Strona 1 z 2

wskaznik cisnienia oleju co i jak?

: sob 29 wrz, 2007 11:36
autor: pawelYZF
witam mam prosbe czy mogli byscie mi powiedziec jak wy zamonowaliscie u siebie wskazniki cisnienia oleju gdzie podlaczyliscie i jak czujnik cisnienia?bo moj jest za duzy aby wkrecic go w miejsce orginalnego czyjnika cisnienia a slyszalem ze jak podlaczy sie pod orginalny wskaznik to sa duze przeklamania.szukalem na forum ale nie znalazlem nic co moglo by odpowiedziec na moje pytanie

: sob 29 wrz, 2007 12:00
autor: Bobekk
To ja się podłącze do pytania. Zamówiłem już dwa wskaźniki tj. ciśnienia oleju oraz temp. oleju. Także zastanawiam się jak to podłączyć. Autko S13

: sob 29 wrz, 2007 12:13
autor: ToM
Czujnik musi byc scile dobrany pod zastosowany wskaznik, tzn. taki ktory wskaznik obsluguje.
I nie chodzi o to ze np. dwa czujniki sa rezystancyjne - maja one zapewne inna charakterystyke tzn. dane cisnienie odpowiada innej rezystancji.
Tak wiec jak dobierasz czujnik musi on byc dedykowany do posiadanego wskaznika.

Podlaczac mozna na rozne sposoby, ostatnio dosc popularne sa podkladki pod filtr oleju z miejscem na czujniki. Gdzies na forum jest temat o tych podkladkach/dystansach. Z tego co pamietam byly dostepne na allegro.

: sob 29 wrz, 2007 14:21
autor: pawelYZF
tal byl taki temat i czytalem go ale zostawl on skadowany i niestety juz go niema.podkladke znalazlem http://allegro.pl/item247061654_podklad ... oleju.html
tylko teraz jaki gwint ma s13?czy jest moze jakis inny sposob podlaczenia go w s13?

: sob 29 wrz, 2007 15:36
autor: Forest
pawelYZF pisze:tal byl taki temat i czytalem go ale zostawl on skadowany i niestety juz go niema.podkladke znalazlem http://allegro.pl/item247061654_podklad ... oleju.html
tylko teraz jaki gwint ma s13?czy jest moze jakis inny sposob podlaczenia go w s13?
gwint 3/4 .

pozdro

: sob 29 wrz, 2007 16:54
autor: ToM
Nawet cos znalazlem opcja szukaj ;) dr Mike kupowal temat tutaj :
http://forum.turbokillers.com/tematy11/ ... jnik+oleju

: pn 01 paź, 2007 00:09
autor: roball
Wskazania z podkładki pod filtr są mniej dokładne,
lepiej wpiąć się z krzyżakiem zamiast oryginalnego czujnika ciśnienia
tam jest wejście bezpośrednio do magistrali olejowej - czyli pokazywane wartości będą dokładnie takie jak panują w silniku (z dokładnością wskaźnika)

: pn 01 paź, 2007 01:45
autor: Martinez
roball pisze:Wskazania z podkładki pod filtr są mniej dokładne,
lepiej wpiąć się z krzyżakiem zamiast oryginalnego czujnika ciśnienia
tam jest wejście bezpośrednio do magistrali olejowej - czyli pokazywane wartości będą dokładnie takie jak panują w silniku (z dokładnością wskaźnika)
A ja sie nie zgodze :)

Jesli chodzi o cisnienie to wskazania beda prawie takie same moze nawet troszke lepiej jak bylo by w podkladce bo wtedy pokazuje cisnienie oleju juz po przejsciu przez filtr.

Jednak jak chodzi o temperature to nigdy w trojnik !!!
czujnik ten musi byc omywany przez olej a w przypadku gdy jest on wpiety w trojnik tego nie ma. Czujnik ma tylko kontakt z olejem ktory znajduje sie dobre 2 cm od kanalu olejowego bo przeciez olej nie przeplywa przez trojnik. Teoria poparta faktami. Jak sie ktos nie zgadza to niech se zalozy w trojnik czujnik temperatury. wskazania nizsze o dobre 50 C !! a gdy pada deszcz i trojnik jest mokry to nawet temperatura na wskazniku spadnie do 40 stopni przy rozgrzanym oleju.

A tak wogole to ODRADZAM Wszystkim wpinanie jakich kolwiek trojnikow z jednej prostej przyczyny. robi sie za duza dzwignia tzn bardzo duzo metalu wisi na cieniutkim gwincie wkreconym w blok i potrafi to peknac w najmniej odpowiednim momencie. Na szczescie jak peknie to zostaje w bloku dziurka o srednicy 1 mm i wtedy masz gora 20 sekund zeby zgasic silnik zanim panewy beda pracowaly na sucho.

Tak wiec albo podkladka pod filtr albo z temperatura wpiac sie w przewody z chlodnicy oleju jak ktos zalozyl zew.

TROJNIKOM MOWIMY NIE !!

:)

Tak poza tym to w przypadku podkladki pod filtr tez mamy wpiecie bezposrednio w magistrale olejowa i to 4 czujnikami na raz :)

: pn 01 paź, 2007 01:55
autor: roball
to ciekawa sprawa że aż tak spada temperatura na tych kilku cm
a właśnie miałem pakować się w taki rozdzielacz... :roll:

: pn 01 paź, 2007 20:48
autor: .wildcat.
Osobiście polecam oryginalną podstawkę filtra oleju (ta gdzie jest rozgałęzienie do oryginalnej chłodnicy oleju). Jest tam nypel, który można wykręcić i wkręcić jeden czujnik. Jak chcecie drugi, to trzeba wiercić.

P.S. Tylko nie pytajcie Rafiego o zdanie na temat tej podstawki. :mrgreen:

: pn 01 paź, 2007 21:57
autor: dr Mike
Jaka średnicę ma gwint od fabrycznego czujnika ciśnienia oleju?

: pn 01 paź, 2007 22:22
autor: pawelYZF
1/8

: śr 27 lip, 2011 13:26
autor: Saqu
Martinez pisze:A tak wogole to ODRADZAM Wszystkim wpinanie jakich kolwiek trojnikow z jednej prostej przyczyny. robi sie za duza dzwignia tzn bardzo duzo metalu wisi na cieniutkim gwincie wkreconym w blok i potrafi to peknac w najmniej odpowiednim momencie.

Odgrzeję trochę temat :)

ktoś jeszcze ma takie opinie?? jestem ciekaw, ponieważ chciałem u siebie zamontować czujniki i dostałem w komplecie taki rozgałęźnik i czy jednak lepiej zainwestować w podkładkę pod filtr oleju czy jednak może zostać ten rozgałęźnik ;)

: śr 27 lip, 2011 13:28
autor: Binio_
lepiej zainwestować w podkładkę

: śr 27 lip, 2011 15:13
autor: laszlo708
Witam a ja mam pytanie jestem nowym użytkownikiem forum posiadam 200sx s14 i przez przypadek dotknąłem kablem z napięciem(zapomniałem odpiąć akumulatora!) do filtra oleju i zwariował mi zegar od pomiaru ciśnienia oleju nie kalibruje się ani nic nie wskazuje nie wiem czy cały zegar padł czy tylko czujnik. Może ktoś miał taki przypadek...