wskaznik cisnienia oleju co i jak?
Moderator: Moderator
witam mam prosbe czy mogli byscie mi powiedziec jak wy zamonowaliscie u siebie wskazniki cisnienia oleju gdzie podlaczyliscie i jak czujnik cisnienia?bo moj jest za duzy aby wkrecic go w miejsce orginalnego czyjnika cisnienia a slyszalem ze jak podlaczy sie pod orginalny wskaznik to sa duze przeklamania.szukalem na forum ale nie znalazlem nic co moglo by odpowiedziec na moje pytanie
Czujnik musi byc scile dobrany pod zastosowany wskaznik, tzn. taki ktory wskaznik obsluguje.
I nie chodzi o to ze np. dwa czujniki sa rezystancyjne - maja one zapewne inna charakterystyke tzn. dane cisnienie odpowiada innej rezystancji.
Tak wiec jak dobierasz czujnik musi on byc dedykowany do posiadanego wskaznika.
Podlaczac mozna na rozne sposoby, ostatnio dosc popularne sa podkladki pod filtr oleju z miejscem na czujniki. Gdzies na forum jest temat o tych podkladkach/dystansach. Z tego co pamietam byly dostepne na allegro.
I nie chodzi o to ze np. dwa czujniki sa rezystancyjne - maja one zapewne inna charakterystyke tzn. dane cisnienie odpowiada innej rezystancji.
Tak wiec jak dobierasz czujnik musi on byc dedykowany do posiadanego wskaznika.
Podlaczac mozna na rozne sposoby, ostatnio dosc popularne sa podkladki pod filtr oleju z miejscem na czujniki. Gdzies na forum jest temat o tych podkladkach/dystansach. Z tego co pamietam byly dostepne na allegro.
[scroll]>>>ORDYNUSS TEAM<<< member #005/06 Nie jestem alkoholikiem jestem koneserem bo pić nie muszę, piję bo lubię ...[/scroll]
tal byl taki temat i czytalem go ale zostawl on skadowany i niestety juz go niema.podkladke znalazlem http://allegro.pl/item247061654_podklad ... oleju.html
tylko teraz jaki gwint ma s13?czy jest moze jakis inny sposob podlaczenia go w s13?
tylko teraz jaki gwint ma s13?czy jest moze jakis inny sposob podlaczenia go w s13?
gwint 3/4 .pawelYZF pisze:tal byl taki temat i czytalem go ale zostawl on skadowany i niestety juz go niema.podkladke znalazlem http://allegro.pl/item247061654_podklad ... oleju.html
tylko teraz jaki gwint ma s13?czy jest moze jakis inny sposob podlaczenia go w s13?
pozdro
Nawet cos znalazlem opcja szukaj dr Mike kupowal temat tutaj :
http://forum.turbokillers.com/tematy11/ ... jnik+oleju
http://forum.turbokillers.com/tematy11/ ... jnik+oleju
[scroll]>>>ORDYNUSS TEAM<<< member #005/06 Nie jestem alkoholikiem jestem koneserem bo pić nie muszę, piję bo lubię ...[/scroll]
- roball
- -#Moderator
- Posty: 3140
- Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
- Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki
Wskazania z podkładki pod filtr są mniej dokładne,
lepiej wpiąć się z krzyżakiem zamiast oryginalnego czujnika ciśnienia
tam jest wejście bezpośrednio do magistrali olejowej - czyli pokazywane wartości będą dokładnie takie jak panują w silniku (z dokładnością wskaźnika)
lepiej wpiąć się z krzyżakiem zamiast oryginalnego czujnika ciśnienia
tam jest wejście bezpośrednio do magistrali olejowej - czyli pokazywane wartości będą dokładnie takie jak panują w silniku (z dokładnością wskaźnika)
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
a zombie zombie zombie...
A ja sie nie zgodzeroball pisze:Wskazania z podkładki pod filtr są mniej dokładne,
lepiej wpiąć się z krzyżakiem zamiast oryginalnego czujnika ciśnienia
tam jest wejście bezpośrednio do magistrali olejowej - czyli pokazywane wartości będą dokładnie takie jak panują w silniku (z dokładnością wskaźnika)
Jesli chodzi o cisnienie to wskazania beda prawie takie same moze nawet troszke lepiej jak bylo by w podkladce bo wtedy pokazuje cisnienie oleju juz po przejsciu przez filtr.
Jednak jak chodzi o temperature to nigdy w trojnik !!!
czujnik ten musi byc omywany przez olej a w przypadku gdy jest on wpiety w trojnik tego nie ma. Czujnik ma tylko kontakt z olejem ktory znajduje sie dobre 2 cm od kanalu olejowego bo przeciez olej nie przeplywa przez trojnik. Teoria poparta faktami. Jak sie ktos nie zgadza to niech se zalozy w trojnik czujnik temperatury. wskazania nizsze o dobre 50 C !! a gdy pada deszcz i trojnik jest mokry to nawet temperatura na wskazniku spadnie do 40 stopni przy rozgrzanym oleju.
A tak wogole to ODRADZAM Wszystkim wpinanie jakich kolwiek trojnikow z jednej prostej przyczyny. robi sie za duza dzwignia tzn bardzo duzo metalu wisi na cieniutkim gwincie wkreconym w blok i potrafi to peknac w najmniej odpowiednim momencie. Na szczescie jak peknie to zostaje w bloku dziurka o srednicy 1 mm i wtedy masz gora 20 sekund zeby zgasic silnik zanim panewy beda pracowaly na sucho.
Tak wiec albo podkladka pod filtr albo z temperatura wpiac sie w przewody z chlodnicy oleju jak ktos zalozyl zew.
TROJNIKOM MOWIMY NIE !!
Tak poza tym to w przypadku podkladki pod filtr tez mamy wpiecie bezposrednio w magistrale olejowa i to 4 czujnikami na raz
Osobiście polecam oryginalną podstawkę filtra oleju (ta gdzie jest rozgałęzienie do oryginalnej chłodnicy oleju). Jest tam nypel, który można wykręcić i wkręcić jeden czujnik. Jak chcecie drugi, to trzeba wiercić.
P.S. Tylko nie pytajcie Rafiego o zdanie na temat tej podstawki.
P.S. Tylko nie pytajcie Rafiego o zdanie na temat tej podstawki.
|oo|__|oo|
Wildcat
O=O---O=O
Wildcat
O=O---O=O
Jaka średnicę ma gwint od fabrycznego czujnika ciśnienia oleju?
Martinez pisze:A tak wogole to ODRADZAM Wszystkim wpinanie jakich kolwiek trojnikow z jednej prostej przyczyny. robi sie za duza dzwignia tzn bardzo duzo metalu wisi na cieniutkim gwincie wkreconym w blok i potrafi to peknac w najmniej odpowiednim momencie.
Odgrzeję trochę temat
ktoś jeszcze ma takie opinie?? jestem ciekaw, ponieważ chciałem u siebie zamontować czujniki i dostałem w komplecie taki rozgałęźnik i czy jednak lepiej zainwestować w podkładkę pod filtr oleju czy jednak może zostać ten rozgałęźnik
Ostatnio zmieniony śr 27 lip, 2011 13:26 przez Saqu, łącznie zmieniany 1 raz.
Poszukuję...
lepiej zainwestować w podkładkę
-
- Proszę nie bić nowego
- Posty: 4
- Rejestracja: śr 27 lip, 2011 13:57
- Lokalizacja: Łódź;Warszawa
Witam a ja mam pytanie jestem nowym użytkownikiem forum posiadam 200sx s14 i przez przypadek dotknąłem kablem z napięciem(zapomniałem odpiąć akumulatora!) do filtra oleju i zwariował mi zegar od pomiaru ciśnienia oleju nie kalibruje się ani nic nie wskazuje nie wiem czy cały zegar padł czy tylko czujnik. Może ktoś miał taki przypadek...