Wskaźniki

Wszystko co dotyczy dodatkowych zegarów,problemy z działaniem,podłączenie,problemy z montażem.Boost,EGT,AFR,Temp.Wody,Temp.Oleju,Ciśnienie Oleju itp....

Moderator: Moderator

Awatar użytkownika
Binio_
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 4684
Rejestracja: wt 30 maja, 2006 01:19
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Niekoniecznie

Egt to bardzo wazny wskaznik pokazujacy rowniez co sie dzieje ale nie okreslajacy tylko stanu samego silnika. Przykladowo wysoka temp moze byc zarowno od slabych świec , padnietych cewek , wtryskow , zlego dawkowania przez ECU , etc etc

samego silnika tym nie sprawdzisz , jest to raczej wskazanie ogólne obrazujące prace całości


Cisnienie oleju da Ci poglad na wydajnosc pompy olejowej i calego ukladu w danym silniku
Temp oleju raczej za duzo nie pokaze tez ( zwlaszcza ze zalezy to od ilosci i jakości oleju )
Temp wody by pokazala tylko tyle ze sie cos ewentualnie grzeje ale ciezko o jakies wyzsze temperatury
AFR pokazałby sklad mieszanki ale rowniedobrze tak jak EGT na wynik bedzie wpływało wiecej czynników


PS. W ogłoszeniu Bybs'a do sprzedania jest mój silnik , chwilowo zarezewowany dla znajomego ktory chciałby reanimowac pewną budę ;-)
Awatar użytkownika
jarekrk
Stały gość
Stały gość
Posty: 211
Rejestracja: śr 07 lis, 2007 20:45
Lokalizacja: KRAKÓW

ok to narazie samo ciśnienie zakupie

a mam w takim razie pytanie co do jakości wskaźników
czy te z serii Steper motor z peakiem oprócz tego , że mają dodatkowe funkcje różnią się czymś od zwykłych ?
czy czujnik jest ten sam i sie dopłaca tylko za peaka?
w końcu firma ta sama
awatara zostawiam jako pamiątke po s13...
Ban0ff
Postojebca
Postojebca
Posty: 1813
Rejestracja: pn 19 wrz, 2005 14:47
Lokalizacja: Jarosław
Kontakt:

Stanu nim nie sprawdzisz ale zawsze sie moze przydac przy dalszej eksploatacji, jak sa plany na zwiekszanie powera to oczywiscie sie przyda :)
Jak silnik nie wlozony to lepiej wykrecic wtryski i sprawdzic czy ktorys nie leje, mozna podlozyc takie same naczynia i sprawdzic czy tak samo beda napelnione. Jak cos nie bedzie banglac to wyczujesz podczas jazdy.
Swiece mozna wymienic od razu i cewki sprawdzic.
AFR mozna tez sprawdzic.

Co do cisnienia oliwy to najpierw zmien olej a pozniej sprawdzaj, nie wiadomo co wczesniej bylo wlane, moze jakis doktorek na poprawe osiagow :lol: :lol:
Awatar użytkownika
jarekrk
Stały gość
Stały gość
Posty: 211
Rejestracja: śr 07 lis, 2007 20:45
Lokalizacja: KRAKÓW

nie no silnik od 3 miechów w pl stoji w garażu, a nie wiadomo ile wczesniej stał, wiem żeby najpierw jakiegoś shita wlać niech pochodzi pare min i dopiero prawidłowy olej jak nie bedzie syfu w środku itp. to spoko

wskaznik i tak miałem kupić to przyda się w trakcie testowania silnika ,
a jak to jest z tymi wskaznikami czy seria SM jest dokładniejsza od zwykłych Auto gauge ? czy płaci się więcej tylko za te kilka bajerów?
awatara zostawiam jako pamiątke po s13...
Ban0ff
Postojebca
Postojebca
Posty: 1813
Rejestracja: pn 19 wrz, 2005 14:47
Lokalizacja: Jarosław
Kontakt:

SM sa na silniku krokowym wiec sa dokladniejsze, np wczesniejszy boost mial wezyk podpiety bezposrednio do wskaznika, SM ma oddzielny czujnik i do wskaznika ida same kable.
Awatar użytkownika
cypher47
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 106
Rejestracja: śr 18 cze, 2008 19:57
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Ja u siebie mam całą choinkę AutoGauge SM - oil press, oil temp., boost, afr (nie podpięty), egt (padła sonda), fuel press (brak czujnika :) ) ale te co działają to śmigają na moje ślepe oko dobrze - wyniki są powtarzalne, zależne od warunków wewn. i zewn....
Gdzieś kiedyś czytałem że ktoś smarował na wskaźniki z silniczkiem krokowym że są "wolniejsze" od "tradycyjnych". Jako ciekawostkę podam fakt, że przy lekkim depnięciu na gaz (na biegu luzem) najpierw leci wskazówka od boost'a (logiczne) a później od obrotomierza. Rozdzielczość wskazań jest również dobra i wynosi ok. pół (1/3) grubości wskazówki, co dla oil press pozwala rozróżnić wskazania o min 0,1 bar. Ruchy są płynne i wystarczająco szybkie. Nie wspominam o walorach estetycznych (podwójne podświetlenie, przyciemniana szybka) bo to kwestia gustu...
"You're under boost, the turbo is fully spooled, and life is good"

"Stereo stuff really isn't important. I like to hear the motor and the turbo wind up when I drive."
Awatar użytkownika
f_zukowski
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 191
Rejestracja: ndz 10 cze, 2007 12:41
Lokalizacja: bielsk podlaski / toronto
Kontakt:

hej , mam problem z zegarem auto gauge sm peak 60mm temp oleju. otóż po remoncie silnika i odłączaniu tego cholernego czujnika w podstawce (trzeba najpierw kręcić w drugą stronę a dopiero potem wkręcać bo nie ma kostki) po ponownym podłączeniu zegar miga i nie łapie sygnału. po kabelkach nie widać , żeby się któryś okręcił. cóż mogło się stać i czy ew. jest jakaś możliwość naprawy , czy trzeba drugi czujnik. hmn.. ?
(...) aaa , oprócz słodyczy , drogi św. Mikołaju , prosze tak na marginesie jeszcze o Mustanga '68 GT500 ..........
Awatar użytkownika
Neo2005
Sponsor
Sponsor
Posty: 918
Rejestracja: czw 08 maja, 2008 15:05
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

f_zukowski pisze:hej , mam problem z zegarem auto gauge sm peak 60mm temp oleju. otóż po remoncie silnika i odłączaniu tego cholernego czujnika w podstawce (trzeba najpierw kręcić w drugą stronę a dopiero potem wkręcać bo nie ma kostki) po ponownym podłączeniu zegar miga i nie łapie sygnału. po kabelkach nie widać , żeby się któryś okręcił. cóż mogło się stać i czy ew. jest jakaś możliwość naprawy , czy trzeba drugi czujnik. hmn.. ?
uniwersalny czujnik 15 zł tylko nie wiem czy coś jeszcze trzeba przerabiać.
Części tuningowe bovy, naby, pasy szelkowe, wskazniki, turbo timery,stozki, kierownice i wiele wiele innych - zawsze w dobrych cenach !!! 505-205-558

Lista części: http://allegro.pl/listing/user/listing. ... d=14275251

My project s13 http://forum.turbokillers.com/tematy23/ ... vt9286.htm
Awatar użytkownika
DarekAMS
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 171
Rejestracja: czw 09 lip, 2009 22:53
Lokalizacja: AutoManiaSłupsk
Kontakt:

Mam okazje kupić taniej używ. wskaznik EGT z serii AutoGauge , ale prawdopodobnie jest padnięta sonda temperaturowa i wskaznik wskazuję chyba nie własciwe wartości.
Więc pytanie , czy kupię gdzieś samą sondę ? Jak tak to gdzie ? bo na Alledrogo nie ma :/

[ Dodano: Wto 24 Lis, 2009 18:11 ]
Przy okazji, jakie powinny być prawidłowe wskazania ? jesli wszystko w silniku jest ok
Ostatnio zmieniony wt 24 lis, 2009 18:12 przez DarekAMS, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
thoreg
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 104
Rejestracja: pn 23 mar, 2009 00:34
Lokalizacja: Legionowo
Kontakt:

czaki.pl
Awatar użytkownika
ige
Postojebca
Postojebca
Posty: 1208
Rejestracja: wt 29 lip, 2008 20:55
Lokalizacja: zg

Jasne ze dostaniesz.
Termopare AG sprzedaje gosciu ktorys z allegro co sprzedaje tez wskazniki AG nie pamietam nicka ale kumpel u niego zamawial bo tez mu padla.

Druga opcja bez problemu mozna termopare dorobic pisalem gdzie tu:
http://www.nissantech.pl/?showtopic=4083

Wskazania to zalezy w ktorym miejscu bedzie termopara i jaki setup u mnie przy WOT jest w okolicach 800*C, przy spokojnej jezdzie na 5biegu ok 3tys ok 500*C
Ostatnio zmieniony wt 24 lis, 2009 18:19 przez ige, łącznie zmieniany 1 raz.
BMW E60 M5 [507KM/520Nm] & BMW E60 545i M-Sport [333KM/450Nm] & JEEP GRAND CHEROKEE ZJ 5.9L V8 Limited LX - LA 5"/33" [242KM/468Nm].
Było: S13 CA@260KM, S13 USDM@SR, S13@SR20DET: GT2876R, Arias, Eagle, Tomei, Apexi, ISC, Work, Takata, Spal...@350KM
Awatar użytkownika
bybs
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 878
Rejestracja: śr 26 mar, 2008 21:36
Lokalizacja: Zgierz/Lodz
Kontakt:

KLIK
prosze to jest czlowiek ktory na allego tez handluje, bralismy od niego juz nie 1 zegar i nie bylo zandych klopotow ;) tylko ze cena troche nie mala ale to tak w zyciu bywa wiatru nie ma plot sie kiwa ;)
Awatar użytkownika
PrezesGT
Stały gość
Stały gość
Posty: 277
Rejestracja: pn 21 cze, 2010 17:16
Lokalizacja: Dolny Śląsk

Hej mam pytanie gdzie najlepiej podłączyć czujnik do dodatkowego wskaźnika do temperatury wody?
Awatar użytkownika
Andy
Postojebca
Postojebca
Posty: 1477
Rejestracja: wt 05 kwie, 2011 02:51
Lokalizacja: Legnica
Kontakt:

mysle ze najlepszym miejscem chyba bedzie waz od silnika do chlodni... ale raczej ten powrotny z sil. do chl. tak mi sie wydaje
Obrazek
As I lay rubber down the street, I pray for traction I can keep,
but if I spin and begin to slide, please dear god, protect my ride.
-Amen
rtuber
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 1204
Rejestracja: śr 20 lut, 2008 12:49
Lokalizacja: Legnica
Kontakt:

za termostatem, przed chlodnicą.
Obrazek
Jeszcze Cię Wskrzeszę !!!
ODPOWIEDZ

Wróć do „Dodatkowe zegary”