2 pytania co do AFR
1. Dlaczego w trakcie jazdy i postoju AFR non stop faluje , gdy zejdzie bardzo ubogo to silnik zatrzęsie i waraca na środek poczym spada itd - wszystko ustepuje i pokazuje środek albo nawet dolewa gdy powyżej 3000 wcisne mocniej pedał - wtedy trzyma równo i zapina jak trzeba.
2. Czy to normalne że np. przy 130km/h na 5 biegu i leciusięńko wciśniętym gazie (autostradowa jazda oszczędnościowa) AFR pokazuje baaardzo ubogo , jak tylko lekko zaczne przyspieszać jest środek.
Wskazania AFR-u oszczędności czy usterki ?
Moderator: Moderator
Wreszcie jeździ , i to jak
po pierwsze nie sugerowałbym się zbytnio tym co pokazuje zwykła sonda, a falowanie jest dość normalne
druga sprawa, jak pokazuje że ubogo to może to też oznaczać że wypadają zapłony, do wydechu leci niespalony tlen co sonda widzi jako ubogą mieszankę
co jak co proponuje pomiar szerokopasmówką , jak coś to priv
druga sprawa, jak pokazuje że ubogo to może to też oznaczać że wypadają zapłony, do wydechu leci niespalony tlen co sonda widzi jako ubogą mieszankę
co jak co proponuje pomiar szerokopasmówką , jak coś to priv
Najważniejsze dla ciebie jest przy takim wskaźniku, że przy pedale wciśniętym w podłogę (gazu ) wskaźniczek leci na prawa stronę i tam leży. Oznacza to, że pompa paliwa prawdopodobnie daje jeszcze radę. Gorzej gdyby paliły się jakieś środkowe diody przy butowaniu. A i jeszcze dzięki temu wskaźnikowi widzisz, że hamowanie silnikiem to oszczędzanie paliwa
live fast, die sidewayz
NIe no Mate to że widze przy butowaniu że paliwo jest to wiem , poto go mam , i poto mam wallbro 255lh i cały przod wypchany inymi diwajsami .
Powiem więcej , zobaczyłem coś jeszcze , przy 1 barze jest bardziej bogato niż przy 0,45 bar !!! , czyli chip work good , a przy 0,8 też na seryjnym czipie dolewa troche wiecej niż na 0,45 - czyli teza że s13 przy dobrej pompie bezpiecznie nam dolewa sie sprawdza.
Martwi mnie bardziej nie regularna mieszanka poniżej 3000 obr , i to że silnik chodzi nie całkiem równo .
Powiem więcej , zobaczyłem coś jeszcze , przy 1 barze jest bardziej bogato niż przy 0,45 bar !!! , czyli chip work good , a przy 0,8 też na seryjnym czipie dolewa troche wiecej niż na 0,45 - czyli teza że s13 przy dobrej pompie bezpiecznie nam dolewa sie sprawdza.
Martwi mnie bardziej nie regularna mieszanka poniżej 3000 obr , i to że silnik chodzi nie całkiem równo .
Wreszcie jeździ , i to jak
sugerowałbym problemy z zapłonemfazolx1 pisze: Martwi mnie bardziej nie regularna mieszanka poniżej 3000 obr , i to że silnik chodzi nie całkiem równo .
kuzyn ma to samo, na obrotach do ok 3tyś, chodzi nie równo a AFR lata nawet 20 - 14, co najgorsze na wolnych obrotach pokazuje blisko 30tu..... co właśnie podpowiada brak zapłonów.... przy równo pracujących silnikach bez kombinacji AFR na wolnych obrotach elegancko trzyma się blisko 14.7
takim wskaźniczkiem to se możesz D.... podetrzeć dużo lepsze rozwiązanie to egt jak cie nie stac na wideband
[scroll]>>>ORDYNUSS TEAM<<< member #001/06 lepiej być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem
[/scroll]
[/scroll]
do 3000 masz bardziej ubogo bo zwykle sie jezdzi w przedziale obrotow miedzy 2-3 tys i tam ecu stara sie utrzymywac afr 14,7 czyli najbardziej ekologiczny. Nie ma secu miec afr 12-11 jadac w korku.
od jednego i drugiego (ale w turbo to raczej obroty i AFM/MAP)... przecież mapy są trójwymiarowe....StefanS pisze:Przecież AFR nie zależy od obrotów tylko od położenia przepustnicy ! Kierowca decyduje czy chce przyspieszać bogato czy utrzymywać prędkość ubogo/ekonomicznie.
Najpierw zależy od pedału gazu czyli stopnia otwarcia przepustnicy. Dalej ECU żeby zaspokoić zachciankę kierowcy musi dolać odpowiednią ilość paliwa i żeby wyliczyć ile tego potrzeba musi posiłkować się MAF/MAP i innymi czujnikami.
Chciałem tylko zwrócić uwagę, że AFR nie zależy od obrotów bo w każdym zakresie obrotów jak dajesz WOT to ma być zalany. A to czy ECU potrzebuje obrotów żeby odpowiednio zalać to inna sprawa.
Chciałem tylko zwrócić uwagę, że AFR nie zależy od obrotów bo w każdym zakresie obrotów jak dajesz WOT to ma być zalany. A to czy ECU potrzebuje obrotów żeby odpowiednio zalać to inna sprawa.
A widział ty kiedyś mape ? Seryjna do s13 albo nawet jak wyglada strojenie smt6 ? Ja juz pomijam ze mapy sa 3d ale podstawa opiera sie na Obroty/Otwarcie przepustnicy ew inne obciazeniei w cale nie jest tak ze przy 2 tys jak wdepniesz wpodloge odrazu afr sie zrobi 10.5 ...StefanS pisze:Najpierw zależy od pedału gazu czyli stopnia otwarcia przepustnicy. Dalej ECU żeby zaspokoić zachciankę kierowcy musi dolać odpowiednią ilość paliwa i żeby wyliczyć ile tego potrzeba musi posiłkować się MAF/MAP i innymi czujnikami.
Chciałem tylko zwrócić uwagę, że AFR nie zależy od obrotów bo w każdym zakresie obrotów jak dajesz WOT to ma być zalany. A to czy ECU potrzebuje obrotów żeby odpowiednio zalać to inna sprawa.
Najtansze panweki ACL RACING, SPRZEGLA EXEDY, OLEJE MOTUL, TARCZE ATE POWERDISC, KLOCKI FERODO DS PERFORMANCE, ZAWIESZENIA KONI oraz WEITEC +plus duzo duzo innych. Bezkonkurencyjne ceny !!! ABSOLUTNIE ZAWSZE !!!
http://WWW.POWER-TUNING.PL
http://WWW.POWER-TUNING.PL
Nie chce negować, że AFR nie zależy od obrotów w ogóle. Obroty tak jak sygnał z przepływki są potrzebne ECU żeby odpowiednio dolać paliwa. Wynika to z tego że silnik spalinowy ma swoją charakterystykę pracy (przebieg momentu w zależności od obrotów) dlatego inaczej potrzeba podlewać paliwa w pewnych zakresach obrotów. Ale ta logika siedzi w ECU.
A ja rozważałem przypadek na styku kierowca - auto, czyli jak silnik+ECU reagują razem.
Generalnie, żeby silnik przyspieszał musi być podlany. Tyle chciałem powiedzieć. Nie wnikając jak to robi ECU wyjdzie że to nie jest zależne od obrotów.
peace,
S
A ja rozważałem przypadek na styku kierowca - auto, czyli jak silnik+ECU reagują razem.
Generalnie, żeby silnik przyspieszał musi być podlany. Tyle chciałem powiedzieć. Nie wnikając jak to robi ECU wyjdzie że to nie jest zależne od obrotów.
peace,
S
Troche sie dyskusja robi , a ja wiem jak działa AFR , i ECU , i co i kiedy sie dzieje , chciałem tylko sie podzelić wskazaniami i już .
Co do dolewania i przyspieszania to nissana zaczyna jechać nie jak mu paliwa dolejesz .
To Simple
Gaz jest na lince , linka ciągnie przepustnice , jak sie otworzy bardziej wlatuje więcej powietrza , rejestruje to ECU przez AMF i daje więcej wachy i cool ,a jak przy okazji większego otwarcia zadziała pociśnienie i zamknie wasgate to turbo zaczyna pakować a zatym ECU dolewać jeszcze więcej i na blacie masz jeszcze więcej.
Kolejnym aspektem jest że nismo nie bierze pod uwage sondy lambda powyżej ok 3000 i dlatego powyżej 3000 i na obciążenie wskazania umnie są Idealne , a poniżej pływają bo któryś z EKO divajsów nawala.
Co do dolewania i przyspieszania to nissana zaczyna jechać nie jak mu paliwa dolejesz .
To Simple
Gaz jest na lince , linka ciągnie przepustnice , jak sie otworzy bardziej wlatuje więcej powietrza , rejestruje to ECU przez AMF i daje więcej wachy i cool ,a jak przy okazji większego otwarcia zadziała pociśnienie i zamknie wasgate to turbo zaczyna pakować a zatym ECU dolewać jeszcze więcej i na blacie masz jeszcze więcej.
Kolejnym aspektem jest że nismo nie bierze pod uwage sondy lambda powyżej ok 3000 i dlatego powyżej 3000 i na obciążenie wskazania umnie są Idealne , a poniżej pływają bo któryś z EKO divajsów nawala.
Wreszcie jeździ , i to jak
przypuszcza ze sonda w nissanach s13 jest jedno zyłkowa czyli na wolnych obrotach,
zeby sprawdzic dzialanie sondy podpinamy voltomierz i ma wskazywac raz 0.01 v a sekunde pozniej 0.5 i dlatego czujnik warjuje ,powyzej 2 tys wortosc na woltomierzu powinna sie stabilizowac i wraz z zwiekszaniem obrotuw czujnik bedzie pokazywal wieksza wartosc ...
dlatego prawidlowy afr mozna odczytac podczas jazdy podobnie stroi sie auta i nie robi sie tego na wolnych obrotach...
pewnie gdy autko jest zimne afr jest bardziej stabilny ....
nie jest to zadna usterka moim skromnym zdaniem, poprawnie bedzie dzialal z sada szerokopasmowa
zeby sprawdzic dzialanie sondy podpinamy voltomierz i ma wskazywac raz 0.01 v a sekunde pozniej 0.5 i dlatego czujnik warjuje ,powyzej 2 tys wortosc na woltomierzu powinna sie stabilizowac i wraz z zwiekszaniem obrotuw czujnik bedzie pokazywal wieksza wartosc ...
dlatego prawidlowy afr mozna odczytac podczas jazdy podobnie stroi sie auta i nie robi sie tego na wolnych obrotach...
pewnie gdy autko jest zimne afr jest bardziej stabilny ....
nie jest to zadna usterka moim skromnym zdaniem, poprawnie bedzie dzialal z sada szerokopasmowa
Ostatnio zmieniony pn 02 maja, 2011 10:57 przez gucioq, łącznie zmieniany 2 razy.
ale kotlet ...