mam wskaznik afr AG (wiem jakie sa one ale za free wiec jest) i jest klopot.
kiedy podlacze go do sondy ( moj nissan nie ma org ) ktora zamontowalem specjalnie dla tego wsaznika pokazuje wszystko co mozliwe
jest jak obrotomierz tzn jak dodaje i ujmuje gazu to diody szaleja po calym wskazniku
sondy juz zamienialem na kazdej to samo
najdziwniejsze jest to ze jak go wykrece i podgrzeje plomieniem to dziala normalnie tzn diody zapalaja sie normalnie pojedynczo przechodzac cala skale w miare nagrzewania
a jak go tylko wkrece w wydech to z bogatego leci na ubogi gasnie i zaczyna sie dyskoteka.
gdzie jest blad?
wskaznik afr
Moderator: Moderator
Też mam ten wskaźnik i norma ze sobie lata jak chce. Ale jak jadę ekonomicznie to zdarza sie ze w ogóle żadna dioda sie nie zapala (tak jak przy hamowaniu silnikiem) wiec wiem ze jadę oszczędnie. Za to przy butowaniu dioda leży na prawej stronie a to oznacza cze mam mały afr i ze jest bogato (nic nie powinno spłynąć np. przez uszkodzenie pompy paliwowej) i do tego sie ten wskaźnik nadaje. Jak chcesz znać dokładny afr to tylko sonda szerokopasmowa plus jakiś dobry wskaźnik ale to juz kosztuje.
Ostatnio zmieniony śr 17 sty, 2007 22:34 przez Mate96, łącznie zmieniany 1 raz.
live fast, die sidewayz
hmm przyczyn moze byc kilka, w zasadze taki AFR to zwykly voltomierz. Sama sada waskopasmowa tez ma stosunkowo strome zbocze.. jak poszuka sie na forum bedzie o tym temat - opisywalem zasade dzialania.
Takie latanie moze byc spowodowane niezbyt stabilnym napieciem w instalacji samochodowej, lub kiepskim rozwiazaniem stabilizatora w samym wskazniku. Moze sie okazac np. uszkodzony w aucie regulator napiecia. Podlacz miernik i zobacz jak zachowuje sie napiecie po odpaleniu auta. Poprostu wskazniek po odpowiedzniej stabilizacji bierze robi sobie z napiecia zasilania tzw. napiecie odniesienia wzgledem ktorego reprezentowany jest pomiar. W przypadku gdy to napiecie skacze beda sie dzialy takie cuda...
Takie latanie moze byc spowodowane niezbyt stabilnym napieciem w instalacji samochodowej, lub kiepskim rozwiazaniem stabilizatora w samym wskazniku. Moze sie okazac np. uszkodzony w aucie regulator napiecia. Podlacz miernik i zobacz jak zachowuje sie napiecie po odpaleniu auta. Poprostu wskazniek po odpowiedzniej stabilizacji bierze robi sobie z napiecia zasilania tzw. napiecie odniesienia wzgledem ktorego reprezentowany jest pomiar. W przypadku gdy to napiecie skacze beda sie dzialy takie cuda...
[scroll]>>>ORDYNUSS TEAM<<< member #005/06 Nie jestem alkoholikiem jestem koneserem bo pić nie muszę, piję bo lubię ...[/scroll]
tom-jutro jeszcze sprawdze ale dzis przypadkiem sprawdzalem sobie ladowanie (nie czytajac jeszcze tw posta) i widzialem ze jest ok 13v ale miernik bardzo mi skakal mimo stalych obrotow
ale cos mi sie zdaje ze z tym ladowaniem to bedziesz mial racje -bo jak wlacze swiatla lub nawiew to jesr jeszcze gorzej.
jutro posprzwdzam jeszcze i dam znac
a gdyby podlaczyc na probe calkiem niezalezne zasilanie do afr?
[ Dodano: Czw Sty 18, 07 17:44 ]
dzis sprawdzilem ladowanie 14v i nie skacze
podlaczylem wskaznik pod inny akumlator i sonde tez tak zeby bylo niezaleznie
wskaznik nadal szaleje ale co dziwnego-po uruchomieniu auta pokazuje bogato
kiedy rusze i jade diody ida dosc szybko do ubogo i wtedy zaczyna szalec.
w koncu gasna i kiedy odpuszcze gaz to po calej skali skacza
gdy zgasze auto i czekam zapali sie ostatnia z diod ubogo i z czasem powoli przechodzi do bogato-po odpaleniu znowu szybko idzie do ubogiego.
auto od 2 dni tez juz nie chce jechac-szarpie
ale cisnienie paliwa ok 2bary na wolnych i do 3 podczas jazdy
czy ktos z was ma jakis afr-chodzi mi o model bez sondy-czy to dziala u was
ale cos mi sie zdaje ze z tym ladowaniem to bedziesz mial racje -bo jak wlacze swiatla lub nawiew to jesr jeszcze gorzej.
jutro posprzwdzam jeszcze i dam znac
a gdyby podlaczyc na probe calkiem niezalezne zasilanie do afr?
[ Dodano: Czw Sty 18, 07 17:44 ]
dzis sprawdzilem ladowanie 14v i nie skacze
podlaczylem wskaznik pod inny akumlator i sonde tez tak zeby bylo niezaleznie
wskaznik nadal szaleje ale co dziwnego-po uruchomieniu auta pokazuje bogato
kiedy rusze i jade diody ida dosc szybko do ubogo i wtedy zaczyna szalec.
w koncu gasna i kiedy odpuszcze gaz to po calej skali skacza
gdy zgasze auto i czekam zapali sie ostatnia z diod ubogo i z czasem powoli przechodzi do bogato-po odpaleniu znowu szybko idzie do ubogiego.
auto od 2 dni tez juz nie chce jechac-szarpie
ale cisnienie paliwa ok 2bary na wolnych i do 3 podczas jazdy
czy ktos z was ma jakis afr-chodzi mi o model bez sondy-czy to dziala u was
-
- Proszę nie bić nowego
- Posty: 10
- Rejestracja: pn 30 paź, 2006 11:13
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
moge sie mylić, ale:
AFR przy sondzie cyrkonowej pracującej od 0-1Volta będzie skakał przy dodawaniu i odejmowaniu gazu, pokazuje on prace sondy która własnie faluje sinusoidalnie. Wskazania powinny byc stosunkowo jednorodne przy stałej predkosci obrotowej, wtedy to sonda ze tak sie wyraże zagęszcza sinusoidę i wskaźnik nie bedzie nadążał przemieszczec sie pokazując jak najbardziej stabilne wskazania.
Aby AFR działał tak jak chcemy czyli idealnie pokazywał skład mieszanki należałoby zastosować sondę szerokopasmową pracująca w zakresie od 0-5V a takowe wraz z wskaźnikiem sa bardzo drogie.
AFR przy sondzie cyrkonowej pracującej od 0-1Volta będzie skakał przy dodawaniu i odejmowaniu gazu, pokazuje on prace sondy która własnie faluje sinusoidalnie. Wskazania powinny byc stosunkowo jednorodne przy stałej predkosci obrotowej, wtedy to sonda ze tak sie wyraże zagęszcza sinusoidę i wskaźnik nie bedzie nadążał przemieszczec sie pokazując jak najbardziej stabilne wskazania.
Aby AFR działał tak jak chcemy czyli idealnie pokazywał skład mieszanki należałoby zastosować sondę szerokopasmową pracująca w zakresie od 0-5V a takowe wraz z wskaźnikiem sa bardzo drogie.
wskaznik okolo 200 i sonda okolo 100 plus montaz. O wskaźnik mozna zapytac uzytkownika quaki z forum sr a co do sady to jest tam watek o takowych sondach i jest napisane gdzie kupic tanio.
live fast, die sidewayz
chyba macie racje -poszukalem i powinna byc szerokopasmowa
musze poszukac jakie auto ma w serii szerokopasmowa (chyba jakis z nowszych vw)
wiem ze ren wskaznik to g...no ale w razie gdyby cos sie dzialo to zawsze jakis znak jest
wciaz jestem ciekaw jak jarkowy to rozwiazuje-czytalem watki o jego afr i podobno dzialaly ok.-ale moze to inny rodzaj afr
musze poszukac jakie auto ma w serii szerokopasmowa (chyba jakis z nowszych vw)
wiem ze ren wskaznik to g...no ale w razie gdyby cos sie dzialo to zawsze jakis znak jest
wciaz jestem ciekaw jak jarkowy to rozwiazuje-czytalem watki o jego afr i podobno dzialaly ok.-ale moze to inny rodzaj afr
Sama szerokopasmówka Ci nie wystarczy, musisz mieć jeszcze do niej kontroler (no chyba, że masz wbudowany we wskaźnik).
Praktycznie każda sonda lambda 5 przewodowa jest szerokopasmowa. Ale uwaga! Są różne typy i nie są one zamienne. Najlepiej kupić sondę od razu z kontrolerem. Jeżeli sam wskaźnik "obsługuje" szerokopasmówkę, to najlepiej kupić dedykowaną do niego.
Praktycznie każda sonda lambda 5 przewodowa jest szerokopasmowa. Ale uwaga! Są różne typy i nie są one zamienne. Najlepiej kupić sondę od razu z kontrolerem. Jeżeli sam wskaźnik "obsługuje" szerokopasmówkę, to najlepiej kupić dedykowaną do niego.
|oo|__|oo|
Wildcat
O=O---O=O
Wildcat
O=O---O=O
opss sorcia pomylilem sie. Pomieszalem ten watek ze wskaznikiem egt.
co do szerokopasmowki w seryjnych wozach to PODOBNO siedzia one w ktoryms 1.8T koncernu VAG
co do szerokopasmowki w seryjnych wozach to PODOBNO siedzia one w ktoryms 1.8T koncernu VAG
live fast, die sidewayz
Dokladnie szerokopasmowe siedza w silnikach VW... ceny nie sam male, po znajomosci mozna zalatwic taniej. Ale sama lambda to niewiele, zrobienie dobrego kontrolera do szerokopasmowki to naprawde kupe roboty - EGT to przy tym pikus
Np. zasilanie samej grzalki to juz generator PWM i pomiar pradu grzalki, nie wspomne o reszcie..
Waskopasmowa ma pewien delay wiec nie powinno na niej skakac napiecie jak szalone, zmainy odbywaja sie mniejwiecej z czestotliwoscia 1Hz. Zreszya wszystko juz bylo opisywane na forum, wystarczy poszukac...
np. tutaj:
http://forum.turbokillers.com/tematy11/ ... ght=lambda
Dla leniwych ktorym nie chce sie szukac mala promocja
0.1V - 0.3V - ubogo
0.4V - 0.5V - OK
0.6V - 1V - za bogato
>1.1V - uszkodzona sonda
Np. zasilanie samej grzalki to juz generator PWM i pomiar pradu grzalki, nie wspomne o reszcie..
Waskopasmowa ma pewien delay wiec nie powinno na niej skakac napiecie jak szalone, zmainy odbywaja sie mniejwiecej z czestotliwoscia 1Hz. Zreszya wszystko juz bylo opisywane na forum, wystarczy poszukac...
np. tutaj:
http://forum.turbokillers.com/tematy11/ ... ght=lambda
Dla leniwych ktorym nie chce sie szukac mala promocja
0.1V - 0.3V - ubogo
0.4V - 0.5V - OK
0.6V - 1V - za bogato
>1.1V - uszkodzona sonda
[scroll]>>>ORDYNUSS TEAM<<< member #005/06 Nie jestem alkoholikiem jestem koneserem bo pić nie muszę, piję bo lubię ...[/scroll]
wiec wyglada na to ze mam wielkie g..
a taki ladny prezent po choinka by
pokabinuje jeszcze ale chyba 3cie miejsce na slupku na zegary zamienie na cos innego
zapytam tego co to sprzedal z jaka s to dziala
a taki fajny byl
ps.tom czytalem posty twoje i jarkowego szukalem i ... chyba za ciemny jestem
podlacze zwykly miernik zobacze co wyjdzie
a taki ladny prezent po choinka by
pokabinuje jeszcze ale chyba 3cie miejsce na slupku na zegary zamienie na cos innego
zapytam tego co to sprzedal z jaka s to dziala
a taki fajny byl
ps.tom czytalem posty twoje i jarkowego szukalem i ... chyba za ciemny jestem
podlacze zwykly miernik zobacze co wyjdzie
- TURBO maniac
- Stały gość
- Posty: 442
- Rejestracja: sob 20 gru, 2003 13:42
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
Czy tan AFR jest coś warty? Po opisie widać że gość coś czaji i tak się nad nim zastanawiam. TOM, możesz coś powiedzieć?
http://motoallegro.pl/item170784775_wsk ... _blos.html
http://motoallegro.pl/item170784775_wsk ... _blos.html
Gdy dał gazu to wał urwoł, bo pod maską było TURBO!