wskaznik cisnienia oleju co i jak?

Wszystko co dotyczy dodatkowych zegarów,problemy z działaniem,podłączenie,problemy z montażem.Boost,EGT,AFR,Temp.Wody,Temp.Oleju,Ciśnienie Oleju itp....

Moderator: Moderator

pawelYZF
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 83
Rejestracja: sob 03 lut, 2007 16:05

witam mam prosbe czy mogli byscie mi powiedziec jak wy zamonowaliscie u siebie wskazniki cisnienia oleju gdzie podlaczyliscie i jak czujnik cisnienia?bo moj jest za duzy aby wkrecic go w miejsce orginalnego czyjnika cisnienia a slyszalem ze jak podlaczy sie pod orginalny wskaznik to sa duze przeklamania.szukalem na forum ale nie znalazlem nic co moglo by odpowiedziec na moje pytanie
Awatar użytkownika
Bobekk
Stały gość
Stały gość
Posty: 243
Rejestracja: pn 04 cze, 2007 09:32
Lokalizacja: Szczecin

To ja się podłącze do pytania. Zamówiłem już dwa wskaźniki tj. ciśnienia oleju oraz temp. oleju. Także zastanawiam się jak to podłączyć. Autko S13
Awatar użytkownika
ToM
Postojebca
Postojebca
Posty: 1009
Rejestracja: czw 24 lip, 2003 15:03
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Czujnik musi byc scile dobrany pod zastosowany wskaznik, tzn. taki ktory wskaznik obsluguje.
I nie chodzi o to ze np. dwa czujniki sa rezystancyjne - maja one zapewne inna charakterystyke tzn. dane cisnienie odpowiada innej rezystancji.
Tak wiec jak dobierasz czujnik musi on byc dedykowany do posiadanego wskaznika.

Podlaczac mozna na rozne sposoby, ostatnio dosc popularne sa podkladki pod filtr oleju z miejscem na czujniki. Gdzies na forum jest temat o tych podkladkach/dystansach. Z tego co pamietam byly dostepne na allegro.
[scroll]>>>ORDYNUSS TEAM<<< member #005/06 Nie jestem alkoholikiem jestem koneserem bo pić nie muszę, piję bo lubię ...[/scroll]
pawelYZF
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 83
Rejestracja: sob 03 lut, 2007 16:05

tal byl taki temat i czytalem go ale zostawl on skadowany i niestety juz go niema.podkladke znalazlem http://allegro.pl/item247061654_podklad ... oleju.html
tylko teraz jaki gwint ma s13?czy jest moze jakis inny sposob podlaczenia go w s13?
Awatar użytkownika
Forest
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 504
Rejestracja: ndz 22 sty, 2006 18:03
Lokalizacja: Poznan
Kontakt:

pawelYZF pisze:tal byl taki temat i czytalem go ale zostawl on skadowany i niestety juz go niema.podkladke znalazlem http://allegro.pl/item247061654_podklad ... oleju.html
tylko teraz jaki gwint ma s13?czy jest moze jakis inny sposob podlaczenia go w s13?
gwint 3/4 .

pozdro
Awatar użytkownika
ToM
Postojebca
Postojebca
Posty: 1009
Rejestracja: czw 24 lip, 2003 15:03
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Nawet cos znalazlem opcja szukaj ;) dr Mike kupowal temat tutaj :
http://forum.turbokillers.com/tematy11/ ... jnik+oleju
[scroll]>>>ORDYNUSS TEAM<<< member #005/06 Nie jestem alkoholikiem jestem koneserem bo pić nie muszę, piję bo lubię ...[/scroll]
Awatar użytkownika
roball
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3140
Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki

Wskazania z podkładki pod filtr są mniej dokładne,
lepiej wpiąć się z krzyżakiem zamiast oryginalnego czujnika ciśnienia
tam jest wejście bezpośrednio do magistrali olejowej - czyli pokazywane wartości będą dokładnie takie jak panują w silniku (z dokładnością wskaźnika)
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
Awatar użytkownika
Martinez
Stały gość
Stały gość
Posty: 210
Rejestracja: pt 15 gru, 2006 09:50
Lokalizacja: Wrocek
Kontakt:

roball pisze:Wskazania z podkładki pod filtr są mniej dokładne,
lepiej wpiąć się z krzyżakiem zamiast oryginalnego czujnika ciśnienia
tam jest wejście bezpośrednio do magistrali olejowej - czyli pokazywane wartości będą dokładnie takie jak panują w silniku (z dokładnością wskaźnika)
A ja sie nie zgodze :)

Jesli chodzi o cisnienie to wskazania beda prawie takie same moze nawet troszke lepiej jak bylo by w podkladce bo wtedy pokazuje cisnienie oleju juz po przejsciu przez filtr.

Jednak jak chodzi o temperature to nigdy w trojnik !!!
czujnik ten musi byc omywany przez olej a w przypadku gdy jest on wpiety w trojnik tego nie ma. Czujnik ma tylko kontakt z olejem ktory znajduje sie dobre 2 cm od kanalu olejowego bo przeciez olej nie przeplywa przez trojnik. Teoria poparta faktami. Jak sie ktos nie zgadza to niech se zalozy w trojnik czujnik temperatury. wskazania nizsze o dobre 50 C !! a gdy pada deszcz i trojnik jest mokry to nawet temperatura na wskazniku spadnie do 40 stopni przy rozgrzanym oleju.

A tak wogole to ODRADZAM Wszystkim wpinanie jakich kolwiek trojnikow z jednej prostej przyczyny. robi sie za duza dzwignia tzn bardzo duzo metalu wisi na cieniutkim gwincie wkreconym w blok i potrafi to peknac w najmniej odpowiednim momencie. Na szczescie jak peknie to zostaje w bloku dziurka o srednicy 1 mm i wtedy masz gora 20 sekund zeby zgasic silnik zanim panewy beda pracowaly na sucho.

Tak wiec albo podkladka pod filtr albo z temperatura wpiac sie w przewody z chlodnicy oleju jak ktos zalozyl zew.

TROJNIKOM MOWIMY NIE !!

:)

Tak poza tym to w przypadku podkladki pod filtr tez mamy wpiecie bezposrednio w magistrale olejowa i to 4 czujnikami na raz :)
Awatar użytkownika
roball
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3140
Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki

to ciekawa sprawa że aż tak spada temperatura na tych kilku cm
a właśnie miałem pakować się w taki rozdzielacz... :roll:
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
Awatar użytkownika
.wildcat.
Stały gość
Stały gość
Posty: 271
Rejestracja: ndz 29 maja, 2005 04:58
Lokalizacja: z miasta

Osobiście polecam oryginalną podstawkę filtra oleju (ta gdzie jest rozgałęzienie do oryginalnej chłodnicy oleju). Jest tam nypel, który można wykręcić i wkręcić jeden czujnik. Jak chcecie drugi, to trzeba wiercić.

P.S. Tylko nie pytajcie Rafiego o zdanie na temat tej podstawki. :mrgreen:
|oo|__|oo|

Wildcat

O=O---O=O
Awatar użytkownika
dr Mike
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 537
Rejestracja: pn 28 lip, 2003 11:50
Lokalizacja: Wawa
Kontakt:

Jaka średnicę ma gwint od fabrycznego czujnika ciśnienia oleju?
pawelYZF
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 83
Rejestracja: sob 03 lut, 2007 16:05

1/8
Awatar użytkownika
Saqu
-#Sympatyk
-#Sympatyk
Posty: 1033
Rejestracja: ndz 17 kwie, 2011 20:18
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Martinez pisze:A tak wogole to ODRADZAM Wszystkim wpinanie jakich kolwiek trojnikow z jednej prostej przyczyny. robi sie za duza dzwignia tzn bardzo duzo metalu wisi na cieniutkim gwincie wkreconym w blok i potrafi to peknac w najmniej odpowiednim momencie.

Odgrzeję trochę temat :)

ktoś jeszcze ma takie opinie?? jestem ciekaw, ponieważ chciałem u siebie zamontować czujniki i dostałem w komplecie taki rozgałęźnik i czy jednak lepiej zainwestować w podkładkę pod filtr oleju czy jednak może zostać ten rozgałęźnik ;)
Ostatnio zmieniony śr 27 lip, 2011 13:26 przez Saqu, łącznie zmieniany 1 raz.
Poszukuję...
Awatar użytkownika
Binio_
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 4684
Rejestracja: wt 30 maja, 2006 01:19
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

lepiej zainwestować w podkładkę
laszlo708
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 4
Rejestracja: śr 27 lip, 2011 13:57
Lokalizacja: Łódź;Warszawa

Witam a ja mam pytanie jestem nowym użytkownikiem forum posiadam 200sx s14 i przez przypadek dotknąłem kablem z napięciem(zapomniałem odpiąć akumulatora!) do filtra oleju i zwariował mi zegar od pomiaru ciśnienia oleju nie kalibruje się ani nic nie wskazuje nie wiem czy cały zegar padł czy tylko czujnik. Może ktoś miał taki przypadek...
ODPOWIEDZ

Wróć do „Dodatkowe zegary”