu kieruje swoje pytanie .


Czy ten Pan co ma je robic - sprzedawac , to zdaje soebie sprawe ze w aucie nie pracuja one w idealnie czystym srodowisku i sa niszczone mechanicznie ? ... Juz od dluzszego czasu rozmwaiwm o ym z jeden z Doktorow Politechniki Warszawskiej razem z ktorym miedzy innymi wykonuje pomiary termoparami. Jest to proste do kupna , ale najlepszym rozwiazaniem jest wyjac/pokazac takie EGT jakiejs znanej dobrej firmy i dobrac do tego termopare polskiego producenta , wtedy bedzie wiadomo co to ma byc .... dlugosc i grubosc jest bardzo istotna , trzeba pamietac ze termopara mierzy samym koncem ...
www.tgauto.pl
http://sklep.tgauto.pl
http://allegro.pl/sklep/10560393_tgauto_sklep_on_line
Oficjalny diler Ksport, BuddyClub, Ultralite oraz Apex Performance
sprzedawca Koni, EBC, Bilstein itp.
Import na zamownie
Awatar użytkownika
ToM
Postojebca
Postojebca
Posty: 1009
Rejestracja: czw 24 lip, 2003 15:03
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Powiem tak nie robi to amator tylko firma robiaca roznego rodzaju czujniki dla przemyslu. Z tego co wiem od znajomego z KGHM czujniki sa bardzo dobrej jakosci. Odnosnie srodowiska pracy wszystko wyjasnilem dlatego zaproponowano mi dodatkowy plaszcz ochronny. Odnosnie dlugosci to masz po czesci racje. Termopara mierzy wlasnie koncem, a reszta to plaszcz ktory mozna nawet spokojnie wyginac. Co do oryginalnych czujnikow to trudno stwierdzic tak na oko z czego sa wykonane. A co do rozmiarow to wlasnie zadalem pytanie ludzia montujacym jaki byl by najwygodniejszy w zamontowaniu.
Awatar użytkownika
jarkowy
Założyciel Klubu
Założyciel Klubu
Posty: 1088
Rejestracja: sob 26 lip, 2003 23:29
Lokalizacja: Władysławowo
Kontakt:

powinien mieć min 2 cm a może mieć nawet i 5 (chodzi o długość całkowitą tzn od początku do końca gwintu)
Musi być osadzone w jakimś gwincie (lepiej metrycznym bo wszystkie są w calowym i cieżko zdobyć nakrętki mocujące)
Grubość normalnych wynosi własńie miedzy 3 a 4 mm.

Przewód kompensacyjny misi mieć minimum 2 szerokości auta czyli 3m.
GTR Sprzedany ale Avatara spobie zostawiam z sentymentu...

SKYRACING

OO\____/OO

602227141


Turbokiller

automatyka www.horyzont.co
pokoje gościnne nad morzem we władysławowwie www.impresja.co
600-961-666
cziko

i ja odrazu pisze sie na sam czujnik bo mam wskaźnik greddy bez czujnika 8)
ODPOWIEDZ

Wróć do „Dodatkowe zegary”